در کل سه نوع سئو وجود دارد که شما برای یک استراتژی افزایش ارگانیک ترافیک به آن نیاز پیدا خواهید کرد: سئو داخلی ، سئو تکینکال و سئو خارجی.

با تدوین استراتژی و فکر کردن در مورد تمامی تکنیک های سئو در قالب این سه نوع سازماندهی و اجرای برنامه های سئو بسیار آسان خواهد بود. در این پست ما به معرفی هر نوع سئو و چگونگی اهمیت آن در استراتژی سئو را مورد بررسی قرار خواهیم 🙂

انواع سئو چیست: معرفی ۳ روش اصلی سئو

همانطور که گفتیم تمامی روش های سئو در سه قسمت سئو داخلی، تکنیکال و خارجی قرار میگیرند.

سئو داخلی [On-Page SEO]

سئو داخلی به محتوای وب سایت شما مربوط می شود که شامل استراتژی هایی برای سئو یک صفحه صفحه وب سایت است. این فاکتورها (که به آنها در چک لیست سئو ۲۰۲۰ اشاره کرده ایم) به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع محتوا را بفهمند.

این نوع سئو شامل موارد زیر است:

  • تحقیق کلمات کلیدی: پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن در محتوا.
  • تولید محتوا: انتشار محتوای با کیفیت و متمرکز بر کلمات کلیدی هدف.
  • سئو کلمات کلیدی: استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر در محتوا، عنوان و توضیحات متا.

لیست تمامی فاکتورهای سئو داخلی را در این صفحه مشاهده کنید

سئو تکنیکال [Technical SEO]

سئو تکنیکال یا فنی به عناصر وب سایت شما مربوط می شود و شامل استراتژی هایی برای بهبود ساختار وب سایت است. سئو فنی قابلیت خوانایی وب سایت را بهبود می بخشد (که باعث آسانتر شدن جستجو و فهم وب سایت توسط موتورهای جستجو می شود) و تجربه کاربری خوبی را فراهم می کند که به موتورهای جستجو کمک می کند تا کیفیت وب سایت را درک کنند. یک تجربه کاربری خوب برای خوانندگان مهم است.

این نوع سئو شامل موارد زیر است:

  • سرعت لود صفحات
  • ایندکس صحیح
  • معماری (ساختار) سایت
  • نصب SSL
  • سازگاری با موبایل
  • قابلیت خزیده شدن
  • استراکچر دیتا
  • امنیت سایت

لیست تمامی فاکتورهای سئو تکنیکال را در این صفحه مشاهده کنید

سئو خارجی [Off-page SEO]

تکنیک های سئو خارجی به افزایش اتوریتی و ارتباط وب سایت شما با سایر وب سایت ها کمک می کند. سئو خارجی شامل راهکارهایی برای ایجاد اعتبار و اقتدار برای وب سایت است و به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کند که آیا یک وب سایت در نتایج جستجو معتبر و قابل اطمینان است یا خیر.

بیشتر سئو خارجی به بک لینک با کیفیت مربوط می شود. داشتن تعداد زیادی بک لینک از وب سایت های معتبر مرتبط به سایت نشان دهنده ارزش یک وب سایت است. شما می توانید این سیگنال های اعتماد گوگل را از طریق انجام لینک بیلدینگ دریافت کنید.

تمامی لینک ها در سئو در دسته بندی زیر قرار میگیرند:

لینک طبیعی (Natural link): بک لینک هایی که شما در ساخت آن هیچ نقش مستقیمی ندارید. این دسته از لینک ها معمولا به دلیل وجود تولید محتوا با کیفیت در وب سایت! منبع یا برند بودن در حوزه ای خاص به وب سایت داده می شوند.

لینک دستی (Manual link): لینک های دستی توسط شخصی برای بهبود سئو ساخته می شوند که معمولا در بستر روش های زیر قرار میگیرند:

  • ارسال ایمیل و درخواست لینک.
  • لینک امضا.
  • لینک در نظرات دیگر سایت ها.
  • لینک از دایرکتوری.

  • بازنشر مطالب در سایت های خبری.
  • شبکه وبلاگ خصوصی.
  • اشتراک گذاری ویدئو.
  • ثبت لینک فرم های انلاین.

لیست تمامی فاکتورهای سئو خارجی را در این صفحه مشاهده کنید