اتوریتی در حال حاضر بهترین ابزار های آنالیز و بررسی قدرت سایت می باشد.

اتوریتی چیست

با آپدیت نشدن پیج رنک گوگل اتوریتی دامنه به قابل اعتماد ترین متریک ارزش گذاری قدرت سایت در بین متخصصین این حوزه تبدیل گشته است، به نوعی می توان گفت در حال حاضر دامین اتوریتی و پیج اتوریتی جایگزین پیج رنک گوگل شده اند.

بررسی اتوریتی سایت

چندی پیش شرکت MOZ محصولی را به عنوان Link Expelorer معرفی کرد که ابزار قدرتمندی مشاهده و آنالیز کیفیت لینک های خارجی سایت می باشد.

اتوریتی سایت

افزایش اتوریتی سایت

شرکت ماز نیز برای اندازه گیری میزان اتوریتی الگوریتم هایی را همانند گوگل طراحی کرده است. به معرفی آن ها می پردازیم:

دامین اتوریتی

اتوریتی دامنه عدد تعیین کننده قدرت یک دامنه از دیدگاه متریک های اندازه گیری ماز است. این عدد بین ۰ تا ۱۰۰ می باشد، هر چه عدد نزدیک تر به ۱۰۰ باشد سایت از قدرت بیشتری برخوردار است و بالعکس. سیستم اندازه گیری میزان اتوریتی دامنه بر اساس ده ها فاکتور اندازه گیری می شود.

مهم ترین آنها برای برای افزایش اتوریتی دامنه به شرح زیر می باشند:

  • داشتن لینک از صفحه اصلی دامنه
  • بالا بودن میزان اعتبار ماز یا ماز رنک
  • بالا بودن اعتماد ماز یا ماز تراست
  • وجود محتوا با کیفیت
  • سینگال از شبکه های اجتماعی
  • بهینه بودن ساختار سایت برای موتورهای جستجو

پیج اتوریتی

اتوریتی صفحه عدد تعین کننده میزان قدرت یک صفحه در سایت بر اساس متریک های اندازه گیری ماز می باشد.

اتوریتی دامنه درک بهتری از عملکرد کل وب سایت را به شما می دهد اما این بدین معنا نیست که پیج اتوریتی این چنین است، اتوریتی صفحه تنها اعتبار صفحه هدف را مورد هدف اندازه گیری قرار می دهد اما به صورت مستقیم بر روی اعتبار کل دامنه تاثیر دارد.

در قسمت زیر برخی از شاخص های اندازه گیری میزان پیج اتوریتی لیست شده اند:

  • سیگنال از شبکه های اجتماعی نظیر: تعداد ریتویت، پلاس ۱، اشتراک گذاری، لایک و ….
  • تعداد لینک از صفحه اصلی دامنه
  • تعداد لینک از صفحات اصلی دامنه با آنکر تکست مطابق کلمه کلیدی صفحه
  • تعداد لینک از ساب دامین
  • تعداد لینک از سایت های با ارزش و با کیفیت بالا
  • تعداد لینک ها خروجی به دیگر سایت ها