آموزش افزایش بازدید گوگل با به کارگیری از 8 روش آسان | سئو فاکس

افزایش بازدید گوگل

سرفصل ها نمایش سرفصل ها

پول نمی تواند باعث افزایش بازدید سایت در گوگل شود (البته منظور بنده استفاده از Adwords نیست!) اما صرف زمان و تدوین استراتژی سئو حرفه ای می تواند به افزایش ورودی گوگل کمک کند.

روش های بالا بردن سایت در سرچ گوگل

این یک مقاله جامع و کاربردی برای بهبود سئو می باشد و خواندن آن ممکن است تا ۳۰ دقیقه به طول انجامد لذا اگر حوصله کافی برای مطالعه آن را ندارید بهتر است تا صفحه را ترک کنید اما اگر اینطور نیست به شما این نوید را می دهیم که پس از اتمام خواندن محتوای این صفحه دانش سئوی شما چند برابر خواهد شد.

ما روند بهبود وب سایت را از ابتدای کار شروع می کنیم یعنی تعریف سئو:

۱- درک مفهوم سئو

سئو چیست

معنی سئو چیست؟ (یا SEO چیست): سئو مخفف کلمه ی انگلیسی Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر می باشد. تاریخ سئو از زمان موجودیت موتور های جستجو آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد.

یک تعریف مختصر از مفهوم سئو سایت

به هر اقدامی که به طور مستقیم و توسط شما برای بالا بردن رتبه وب سایت در موتور های جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو صورت بگیرد سئو و بهینه سازی سایت گفته می شود.

سئو فاکس

از سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ سئو سازی وب سایت پیچیدگی های الان را نداشت چرا که وب سایت های موجود در اینترنت به ۱۰۰۰ عدد هم نمی رسیدند و زمینه فعالیت اکثر آن ها نیز با یکدیگر فرق داشت لذا موتور های جستجو مشکل زیادی با شناسایی و درک محتوای آن ها نداشتند. 

Archie: اولین موتور جستجوی دنیا

اما از سال ۱۹۹۸ به بعد و با افزایش وب سایت ها، موتور های جستجو تصمیم به طراحی الگوریتم ها و فاکتور هایی گرفتند تا وب سایت ها را از نظر قدرت با یکدیگر مقایسه کرده و سپس آنها را بر اساس فاکتورهایی (که بعدا به معرفی آنها خواهیم پرداخت) رتبه بندی کنند بدین صورت سایت های قوی بالای نتایج جستجو و وب سایت های ضعیف پایین وب سایت های قوی تر به نمایش در می آمدند. 

پیدایش [پیج رنک] ها دنیای سرچ را محتول کرد

اولین الگوریتم گوگل – الگوریتم پیج رنک نام داشت که توسط موسسان گوگل یعنی Larry Page و Sergey Brin طراحی شده بود.

Larry page and Sergey brin

از آن زمان تا به حال تمامی وبمستران به دنبال شناخت فاکتور های رتبه بندی و الگوریتم های موتورهای جستجو هستند تا در صدر نتایج به نمایش در آیند و مخاطبان بیشتری را جذب وب سایت خود کنند. سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت یکی از خدمات سئو است که توسط تیم سئو فاکس انجام می شود.

شاهد مکالمه نماینده سنا آمریکا و مدیر عامل گوگل باشید [⚖️]

در سال ۲۰۲۰ چندین کنگره مهم در آمریکا با حضور مدیران کمپانی از بزرگ تکنولوژی مثل فیسبوک، تویتر و البته گوگل برگزار شد که در یکی از این کنفرانس ها خانم Lofgren نماینده سنا آم از سوندار پیچای مدیر عامل شرکت گوگل سوالاتی پپرسید که پاسخ آنها دنیای دانش سئو را متحول ساخت ویدئو و متن این مکالمه را تقدیم حضورتان می کنیم:

Ms. Lofgern (نماینده سنا آمریکا)

درباره دستکاری در نتایج جستجو ها به نظر من موضوع مهمی است که راجب آن حرف بزنیم، الان اگر در گوگل سرچ کنید کلمه Idiot را در دره عکس ها یک عکس از دونالد ترامپ مشاهده می کنید، من همین الان این کار را کردم این چطور اتفاق می افتد؟ چطور این اتفاق می افتد؟ سرچ گوگل چطور کاری می کند که این اتفاق می افتد؟

Sundar Pichai (مدیر عامل شرکت گوگل)

ما برای هر کلمه ای که شما تایپت می کنید یک نتیجه سرچ نمایش می دهیم ما به عنوان گوگل وب را خزش کرده و اطلاعات داخل آن را ذخیره می کنیم ما یک کلمه کلیدی را بر میداریم و آن را با شاخص های خود تطبیق می دهیم و آنها را بر اساس ۲۰۰ فاکتور طبقه بندی می کنیم، فاکتورهایی مثل ارتباط موضوعی، تازه بودن، محبوبیت و چگونگی استفاده دیگران از آن و بر اساس این تطبیق در هر زمانی ما تلاش می کنیم که برای هر کوئری بهترین نتیجه جستجو را ارائه کنیم و بعد ما این نتایج را مجدد ارزیابی می کنیم و این طوری میفهمیم که این فرآیند به درستی کار می کند.

Ms. Lofgern (نماینده سنا آمریکا)

پس یک نفر نیست که پشت پرده نشسته باشه و تصمیم بگیره که چی رو به مخاطب نشان بده و این در حقیقت تجمعی از نتایج همه کاربران وب است و شما در حال طبقه بندی کردن آن اصطلاحات هستید.

Sundar Pichai (مدیر عامل شرکت گوگل)

پارسال ما بیش از ۳ تریلیون سرچ را جواب دادیم برای مثال هر روز ۱۵% همه ی سرچ هایی که در گوگل انجام می شود قبلا هرگز انجام نشده، بنابراین این عملیات در مقیاس بزرگ انجام می شود ما به صورت دستی در هیچ کدام از نتایج جستجو دخالت نمی کنیم.

Ms. Lofgern (نماینده سنا آمریکا)

من کنجکام بدونم همکاران من هر از گاهی شکایت می کنن که شنیده اند که یک مهندس دموکرات مسئول این اتفاق است، فقط میخواهم این موضوع را شفاف تر کنم: دونالد ترامپ در محله سانتاکلارا در انتخابات ۲۰۱۶ بیست درصد رای آورد، فقط همین قدر رای آورد! این تعجب برانگیز است که شاید مهندس هایی که در سانتاکلارا زندگی می کنند سعی در بازتاب دادن این نتایج دارند و این هیچ ربطی به الگوریتم ها و فرآیند کاملا اتوماتیک گوگل ندارد.

اگر ما گوگل را نداشتیم نمی توانستیم هیچ اطلاعاتی را بدست آوریم به شکل راحتی که الان داریم بدرست میاریم.

من به دنبال این هستم که در سال آینده با شما درباره چند سوال جدی همکاری کنم این کاملا مشهوده که تمایل به نفع صداهای محافظه کار بخشی از این سوال ها نیست.


این مکالمه نمایانگر پیچیدگی علم و دانش سئو است، گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی برای فهرست کردن نتایج جستجو استفاده می کند بله بیش از دویست فاکتور 🙂

اما نگران نباشید شما در جای درستی قرار دارید ما در سئو فاکس و در همین صفحه صفر تا صد افزایش بازدید وب سایت در گوگل را به شما آموزش خواهیم داد.

۲- ثبت دامنه سئو فرندلی

فاکتور های سئو و رتبه بندی گوگل کم نیستند اما برخی از آن ها در دامنه وجود دارند که باید در هنگام ثبت دامنه به آن ها توجه کرد، ثبت نکردن دامنه سئو فرندلی منجر به از دست دادن میزان زیادی اعتبار سئو می شود.

بهترین راه برای راه اندازی وب سایت قدرتمند انتخاب نام و آدرسی مناسب است. آدرس دامنه در نهایت باید منجر به رضایت اول کاربران و دوم گوگل شود.

یعنی چه؟ با ذکر مثالی توضیح می دهیم: فرض کنید ۲ دامنه با آدرس های متفاوت که قبلا تاریخچه ای در گوگل نداشتند در یک ساعت توسط دو نفر ثبت و ایندکس می شوند. هر دو این دامنه ها از نظر سئو محتوا و بک لینک با هم برابرند و هر دو قصد کسب رتبه اول گوگل در یک کلمه کلیدی مشترک را دارند.

تا به الان هر دو وب سایت امتیازی مساوی داشته و از دیگری قوی تر نیستد اما در هنگام ثبت دامنه اولی ۱ سال و دومی ۵ ساله ثبت می شود! در اینجاست که دامین دوم نسبت به دامین اول برتری پیدا می کند چرا که یکی از فاکتور های رتبه بندی گوگل میزان عمر دامنه است.

اگر رتبه بهتری در گوگل می خواهید؟ این نکات را به خاطر بسپارید

دامنه سطح بالا

Top Level domain (TLD) یا دامنه سطح بالا اصطلاح رسمی برای پسوندی است که در انتهای نام دامنه ظاهر می شود. برخی از نمونه های دامنه های سطح بالا شامل موارد زیر می شوند:

  • .Com
  • .Org
  • .Net
  • .Edu

همه ما با پسوند های فوق آشنا هستند، در واقع بیش از ۱۰۰۰ پسوند ممکن وجود دارد که وب مسترها می توانند برای دامنه خود انتخاب کنند اما توصیه ما دامنه های کشوری مانند .ir یا بین المللی محبوب نظیر .com و .org است.

البته انتخاب پسوند دامنه کاملا بستگی به موضوع وب سایت دارد یعنی اگر در زمینه فروش اینترنتی فعالیت می کنید پسوند .Shop می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

ریشه دامنه

Domain Root یا ریشه دامنه به معنی صفحه اصلی می باشد. اگر قصد فعالیت در حوزه ای خاص مانند فروش آنتی ویروس را دارید از کلمه کلیدی در آدرس دامنه استفاده کنید در اینجا Antivirus می شود.

عمر دامنه

طبق اسناد موجودبه جرات می توان گفت که مهم ترین شاخص ارزش گذاری دامنه از دیدگاه گوگل عمر دامنه است. ارزش دامنه ای با عمری ۲ ماهه با دامنه ای ۲ ساله تفاوت بسیاری با هم داشته و حتی از نظر ارزش گذاری قابل قیاس نیستد، چرا؟ به دو دلیل: عمر محتوا و عمر لینک.

مانند گیاه سیر که هر چه بیشتر بماند جا افتاده تر شده و برای خورنده آن خوشمزده تر می شود در بک لینک و محتوا نیز گوگل نقش جناب آقای سیر خوار را بازی می کند 🙂

نکته: یک درک نادرست از عمر دامنه در میان افراد وجود دارد، بسیاری فکر می کنند گوگل به زمان ثبت دامنه اهمیت می دهد اما اصلا اینطور نیست، عمر یک دامنه دقیقا از زمان ایندکس شدن وب سایت در گوگل محاسبه می شود نه خرید!

تاریخ انقضا دامنه

تاریخ انقضا دومین شاخص مهم است، دامنه ای که تاریخ انقضای بیشتری دارد از احساس امنیت بیشتری نزد گوگل برخوردار بوده و ممکن است موجب بالا رفتن میزان اعتماد گوگل نسبت به وب سایت شود.

نام دامنه

نام دامنه نه تنها برای گوگل بلکه برای کاربران نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. بر اساس اسناد بدست آمده بهترین نام برای دامنه آن است که با موضوع وب سایت و کلمات کلیدی هدف مرتبط باشد.

هنگامی که کلمه کلیدی هدف عیننا و به صورت کاملا مستقیم در آدرس دامین قرار گرفته باشد به اصطلاح این دامنه تطابق دقیق با کلمه کلیدی را دارد و شانس بهتری برای کسب رتبه اول گوگل با آن عبارت کلیدی را داراست به این تکنیک در سئو Exact Match Domain گفته می شود، البته قبل از انجام این کار انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو را بخوانید!

SSL

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن toolbar-1024x21.jpg است

معمولا گوگل فاکتور های رتبه بندی وب سایت ها را به صورت عمومی اعلام نمی کند اما SSL یکی از آن ها نیست! نصب پروتکل امنیت لایه انتقال از آن دسته فاکتورهایی است که گوگل به صورت علنی به تاثیر آن اعتراف کرده است.

پس از نصب SSL حتما باید تمامی آدرس های قدیمی از Https توسط ریدایرکت ۳۰۱ به Https منتقل شوند. همچنین اتصال وب سایت به پنل سرچ کنسول باید مجدد و با آدرس جدید انجام شود.

اگر مشتاق هستید تا اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید شما را به خواندن مقاله تاثیر SSL در سئو دعویت می کنیم چرا که داشتن SSL یکی از نکات مهم در سئو وب سایت است.

پسوند دامنه

پسوند دامنه در زمان های قدیم جزو مهم ترین فاکتور ها بود اما با اضافه شدن هدف گذاری بین المللی به پنل سرچ کنسول گوگل دیگر تاثیر چندانی ندارد یا شاید اصلا ندارد!

نحوه کارکرد: وب سایت هایی که پسوند دامنه آن ها حاوی پسوند کشوری بود (مثلا در ایران .ir) شانس بهتری در نتایج جستجو کاربرانی را داشتند با IP همان کشور به جستجو پرداخته بودند.

اما همان طور که گفتیم با اضافه شدن هدف گذاری بین المللی به آسانی می توان کشور هدف را تعیین کرد. نکته دیگری نیز هست این فاکتور در نتایج جستجو فارسی اثری ندارد چرا که گوگل فارسی ای وجود ندارد.

دیگر شاخص ها

  • کوتاه بودن تعداد حروف .
  • یک سره بودن و نداشتن خط فاصله (-) .
  • عمومی بودن هویز دامنه.
  • خرید و فروشی نبودن .
  • سابقه نداشتن صاحب امتیاز .

ثبت دامنه رنک دار

خرید دامنه ای که قبلا سابقه ای در گوگل داشته می تواند برای شروع مناسب باشد اما به شرطی که مرتبط باشد!

سابقه دامنه در سایت آرشیو

برای چک کردن سابقه تاریخی دومین آدرس را در سایت Archive.org وارد کنید.

تعداد کارکترهای دامنه

هر چه آدرس کوتاه تر باشد بهتر! چرا که هم در ذهن بهتر می ماند و هم حروف اضافی ندارد.

دامنه ای با نام فراموش نشدنی ثبت کنید

نام دامنه کوتاه باشد، آسان به خاطر سپرده شود و تایپ آسانی داشته باشد و البته راحت تلفظ شود. وجود این ویژگی ها برای انجام آنلاین مارکتینگ مهم است زیرا باعث می شود بازدید کنندگان مستقیماً از وب سایت بازدید کنند.

از ثبت دامنه با پسوند های بی ربط خودداری کنید

هر روزه پسوند های جدید مانند .xyz, .website و … به میان بازار می آیند اما شما گول این ها را نخورید، هنوز پسوند .com در دنیا و .ir نزد ایرانیان از محبوب ترین ها هستند. حفظ آدرس وب سایت که با پسوند جدید ثبت شده است برای افراد قدیمی می تواند کمی مشکل ساز باشد.

فولدر را به ساب دامین ترجیح دهید

از نظر فنی گوگل اعلام کرده است تفاوتی میان محتوای ساب دامین و پوشه قائل نمی شود اما طبق مستندات موجود آمار ها حاکی از بهتر بود پوشه است چرا که دامین اتوریتی با کیفیت بیشتری به دیگر صفحات منتقل می شود.

۳- انتخاب هاست مناسب برای سئو

پس از ثبت دامنه سئو فرندلی نوبت به خرید هاست می رسد، داشتن هاست با کیفیت باعث بهبود سئو نمی شود اما بالعکس استفاده از هاست بی کیفیت می تواند آسیب های جدی به رتبه کلمات کلیدی وارد کرده و حتی ممکن است در مواقعی منجر به پنالتی گوگل و حذف از نتایج جستجو شود.

هاست چیست

هاست فضای میزبانی است که در هارد درایو سرور قرار میگیرد. سرور به شبکه اینترنت متصل است و استفاده از اطلاعات داخل آن را برای استفاده کنندگان مهیا می کند.

در این شکی نیست که استفاده از هاست حرفه ای یکی از فاکتور های مهم سئو تکنیکال و برگ برنده یک استراتژی سئو است اما به طور معمول استفاده از یک هاست حرفه ای از اهمیت چندانی برخوردار نیست اما هاست غیر استاندارد، ارزان و نا مناسب می تواند به طرز چشم گیری باعث به وجود آمدن سرور ارور، کاهش سرعت لود سایت و دیگر عیب ها شود.

رعایت اصول سئو می طلبد که حداکثر استفاده را از هر عامل تاثیر گذار بر سئو سایت بکنیم لذا در انجام سئو وسواس داشته باشید، شما باید حتی کمترین امتیازات را نیز بدست بیاورید.

خب دیگر بیشتر از این وقتتان را نمیگیرم، حال وقت این است که برویم سر اصل مطلب، شما را دعوت میکنم به خواندن ادامه ی محتوای این صفحه:

در انتخاب یک هاست قدرتمند باید به ۵ عامل توجه کنید

  • قابلیت اطمینان بالا
  • آپتایم بالای ۹۹%
  • فاصله میان اتصال
  • موقعیت نزدیک کاربر
  • امنیت بالا
  • پشتیبانی ۷/۲۴
  • فضای میزبان بالا
  • پهنای باند قابل توجه
  • عدم اسپم بودن

آپتایم و یا پایداری سرور چیست؟

آپتایم به مقدار زمانی گفته می شود که وب سایت در دسترس کاربران قرار دارد و یا اصطلاحا آنلاین است، میزان آپتایم بودن یک سرور معمولا توسط درصدی و ماهیانه اندازه گیری می شود به طوری که گفته می شود آپتایم این سرور ۹۹% است، این یعنی سرور مورد نظر در مدت زمان ۳۰ روز بمدت ۷ ساعت و ۱۰ دقیقه در دسترس نبوده.

آپتایم مورد قبول و استانداردی که شرکت های میزبانی وب باید ارائه دهند ۹۹% است و اگر کمتر از آن باشد قابل قبول نیست. خرید هاست از ایران سرور با آپتایم ۹۹ درصد امکان پذیر می باشد.

بررسی تاثیر سرور بر سئو

حال سوال اینجاست که اگر آپتایم هاست ما کمتر از ۹۹% باشد چه مشکلی برای وب سایت ما پیش می آید؟ خب به عکس زیر نگاه کنید.

ارور سرور

 در این عکس وضعیت وب سایت بالا در حالت پدیدار شدن ارور Not found قابل مشاهده است. این ارور می تواند به دلیل استفاده از هاست بی کیفیت رخ داده باشد. این اتفاق زمانی می افتد که وب سایت بیشتر از حد معمول در دسترس قرار نداشته باشد.

قطعی مکرر وب سایت باعث کاهش نرخ اعتماد خزنده های گوگل نسبت به سایت می شود، خزنده به دلیل قطعی قادر به ایندکس وب سایت نمی باشد.

در صورت ادامه روند به مرور زمان تمامی صفحات وب سایت ۴۰۴ خواهند شد تا زمانی که مشکل حل شود، البته گفتی است که به از دست رفتن بازدید در همین برهه زمانی اشاره ای داشته باشیم.

از سرور های بلک لیست دوری کنید

آی پی هاست از دیگر موضوعات مهم با بحث میزبانی وب است، ما مشتریانی داشتیم که وب سایت های بسیار قدرتمند و محتوا محوری داشتن و در بعضی مواقع دامین اتوریتی آن ها به +۴۰ هم می رسید اما قادر به کسب رتبه اول گوگل نبودند و یا در بعضی مواقع اصلا در نتایج گوگل نبودند!

وقتی که وب سایت رو به دقت برسی کردیم متوجه شدیم که ای پی سرور در بک لیست گوگل قرار دارد.

زمان آی پی هاست در بلک لیست قرار میگیرد که شرکت میزبانی وب خدمات خود را به صورت غیر استاندارد ارائه کرده و بیش از حد معمول وب سایت را بر روی یک ای پی میزبانی می کند در اینجا اگر سایت هایی که به دلایل فیشینگ، کلاکینگ، استفاده از روش های سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری یا … با وب سایت شما هم آی پی باشند خب این اتفاق خیلی خوبی نیست 🙂

پس سعی کنید تا خدمات میزبانی وب را از شرکت های معتبر و مورد اطمینان تهیه کنید و حتما قبل از خرید هاست ای پی سرور را از شرکت بخواهید و با وارد کردن ای پی سرور در ام تی تولباکس وضعیت سرور را برسی کنند.

نکته: اگر ای پی سرور به عنوان اسپمر شناخته بشه توسط وب میل گوگل تمامی ایمل های ارسال در فولد اسپم دریافت کننده قرار میگیرد.

تست سرعت سرور فراموش نشود

موتور های جستجو معمولا در مورد فاکتور های رتبه بندی خود به پنهان کاری مشهور هستند اما سرعت وب سایت یکی از آنها نیست. گوگل و سایر موتور های جستجو رسما از وجود سرعت لود به عنوان یکی از فاکتور های رتبه بندی یاد کرده اند.

در سال ۲۰۱۰ گوگل صریحاً اظهار داشت که سرعت بارگیری یک صفحه وب یکی عوامل رتبه بندی است. این تنها یکی از بیش از ۲۰۰ عامل می باشد و تقریباً کمتر از ۰.۵٪ در رتبه بندی شما تأثیر دارد، اما هنوز هم باید به آن توجه کنید. می توانید سرعت بارگیری صفحات در وب سایت خود را از اینجا بررسی کنید:

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که سرعت بارگذاری پایین لزوما نمی تواند به دلیل میزبان وب باشد. در عوض، ساختار وب سایت، حجم تصاویررا مطالعه کنید، تعداد افزونه های فعال و …. و ده ها عامل دیگر می توانند در نهایت منجر به بارگذاری کند تر وب سایت شوند.

به هاست اشتراکی نه بگویید

ممکن است یک خرده هاست مشترک به صرفه باشد اما به یاد داشته باشید که چیزهای ارزان قیمت معمولا کیفیت خوبی ندارند. میزبان اشتراکی یعنی، شرکت میزبان چندین وب وب سایت را در یک سرور میزبانی می کند به این دلیل کیفیت میزبانی به خطر می افتد چرا که بیش از حد معمول از منابع سخت افزاری استفاده می شود.

گوگل تمایل چندانی به وب وب سایت را که در سرور اشتراکی میزبان می شوند ندارد. علاوه بر این بزرگترین نقطه ضعف سرور اشتراکی، مشکل اسپم است. اسمپران به راحتی می توانند در آی پی سرور شما اسپم کنند!

زندگی در یک محله نامناسب هاستینگی مستقیماً در رتبه بندی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، هاست اشتراکی به شما سرعت قابلیت اطمینان ارائه نمی شود.

بزرگترین نتیجه هاست اشتراکی، عدم امنیت آن است که منجر به سرقت داده ها یا به خطر افتادن وب وب سایت شما از نظر امنیتی می شود، وب سایت هایی که در سرور اشتراکی میزبانی می شوند معمولا راحت تر هک می شوند.

۳- آشنایی با انواع روش های سئو

تمامی روش ها به صورت کلی در سه روش خلاصه می شوند که توضیح آنها در این صفحه باعث طولانی شدن بیش از حد محتوا می شود لذا در قسمت زیر تنها لینک آن ها را قرار خواهیم داد، مطمئن شوید که این مفاهیم را به خوبی یاد خواهید گرفت:

۴- فاکتور های سئو

حال نوبت به انجام عملیات سئو رسیده ما مهم ترین فاکتور های سئو که در پروسه بهینه سازی به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد را به شما معرفی می کنیم:

– فاکتور های سئو تکنیکال

برای ساخت یک خانه آجری شما نیاز به ملات کار، پول و نیرو دارید در مثال زده شده ملات مسئولیت سئو تکنیکال را برعهده دارد.

سئو تکنیکال به تمامی کارهایی گفته می شود که در جهت افزایش محبوبیت وب سایت از دیدگاه خزنده موتور جستجو انجام می شود. انجام سئوی تکنیکال باعث بهبود وضعیت ایندکس، خزنده و کارایی کلی بهتر یک وب سایت خواهد شد.

یک خبر خوب: پس از به اتمام رساندن چک لیست فاکتور های تکنیکال سئو دیگر نیازی به رفع مجدد خطاها نیست این یعنی بهینه سازی یک بار برای همیشه کفایت می کند.

۱- طراحی موبایل فرندلی

امروزه بیشتر جستجو ها با موبایل و تبلت انجام می شود، چند ماه پیش خبری مبتنی بر تغییر وضعیت ایندکس ربات گوگل به پنل سرچ کنسول تمامی افراد ارسال شد که حاکی از تغییر قانون ایندکس صفحات در گوگل بود.

از این پس ربات دسکتاپ جای خود را به ربات دستگاه های هوشمند می دهد این یعنی از این پس رتبه بندی نتایج جستجو گوگل بر اساس نسخه موبایل انجام صورت می گیرد، توصیه می کنیم مقاله جامع ما در خصوص سئو موبایل را مطالعه کنید.

رعایت این نکات در سئو موبایل ضروریست:
  • یکی بودن محتوای موبایل و دسکتاپ.
  • لود صفحه کمتر از ۴ ثانیه
  • استفاده از AMP.
  • از تست موبایل فرندلی سرافراز عبور کنید.
  • عدم جلوگیری از لود CSS و Js.
  • استفاده از فلش ممنوع!
۲- کاهش سرعت لود سایت
Mobile Friendly SEO

کاهش سرعت لود سایت یکی از فاکتور های شناخته شده سئو سایت است. وب سایت سریع در جایگاه بالاتری نسبت به سایت کند تر قرار می گیرد.

استاندارد میانگین سرعت بارگذاری صفحات وب باید کمتر از ۷ ثانیه باشد اما ۴ ثانیه بهتر است. هر چه سرعت لود پایین تر باشد مدت زمان ماندگاری کارب در وب سایت بیشتر می شود.

لیست کارهای بهینه سازی سرعت لود:
  • سیستم عامل سرور ۶۴ بیت باشد.
  • آپدیت نسخه پی اچ پی از ۵.۲ به ۷.۲.
  • کاهش حجم تصاویر تا حد ممکن.
  • استفاده از کش.
  • نصب حداقل افزونه وردپرس.
  • کدهای خروجی را فشرده سازی کنید.
  • از قالب سبک استفاده کنید.
  • بهینه سازی توسط ابزارهای سئو.
۳- بهینه سازی ساختار سایت
ساختار سایت

بهینه سازی ساختار وب سایت باعث دسترسی بهتر خزنده گوگل به صفحات می شود. صفحات مهم را از صفحه اصلی دور نکنید حداکثر تا ۳ کلیک از صفحه اصلی در درسترس قرار بگیرند.

برای تست تعداد کلیک به صفحات که بیشتر از ۳ کلیک نباشد ابزارهای متعددی در وب وجود دارند اما توصیه ما استفاده از ابزار حرفه ای Screaming Frog است.

۴- کلمه کلیدی در آدرس صفحه فراموش نشود

در مرحله آدرس صفحه از آموزش سئو تکنیکال هستیم. در راستای بهبود وضعیت سئو وب سایت رعایت نکات زیر الزامیست:

  • URL تا حد ممکن مختصر و مفید باشد.
  • از – برای جداکننده استفاده شود.
  • URL کوتاه و مرتبط با کلمه کلیدی باشد.
  • از کارکتر های اضافه استفاده نشود.
  • فقط یک بار از کلمه کلیدی استفاده شود.
  • URL تنها با یک آدرس در دسترس باشد.
  • تنها پنج کلمه اول URL حساب می شود.
  • استفاده از ترجمه در URL انگلیسی.
۵- نصب پروتکل اس اس ال (SSL)

قبلا در رابطه با تاثیر SSL در سئو توضیحات کاملی داده ایم، استفاده از SSL و انتقال آدرس از Http:// به Https:// یکی از فاکتور های رتبه بندی مورد تایید گوگل است. به کار گیری SSL باعث افزایش امنیت انتقال اطلاعات وب سایت می شود علاوه بر این جالب است بدانید که قیمت آن چنانی هم ندارد.

ما توصیه می کنیم از SSL های رایگان در cPanel یا توسط شرکت میزبان ارائه می شود استفاده نکنید، مستقیما نسخه اورجینال را از وب سایت خریداری و نصب کنید مثل ما در سئو فاکس.

۶- ناوبری صحیح (Navigation)

ناوبری بسیار مهم است. کاربر و موتور جستجو با دنبال کردن لینک های منو به بسیاری از صفحات دسترسی پیدا می کنند.

سئو ناوبری

  • استفاده از زیر منو: هر چه کمتر بهتر.
  • لینک یک انکر تکست یکسان به دو صفحه ممنوع.
  • استفاده از تگ ناوبری به نسخه HTML وب سایت شما جان می بخشد.
  • ناوبری باید در نگاه اول قابل رویت بوده و المان های تشکیل شده Clickable باشند.
۷- بردکرامب: مسیر راهنمای کاربر

منو بردکرامب به انگلیسی Breadcrumbs یک منو لیست شده از لینک به صورت افقی است که در بالا یا پایین صفحه قرار میگیرد و کار آن نمایش فاصله کاربر تا صفحه اصلی است.

استفاده از بردکرامب باعث بهبود سئو و تجربه کاربری و دسترسی بهتر صفحات به خرنده گوگل می شود که در نهایت باعث ایندکس سریعتر خواهد شد.

۸- نشانه گذاری صفحات با اسکیما (Schema.Org)

نشانه گذاری صفحات روز به روز مهم تر می شود چرا که گوگل هر روزه اطلاعات بیشتری از آن را در نتایج جستجو نمایش می دهد، Markup صفحات تنها توسط Schema انجام نمی شود گوگل از JSon و Microdata نیز پشتیبانی میکند.

نشانه گذاری صفحه باعث ایجاد خروجی اسنیپت (Snippet) در صفحه نتایج جستجو (SERP) می شود مانند تصویر زیر:

اسنیپت دستور پخت
۹- ساخت فایل ربات (Robots.txt)

فایل Robots.txt در پوشه Root هاست قرار میگیرد. این فایل با وارد کردن آدرس وب سایت + Robots.txt در دسترس قرار دارد.

محتوای Robots میزان دسترسی خزنده موتور جستجو برای ایندکس صفحات را مشخص می کند. به صورت پیش فرض نیازی به افزودن کد خاصی نیست اما اگر قصد انجام تغییرات را دارید پس از اتمام از طریق پنل سرچ کنسول آپدیت را تست کنید.

۱۰- صفحات کپی را با تگ کنونیکال نجات دهید

تگ Canonical بدین صورت در بخش <Head> قرار میگیرد. کنونیکال بهترین روش برای تعیین صفحه هدف در گوگل است. فرض کنید یک محصول با ۴ رنگ و ۵ سایز متفاوت وجود دارد و هر کدام از آنها یک صفحه دارند.

اگر همه ی صفحات ایندکس شوند محتوای کپی ایجاد شده باعث بروز آسیب جدی به وب سایت ما می شود، کنونیکال در اینجا به کمک ما آمده تا ایندکس صفحات هرز جلوگیری کند.

۱۱- روی صفحه ۴۰۴ سایت کار کنید

وقتی که URL صفحه در دسترس نباشد ارور ۴۰۴ برای کاربر نمایش داده خواهد شد. روی این موارد ۴۰۴ خود کار کنید:

  • صفحه ۴۰۴ را Noindex کنید.
  • ظاهر فرق زیادی با دیگر صفحات نکند.
  • علت حذف شدن صفحه را مشخص کنید.
  • باکس جستجو قرار دهید.
۱۲- نقشه سایت ساخته و آن را به پنل سرچ کنسول اضافه کنید

نقشه سایت به ایندکس بهتر صفحات کمک می کند. Sitemap همانند نقشه راه برای خزنده گوگل مسیر صفحات را مشخص می کند. نقشه وب سایت شاید یکی از مهم ترین فاکتور های سئو تکنیکال باشد باشد.

نکات مرتبط با نقشه سایت

  • تمامی صفحات از جلمه، نوشته، برگه، دسته بندی، تگ و … در نقشه قرار گیرند.
  • نقشه وب سایت را به سرچ کنسول گوگل اضافه کنید.
۱۳- بهینه سازی نرخ بودجه خزنده (Crawl Budget)
Crawl Budget

خزش در وب برای گوگل هزینه بر است چون نیاز به مصرف منابع سخت افزاری دارد. گوگل برای هر وب سایت یک نرخ خزش در نظر میگیرد که میزان آن بستگی به عوامل متعددی دارد که بعدا به آنها خواهیم پرداخت در حال حاضر دیدن کنید از ۶ عامل تاثیر گذار در افزایش نرخ خزش.

  • لینک ریدایرکتی را حذف کنید.
  • لینک سازی داخلی حرفه ای.
  • حذف محتوای کپی و تکراری.
  • لینک های شکسته را درست کنید .

بررسی وضعیت خزش

برای بر طرف کردن ارور های خزنده از ابزار Screaming Frog کمک بگیرید. این ارور ها باعث بروزر آسیب جدی به رتبه بندی وب سایت وارد کند:

  • ارور ریدایرکت ۳XX 
  • ارور سرور ۵XX
  • ارور کلاینت ۴XX 
۱۴- محتوای کپی یا کوتاه را سریعا حذف کنید

وجود محتوا کپی و ضعیف می تواند آسیب های جدید به سئو لندینگ پیج ها وارد کند.، الگوریتم پاندا وظیفه مبارزه با محتوای کپی و کم کیفت را بر عهده دارد. تگ عنوان، توضیحات، تیتر و محتوای کپی درون وب سایت را پیدا کرده و آن ها را فورا ویرایش یا حذف کنید.

۱۵- رندر صفحه (Render)
Rendering

صفحاتی که کد خروجی Javascript دارند پس از خزش برای درک محتوا رندر می شوند به این پروسه تجزیه و تحلیل صفحه گفته می شود. دو روش رندر وجود دارد:

  • کلاینت ساید
  • سرور ساید

اگر صفحات JS به درستی رندر نشوند ایندکس نشده و در نتایج جستجو قرار نمی گیرند.

– فاکتور های سئو داخلی

۳۰% از فاکتور های رتبه بندی موتور جستجو گوگل شامل عوامل سئو در داخل وب سایت می شوند که به آن سئو Onsite گفته می شود. پیاده سازی عوامل تاثیر گذاری بر روی سئو داخلی وب سایت باعث رشد چشم گیر رتبه کلمات کلیدی در موتور های جستجو می شود.

در نظر داشته باشید که به دلیل نامعلوم بودن فاکتورهای رتبه بندی گوگل محتوا این چک لیست تا حدی بر اساس میزان اهمیت طبقه بندی شده است:

۱- E-AT

E-A-T که مخفف Expertise، Authentityness and Trustworthiness است، چارچوبی است که ارزیابی کنندگان گوگل از آن برای ارزیابی تولید کنندگان محتوا و صفحات وب و به طور کلی استفاده می کنند.

گوگل همیشه به محتوای با کیفیت بالا توجه ویژه ای داشته است. این موتور جستجو می خواهد اطمینان حاصل کند که وب سایت هایی که دارد محتوای با کیفیت بالا رتبه بندی بهترین در نتایج جستجو کسب کنند و وب سایت هایی که محتوای کم کیفیت ایجاد می کنند کمتر دیده شوند.

بین آنچه گوگل به عنوان محتوای با کیفیت در نظر می گیرد و آنچه در نتایج جستجو نشان داده می شود رابطه مستقیمی وجود دارد.

E-A-T به نوعی در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل نقش دارد. این بدان معنی است که E-A-T باید در استراتژی سئو شما مورد توجه قرار گیرد.

۲- نگارش محتوا

نوشتن بر اساس اصول سئو به معنای سئو محتوا با در نظر گرفتن موتورهای جستجو و کاربران است. استراتژی تولید محتوای جامع SEO فراتر از تحقیق در مورد کلمات کلیدی و این موارد است.

صرفاً تولید محتوا به خاطر آن کاری نخواهد داشت. به یاد داشته باشید که شما برای افراد محتوا می نویسید – بنابراین این محتوا باید با کیفیت و مرتبط باشد.

۳- Cannibalization (هم نوع خواری)

درست یا غلط؟ هرچه تعداد صفحات شما بیشتر باشد و یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید ، رتبه بهتری برای آن کلمه کلیدی خواهید داشت.

غلط!

هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی خاص در چندین صفحه می تواند باعث “هم نوع خواری کلمات کلیدی” شود که دارای نتیجه فاجعه آمیزی برای شما است.

هنگامی که چندین صفحه لندینگ برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می کنید ، در واقع با خودتان رقابت می کنید.

مهم است که مشخص کنید آیا کنیبالیزیشن در وب سایت شما وجود دارد یا خیر و باید بلافاصله آن را برطرف کنید.

۲- سئو تصاویر

قبلا در صفحه سئو تصاویر به موارد مهمی اشاره کردیم که توصیه می کنیم حتما آن ها را مطالعه کنید.

افزودن تصاویر روش خوبی برای جذابیت بیشتر صفحات وب شما است. اما همه تصاویر برابر نیستند – حتی برخی می توانند وب سایت شما را کند کنند.

بهینه سازی تصاویر به شما کمک می کند تا از یک دارایی با ارزش سئو استفاده بهینه کنید، بهینه سازی تصویر مزایای بسیاری دارد ، مانند:

  • CTR بالاتر
  • لود سریع صفحات
  • تجربه کاربری بهتر
۴- تعامل با کاربر

تقویت عناصر سئو در وب سایت شما تنها نیمی از تلاش است. نیمه دیگر این است که اطمینان حاصل کنید که کاربران وب سایت شما را ترک نخواهند کرد – اما در عوض، آنها همچنان به مشاهده محتوای شما ادامه داده، با آن ارتباط برقرار می کنند و برای اطلاعات بیشتر به وارد دیگر صفحات وب سایت شما می شوند

حفظ کاربران به خودی خود یک چالش بزرگ است، اما مطمئناً عملی است. برای افزایش تعامل کاربر ، روی جنبه هایی از جمله سرعت لود سایت و طراحی موبایل فرندلی تمرکز کنید.

۵- استفاده از تگ های مهم در سئو
تگ چیست

تنها چند تگ مهم در HTML وجود دارد که ارتباط آنها با سئو مستقیم است مانند تگ آلت که در صفحه سئو تصاویر به آن پرداخته ایم، ما قبلا در صفحه تگ های مهم سئو به معرفی مهم ترین و تاثیر گذار ترین متا تگ های سئو پرداخته ایم لذا به جای توضیح در اینجا شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

۶- شناخت الگوریتم های گوگل

شاید با خود بگویید شناخت الگوریتم های گوگل ربطی به سئو Onsite ندارد اما در واقعیت اینطور نیست چرا؟ به این دلیل که شما با شناخت این الگوریتم ها درک بهتری نسبت به گوگل پیدا کرده و در راستای بهبود سئو وب سایت از آن استفاده می کنید 🙂

۷- آدرس صفحه کوتاه با درج کلمه کلیدی
Page URL

معمولا آدرس صفحه بیانگر محتوای داخل آن است پس بهتر است کوتاه و در عین حال کاربردی باشد. گوگل به ۵ کلمه اول در آدرس صفحه اهمیت بیشتری نسبت به مابقی می دهد. تحقیقات نشان داده است که آدرس های کوتاه و متمرکز نتایج بهتری را کسب می کنند.

جالب است بدانید وجود کلمه کلیدی اصلی یا مترادف در آدرس از نظر ارزش گذاری جزو کم اهمیت ها بوده و در ۲۰۱۹ از اهمیت بالایی برخوردار نیست.

معمولا آنکر تکست لینک های خارجی حاوی کلمات URL می باشند پس وجود کلمه کلیدی در آدرس می تواند در دراز مدت به یکی از موثر ترین عوامل تاثیر گذار بر بهبود سئو تبدیل شود.

به این نکات دقت کنید
  • از URL پیش فرض CMS استفاده نکنید.
  • استفاده کلیدواژه در ابتدای تگ عنوان.
  • URL شامل عبارت کلیدی اصلی باشد.
  • ترجیحا از URL فارسی استفاده کنید.
۸- کلمه کلیدی در ابتدای تگ عنوان

تگ عنوان صفحه مهم ترین فاکتور سئو داخلی وب سایت است. نگاهی به لیست زیر کنید:

  • استفاده از کلمات هم خانواده
  • عنوان بیشتر از حد تعیین شده نباشد
  • استفاده از Long Tail Keywords
  • کلمه کلیدی را تکرار نکنید
۹- سر تیتر (Heading)
H1

سرتیتر ها از مهم ترین بخش های سئو داخلی هستند، در بسیاری از مواقع کاربر به دلیل عدم وجود زمان کافی یا هر دلیل دیگری تنها اقدام به بررسی سرتیتر های صفحه کرده و از خواندن کل مطلب خودداری می کنند.

در این بین تگ H1 مهم ترین آنهاست و H2، H3، H4، H5 به ترتیب ارزش گذاری می شوند، این تگ پس از عنوان مهم ترین تگ در داخل صفحه از دیدگاه موتورهای جستجو است.

۱۰- مالتی مدیا: تصویر، ویدئو، پادکست
مالتی مدیا

صفحه ای که در آن مالتی مدیایی تصویری، ویدئویی یا حتی صوتی باشد چندین و چند برابر ارتباط بهتری با خواننده بر قرار میکند. وجود ویدئو، پادکست، تصاویرو اینفوگرافیک زمان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش داده و باعث پایین آمدن نرخ بانس ریت می شود.

نکته: بانس ریت به میزان زمان ماندگاری کاربر در وب سایت گفته می شود که یکی از فاکتورها در رتبه بندی گوگل است.

۱۱- استفاده از کلمات مکمل در تیتر

با به کار گیری از ابزارهای تحقیقات کلید واژه کلمات مرتبط با کلمه اصلی یا کلمه ریشه ای را پیدا کنید و سپس در H1 در H2 از آن ها استفاده کنید.

۱۲- کلمه کلیدی در پاراگراف اول

این یکی سادست کلمه/کلمات کلیدی را در پاراگراف اول بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه ابتدایی صفحه قرار دهید. این بخش از محتوا معرفی نامه نامیده می شود و مفهوم محتوای کل صفحه را به صورت خلاصه شده به کاربر می رساند پس در نوشتن آن کمی حوصله و خلاقیت به خرج دهید. کاربران معمولا پس از مطالعه بخش ابتدایی صفحه تصمیم به ماندن یا ترک صفحه می کنند.

۱۳- طراحی ظاهر سایت

اگر ظاهر وب سایت اولین عامل در جذب رضایت یوزر نباشد بدون شک دومین است. این که چطور وب سایت را طراحی کنید کاملا بستگی به هنر و خلاقیتتان دارد اما یک توصیه ساده: خودتان را به جای کاربر قرار دهید تا درک حاصله از نیاز های او منجرب به باز شدن ذهنتان شود.

۱۴- لینک سازی داخلی

با هر پیوند داخلی درصدی از اتوریتی صفحه لینک دهنده را به صفحه لینک شونده منتقل می شود. پس در دادن این لینک ها نهایت وسواس را به خرج دهید.

پروسه لینک سازی داخلی (Internal Link Building) باید طبق اصول و ارتباط درست با صفحه گیرند لینک انجام شود به طور مثال شما با تکرار کلمه کلیدی در انکر تکست فقط و فقط وب سایت را دچار پنالتی می کنید.

توصیه می کنم مقاله کامل و جامع ما در خصوص لینک سازی با عنوان اصول قواعد و قوانین لینک بیلدینگ را مطالعه کنید.

۱۵- سرعت لود بارگذاری
تست سرعت لود صفحه

گوگل هرگز فاکتورهای رتبه بندی خود را به صورت عمومی اعلام نمی کند اما اینبار رسما اعلام کرده که سرعت بارگذاری صفحات وب یکی از سیگنال های رتبه بندی ماست.

سرعت لود صفحه باید در بهینه ترین حالت ممکن قرار داشته باشد اگر از وردپرس استفاده می کنید تا حد ممکن از نصب پلاگین پرهیز کنید، نیاز های وب سایت حتما باید توسط یک متخصص کدنویسی شوند.

پلاگین ها و قالب های آماده وردپرس به دلیل طراحی عمومی آن ها باعث آسیب رساندن به ساختار وب سایت، امنیت و سرعت بارگذاری صفحات می شوند.

پس از انجام امور مربوط به کاهش سرعت لود صفحه حتما از طریق تست سرعت لود سایت زمان و حجم بارگیری اطلاعات وب سایت را اندازه گیری کنید.

– فاکتور های سئو خارجی

سئو خارجی به طور کلی شامل دریافت سیگنال از دیگر وب سایت ها به وب سایت خود می شود که مهم ترین آن نیز ساخت بک لینک یا لینک بیلدینگ است.

انجام کارهای مرتبط با سئوی خارجی (Off site SEO) اگر طبق اصول و در چهار چوب صحیح در بستر دانش و تجربه انجام شود منجر به حصول نتیجه مطلبوب خواهد شد اما انجام بالعکس آن باعث کاهش رتبه و در مواردی پنالتی گوگل را در بر خواهد داشت.

در بخش زیر مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل خارجی وب سایت به ترتیب اهمیت لیست می شوند:

بک لینک
بک لینک

ساده بگوییم: لینک ها مهم ترین فاکتور از بین بیش از ۲۰۰ فاکتور موجود در رتبه بندی گوگل هستند.

چرا لینک ها برای موتور جستجو حائز اهمیت اند؟

با یک نگاه کلی می توان فهمید که وجود لینک ها باعث پدیدار شدن موتور های جستجو شد.

خزنده موتور جستجو از طریق دنبال کردن لینک ها در وب وب صفحات را پیدا می کند سپس صفحه را در ایندکس خود ذخیره کرده و بر اساس بیش از ۲۰۰ فاکتو رتبه بندی می کنند.

اینترنت یک تار عنکبوت است که هر تار لینک، عنکبوت خزنده و شبکه ی تارها مجموعا در کنار یکدیگر دنیای وب را تشکیل می دهند.

انواع لینک

تمامی لینک ها در دسته بندی زیر قرار میگیرند:

لینک طبیعی (Natural link): بک لینک هایی که شما در ساخت آن هیچ نقش مستقیمی ندارید. این دسته از لینک ها معمولا به دلیل موجود تولید محتوا با کیفیت در وب سایت، منبع یا برند بودن در حوزه ای خاص به وب سایت داده می شوند.

لینک دستی (Manual link): لینک های دستی توسط شخصی برای بهبود سئو ساخته می شوند که معمولا در قالب روش های زیر قرار میگیرند:

  • ارسال ایمیل و درخواست لینک
  • لینک امضا
  • لینک در نظرات دیگر وب سایت ها
  • لینک از دایرکتوری
  • بازنشر مطالب در وب سایت های خبری
  • شبکه وبلاگ خصوصی
  • اشتراک گذاری ویدئو
  • ثبت لینک فرم های انلاین
لینک ها مهم هستند اما به شرطی که …

تا اینجا گفتیم که بک لینک در واقع اولین فاکتور تاثیر گذار در رشد رتبه وب سایت است اما باید بدانید که هر لینکی به نفع شما نیست و این شرایط است که نحوه اثر گذاری لینک بر روی وب سایت را مشخص می کند در ادامه به معرفی عوامل مرتبط با بک لینک می پردازیم:

۱- کیفیت بک لینک: زیاد بودن تعداد لینک ها واقعا از اهمیت بالایی برخوردار نیست چرا که گوگل برای ارزش گذاری کیفیت لینک فاکتورهایی در نظر دارد که به آن ها اشاره می کنیم:

۲- محبوبیت سایت لینک دهنده: محبوبیت وب سایت بستگی به محتوا، ترافیک، لینک ها دریافتی، عمر دامنه تاثیر بر وب و صنعت خاص خود و … دارد.

۳- ارتباط میان صفحه لینک دهنده و لینک شونده: اگر محتوای صفحه ای به وب سایت شما مربوط نیست بهتر است که فکر دریافت بک لینک از آن وب سایت را فراموش کنید.

انکر تکست (Anchor Text): متن لنگر یا انکر تکست کلمه لینک شونده است که از اهمیت بالایی برای درک بهتر محتوای لینک توسط موتور جستجو.

۴- تعداد کل بک لینک های دامنه: هر چه تعداد بک لینک های معتبر بیشتر باشد وضعیت سئو سایت هم به مرور زمان بهتر می شود.


توجه به نیاز کاربر، رفع آن و تکرار
پاسخ کوتاه: خیر، استفاده از این نرم افزارها باعث افزایش و یا حتی کاهش رتبه نمی شود.
گرفتن ورودی از گوگل به صورت کلی به دو بخش ارگانیک سرچ و Google ADS تقسیم می شود.

قبلی

کاهش رتبه الکسا

بعدی

اصطلاحات سئو

  1. سلام.خیلی عالی بود ممنون حتما در سایتم لحاظ میکنم

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
  2. سلام اگر بخواهیم مسئول سئوی سایت ما بشید
    هزینش به چه صورتی حساب می کنید؟
    jobguy.ir

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    • احسان اسکندری

      سلام لطفا از بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
  3. سلام
    خسته نباشید
    سایتی که بازطراحی شده و لینک های قبلی سایت دیگه توی طراحی جدید وجود ندارن چه باید کرد؟ روی سئو سایت تاثیر منفی زیادی دارن؟

    ۴ اسفند ۱۳۹۸
    • احسان اسکندری

      سلام متشکر، با استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ و Change Of Address می توانید قدرت بک لینک ها را به دامنه جدید منتقل کنید.

      ۶ اسفند ۱۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *