الگوریتم پاندا چیست؟ (Google Panda) جریمه محتوای کپی و بی کیفیت | سئو فاکس

الگوریتم پاندا

اولین به روزرسانی الگوریتم گوگل پاندا در فوریه ۲۰۱۱ انجام شد و تقریبا ۱۲٪ از نتایج جستجوی جهانی را تحت تأثیر خود قرار داد.

تأثیر این الگوریتم بر روی نتایج جستجو

تأثیر پاندا بر روی نتایج بسیار بزرگ و بی سابقه بود؛ اما پاندا از دسته آپدیت های گوگل است که تغییری عظیم را در نتایج جستجو یک بار برای همیشه رقم زد. پاندا آغاز جنگ گوگل علیه اسپم در وب و سئو کلاه سیاه بود و همچنان یکی از بدنام ترین بروزرسانی ها در تاریخ غول جستجوگر دنیا یعنی گوگل.

با این حال، نقشی که پاندا در الگوریتم گوگل بازی می کند در سالهای اخیر بسیار تغییر کرده و وضعیت کلی محتوای وب نیز توسط آن دستخوش تغییر گشته. بنابراین اکنون زمان خوبی برای ارزیابی مجدد گوگل پاندا و در نظر گرفتن معنای سئو در سال ۲۰۲۰ است.

هدف گوگل پاندا چیست چه سایت هایی را جریمه می کند؟

پاسخ ساده این است که گوگل پاندا قصد دارد تا محتوا سئو شده را پاداش داده و از نمایش محتوای کم کیفیت یا فریبنده در نتایج جلوگیری کند. البته، اندازه گیری “کیفیت” محتوا کمی دشوار است، اما حتی در سال ۲۰۱۱ گوگل موفق به نشان دادن محتوا هایی شد که نباید در جایگاه های بالای نتایج قرار بگیرند (امیدوارم مفهوم این جمله را فهمیده باشید).

محتوای ضعیف: صفحاتی که از نظر فنی فضای بسیار کمی برای دیدن محتوا توسط ربات های گوگل (محتوا پنهان ، محتوای پویا و غیره) در نظر میگیرند.

تکرار بیش از حد کلمه کلیدی: استفاده بیش از حد یا مخفی کردن کلمات کلیدی درون محتوا به منظور افزایش رتبه جستجو.

محتوای بی ربط: محتوایی که با کلمات کلیدی، عناوین و عناصر دیگر صفحه مطابقت ندارد.

مزرعه محتوا: وب سایت هایی که حجم بالایی از محتوای بی کیفیت را منتشر می کنند، غالباً مطالبی را از جاهای دیگر وب کپی کرده و آن را در یک دامنه تالیف می کنند که ارزش کمی دارد.

عدم توازن میان محتوا و تبلیغات: صفحاتی که تبلیغات را بیش از محتوا در اولویت قرار می دهند (نسبت بالای تبلیغ به محتوا، تبلیغات بیشتر از محتوا و …).

محتوای بی کیفیت تولید شده توسط کاربر: در حالی که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به خودی خود مشکلی ندارد، باید ضمن افزودن ارزش به تجربه کاربری در آن، به دیگر موضوعات در سطح دامنه / صفحات شما مرتبط باشد.

لینک های تبلیغاتی: محتوای شما باید علاوه بر لینکهای تبلیغاتی، چیزی برای ارائه داشته باشد یعنی باید دلیلی برای لینک دادن به صفحات وب سایت شما وجود داشته باشد وگرنه لینک کمی مشکوک به نظر میرسد.

محتوای فریبنده: محتوا که برای فریب کاربران طراحی شده است – برای مثال، اگر تبلیغات برای ایجاد کلیک بیشتر به عنوان محتوای معمولی به نظر برسد.

لینک های فریبنده: لینک هایی که کاربران را به صفحه هدف منتقل نمی کنند و آنها را در دایره ای از ریدایرکت گیر می اندازند (زنجیره ریدایرکت گفته می شود)

به روزرسانی الگوریتم پاندا

این ها عواملی هستند است که گوگل پاندا در سال ۲۰۱۱ مورد هدف قرار داده بود، وقتی که پر کردن کلمات کلیدی، صفحات بدون هدف و محتوای فریبنده در وب بسیار رایج بود. از آمار ها مشخص است که امروزه آپدیت پاندا کمتر انجام می شود البته نه اینکه فراموش شده باشد …

طراحی الگوریتم Google Panda در سال ۲۰۱۱ پایان نیافته است. از آن زمان قبل از اعلام رسمی گوگل، بخشی از این الگوریتم در ژانویه سال ۲۰۱۶ طی بروزرسانی پی در قرار گرفت.

با تبدیل شدن پاندا به بخشی از الگوریتم اصلی گوگل، ما دیگر شاهد بروزرسانی های جداگانه ای نیستیم که معیارهای خاصی را که در بخش بالا به آن نگاه کردیم، تحت تاثیر خود قرار دهد. با این حال، این بدان معناست که به روزرسانی های الگوریتم هسته گوگل (که چندین بار در سال اتفاق می افتد) ممکن است تغییراتی را در نحوه هدف قرار دادن گوگل از موضوعاتی مانند محتوای کم کیفیت یا وزن آنها در رتبه بندی را شامل کند یا حتی نکند.

این هفته ما به روزرسانی الگوریتم گسترده ای منتشر کردیم، همانطور که سالانه چندین بار انجام می دهیم. راهنمایی ما در مورد چنین به روزرسانی همان ماه مارس، همانطور که در اینجا تحت پوشش قرار می دهیم ، باقی مانده است

Google SearchLiaison – August 1, 2018

محتوای بی کیفیت یا کم کیفیت
محتوای بی ربط
محتوای تبلیغاتی
محتوای نادرست
استفاده بیش از حد از لینک نا مرتبط در محتوا
ژانویه سال ۲۰۱۶
Aالگوریتم مبارزه با محتوای کپی و بی کیفیت

قبلی

الگوریتم رنک برین

بعدی

الگوریتم پنگوئن

  1. محمد افضل زاده

    بعضی از متن های موجود در اینترنت مثل نقل و قول یا یک بخش خاص از یک کتاب ناخواسته کپی هستند اینارو چیکار کنم؟ میشه لطفا راهنمایی کنید؟
    مرسی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    • محمد عزیز این طبیعی است که بعضی از متون یا حتی ویدئو و عکس ها تکراری بشن لذا گوگل زیاد بر روی این مسائل سخت نیست، نگران باشید.

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *