سرفصل ها نمایش سرفصل ها

آوردن سایت به صفحه اول گوگل یا بهینه سازی سایت دارای یک فرایند است در این مطلب آموزشی به مهمترین این نکات بهینه سازی سایت اشاره شده است.

اولین تصویری که از کسب و کار شما ارائه می شود بسیار حائز اهمیت است  و می تواند موجب موفقیت یا از دست دادن فرصت کسب و کار شما شود. وب سایت شما باید تصویر درستی از نوع کسب و کار شما  مطابق با  نحوه ی تخصص و حرفه شما ایجاد کند.

با گفتن این مطلب باید اذعان کرد که  صفحه اصلی شما مهمترین بخش وب سایت شماست، زیرا اولین تصویر کسب و کار شما را نشان می دهد. صفحه اول پر بازدیدترین صفحه وب سایت شماست و از ساده ترین URL برخوردار است و ارزش ها و اهداف شما را به اشتراک می گذارد .

برای اطمینان از داشتن بهترین صفحه اصلی با یک تصور پایدار، ما ۹ مرحله بهینه سازی سایت را که باید انجام شود مشخص کرده ایم.

۱. اهداف خود را تنظیم کنید (مهمترین قدم)

وب سایت شما چیست؟ چگونه می توان مخاطبان خود را آموزش داد؟

هدف از دسترسی کاربران به خارج از صفحه اصلی چیست؟

برای ردیابی عملکرد از اهداف قابل اندازه گیری استفاده کنید.

۲. تولید محتوا کنید

محتوا صفحه اصلی نمایانگر ارزش کسب و کار شما است.

تمرکز بر یک کلمه کلیدی اولیه، long-tailed

استفاده از سرفصل ها و نقاط گلوله ، محتوای خود را برای اسکن آسان کنید.

محتوای تقسیم شده به ستون ها بیش از ۴  ستون بهتر است و خواننده را ترغیب به ادامه مطالعه می کند

برای کمک به راهنمایی در وب سایت از لینک های داخلی استفاده کنید.

تصاویر مربوطه، کوچک را اضافه کنید.

با تصاویر بزرگ، آنها را با متن تماس بگیرید ترغیب به تماس کنید

به طور کلی، بازدید کننده را آموزش دهید.

۳. بهینه سازی صفحه برای موتورهای جستجو SEO

صفحه را با استفاده از یک کلمه کلیدی اصلی که کسب و کارتان را توصیف می کند، منحصر به فرد کنید.

کلمه کلیدی اولیه را اضافه کنید

عنوان صفحه

توضیحات متا – حداکثر ۱۵۰ کاراکتر.

سرفصلها – H1، H2، H3

تصاویر – نام فایل و متن ALT (متن ALT تصویر را برای موتورهای جستجو توضیح می دهد)

پیوندهای متصل به انکر تکست (متن واقعی که لینک می شود. از کلمه کلیدی به جای عباراتی مانند “اینجا کلیک کنید” استفاده کنید.)

۴. ایجاد یک سرصفحه چشمگیر

ساده تر بهتر است.

از آرم خود استفاده کنید.

شماره تلفن خود را وارد کنید

برای ناوبری سریع، لینک های حساس را در بالا سمت چپ قرار دهید.

پیوند ورودی را اضافه کنید – در صورت لزوم

یک سرصفحه سازگار در کل وب سایت داشته باشید.

۵. منو ایجاد کنید

آن را به اندازه کافی بزرگ کنید تا از فاصله زیاد  دیده شود.

از یک فونت مشخص برای خواندن آسان استفاده کنید.

آن را در وب سایت حفظ کنید.

هدر منو توصیفی کوتاهی داشته باشد.

بیش از ۸ هدر منو در سراسر صفحه وجود دارد. ۵ یا ۶ عدد ایده آل است.

باز هم، آن را ساده و روشن نگه دارید.

۶. دعوت به تماس

شما باید ۳-۵ ثانیه برای جذب بازدید کننده – استفاده از CTA برای جذب و مشارکت.

هر CTA باید به نوع بازدید کننده دیگری تجدید نظر کند.

نیازی به رفتن به صفحات فرود نیست. بعضی ها می توانند به عنوان مثال به پست های وبلاگ اشاره کنند.

تست A / B را شامل کنید 

به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید تا ببینید کدام CTA ها موثر هستند.

۷. رسانه های اجتماعی

یک CTA را برای پیوستن به شبکه های اجتماعی خود اضافه کنید – فرض کنید شما در رسانه های اجتماعی فعال هستید

اضافه کردن دنبال کردن و به اشتراک گذاری آیکون در هدر و پاورقی.

توصیفی باشند و دلیل و ارزش را برای پیوستن به آن نشان دهید.

۸. یکfooter ایجاد کنید

شامل نام قانونی شرکت و سال کپی رایت باشد.

اطلاعات تماس و لینک های مهم را اضافه کنید. کاربران معمولا از پاورقی به عنوان یک نقشه سایت فعال استفاده می کنند.

آن را در سراسر وب سایت سازگار نگه دارید.

۹. صفحه اصلی خود را به طور مداوم تست کنید.

آیا شما به اهداف خود رسیدید؟

آیا اهداف تغییر کرده اند؟

چه چیزی می تواند اضافه شود یا تنظیم شود؟

آخرین توصیه کلی ما: به داده ها نگاه کنید و تنظیم کنید. با استفاده از یک ابزار مانند Databox .شما می توانید داشبورد بازاریابی ماهانه را راه اندازی کنید، که به شما امکان می دهد که مهمترین KPI های خود را ارزیابی کنید . از داشبورد عملکرد وب سایت Google Analyticsبرای  ارزیابی وب سایت تان استفاده مستمر کنید.با این توضیحات امیدواریم بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتریان دائمی خود کنید.

منبع: سئوکار


قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در زمان کوتاه 

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های متخصصین سئو بوده است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها در صورتی امکان پذیر است که از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

این نکته رو مدنظر داشته باش؛ برای خوندن این مطلب قرار نیست فیل هوا کنی! پس جای هیچ نگرانی وجود نداره. برای یکبار هم که شده حوصله کن و این مقاله رو با دقت تا انتها بخون. مطمئن باش به تنهایی و بدون نیاز به یک متخصص سئو، می تونی تعداد زیادی از صفحات سایتتو به صفحه اول گوگل بیاری.

حدودا ۷۵ درصد از افراد هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی هستند و جستجوی خود را انجام می دهند صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.

اگر پاسخ مناسبی برای این سوال که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ندارید طبیعت مقدار بسیار زیادی از ترافیک طبیعی موجود را از دست خواهید داد و آن میزان کلیک که ارزش وقت و هزینه ای که در زمینه سئو سایت خود کرده را داشته باشد، دریافت نخواهید کرد.

شما به این ترافیک طبیعی نیاز شدیدی دارید چرا که حدود ۹۳ درصد است اطلاعات از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده ماهانه به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای مجازی انجام می شود.

در نتیجه سایت اگر به بهترین شکل ممکن انجام شود باید بتواند مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت شما جذب کند و به همین ترتیب کسب و کار شما را بهبود بخشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تعداد بسیار زیادی از صاحبان وب سایت ها چگونگی آوردن سایت به صفحه اول گوگل را نمی دانند و در نتیجه نمی تواند عملکرد خوبی در زمینه ارتقاء صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مشخص، داشته باشند.

همین مسئله نشان دهنده این است که رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است بنابراین شما باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای فهمیدن نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل ادامه مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

دقت داشته باشید که حتما لازم نیست از لینک ها یا دیگر روش‌های معمول بین سازی سایت استفاده کنید تا بتوانید برای عبارات کلیدی مورد نظر تان رنک مناسبی دریافت کنید. اول از همه بررسی می کنیم که دلایل اینکه شما نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش می دهیم.

تکنیک ها و عوامل موثر در آوردن سایت به صفحه اول گوگل

آوردن سایت به صفحه اول گوگل,بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل,بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل

شما باید از تکنیک های منحصر به فردی استفاده کنید تا بتوانید برند خود را را بهبود دهید. در ادامه این مقاله آموزش سئو برترین ترفند هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد رنک خوبی دریافت کنید، استفاده از استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

نکته جالب این است که سایت های فروشگاهی از این مسئله می توانند نهایت استفاده را بکنند. با توجه به مقاله آموزش سئو سایت های فروشگاهی متوجه می شویم که حدود ۶۰ درصد از خریداران از عبارت های کلیدی طولانی استفاده می کند؛ چراکه آن ها می خواهند اطلاعات دقیق ‌تری در مورد محصول مورد نظر خود داشته باشند.

بر اساس یک تحقیق منتشر شده متوجه شدیم که آمازون حدود ۵۷ درصد از کل فروش هایش را از طریق تمرکز بر روی عبارات کلیدی طولانی انجام دهد.در نتیجه اگر شما بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد مسئله مورد نظر کاربران خود در صفحات سایت داشته باشید می توانید عملکرد خوبی در زمینه آوردن سایت به صفحه اول گوگل از خود ارائه کنید.

استفاده از کلمات کلیدی LSI

استفاده از کلمات کلیدی LSI یکی از موثرترین روش ها در افزایش رتبه سایت شما است. این روش شما را از هر گونه جریمه احتمالی از طرف گوگل منع خواهد کرد. به شرطی که از این نکته هم درست استفاده کنید.
اگر از یک کلمه کلیدی که کلیدواژه اصلی شماست استفاده کنید، از طرف الگوریتم پنگوئن جریمه خواهید شد و این کار باعث افت رتبه شما خواهد شد.
پس بهتر است:
به جای تکرار دوباره همان کلمه کلیدی، از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید تا به کیفیت مقاله خودتان هم کمک کنید.
هرچه محتوای شما بهتر باشد، صفحه وب شما برای کلمات کلیدی مختلف ظاهر می شود. در نهایت باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما خواهد شد.
شما فقط باید بهترین کلمات کلیدی LSI را پیدا کنید و آنها را در متن مناسب در مکان مناسب اضافه کنید. دقیا همینه! اگر این تکنیک را به دست آوردید، ساده ترین راه برای ظاهر شدن وب سایت خود در جستجوهای اول Google است.
خب سوالی که برای شما پیش خواهد آمد: از کجا می توانیم کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم؟
چندین مکان وجود دارد.
پیدا کردن این کلمات کلیدی بسیار آسان است. برای یافتن بهترین کلمات کلیدی LSI که به کلید واژه اصلی شما مربوط است، می توانید از Google Keyword یا صفحه نتایج جستجوی Google که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است، استفاده کنید.

بهینه کردن نقشه سایت

این موضوع به سئو محلی معروف و مرتبط میباشد. در این قسمت سایت خود را در قسمت Google map ثبت کنید. اما به صورت کامل ودقیق.
مشخصات خود را به طور کامل وارد کنید و شماره تماس خود و آدرس محل کارتان را به طور دقیق وارد کنید.
بعد از تکمیل اطلاعات خود، سعی کنید برای آن نظرات و رتبه ثبت کنید تا به افزایش رتبه شما کمک کند و سریع تر در لینک های اولیه گوگل قرار بگیرید.

استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords به نمایش در می آیند، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما بگذارد.

تولید مقاله های بیشتر نسبت به رقبا

شما نمی توانید در تمامی پست های خود یا در بیشتر آن ها از عبارت های کلیدی مشابه استفاده کنید؛ استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد.

نکته ای که گفته شد، نشان دهنده این است که شما باید تعداد بسیار زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند. بر اساس تحقیقات نیوسئو، آن دسته از وب سایت هایی می توانند به موفقیت های بزرگی برسند و رتبه های برتر را از آن خود کنند که ماهانه انتشار حداقل ۱۵ پست را در استراتژی محتوای خود داشته باشند.

طبیعتا این امر ممکن نیست که شما با کمتر تولید کردن محتوا، بتوانید رقبای وب سایت خود را کنار زده و رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کنید. پیشنهاد می کنیم که در ابتدای هر هفته یا ماه، تحقیق عبارت های کلیدی خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید چه محتواهایی قرار است در سایت شما قرار بگیرد. بعد از آن می توانید با خیال راحت و با یک برنامه کاربردی، فعالیت های مرتبط با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را به خوبی انجام دهید. تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیدا کردن بهترین عبارت مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

طول محتوا شما نیز در زمینه بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل می تواند اثرگذار باشد. گوگل اعتبار زیادی برای آن دسته از محتواهایی که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه هستند، در نظر نمی گیرد. در نتیجه اگر تا الان محتواهای کوتاه در سایت خود منتشر کرده اید، بهتر است که سریعا مطالب جدیدی به آن ها بیافزایید و نکات بروزرسانی محتوا را بر روی آن ها پیاده سازی کنید.

تولید عناوین ترغیب کننده

عنوان ها یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما به حساب می آیند. بدون اینکه شما از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت انجام دهید، بسیار اندک خواهد بود.

بدون یک عنوان بهینه و جذاب، حتی بهترین محتواهای تولید شده توسط شما هم ممکن است که مورد استقبال مخاطبین قرار نگیرند. در نتیجه، قبل از اینکه بخواهید محتوای وب سایت خود را منتشر کنید، باید برای چندین مرتبه عنوان آن را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید بهترین متنی که کاربران را جذب می کند، ارائه دهید.

در بیشتر مراکزی که به شما سئو می آموزند، بر اهمیت عنوان های مقاله های وب سایت، تاکید زیادی می شود. در نتیجه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بدون شک باید وقت زیادی را برای تولید و بهینه سازی عنوان های محتواهای خود مورد استفاده قرار دهید.

افزایش مشارکت

طبق گفته Adweek ، ۸۱٪ از خریداران قبل از خرید، تحقیقات اینترنتی انجام می دهند و گوگل این کار را انجام می دهد. با بخش نظرات، بخش “افراد نیز می پرسند” ، و نتایج محلی که اطلاعات تماس، نقشه ها، بررسی ها، رتبه بندی ها و توضیحات را نشان می دهد، صفحه نتایج موتور جستجوی Google به تنهایی باعث می شود تا کاربران حتی قبل از کلیک کردن در مورد کسب و کار خود بیاموزند، مقایسه کنند و با آنها درگیر شوند. در نتیجه شما کم کم در صفحه اول گوگل نمایان خواهید شد.

 ترافیک وب سایت

قطعات و جعبه های پاسخ فقط می توانند اطلاعات زیادی را ارائه دهند. در حالی که یک صفحه نتایج موتور جستجو به خودی خود می تواند بعضی از اطلاعاتی را که یک شخص به آن احتیاج دارد را تأمین کند، هنوز تعدادی پرس و جو وجود دارد که افراد به ناچار بر روی یک وب سایت کلیک می کنند. فراموش نکنید که اغلب قبل از تبدیل شدن شخص به مشتری، چندین تعامل با یک تجارت انجام می شود، بنابراین تعامل با وب سایت شما مهم است.
نه تنها قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باعث افزایش چشمگیر ترافیک به وب سایت شما می شود. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ضرر بزرگی دارد. در حقیقت، صفحه اول گوگل حداقل ۷۱٪ از ترافیک وب را ضبط می کند (برخی منابع تا ۹۲٪ می گویند) و صفحه دوم با یک ثانیه نزدیک فاصله دارد: این میزان به ۶٪ از کلیک وب سایت کاهش می یابد. این کاهش شدید در ترافیک وب، نشانگر این است که چقدر اهمیت صفحه اول Google است.

مرجع صنعت خود را افزایش دهید

ورود به صفحه اول گوگل نیاز به ایجاد مرتب محتوای باکیفیتی دارد که گوگل آن را تشخیص می دهد و نیازهای جستجو کنندگان خود را برآورده می کند. این کار به زمان نیاز دارد، اما افزایش ترافیک و اعتماد که نتیجه خواهد گرفت ارزش سرمایه گذاری را دارد.
علاوه بر این، نوشتن مرتب در مورد صنعت و تجارت شما به شما نیاز دارد تا با آنچه مخاطب هدف شما می خواهد بداند و همچنین در آخرین به روز رسانی ها در صنعت شما همگام باشید. ظاهر شدن در صفحه اول Google از آن جهت حائز اهمیت است که باعث توسعه و نگهداری از پایگاه دانش قوی می شود که در آن کسب و کار شما محکم بایستد.

کسب اعتماد

الگوریتم گوگل برای شناسایی محتوای اسپم، مشکوک و با کیفیت پایین طراحی شده است. اگر به طور مداوم در صفحه اول Google ظاهر می شوید، بدان معنی است که Google شما را به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر تشخیص می دهد و مصرف کنندگان به مشاغلی که گوگل به آنها اعتماد دارند، اعتماد می کنند.

بهینه سازی سرعت سایت

صفحات سایت شما باید بر روی تمامی دستگاه ها، با سرعت هرچه تمام، بارگذاری شوند. پایین بودن سرعت صفحه سایت می تواند اثر منفی بر روی رنک وب سایت شما داشته باشد. طبیعی است که هیچکس دوست ندارد که چندین ثانیه معطل شود تا به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کند.

برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت خود شما می توانید از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کنید. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که استفاده از ابزار gtmetrix را در اولویت های خود قرار دهید. در نتیجه، اگر می خواهید به بهترین شکل پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما عملی شود، باید به بهینه سازی سرعت سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

اعتبار نام دامنه

هرچه برای مدت زمان بیشتری صاحب یک دامنه وب سایت باشید، ارزش بیشتری دارد. همچنین هرچه محتواهای با ارزش بیشتری در این دامنه مورد نظر داشته باشید، بر اعتبار آن افزوده می شود. سعی کنید تا از عبارت کلیدی اصلی کسب و کار اینترنتی خود، در دامنه وب سایتتان استفاده کنید. در این صورت، شانس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

تخمین زدن اینکه به چه مقدار بک لینک نیاز دارید

بک لینک ها یکی از بخش های بسیار مهم در پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شمار می روند؛ اگر کمی با دنیای سئو سایت آشنایی داشته باشید، می دانید که بک لینک ها یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل نیز می باشند.

در نتیجه، اگر برای شما و همکارانتان سوال شده است که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، باید بگوییم که استفاده از بک لینک های ارزشمند در استراتژی های بهینه سازی وب سایت می تواند به خوبی به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند.

علاوه بر اینکه خود گوگل هم به مهم بودن استفاده از بک لینک ها تاکیید زیادی کرده است، مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است نیز به ما نشان می دهد که هرچه تعداد بک لینک های با کیفیت یک وب سایت بیشتر بوده است، آن وب سایت ترافیک و رتبه بسیار بهتری نسبت به جایگاه قبلی خود و رقباش کسب کرده است.

حال سوال اصلی که وجود دارد این است؛ چگونه بفهمیم که به چه تعداد بک لینک نیاز داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ راه مستقیمی برای این کار وجود ندارد که شما متوجه شوید برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دقیقا به چه تعداد بک لینک نیاز دارید.

اما پیشنهاد ما به شما این است که از ابزارهای گوناگونی که برای درک تعداد لینک های مورد استفاده وب سایت های مختلف ایجاد شده اند، استفاده کنید؛ شما باید آدرس وب سایت های رقیبی که رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کرده اند در این ابزارها وارد کنید و بر اساس بک لینک های آنان، تصمیم بگیرید که برای وب سایت خود چه تعداد لینک باید ایجاد کنید.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم,رتبه اول در سرچ گوگل,صفحه اول گوگل باشید

ایجاد بک لینک و لینک های داخلی بیشتر

همانطور که همه شما به طور مکرر شنیده اید، بک لینک به صفحه شما اعتبار می بخشد و هر صفحه ای که اعتبار بالاتری داشته باشد، به صورت راحت تر می تواند در گوگل بالا بیاید.

نکته ای که باید بدانید این است که بدون استثنا تمامی فعالان و متخصصین سئو سایت، بر این مسئله اتفاق نظر دارند و اعتقاد دارند که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بک لینک ها می توانند گزینه خوبی برای انتخاب باشند.

ایجاد لینک های داخلی با کیفیت، پاسخ دیگری برای پرسش چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، می باشد. دقت داشته باشید که در هر صفحه یا برگه ای که مدنظر دارید، تنها باید از لینک هایی استفاده کنید که مرتبط با موضوع آن بخش باشند. در غیر این صورت، ممکن است آن محتوای خاص، دیرتر از حالت عادی بتواند پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را طی کند.

صبور باشید!

متاسفانه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، زمان بر است. قطعا می خواهید بدانید که چقدر زمان برای این کار مورد نیاز است؛ حقیقتا گفتنش آسان نیست. با این حال بر اساس تجربه ای که در نیوسئو به دست آورده ایم، نهایتا یک سال طول می کشد تا شما از هیچ، به صفحه اول گوگل برسید.

البته دقت داشته باشید که فاکتورهای زیادی در این زمینه دخیل هستند؛ از کیفیت محتوای شما گرفته تا سختی و رقابت آن کلمه کلیدی مدنظرتان. اما در بسیاری از موارد ما شاهد بوده ایم که بعد از تولید محتوا برای یک کلمه کلیدی خاص، به سرعت گوگل رنک بالایی برای نیوسئو در نظر گرفت. علت این بود که ما سعی کرده بودیم بهترین کیفیت و تکنیک های سئو را به خوبی بر روی آن مقاله پیاده سازی کنیم. گوگل برای کیفیت، اهمیت زیادی قائل است.

البته اگر بعد از گذشت مدتی، شاهد هیچ پیشرفتی نبودید، بدون شک در مراحل بالا که اصلی ترین تکنیک های آوردن سایت به صفحه اول گوگل می باشند، کوتاهی کرده اید. شما باید به عقب بازگشته، و تمام فعالیت های خود را مورد بررسی مجدد قرار دهید تا مشکل با پیدا کنید. در بسیاری از موارد، مشکل آوردن سایت به صفحه اول گوگل برای افراد، با این کار حل می شود.

چرا نباید تنها راضی به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باشید؟

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل,قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل,نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

این نمودار به تنهایی گویای همه چیز می باشد؛ با این نمودار متوجه می شوید که بیشترین کلیک، به ۵ رتبه برتر نتایج جستجو اختصاص یافته است. همچنین می توانید روند صعودی این قضیه را مشاهده کنید؛ هرچه به رنک یک نزدیک تر باشید، نرخ کلیک وب سایتتان، افزایش پیدا خواهد کرد. اختلاف بین رتبه ها در صفحه اول بسیار شدید است؛ آن دسته از وب سایت هایی که نتوانند رنک خود را از رتبه ۵ بالاتر بیاورند، درصد بسیار کمی از کلیک ها را می توانند به خود اختصاص دهند.

البته نا امید نشوید؛ قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل امری بسیار ارزشمند می باشد؛ اما اگر بتوانید در بین ده نتیجه موجود، وب سایت را بالا بیاورید، قطعا مزیت های آن را به خوبی احساس خواهید کرد. 

۱۰ دلیل برای عدم قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

طبیعتا برای اینکه بخواهید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید قبل از هرچیزی، مشکلاتی که سد راه شما شده اند را شناسایی کرده و تک به تک آن ها را برطرف کنید. در ادامه متداول ترین مشکلاتی که در زمینه عدم رشد و ارتقا رتبه سایت وجود دارند را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

  1. پایین بودن سرعت سایت

به نظر شما چقدر زمان می برد تا یک وب سایت پرسرعت برای کاربر به نمایش در بیاید؟ به طور میانگین، وب سایت شما ۵ ثانیه وقت دارد تا به طور کامل برای کاربر بارگذاری شود، اگر بیشتر از ۵ ثانیه طول بکشد، کاربر بدون هیچ درنگی از وب سایت شما خارج می شود. این مسئله سبب می شود تا نرخ پرش سایت به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کند و طبیعی است که به دنبال آن، شما هیچ زمان نمی توانید صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

  1. محتوای شما اعتماد ایجاد نمی کند

همانطور که همه ما می دانیم، همه کسب و کارها تنها در صورتی می توانند به موفقیت های بزرگ برسند که مردم به آن ها اعتماد کنند؛ همین اعتماد است که سبب انجام خرید می شود. ممکن است که این نکته کمی ساده به نظر برسد، اما شما باید با خود بگویید که وب سایت من دقیقا چه کارهایی انجام داده است که مردم به محتوای آن و اصلا به برندی که می بینند، اعتماد کنند؟

ایجاد اعتماد نیاز به یکسری اصول خاص و تکنیک های سری ندارد؛ کافی است عملکردی که از خود نشان می دهید، هوشمندانه باشد. حتما برای شما هم پیش آمده است که در موقعیتی قرار گرفته اید که یک فرد یا یک کسب و کار، به شما فشار می آورد که خریدی انجام بدهید. این مسئله در مورد وب سایت و کسب و کار اینترنتی شما هم صادق است.

یعنی اگر می خواهید کاربران به شما اعتماد داشته باشند، نباید در تمامی فعالیت هایی که در وب سایتتان انجام می دهید، رنگ و بوی خرید و فروش وجود داشته باشد. درست است که هدف اصلی برند شما فروش یا ارائه خدمات خاصی است؛ اما این باید یک بخش از هزاران بخشی که در روند فعالیت های وب سایت شما وجود دارد، باشد.

علاوه بر این، سعی کنید خودتان باشید؛ برخلاف افراد دیگر، به دنبال شوآف نبوده و سعی کنید که خودتان را همسطح کاربرانتان قرار دهید. در این صورت است که اعتماد بسیار فوق العاده ای بین شما و این افراد شکل می گیرد.

  1. محتوای شما عبارت کلیدی درستی را هدف قرار نداده است

اگر مشخص نباشد که می خواهید به کدام مشکل کاربران پاسخ بدهید، مسیر سختی را در بالا آمدن سایتتان در نتایج جستجوی گوگل پیش رو خواهید داشت. محتوا باید واضح باشد و به صورت شفاف، به مسائل بپردازد. کاربری که وارد صفحه سایت شما می شود، باید در همان ثانیه های ابتدایی که در حال مطالعه محتوای آن صفحه است، موضوع اصلی را متوجه شود.

البته دقت داشته باشید که این مسئله، باید برای تک به تک صفحات سایت پیاده سازی شود. چراکه این تنها کاربر نیست که باید متوجه موضوع سایت شما بشود؛ خزنده موتور جستجو نیز تمامی صفحات شما را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت تصمیم می گیرد که کدام صفحه را برای چه عبارت کلیدی ای رتبه بندی کند.

  1. عدم تداوم در انتشار

یکی از کلیدهای اصلی برای حل مشکل قرار نگرفتن در بین ده رنک برتر گوگل، نشر دادن محتواها به طور مرتب می باشد. همینکه شما چند محتوای سئو شده داخل وب سایتتان منتشر کنید و منتظر باشید تا این ها سریعا توسط خزنده گوگل رتبه بندی شوند، کار درستی نیست.

برای شروع، پیشنهاد نیوسئو این است که حداقل در ماه ۱۵ محتوا منتشر کنید و برای هر کدام از این محتواهای سئو شده، کلمه کلیدی متفاوتی در نظر بگیرید. در این صورت شما به صورت مداوم به موتور جستجو اعلام می کنید که چیز با ارزشی برای عرضه کردن دارید. با ادامه دادن این روند، صفحات سایت شما قابلیت کسب رنک های برتر را پیدا می کنند.

نکته مهم:

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که در این زمینه می افتد، این است که افراد بعد از گدشت شش یا ۱۲ ماه از انتشار مرتب محتواها، با کمبود کلمه کلیدی روبرو می شوند. بهترین راه حل برای این مسئله، بروز رسانی است. هنگامی که متوجه شدید کلمات کلیدی با ارزش کمیاب شده اند، برگردید و محتواهایی که بیشترین بازده را برای وب سایت شما داشته اند، بروز کنید. اطمینان حاصل کنید که اصول بروز رسانی محتوا را رعایت کنید.

  1. عدم پیاده سازی بهترین تکنیک های سئو

دوره های زیادی در زمینه بهینه سازی و سئو سایت همواره در حال برگزاری بوده، هست و خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین آن ها را شناسایی کرده و از آموزش های بروزی که در اختیارتان قرار می گیرید، بهترین بهره را ببرید. البته راه دیگری نیز وجود دارد که ممکن است کمی زمان گیر باشد اما حداقل رایگان است. شما می توانید از مقالات وب سایت معتبر خارجی زبان آموزش سئو استفاده کنید و نکات و تکنیک هایی که این وب سایت های مرجع به صورت رایگان ارائه می دهند را در استراتژی سئو سایت خود پیاده سازی کنید.

نکته مهم در این زمینه، بروز بودن اطلاعات است؛ به هیچ عنوان نباید از داده هایی استفاده کنید که دیگر اثری بر روی بهبود سئو ندارند.

همانطور که می دانید، الگوریتم رتبه بندی گوگل، همواره بروز می شود؛ یکی از کارهایی که شما همواره باید انجام دهید، چک کردن اخبار مرتبط با بروز رسانی این الگوریتم می باشد. این تکنیکی است که بیشتر اساتید سئو انجام می دهند؛ این افراد همواره اصطلاحا گوش به زنگ هستند تا عملکرد وب سایت خود را مطابق با جدیدترین الگوریتم رتبه بندی گوگل، هماهنگ سازند تا از بروز جریمه و افت رنک های ناگهانی در امان باشند. مطمئن باشید که اگر شما نیز از همین روش استفاده کنید، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برایتان مثل آب خوردن خواهد بود.

  1. سایت شما شلوغ است!

ساختارمند بودن وب سایت یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی است. اگر بیس وب سایت شما واضح نباشد، بیشتر افرادی که وارد وب سایتتان می شوند، بلافاصله از آن خارج می شوند؛ چراکه متوجه نمی شوند که در سایتتان چخبر است! همین مسئله است که سبب می شود نرخ پرش یا همان بانس ریت به شدت افزایش پیدا کند و گوگل شما را در بین رنک های برترش قرار ندهد. گوگل متوجه می شود که عاملی در سایت شما وجود دارد که کاربران را آزار می دهد و این دقیقا برتصاد چیزی است که این موتور جستجو می خواهد؛ یعنی رضایت کاربر.

پس؛ باید برای کاربران یک نقشه درست و حسابی نشان دهید!

منوی navigation یکی از عامل های اصلی است که به بهبود تجربه کاربری سایت کمک می کند. اگر کاربری که وارد سایت شده، نداند که دقیقا باید چه کار کند، در همان ثانیه های ابتدایی، تصمیم به خروج از سایت می گیرد. بله دقیقا همینطور است و کاربران کمی بی رحمانه در اینجور موارد رفتار می کنند!!! در نتیجه، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، باید سیستم navigation سایت خود را ارتقا دهید و همچنین اطمینان حاصل کنید که این سیستم به راحتی برای کاربر قابل فهم باشد.

  1. رقابت سنگین در صنعت کاری شما

این نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که برخی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی بسیار ساده تر است.

مثلا کسب رنک یک در حوزه خرید و فروش تلفن همراه بسیار سخت تر از کسب رنک یک در بین وب سایت های خرید و فروش قهوه می باشد. پس، نوع کسب و کار اینترنتی هم در وضعیت سئو سایت نقش بسزایی دارد؛ اما دلیل نمی شود که شما بیخیال پیاده سازی تکنیک هایی که در این مقاله بیان کردیم، بشوید.

اگر رقابت بالایی روبروی شما باشد، این نشان می دهد که بیشتر از قبل باید تلاش کنید. یعنی اگر قرار باشد ساخت بک لینک را برای وب سایت خود شروع کنید، باید حداقل دوبرابر فعالیتی که تا الان داشتید را به پیاده سازی کنید تا به نتیجه برسید.

دقت داشته باشید که در رنک گرفتن برای عبارات کلیدی که سختی جستجوی بالایی دارند، یکی از بهترین روش ها این است که متفاوت باشید.

مثلا اگر رقبای شما محتواهای متنی خوبی تولید می کنند، شما باید در کنار تولید محتوای باکیفیت، پادکست، ویدئو و اینفوگرافیک های جذابی به کار ببرید تا صفحات سایتتان در نتایج جستجوی گوگل برای کاربران خودنمایی کنند.

  1. عدم انتقال اعتبار به یک نویسنده معتمد

در سال ۲۰۱۸، گوگل یک بروز رسانی در زمینه E.A.T در الگوریتم رتبه بندی خود انجام داد. به این منظور که قرار داشتن لیست نویسندگان یا صاحب نظر مرتبط یک مطلب خاص، در بلاگ های موجود در فضای وب، به یکی از فاکتورهای رتبه بندی تبدیل شود. یعنی اینکه اگر وب سایتی در زمینه پزشکی مطلب منتشر می کند، اگر برای منبع مطلب خود، نام یک پزشک یا مجموعه درمانی معتبر را بیاورد، احتمال قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای آن سایت چندین برابر می شود.

هدف از این سازوکار این است که وب سایت ها تلاش کنند مطالبی معتبر و با ارزشی را منتشر کنند. کاهش اعتماد به وب سایت ها در نتیجه ختم به کاهش اعتماد به گوگل توسط کاربرن خواهد شد!

منبع: سئوفاکس