سلام! به سئو فاکس خوش آمدید با یکی دیگر از آموزش های رایگان سئو در خدمت شما عزیزان و علاقه مندان به دنیای سئو هستیم.

تاثیر ssl روی سئو

بیش از ۵۰٪ از ۱ میلیون وب سایت برتر الکسا کاربران را به یک نسخه پیش فرض HTTPS / SSL هدایت می کنند و تعداد سایت های دارای گواهینامه SSL به سرعت در حال رشد است. در ایالات متحده ، ۷۳٪ از صفحات بارگیری شده توسط Chrome برای ویندوز دارای HTTPS بودند ، این در حالی است که فقط در یک سال قبل ۵۹٪ بود.

پس چرا ما شاهد این جذب گسترده هستیم؟ خوب SSL جدا از امنیت پیشرفته ای که برای بازدیدکنندگان وب سایت ارائه می دهد یکی از عوامل موثر در افزایش سئو سایت است.

گواهی SSL به سه دلیل برای سئو بسیار مهم است

سه دلیل برای مهم بودن HTTPS برای SEO عبارتند از: اول – به این دلیل که یک فاکتور رتبه بندی در الگوریتم گوگل است. دوم ، تأثیر زیادی بر بانس ریت سایت دارد و سوم پیشی گرفتن از رقابای خود در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS).

۱- زیرا گوگل چنین می گوید

این دلیل برای پیشبرد و راه اندازی HTTPS در سایت کافیست گوگل در واقع می گوید گواهینامه SSL یکی از فاکتورهای رتبه بندی است. به گفته آنها: “ما می خواهیم اعلام کنیم که سیستم رتبه بندی خود را طوری تنظیم می کنیم تا به دنبال صفحات HTTPS باشد. به طور خاص ما شروع به خزیدن معادل HTTPS از صفحات HTTP می کنیم حتی اگر این صفحات از هیچ صفحه ای بک لینک نداشته باشند.

۲- می تواند تأثیر زیادی بر نرخ پرش و زمان بازدید کننده در سایت داشته باشد

اگر گواهی SSL را روی سایت خود نصب نکرده اید بازدیدکنندگان وب سایت هشداری را در نوار آدرس مشاهده می کنند که می گوید: “امن نیست!” برای تمام صفحاتی که HTTPS به درستی تنظیم نشده اند با X قرمز پوشانده شده است.

بسته به نوع سایت شما این ممکن است باعث شود بازدید کنندگان سایت شما را ترک کنند. اگر جزئیات ایمیل را درخواست می کنید یا در سایت خود فروشگاهی دارید که عملیات پرداخت در آن انجام می شود عدم صدور گواهینامه SSL به این معنی است که بازدیدکنندگان به سایت شما اعتماد نخواهند کرد و از آنجا دور می شوند. حتی اگر سایت شما کاملاً اطلاعاتی باشد بازدیدکنندگان غیر باهوش ممکن است فکر کنند که سایت هک شده است.

۳- در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد

الگوریتم رتبه بندی گوگل بیش از ۲۰۰ عامل را در نظر می گیرد بنابراین گواهینامه SSL به نظر نمی رسد یک فاکتور بزرگ باشد اما این را در نظر بگیرید که تا دو سال پیش یکی از ابزارهای سئو Ahrefs تحقیقی را انجام داد که ۱۰۰۰۰ دامنه برتر HTTP در مقابل HTTPS را بررسی می کند تا ببیند که سایت ها از HTTPS برای بهبود نتایج SERP خود به خوبی استفاده می کنند. در کمتر از ۱ سایت ۱۰ HTTPS کاملاً راه اندازی شده بود و بیش از ۶۰٪ HTTPS راه اندازی نشده بود. اکنون این اعداد بالای ۵۰٪ است. این فقط در طی چند سال یک جذب بزرگ است و به احتمال زیاد رقابت شما مورد توجه قرار گرفته است.


خب! به پایان این آموزش سئو رسیدیم اگر نظر، انتقاد یا پیشنهادی دارید خوشحال می شویم تا آن را در بخش نظرات مطرح کنید 🙂 در ضمن اگر علاقه مند به یادگیری سئو به صورت حرفه ای و مبتدی هستید حتما از آموزش های رایگان سئو فاکس استفاده کنید.