الگوریتم پیج رنک گوگل چیست

الگوریتم پیج رنک

اگر سئو سایت انجام می دهید یا به هر نحوی درگیر موتورهای جستجو به خصوص گوگل هستید، در مقطعی با موضوع پیج رنک گوگل مواجه خواهید شد.

برای فهم بیشتر موضوع Page Rank راهنمایی آوردیم که به شما کمک شایانی در درک آن می کند البته توصیه می کنیم تا برای فهم هرچه بهتر موضوع پیج رنک نگاهی به صفحه انواع سئو بی اندازید.

تعریف پیج رنک گوگل چیست؟

بیایید با آنچه گوگل می گوید شروع کنیم. به طور خلاصه گوگل بک لینک را مانند رای یا اعتبار می داند. گوگل بر اساس لینک ها در نظر می گیرد که برخی از وب سایت ها از مابقی مهم تر هستند.

PageRank سیستم شمارش و ارزش گذاری است که بر اساس کیفیت بک لینک تعیین می کند کدام صفحات از صفحات دیگر مهم تر هستند، سپس گوگل از خروجی پیج رنک به همراه فاکتور های دیگر که الگوریتم های گوگل تعیین کننده آن هستند استفاده می کند تا رتبه بندی نتایج را مشخص کند.

تعریف الگوریتم پیج رنک از زبان گوگل

گوگل به خودی خود تعریفی کامل از پیج رنک داشته است که آن را در بخش زیر به صورت نقل و قول قرار میدهیم:

قلب نرم افزار ما PageRank ™ است ، سیستمی برای رتبه بندی صفحات وب که توسط بنیانگذاران ما لری پیج و سرگئی برین در دانشگاه استنفورد ایجاد شده است، و در حالی که ما ده ها مهندس داریم که تلاش می کنند روزانه همه ابزار های گوگل را بهبود بخشند ، PageRank همچنان در بسیاری از ابزارهای جستجوی وب ما نقش اصلی را ایفا می کند.

Google PageRank در اصل لینک را که از صفحه A به صفحه B داده شده است را به عنوان یک اشاره مثبت، در نظر می گیرد.

قطعا شما می دانید که تمامی لینک ها در وب از یک ارزش یکسان برخوردار نیستند الگوریتم پیج رنک این موضوع را مورد بررسی دقیق قرار میدهم و به هر لینک ارزش و اعتبار مشخصی می دهد.

محاسبه پیج رنک گوگل

امکان نمایش پیج رنک گوگل و مشاهده رتبه گوگل وب سایت دیگر قابل دسترس نیست! گوگل در سال ۲۰۱۷ تولبار پیج رنک را به کلی غیر فعال کرد البته این به معنای مرگ پیج رنک نیست بلکه همانطور که گفته شد از این نرم افزار به خوبی در گوگل برای رتبه بندی صفحات استفاده می شود.

تاریخچه ابداع

پیج رنک که به اختصار PR برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط سرگئی برین ابداع گردید. پیج رنک نتیجه تجزیه و تحلیل لینک‌های ورودی به یک وب سایت است.

پیج رنک رتبه‌ای است که گوگل برای یک وب سایت بین اعداد ۰ تا ۱۰ در نظر می‌گیرد. هرقدر این عدد نزدیک به ۱۰ باشد، نشان‌دهنده این است که این وب سایت لینک ‌های ورودی بیشتری دارد و وب سایت های بیشتری به آن لینک داده‌اند؛ اما تنها در کل دنیا چند وب سایت با پیج رنک ۱۰ وجود دارند که گوگل، ویکی‌پدیا، فیسبوک از تعداد محدود آن هستند.

به دلیل سوء ‌استفاده‌هایی که مدیران وب سایت ها از اطلاعات ارائه ‌شده توسط پیج رنک می‌کردند، در سال ۲۰۱۶ سیستم محاسبه پیج رنک گوگل از دسترس عموم خارج شد. اما بسیاری معتقدند که موتور جستجوی گوگل هنوز هم از پیج رنک به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی وب ‌سایت ‌ها استفاده می‌کند و البته بسیاری معتقد هستند که پیج رنک گوگل منسوخ شده است.

با خارج شدن پیج رنک از دسترس عموم دامین اتوریتی ساخته شده توسط شرکت ماز (MOZ) به عنوان معیار اصلی آنالیز سئو توسط سئوکاران قرار گرفت.

نحوه افزایش پیج رنک سایت

برای افزایش پیج رنک، وب سایت شما باید از وب سایت های معتبر بک لینک داشته باشد. همچنین باید ساختار url سایت شما به نحوی چیده شود که در نزدیک‌ترین حالت ممکن به صفحه اصلی باشد. تولید محتوا سئو شده به این پروسه کمک خواهد کرد.

قبلی

الگوریتم گوگل دنس

بعدی

توضیحات متا

  1. جالب بود

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *