برای خیلی از کسب و کارها اصلا SEO و بهینه سازی بهترین مسیر برای افزایش فروش و درآمد نیست. برای پاسخ به این سوال که آیا خدمات سئو برای شما مفید است یا خیر؟ من جواد یاسمی یک مسیر را ایجاد کرده ام. کمی وقت گیر است ولی ارزشش را دارد.

خدمات سئو سایت چیست؟ کسب ارگانیک ترافیک برای وبسایت شما ارزشمند است. ترافیک روی چه کلماتی؟ ایجاد ترافیک ارگانیک در چه مدتی؟ افزایش سئو و بازدید سایت کلمه ای است که این روزها در گوگل سرچ می شود ولی آیا می دانند سئو چیست؟ کاربران به دلیل عدم آگاهی از وجود یک سرویس دقیقا نیاز خود را سرچ نمی کنند، ولی تلاش می کنند که از گوگل برای پیدا کردن جواب سوالشان کمک بگیرند. دقیقا با همین مثال به اهمیت مفهوم توالی سرچ ها و استراتژی کیورد – لندینگ پی می بریم.

خدمات بهینه سازی سایت در یک نگاه کلی
- تحلیل وبسایت
- تحقیق کلمات کلیدی
- سئو فنی
- تولید محتوا
- لینک سازی
- مشاوره سئو
- آموزش سئو مبتدی و پیشرفته
۱- دریافت اطلاعات اولیه وبسایت
اکثر نکات سئو ثابت هستند ولی برای هر وبسایت با توجه به عملکرد گذشته، منابع و اهداف وبسایت ما یک استراتژی مخصوص آن کسب و کار را تدوین می کنیم. یک پرسشنامه با تعدادی سوال برای آشنایی با سایت شما و انجام تحلیل اولیه.
۲- مشاوره رایگان اولیه سئو
بعد از تحلیل اولیه وبسایت با شما تماس خواهیم گرفت و در مورد بهترین حالت استفاده شما از ابزار سئو صحبت می کنیم. من به عنوان مشاور سئو سایت و کسب و کار شما هم می توانم در کنار تیمی که برای شما میسازم حضور داشته باشم.
۳- تحلیل پیشرفته وبسایت و تخمین مدت و هزینه
براساس مراحل ۱ و ۲ این مرحله با پرداخت هزینه انجام می شود.
هزینه متغیر براساس نوع وبسایت، تعداد صفحات، عمر وبسایت، تعداد کیورد ها محاسبه می شود.
۴- تیم فنی
سئو تکنیکال مهم ترین قسمت سئو است. در این مرحله زیساخت وبسایت شما برای رتبه گرفتن بهینه می شود. هزینه براساس وبسایت شما تعیین می شود.
۵- تیم محتوایی
ساختار استراتژی محتوایی وبسایت شما تدوین می شود و براساس سختی کیورد ها یک برنامه برای شما تعیین می شود. در طول سال ها کار با افراد و ادم های مختلف، کم کم تیم تولید محتوا را شکل داده ایم.
۶- سوشیال مدیا
۷- لینک سازی

سئو را در سه مرحله میتوان تعریف کرد. مرحلهی اول سئوی فنی سایت است که بر اساس اصول طراحی سایت باید این مرحله طی شود و جنس آن برنامهنویسی است. مرحلهی بعدی، سئوی داخلی سایت است که به آن پیج سئو معروف است. در این مرحله تولید محتوای اصولی انجام میشود که این فرآیند بر اساس پارامترهای مورد نیاز وبسایت در بخشهای مختلف با چیدن استراتژی محتوا انجام میشود.
مرحلهی سوم همان سئوی خارجی یا همان آف پیج سئو است که انواع لینکگذاریهای خارجی را در برمیگیرد. برای اینکه پروژه در بازه زمانی مشخص و با کیوردهایی که تعیین شدهاند به رتبه دلخواه برسد، باید تمامی مراحل فوق با کیفیت انجام شود. بهعنوان مثال: اگر تمامی متاتگها و لینکگذاریها درست تعریف نشده باشند، در کیفیت مراحل دیگر نیز اثر منفی میگذارند.
خانوادهی سئو بهطور منظم در حال بهروز رسانی است و الگوریتمها در حال تغییر هستند. بههمین دلیل سپردن سئوی وبسایت به تیم حرفهای نقش مهمی در کسب و کار شما دارد.
اگر در سپردن وبسایت خود بهدست تیم ما دچار تردید هستید، میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر به صورت رایگان از احوال سئوی وبسایت خود با خبر شوید و برای رشد آن قدمی بردارید.
خدمات سئو چه تأثیری در فروش من دارد؟
امروزه با پیشرفت علم و اینترنتی شدن خرید و فروش، تقریبا میتوان گفت هر کسب و کار جا افتادهای برای خود وبسایت دارد. اگر شما یک وبسایتی را راهاندازی کردهاید که در آن فروش لباس انجام میدهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید، خدمات سئو برای کسب و کار شما بهترین پیشنهاد است.
زمانی که سایت شما سئو شده باشد یعنی از نظر موتورهای جستجو سایت شما تأیید شود، در طی بازه زمانی که تعیین شده، بالاترین رتبه در جستجوی گوگل برای شما در نظر گرفته میشود. بنابراین برای رساندن محصولات و خدمات بهدست کاربران تان دیگر هیچ نگرانی وجود ندارد.
ممکن است به این فکر کنید که سایت شما از لحاظ ظاهر مشکل دارد و مشتریان به ظاهر سایت اهمیت میدهند و بههمین خاطر است که فروش ندارید. در حقیقت اینطور نیست. مشتریان بهدنبال نیاز خود میگردند. هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هر چقدر هزینه و زمان صرف کنید، تا زمانیکه سایت توسط مشتریان و مخاطبان مورد بازدید قرار نگیرد، شما هیچ سودی نخواهید داشت. این موضوع خیلی اهمیت دارد که سایت شما برای یک انسان بهینهسازی شده باشد.
سئو تنها محدود به موتور جستجو نیست. در واقع سئو برای افزایش بازدیدکنندگان یا ترافیک و برندینگ است که ناخودآگاه با بهدست آوردن این پارامترهای مهم، فروش وبسایت شما رونق مییابد. بهاصطلاح، شما با تزریق سئو به کسب وکار خود جان میبخشید و در دنیای اینترنت کشف خواهید شد.
اگر فکر میکنید سئو سازی سایت، کار بیهوده است و کسب و کار شما حتی بدون سئو رشد میکند و فروش خوبی خواهید داشت، سخت در اشتباهید. در همین راستا ما دلایل مهمی که کسب و کار شما به سئو نیاز دارد و شما از آن بیخبرید، را برای شما آوردهایم.
چرا وبسایت من به سئو نیاز دارد؟
بخش عظیم ترافیک اطلاعات در اینترنت از طریق تبلیغات معتبر موتورهای جستجو انجام میشود. معتبرترین موتورهای جستجو عبارتند از: گوگل، بینگ و یاهو، اگرچه شبکههای اجتماعی گوناگون و مدلهای دیگر ترافیک اطلاعات نیز میتوانند تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش دهند، اما روش اصلی هدایت کاربران بیشتر در اینترنت موتورهای جستجو هستند. چه سایت شما ارائه دهنده محتوا، سرویس، محصول و اطلاعات باشد و چه در مورد هر چیز دیگری باشد، این موضوع کاملا صدق میکند.
- از رقبا پیشی بگیرید.
- در صدر نتایج گوگل دیده شوید.
- مشتریان هدفمند را به سایت خود هدایت کنید.
- فروش خود را چند برابر کنید.
- هزینهی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی است.
- سئو هزینهی کمتری نسبت به تبلیغات گوگل دارد.
- ترافیک در سایت بالا میرود.
- الکسا پایین میآید.
- برند سازی انجام میشود.
- اعضای سایت شما بسیار بالا میرود.
موتورهای جستجو منحصر به فرد عمل میکنند و هدف اصلی آنها یافتن محتوای جامع و عمیقی است که بهطور کامل نیاز مخاطب حال را برطرف میکند. در واقع خدمات سئو راههای ارتباطی هستند که این هدف را عملی میکنند. اگر سایت شما توسط موتورهای جستجو پیدا نمیشود یا محتوای سایت شما در دیتابیس آنها قرار ندارد، بهاین معناست که شما فرصتهای شگفت انگیز حضور در موتورهای جستجو که در وبسایتهای دیگر موجود است را از دست دادهاید. موارد جستجو شده، همان کلماتی که کاربران آنها را در فرم جستجو تایپ میکنند، اهمیت فوق العادهای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتورهای جستجو میتواند به یک موفقیت ساماندهی شده یا بالعکس منجر شود. اهداف یک وبسایت میتواند ارائه تبلیغات، درآمدزایی و نمایش محصولاتی باشد که مشابه آن درهیچ شبکه بازاریابی دیگری نباشد.
حال که نیاز کسب و کار خود را شناسایی کردید، شاید این سوال برای شما بهوجود آید که دقیقا چهطور میتوان به ارائه خدمات سئوی ما یا هر جای دیگر اعتماد کنید؟
جلسات مشاوره را برای همین امر در نظر گرفته شدهاند تا این خط و مرزها برای شما کاملا شفاف شود که متخصص سئویی که قرار است وبسایت شما را در دست بگیرد. چهخدماتی ارائه میدهد، چقدر جنس کسب و کار شما را میشناسد و تا چه حد میتوان به او اعتماد کرد.
بررسی خدمات سئو در جلسات مشاوره حرفهای
خدماتی که در جلسات مشاوره حرفهای ارائه میشوند به شرح زیر است:
- تحلیل وبسایت شما به طور دقیق و تخصصی
- ارائه راهکارهای پیاده سازی پروژه های آنلاین
- بررسی UI سایت و ارائه راهکارهای رفع مشکل
- تحلیل فرآیندهای سایت برای افزایش کارایی و فروش بیشتر
- بررسی مشتریان و نحوه بازاریابی سایت
- ارائه راهکارهای مبتنی بر وب برای افزایش فروش
- تحلیل و پیشنهاد روشهای بازاریابی تخصصی
- بررسی UX سایت و ارایه پیشنهادات کاربردی
- پیشنهاد رفع اشکالات تخصصی سایت از دید فنی
- تحلیل ایده و ایدهیابی برای شروع کسب و کار اینترنتی
- پیدا کردن جایگاه و انتخاب حوزه فعالیت صحیح برای شروع
- ارائه راهکارهای تخصصی تبلیغات در گوگل
- معرفی ابزارهای مورد نیاز برای رفع مشکلات فنی تخصصی
- بررسی وضعیت سئو سایت و ارایه راهکارهای بهبود سئو
- تحلیل سیستم بازاریابی ایمیلی و بهبود ایمیل مارکتینگ
- تحلیل شبکههای اجتماعی و بهبود سوشیال مارکتینگ
- بررسی محتوای تولید شده در سایت و ایجاد استراتژی بازاریابی
- تحلیل بازدیدهای سایت و روشهای بهبود نرخ تبدیل کاربران
قیمت خدمات سئوی یک سایت یا یک کلمه کلیدی چگونه محاسبه میشود؟
باتوجه به حجم عملیات بهینهسازی و خدمات سئو مورد نیاز یک سایت نسبت به میزان رقابت و سختی کلمات آن وبسایت هزینه محاسبه میشود. به زبان سادهتر با در نظر گرفتن رقبا و فعالیت بر روی آن کلمه کلیدی از طریق چند ابزار ساده برای سنجش و تعداد جستجوی یک کلمه میتوانیم به سختی آن پی ببریم و با توجه به آمار و ارقام بهدست آمده هزینه و زمان مناسب را اعلام کنیم.
منبع: وبسایت جواد یاسمی (مشاور و مجری سئو)
دیدگاهتان را بنویسید