تبلیغات موبایلی در انواع مختلف انجام می شود. تبلیغات موبایلی دارای تعرفه های مختلفی است که در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

تبلیغات موبایلی، شاید خیلی در حوزه بازاریابی اینترنتی اصطلاح جدیدی نباشد اما متاسفانه هنوز خیلی از افراد آشنایی با این نوع تبلیغات ندارند. همانطور که می دانید، استفاده از تبلت و گوشی های همراه برای انجام خدمات و فعالیت های اینترنتی، امروزه خیلی بیشتر از گذشته شده است و کمتر کسی را می توان یافت که دیگر از گوشی و تبلت برای انجام ساده ترین فعالیت خود استفاده نکند.

در این مقاله آموزش سئو، قصد داریم که در خصوص تبلیغات موبایلی و اینکه چرا به این نوع تبلیغات امروزه باید بیشتر از همه توجه کنیم، بپردازیم.

تبلیغات موبایلی چیست؟

تبلیغات موبایلی راهی برای ارتباط بین محصولات و خدمات با مشتریان با استفاده از گوشی های همراه و تبلت می باشد، به عبارتی دیگر تبلیغ کسب وکار از طریق موبایل را تبلیغات موبایلی می گویند.

تبلیغات موبایلی، امروزه به عنوان یکی از برنامه بازاریابی اینترنتی است. این نوع تبلیغات به برندها، آژانس ها و بازاریابان کمک می کند تا بتوانند سریعتر و راحتتر با مشتریان و کاربران خود ارتباط و تعامل برقرار کنند و همچنین تاثیر زیادی در سئو سایت دارد. در واقع هدف اصلی تبلیغات موبایلی، بهینه سازی تعاملات بین برندها و مشتریان می باشد. قبلا تنها روش تبلیغاتی از طریق موبایل، فقط اس ام اس بود که تمامی کاربران به آن دسترسی نداشتند و حتما باید آن را فعال می کردند. اما همانطور که در اول این مقاله بیان شد، با توجه به رشد تکنولوژی، تعاملات و استفاده از گوشی های همراه، انواع پیام ها دیگر امروزه به صورت MMS، عکس، صدا، ویدئو و غیره ارسال می شوند. همچنین هر شرکت برای راحت تر کردن تعاملات خود کاربران، به جای سایت از اپلیکیشن موبایل استفاده می کند.

سئو منفی چیست

یکی از مزیت های اصلی در تبلیغات موبایلی این است که موبایل و تبلت ها ابزارهای شخصی هستند یعنی یک موبایل، یک کاربر واحد دارد. از این رو هدفمند سازی تبلیغات راحت تر خواهد بود و می توان با توجه به کاربران، محتوای مناسب هر کدام را ارسال کرد. این مساله باعث راه اندازی کمپین های تبلیغات موبایلی موثرتر با توجه کاربران می گردد.

انواع تبلیغات موبایلی

موبایل وب یا درون صفحات وب

با توجه به اینکه حدود ۴۰ درصد از بازدید های سایت از موبایل است، پس خیلی مهم است که به این نوع تبلیغات توجه ویژه ای شود که شامل تبلیغات متنی، تبلیغات بنری که فقط در حالت موبایل و درون سایت ها نمایش داده می شوند.

MMS (خدمات پیام چند رسانه ای)

MMS را به بیشتر به عنوان پیام تصویری می شناسند که شامل تبلیغات متنی کوتاه، تبلیغات متنی بلند، تبلیغات بنری و عکس، ویدئو، صدا.

البته قابلیت MMS در هر دوگوشی فرستنده و گیرنده باید فعال باشد در غیر این صورت اگر گیرنده چنین قابلیتی را نداشته باشد، یک پیام خطا که نشان داده نخواهد شد، برای او فرستاده می شود.

تبلیغات ویدئویی و تلویزیونی

تبلیغات درون اپلیکیشن

امروزه هر کسب و کاری در کنار سایت، اقدام به طراحی اپلیکیشن برای خود می کند. تبلیغات موبایلی درون اپلیکیشنی این امکان را به کاربران می دهد که به ازای برنامه های مشخص، محصولات آن ها در آن اپلیکیشن تبلیغ شود.

جالب است که بدانید تا آخر سال ۲۰۱۵، تخمین زده شده بود که حدود ۱۹ میلیارد دلار گوشی همراه فروخته شده بود. پس تبلیغات موبایلی ، بهترین روش برای رشد هر کسب وکاری می باشد.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که تبلیغات موبایلی شما باید قابل نمایش در تمامی ابزارها و اندازه و همچنین سیستم عامل ها مخصوصا اندروید و ios باشد.

حقایقی در رابطه با تبلیغات موبایلی و گوشی های همراه

  • حدود ۴۶ درصد از مردم جهان از اینترنت استفاده می کنند.
  • بیش از ۸۰ درصد کاربران اینترنتی، دارای گوشی های هوشمند هستند.
  • بیش از ۶۸ درصد کاربران ایران، از اینترنت استفاده می کنند که بیش از ۲۵ درصد آن ها گوشی هوشمند دارند.
  • از همه مهمتر، ۹۰ درصد این کاربران، بیشتر زمان خود را در اپلیکیشن ها سپری می کنند.

خلاصه

تبلیغات موبایلی، یعنی تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از تبلت و گوشی های هوشمند. این نوع تبلیغات را می تواند هدفمند تر انجام داد زیرا تبلت و گوشی ها ابزارهای شخصی هستند و هر کدام یک کاربر خاص را دارند، از این رو بهتر می توان کاربران شناسایی و برای هرکدام محتوای اختصاصی ایجاد کرد.

آموزش گل آرایی در آموزشگاه آنلاین گل آرایی گلترنت

مهمترین مساله در بازاریابی، راحت تر کردن تعامل و ارتباط با مشتریان است. تبلیغات موبایلی هرچند جدید نیست اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بهترین روش برای تعامل با کاربران به صورت اختصاصی است.

منبع: سئوکار


تبلیغات موبایلی چیست و چگونه باعث رشد کسب و کارها می شود؟

امروزه بیش از نیمی از زمانی که در تمام رسانه‌های دیجیتال گذرانده می‌شود مختص به استفاده از موبایل هاست . بنابراین، تبلیغات موبایلی می‌تواند از جایگاه ویژه‌ای برای جذب مشتری برخوردار باشد.

همانطور که از نام آن پیداست این نوع تبلیغ، دسته‌ای از تبلیغات دیجیتال است که بر روی صفحه موبایل نمایش داده می‌شود که می‌تواند ارسال یک متن از طریق پیامک باشد یا اینکه تبلیغات کلیکی یا نصبی در صفحات وب، اپلیکیشن‌ها و یا بازی‌های موبایلی باشد.

متخصصین در زمینه تبلیغات دیجیتال معتقدند مبلغی که در سال ۲۰۱۸ برای تبلیغات موبایلی صرف می شود با  ۲۰ درصد افزایش به بیش از ۷۰ میلیارد دلار خواهد رسید و این مبلغ ۷۵ درصد کل تبلیغات دیجیتال در جهان خواهد بود.در دهه گذشته نیز شاهد رشد عجیب ۲۱۷۷۵ درصدی در تبلیغات موبایلی بوده ایم.زیرا فقط ده سال از زمانی که کل تبلیغات موبایلی در جهان ۳۲۰ میلیون دلار ارزش داشته است می گذرد. این تغییرات سریع در ده سال گذشته و هم چنین پیش بینی ادامه رشد تبلیغات موبایلی به واسطه نوآوری های گوگل، فیسبوک اتفاق افتاده است و البته می توان از موج عظیم تولید اپلیکیشن های کاربردی در اندروید و iOS نیز به عنوان عامل مهمی در رشد تبلیغات موبایلی نام برد.

تبلیغات موبایلی چیست؟

تبلیغات موبایلی درواقع به انجام هرگونه تبلیغات از طریق موبایل، تبلت و دیگر دستگاه های ارتباط بی سیم می باشد. بهترین ویژگی تبلیغات موبایلی که باعث محبوبیت و رشد آن شده این است که وسیله ای که بر روی آن تبلیغ انجام  می شود، وسیله ای شخصی و مربوط به یک فرد خاص است. در نتیجه موبایل ها دقیق ترین وسیله و بهترین کانال ارتباط شما برای هدف قرار دادن مخاطبین خاص هستند البته در صورتی که بتوانید مخاطب هدف را به درستی بشناسید.امروزه تبلیغات موبایلی عموما در اپلیکیشن های موبایل و وب سایت ها انجام می شود. تبلیغات  موبایلی  می تواند از هر نوع متن (text) ، فیلمهای فلش (flash movies) ، بنر ، صوت (audio) و ویدئو باشد.

ایجاد نقشه سایت در وردپرس

تبلیغات موبایلی چگونه باعث رشد کسب و کار می شود؟

هدف از این نوع تبلیغات برآورده ساختن نیازهای هر دو گروه تبلیغ‌دهندگان و ناشران است.
تبلیغ‌دهندگان به کمک تبلیغات موبایلی تپسل می‌توانند محصول خود را از طریق برندسازی با نمایش تبلیغ، هدایت به صفحه فرود با کلیک بر تبلیغ، جذب کاربر با کیفیت در حجم زیاد با نصب اپلیکیشن و یا انجام فعالیت‌های تعریف‌شده مانند عضویت، استفاده از خدمات و … به مخاطبان واقعی خود معرفی کنند.
همچنین، ناشران تبلیغات به کمک آن می‌توانند بدون از دست دادن تجربه کاربری خود یک جریان درآمدی پایدار داشته باشند و در هر لحظه جایگاه تبلیغاتی خود را با بالاترین قیمت بین گستره وسیعی از تبلیغ دهندگان به مزایده بگذارند و آن را به بیشترین قیمت بفروشند.

در شرایطی که گوگل، تلگرام، فیس بوک و … کاربران سراسر دنیا را به استفاده های رایگان از خدمات IT عادت داده اند، از جمله راه های موفقیت در زمینه اپلیکیشن تولید اپلیکیشن های رایگان با پرداخت درون برنامه ای است. در این شرایط بخش عمده کسب درآمد اپلیکیشن ها بر مبنای تبلیغاتی است که بر روی اپلیکیشن های خود قرار می دهند.بر اساس آمار کافه بازار تنها ۱۷ هزار نرم افزار کاربردی اندرویدی ایرانی در حال نشر هستند.

تبلیغات موبایلی

انواع مدل های تبلیغات موبایلی

به طور کلی با چهار مدل تبلیغات بر روی موبایل نمایش داده می شود: تبلیغات ویدئویی مبتنی بر پاداش (.Rewarded Video Ad) ، تبلیغات بینابینی (Interstitial) ، تبلیغات پیش‌نمایشی (Pre-roll) و تبلیغات هم‌نما (Native)

تبلیغات ویدئویی مبتنی بر پاداش (Rewarded Video Ad)

این مدل تبلیغاتی مناسب اپلیکیشن‌های با پرداخت درون‌برنامه‌ای است. در این مدل کاربر با تماشای کامل یک ویدئوی کوتاه تبلیغاتی، جایزه‌ای با مقداری که ناشرین از قبل تعیین کرده‌اند دریافت می‌کند. این تبلیغات مناسب‌ترین نوع تبلیغ برای حفظ تجربه کاربری است. از طرف دیگر چون کاربران با انتخاب خود و برای دریافت جایزه اقدام به تماشای این تبلیغات می‌کنند نرخ نمایش کامل ویدئو (Completion Rat  یا به اختصار  CR) در این مدل بالاست و به همین دلیل درآمد موثر هزاره (eCPM) هم در این تبلیغات بیش از سایر تبلیغات است.

تبلیغات بینابینی (Interstitial)

این تبلیغات هنگام استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن و بدون انتخاب او به نمایش درمی‌آیند و در دو شکل تصویر بنری تمام‌صفحه(Web View  بینابینی) و ویدئوی گذرپذیر (Skippable) قابل استفاده هستند. در تبلیغات ویدئویی گذرپذیر مطابق راهکار پیاده‌سازی شما، در زمان مشخصی ویدئو برای کاربر پخش می‌شود و کاربر در صورت عدم علاقه به تماشا می‌تواند پس از گذشت ۵ ثانیه از تماشای ادامه‌ی ویدئو انصراف دهد. از آن‌جایی که این تبلیغات براساس تصمیم ناشر – و نه تصمیم کاربران – آغاز می‌گردد، نرخ درگیری تبلیغاتی کاربران (Adoption Rate) آن‌ها بالاست اما مشکل اصلی در آن‌ها پایین بودن نرخ تماشای کامل ویدئو است. تپسل براساس اینکه کاربران تا چه میزان به تماشای ویدئو ادامه بدهند و براساس تعرفه‌ی هر کمپین خاص، درآمدی برای ناشرین در نظر می‌گیرد و به این ترتیب ناشرین می‌توانند از این دسته از تبلیغات هم استفاده کنند.در نسخه منتشرشده SDK  تپسل تبلیغات ویدئویی گذرپذیر قابل استفاده هستند و در آپدیت بعدی، تبلیغات تمام‌صفحه هم در دسترس خواهند بود.// هنوز همینطوره؟ یا این مال قدیمه؟

آموزش سئو وبلاگ

تبلیغات پیش نمایشی (Pre-roll)

این تبلیغات برای اپلیکیشن‌هایی که بخشی از آن‌ها مربوط به نمایش محتوای ویدئویی به کاربران است مفید هستند، مخصوصا اگر میانگین مدت زمان ویدئوهای ارائه‌شده در اپلیکیشن کمتر از ۲ دقیقه باشد، تبلیغات پیش‌نمایشی بهترین انتخاب هستند. در این تبلیغات، ویدئویی بسیار کوتاه در ابتدای ویدئوی اصلی به کاربر نشان داده می‌شود و سپس ویدئوی اصلی آغاز می‌شود و در نهایت به ازای هر نمایش ویدئوی تبلیغاتی، درآمدی برای توسعه‌دهنده لحاظ خواهد شد.

تبلیغات هم نما (Native)

تبلیغات هم‌نما به تبلیغاتی می‌گویند که با همانندسازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری اپلیکیشن، باعث توجه بیشتر کاربر و عدم آزار او می‌شوند. هدف اصلی تبلیغات هم‌نما این است که با ارائه‌ی تبلیغات به صورت هماهنگ با اپلیکیشن، یکپارچگی، هویت بصری و تجربه کاربری را حفظ کنند و در عین حال، جریان درآمدی جدیدی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها فراهم کنند. در واقع حسن این تبلیغات برای تبلیغ‌دهندگان جلب توجه کاربر و برای ناشرین، درآمدزایی توام با عدم تخریب تجربه کاربری است.

انواع روش های تبلیغات موبایلی

در کمپین های تبلیغاتی دیجیتال چهار روش متداول برای تبلیغات در موبایل وجود دارد. این روش های عبارتند از  CPA ، CPI ،  CPCV ، CPV .

هزینه به ازای فعالیت خاص CPA یا (Cost Per Action)

cpa

در این روش تبلیغ دهنده زمانی به شبکه های تبلیغاتی پول پرداخت می کند که عمل مورد نظر او انجام شده باشد. این عمل می تواند کلیک ، بازدید کامل ویدئو ، پر کردن فرم، عضویت و … باشد. این مدل جامع خود می تواند شامل یکی از عناوین زیر برای قیمت گذاری باشد.

هزینه به ازای نصب CPI یا (Cost Per Install)

cpi

CPI یا هزینه در ازای نصب مقدار متوسط هزینه ای است که تبلیغ دهنده باید به ازای هر نصب به شبکه تبلیغاتی بپردازد.استفاده از این روش برای افزایش تعداد کاربران یک اپلیکیشن موثر است. متاسفانه در این زمینه نیز افراد و یا شرکت هایی دست به تقلب می زنند و سعی در  ایجاد نصب های غیرواقعی می کنند. شرکت های بین المللی معتبر تبلیغاتی مانند adjust در این زمینه فعالیت های کارآمدی داشته اند و تقریبا راه را برای سو استفاده با ایجاد نصب های تقلبی بسته اند.به تقلب های تبلیغاتی در شمارش نصب SDK Spoofing  گفته می شود.

آموزش هک حرفه ای

هزینه به ازای نمایش کامل ویدئو CPCV یا (Cost Per Complete View )

در این روش قیمت گذاری کمپین های دیجیتال  تبلیغ دهنده به ازای هر نمایش کامل ویدئو مبلغ مشخصی را به شبکه پرداخت می کند. این نوع از کمپین برای آگاه سازی مردم از برند مناسب است. اما در انتهای ویدئو نیز می تواند دارای یک بنر با CTA باشد که بیننده را به کلیک بر روی آن تشویق می کند.

هزینه به ازای هر کلیک CPC یا (Cost Per Click)

cpc

در این نوع قیمت گذاری کمپین های دیجیتال، تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک به  شبکه تبلیغاتی پول میدهد.طبیعتا کلیک بر روی تبلیغات باید در نتیجه علاقه کاربر نسبت به محصول مورد نظر باشد و روش های ساختگی و تقلبی در تبلیغات که در بعضی شرکت های نامعتبر استفاده می شود  اصزلاحا کلیک تصنعی یا غیرواقعی نامیده می شود. تپسل تا به حال در مبارزه با تقلب های تبلیغاتی فعالیت های بسیاری انجام داده است.توصیه می کنیم برای اطلاع بیشتر در زمینه تقلب های تبلیغاتی کتاب الکترونیکی مقابله با تقلب در صنعت تبلیغات موبایلی را مطالعه کنید.

سرویس تبلیغات موبایلی تپسل

تپسل، یک بستر تبلیغات موبایلی است که تبلیغات را هوشمندانه به کاربران نمایش می‌دهد و با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از رسانه‌های دیجیتال و ارائه انواع تبلیغات مختلف بر روی این رسانه‌ها نیازهای تبلیغاتی برندها را برآورده می کند. هم‌چنین با ارائه هوشمند تبلیغات به کاربران، جریان درآمدی پایدار و قابل‌توجهی را بدون آسیب به تجربه کاربری برای صاحبان رسانه فراهم می‌کند.در واقع تپسل علاقه‌مندی‌های کاربران ایرانی موبایل را می‌شناسد و تبلیغ را متناسب با علایق کاربران به آن‌ها نمایش می‌دهد. بنابراین، تبلیغات تاثیر بیشتری بر کاربران می‌گذارد و احتمال تبدیل شدن یک کاربر معمولی به مشتری بیشتر می‌شود.

مزیت سرویس تبلیغاتی تپسل

مزیت تپسل نسبت به سایر سرویس‌های تبلیغاتی بهینه بودن تجربه کاربری آن است. کاربرانی که با استفاده از انجام تبلیغات توانسته‌اند از قسمت‌های فروشی اپلیکیشن استفاده کنند نه تنها احساس نارضایتی نمی‌کنند، بلکه از استفاده‌ی رایگان از محتوای برنامه احساس رضایت کرده و از انجام تبلیغات خوشحال هستند. در مورد اپلیکیشن‌های رایگان هم تدابیر اندیشیده شده در SDK ویدئویی تپسل، باعث می‌شود کیفیت برنامه‌ی شما و احساس رضایت کاربران حفظ شود.