آنلاین مارکتینگ به کلیه فعالیت اینترنتی گفته می شود که به افزایش فروش کمک می کند. دلایل انجام آنلاین مارکتینگ در این مفاله آموزشی آمده است.

امروزه وقتی صحبت از گسترش و موفقیت کسب وکار می شود، آنلاین مارکتینگ اولین موضوعی است که مورد بررسی قرار می گیرد؛ اما آیا تا به حال دقت کرده اید که چرا تا این حد بر انجام آنلاین مارکتینگ اصرار می شود؟ چرا وقتی شما با یک شرکت طراحی سایت تماس می گیرید و درخواست یک ساخت فروشگاه اینترنتی را دارید، آن ها بیشتر از همه بر دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی سئو سایت شما تأکید دارند تا اینکه اول یک سایت حرفه ای را راه اندازی نمایید؟ جواب خیلی ساده است؛ گسترش اینترنت و انجام تمامی خدمات و فعالیت ها با استفاده از این بستر.

اینترنت خیلی موارد را تغییر داد. اینترنت تا حدی در زندگی ما جا خوش کرده که به عنوان عضو اصلی بعضی از خانواده ها به حساب می آید. شاید بتوان مهمترین تغییر را در شیوه فعالیت در کسب وکار دانست. شما قبلاً مجبور بودید برای خرید یک کالا ساعت ها وقت خود را برای پیدا کردن و خرید آن در بازار و فروشگاه سپری کنید؛ ولی امروزه خیلی راحت و با جستجو در اینترنت، کالاهای خود را از طریق فروشگاه های اینترنتی پیدا می کنید. از این رو برای موفقیت در این دنیای مجازی، آنلاین مارکتینگ برای گسترش و پیشرفت کار ضروری است.

اما آنلاین مارکتینگ چیست؟ چرا در کسب و کار موفق استفاده شود

به فعالیت ها و تکنیک هایی که به گسترش کسب و کار شما و در نتیجه افزایش فروش کمک می کند، آنلاین مارکتینگ می گویند.

به عبارتی دیگر اگر کسب وکاری دارید و هدف گسترش آن و پیدا کردن مشتریان و در نتیجه افزایش فروش است، داشتن یک وب سایت فروشگاهی، اولین پایه برای شما است؛ ولی برای اینکه بتوانید به هدف اصلی خود از راه اندازی سایت اینترنتی دست پیدا کنید، باید خدمات آنلاین مارکتینگ را انجام دهید یعنی خدماتی که مشتریان بتوانند با کمک آن ها شما را پیدا کنند.

در ادامه این مقاله، به شما خواهیم گفت که چرا امروزه بیشتر از همه بر آنلاین مارکتینگ تا داشتن یک سایت با دیزاین عالی و حرفه ای تأکید می شود.

چرا باید آنلاین مارکتینگ را انجام بدهیم؟

۱.  باید حضور خود را نشان دهید

کدام فروشگاه یا شرکتی را دیده اید که توانسته باشد بدون تبلیغات یا استراتژی خاصی در فروش خود که باعث برند سازی آن شود، یک کسب و کار موفقی را ایجاد نماید؟ ازاین رو فقط حضور در اینترنت مهم نیست. خیلی از شرکت ها با استفاده از قالب های آماده، یک سایت برای خود راه اندازی می کنند؛ اما چند درصد این سایت ها می توانند موفق باشند؟ بعضی از آن ها حتی طرح های خیلی زیبایی را در نظر می گیرند، اما نمی توانند هیچ فروشی را به ثبت برسانند؟ علت آن خیلی واضح است، نداشتن برنامه برای سئو و آنلاین مارکتینگ است.

شما تا برنامه ای برای تبلیغات اینترنتی خود نداشته باشید و سئو سایت خود را قوی نکنید، کاربر چگونه لینک سایت شما را مشاهده کند؟ گوگل چگونه و براساس چه معیاری لینک سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بدهد؟

۲. با مشتریان ارتباط برقرار کردن

آنلاین مارکتینگ یک تکنیک نیست که با انجام آن بتوان در اینترنت به رتبه بالایی دست پیدا کرد. هر کسب وکار بسته به نوع آن، از تکنیک ها و روش های مختلفی استفاده می کند تا بتواند مشتریان بیشتری را بدست بیاورد. در واقع هدف آنلاین مارکتینگ همین است: ارتباط با مشتری.

به منظور دستیابی به این هدف، باید روش ها و تکنیک های بدست آوردن مشتریان جدید را بدانید؛ برای مثال یکی از این ابزار، شبکه های اجتماعی است. با استفاده از شبکه های اجتماعی شما نه تنها می توانید مشتریان قدیمی خود را حفظ کنید، بلکه خیلی راحت تر و کم هزینه تر و با انجام تبلیغات و تولید محتوای اختصاصی مانند معرفی کالاها به همراه مشخصات آن ها، مشتریان جدیدتری را بدست بیاورید.

۳. رقابت کردن

فقط کافی است تا کلمه کلیدی اصلی سایت خود را در اینترنت یک بار جستجو کنید، خواهید دید که رقبای شما تا چه اندازه در اینترنت با همدیگر در حال رقابت هستند. برای اینکه از فضای کسب وکار خود عقب نمانید، پس لازم است که بتوانید دوش به دوش رقبای خود پیش بروید؛ درغیر اینصورت مجبور می شوید که به فکر یک کسب وکار دیگری باشید.

۴. توسعه کسب وکار خود

قبلاً اگر شما قصد توسعه کسب وکار خود را داشتید، باید تبلیغات فیزیکی زیادی را انجام می دادید یا با شرکت هایی که خریدار محصولات شما هستند، مکاتبه می کردید؛ اما امروزه خیلی راحت و با استفاده از خدمات آنلاین مارکتینگ، دیگر لازم به این همه تبلیغات و ارسال بروشور و نامه نیست. به عبارتی دیگر آن ها شما را پیدا خواهند کرد، فقط کافی است که اصول آنلاین مارکتینگ را به درستی انجام دهید.

۵. یک وجهه قانونی به خود می دهید

اینترنت به کسب وکارهای کوچک این امکان را داده است تا علاوه براینکه بتوانند فضای کاری خود را گسترش دهند، یک وجهه بهتری را به مشتریان خود نشان دهید. به عبارتی دیگر با داشتن یک سایت و فعالیت و انجام خدمات آنلاین مارکتینگ مستمر در آن، به مشتریان و کاربرانتان خواهید فهماند که یک کسب وکار فعال دارید و همیشه به دنبال گسترش فضای کاری خود هستید.

منبع: سئوکار


آنلاین مارکتینگ به مجموعه ای از روش های قدرتمند اینترنتی برای ترویج برندهای تجاری گفته می شود. هدف از آنلاین مارکتینگ فروش بیشتر محصولات و خدمات می باشد. در آنلاین مارکتینگ طیف وسیعی از عناصر بازاریابی به کار گرفته می شود. در این روش بازاریابی سنتی کنار زده شده است و در مقابل توجه ویژه ای به مکانیزم های نوین بازاریابی دارد.

  • مزایای آنلاین مارکتینگ

–          رشد پتانسیل های شرکت برای فروش بهتر محصولات و ارائه خدمات

–          کاهش هزینه های بازاریابی سنتی و تبلیغات

–          ارتباطات موثرتر با مشتریان

–          کنترل بر اوضاع و شرایط بازار

–          بهبود نحوه خدمات به مشتریان

–          رقابت سالم و امکان رصد کردن فعالیت رقبا

–          انعطاف پذیری و دادن فرصت انتخاب به مشتریان

–          تجزیه و تحلیل داده ها آماری به نحو موثرتر

–          داشتن بازار وسیع تر برای تبلیغاتامکان تبلیغ ۲۴ ساعته و بدون محدودیت جغرافیایی

  • نحوه انجام آنلاین مارکتینگ

آنلاین مارکیتنگ با توجه به موضوع کسب و کار انجام می شود. به این معنا که نحوه انجام آنلاین مارکتینگ در تمامی فعالیت ها و شرکت ها به یک شکل انجام نمی شود. یکی از مهمترین مولفه هایی که در تمامی پروژه های آنلاین مارکتینگ مد نظر قرار می گیرد، ارائه اطلاعات مفید در اختیار مصرف کنندگان می باشد. همچنین مدیریت سیستم ارتباطی با مشتریان تاثیر زیادی بر موفقیت آنلاین مارکتینگ دارد.

یک نکته کلیدی در آنلاین مارکتینگ داشتن سعه صدر برای کسب نتیجه مطلوب است. به این معنا که در این فرآیند ارتباطی که با مشتریان برقرار می شود و تاثیر بر آنها، به زمان زیادی نیاز است. از سوی دیگر با تاثیرگذاری بر مشتریان، مدتی نیز باید به انتظار فیدبک و واکنش آنها بود. هیچ یک از مشتریان بلافاصله پس از دریافت اطلاعات و تحت تاثیر قرار گرفتن، اقدام به خرید نمی کند. بلکه مدتی نیز برای فکر کردن و سپس انتخاب می گذرد.

آنلاین مارکتینگ ترکیبی از ابزارهای فنی و ایده های جدید است. از جمله طراحی و بهینه سازی سایت که در ردیف تکنیک های فنی قرار می گیرد و سپس با طرح های جدید برای تبلیغات و فروش ترکیب می شود. حاصل این دو فاکتور، موفقیت آنلاین مارکتینگ می باشد. در آنلاین مارکتینگ سه عامل نقش حیاتی دارند:

  1. تجارت الکترونیک

در تجارت الکترونیک روش اصلی فروش محصولات آنلاین و برخط است. در این روش شرکت ها به صورت غیرمستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند. استفاده از درگاه های بانکی برای دریافت وجوه مشتریان، استفاده از روش های پستی برای ارسال محصولات به مشتریان و امکان حق انتخاب برای مشتریان از جمله مواردی است که در تجارت الکترونیک باید به آن توجه ویژه شود.

  1. وب سایت ها

وب سایت به معنای مکانی است که آنلاین مارکتینگ در آن انجام می شود. برقراری ارتباط با مشتریان تنها با استفاده از وب سایت به نتیجه دلخواه می رسد. در کنار وب سایت می توان از وبلاگ و شبکه های اجتماعی نیز استفاده کرد. اما نتیجه ای که از طراحی وب سایت کسب می شود، موثرتر از وبلاگ و شبکه های اجتماعی می باشد.

  1. بازاریابی دیجیتالی

مهمترین بخش آنلاین مارکتینگ، بازاریابی دیجیتالی است. در واقع برای کسب نتیجه دلخواه، باید محصولات و برند تجاری به شکل منطقی و صحیح تبلیغ شود. مشتریان باید با نام تجاری محصولات و خدمات آشنایی پیدا کنند. همچنین اطلاع آنها از ویژگی ها، مزایا و نحوه استفاده از محصولات نقش زیادی در نحوه تصمیم گیری و خرید آنها دارد. برای فروش بهتر محصولات بازاریابی دیجیتالی ضرورت پیدا می کند که از طریق آن می توان مشتریان را برای خرید ترغیب کرد.

منبع: پیام آوران پارسیان


آنلاین مارکتینگ (online marketing) چیست؟ ۷ تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ

مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ موضوعاتی هستند که امروزه جایگاه مهمی در شرکت ها و کمپانی های بزرگ و یا حتی کسب و کارهای نوپا دارند. آنلاین مارکتینگ موضوعی است که به شرکت ها کمک می‌کند از طریق فناوری های مبتنی بر اینترنت به کسب مشتریان جدید بپردازند و یا با حفظ مشتری های موجود، سود خود را نیز حفظ کنند. اما آنلاین مارکتینگ چیست و چه تفاوت هایی با دیجیتال مارکتینگ دارد؟ برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید.

 آنلاین مارکتینگ (بازاریابی آنلاین) چیست؟

آنلاین مارکتینگ یا اینترنت مارکتینگ، روشی است که در آن از کانال های مبتنی بر وب برای انتشار پیام درباره‌ی برند شرکت، محصولات یا خدمات آن به مشتریان بالقوه استفاده می‌شود. روش ها و تکنیک های مورد استفاده درآنلاین مارکتینگ شامل ایمیل، شبکه های اجتماعی، تبلیغات بر روی نمایشگر ها، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو ، گوگل ادز و موارد دیگری از این قبیل است. هدف این روش بازاریابی رسیدن به مشتریان بالقوه از طریق کانال هایی است که مشتریان در آن ها وقت خود را صرف خواندن، جستجو، خرید و معاشرت آنلاین می‌کنند.

استفاده گسترده از اینترنت برای کسب و کار و کسب و درآمد و یا استفاده های شخصی، روش های جدیدی را برای تبلیغات و تعامل در بازاریابی ایجاد کرده است که از جمله موارد ذکر شده در بالا را می‌توان نام برد (جست و جو، خرید و …). همچنین مزایا و چالش های بسیاری در آنلاین مارکتینگ وجود دارد. متخصصان این حوزه از رسانه های دیجیتالی برای جذب، تعامل و تبدیل بازدید کنندگان مجازی به مشتری استفاده می‌کنند.

منبع: dmacourse.com