دامین اتوریتی

دامین اتوریتی در حال حاضر بهترین ابزار سئو سایت برای آنالیز و بررسی قدرت وب سایت می باشد.

معنی دامین اتوریتی چیست یا اتوریتی یعنی چه

با آپدیت نشدن پیج رنک گوگل دامین اتوریتی به قابل اعتماد ترین متریک ارزش گذاری قدرت وب سایت در بین سئوکاران تبدیل شده است.

در واقع می توان گفت در حال حاضر دامین اتوریتی و پیج اتوریتی جایگزین پیج رنک گوگل شده اند.

بررسی دامین اتوریتی سایت در ابزار MOZ Link Expelorer

چندی پیش شرکت MOZ محصولی را به عنوان Link Explorer معرفی کرد که ابزار قدرتمندی مشاهده و آنالیز کیفیت بک لینک های سایت می باشد.

دامین اتوریتی سایت در Open Site Explorer MOZ

شما همین حالا می توانید برای بررسی پیج اتوریتی وب سایت خود به آدرس Link Explorer – 40T Backlinks & DA Checker – Moz مراجعه کنید.

۱۲ روش برای افزایش دامین اتوریتی سایت

شرکت ماز نیز برای اندازه گیری میزان اتوریتی الگوریتم هایی را همانند گوگل طراحی کرده است. به معرفی آن ها می پردازیم:

دامین اتوریتی

اتوریتی دامنه عدد تعیین کننده قدرت یک دامنه از دیدگاه متریک های اندازه گیری سئو ماز است. این عدد بین ۰ تا ۱۰۰ می باشد، هر چه عدد نزدیک تر به ۱۰۰ باشد وب سایت از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود و بالعکس، هر چه این عدد به صفر نزدیک تر باشد وب سایت از قدرت کمتری برخوردر است.

یکی از مهم ترین وظایف هر سئو کار در مبحث پیچیده سئو خارجی بالا بردن اتوریتی دامنه می باشد، بالا رفتن اتوریتی به افزایش اعتبار و گوگل تراست کمک می کند که نتیجه همه ی این اقدامات منجر به کسب رتبه اول گوگل خواهد شد.

رعایت اصول سئو و نکته های سئو چه در سئو سایت فروشگاه اینترنتی و چه در وب سایت های خدماتی/شرکتی به صورت خود به خودی منجر به افزایش رتبه می شود (البته در طول زمان) چه بسا انجام مهم ترین نکات سئو و درک مفاهیم آن باعث تهسیل در این امر خواهد شد.

سیستم اندازه گیری میزان اتوریتی دامنه بر اساس ده ها فاکتور اندازه گیری می شود که از مهم ترین آنها برای برای افزایش اتوریتی دامنه می توان موارد زیر را نام برد:

  • داشتن لینک از صفحه اصلی دامنه (Root Domain)
  • بالا بودن میزان اعتبار ماز یا ماز رنک (MOZRank)
  • بالا بودن اعتماد ماز یا ماز تراست (MOZTrust)
  • وجود محتوا سئو شده (Quality Content)
  • سینگال از شبکه های اجتماعی (Social Signal)
  • بهینه بودن ساختار وب سایت برای موتورهای جستجو (Technical SEO)
  • وجود توازن میان لینک های فالو و نوفالو (Nofollow Links)
  • برند منشن یا اشاره شدن به نام برند (Brand Mention)

پیج اتوریتی

اتوریتی صفحه عدد تعین کننده میزان قدرت یک صفحه در وب سایت بر اساس متریک های اندازه گیری ماز است.

اتوریتی دامنه درک بهتری از عملکرد کل وب سایت را به شما می دهد اما این بدین معنا نیست که پیج اتوریتی این چنین است، اتوریتی صفحه تنها اعتبار صفحه هدف را مورد هدف اندازه گیری قرار می دهد اما به صورت مستقیم بر روی اعتبار کل دامنه تاثیر دارد.

در قسمت زیر برخی از شاخص های اندازه گیری میزان پیج اتوریتی لیست شده اند:

  • سیگنال از شبکه های اجتماعی نظیر: تعداد ریتویت، پلاس ۱، اشتراک گذاری، لایک و ….
  • تعداد لینک از صفحه اصلی دامنه
  • تعداد لینک از صفحات اصلی دامنه با آنکر تکست مطابق کلمه کلیدی صفحه
  • تعداد لینک از ساب دامین
  • تعداد لینک از وب سایت های با ارزش و با کیفیت بالا
  • تعداد لینک ها خروجی به دیگر وب سایت ها

تولید محتوای با کیفیت که در نهایت منجر به ساخته شدن خود به خودی بک لینک های با کیفیت می شود.
خیر اتوریتی محصولی از شرکت MOZ است و هیچ ارتباطی با پیج رنگ گوگل ندارد.
شما همین حالا می توانید برای بررسی پیج اتوریتی سایت خود به آدرس Link Explorer – 40T Backlinks & DA Checker – Moz مراجعه کنید.

قبلی

تگ های مهم سئو

بعدی

آموزش Disavow

  1. محمد افضل زاده

    آقای اسکندری مرسی از مقاله خوبتون، با خواندن این مقاله یک سوال برام پیش آمده چرا ما با Disavow کردن لینک های اسپمی که در MOZ نشون داده میشه اسپم اسکور سایتمون پایین نمیاد؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    • محمد عزیز عمل Disavow در پنل سرچ کنسول سایت صورت میگیره برای همین MOZ دسترسی لازم برای بررسی اون هارو نداره.

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *