در دنیای امروز دیگر بازاریابی سنتی رنک و بوی زیادی ندارد و جای خود را به روش های نوین امروزی یعنی بازاریابی اینترنتی داده است.

در حقیقت بازاریابی اینترنتی به معنای پیدا کردن مشتری برای حرفه و کسب و کار شما از طریق اینترنت می باشد. این نوع از بازاریابی سریعترین روش برای جذب مخاطب و مشتری می باشد و نیاز به انرژی و زمان بسیار هم ندارد ولی در عوض نتیجه مطلوبی را برای شما به وجود خواهد آورد.

در مقاله امروز سئو ایران با ما همراه باشید تا شما را با روش های بازاریابی اینترنتی آشنا کنیم.

اهمیت بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی اینترنتی هم گفته می شود  امکان یک ارتباط آسان و سریع را برای تعداد بسیار بالایی از مشتریان با شما فراهم می آورد. در دنیای امروز بیشتر افراد در هر نقطه از جهان که زندگی می کنند به کمک وسایل الکترونیکی همچون کامپیوتر، لبتاپ، تلفن همراه این امکان را دارند که به اینترنت دسترسی داشته و برای پیدا کردن اطلاعات و خدماتی که به آنها نیاز دارند در وب سایت های مختلف گشتی بزنند.

این سبک از زندگی اینترنتی مدام در حال گسترش پیدا کردن می باشد و شما هم برای اینکه از این روند زندگی عقب نیافتید باید مدام خود را بروزرسانی کنید.

حال تصور کنید که شما در دنیای اینترنت برای رونق دادن به کسب و کار خود قدم گذاشته اید پس این بروزرسانی شدن برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. شما هر چه بیشتر درباره کسب و کار خود اطلاعات و اخبار به روز در اختیار داشته باشید بدون شک رسیدن به موفقیت برایتان راحتر خواهد بود.

این موضوع نشان دهنده میزان تخصصی است که شما در بازاریابی اینترنتی باید در زمینه کاری خود بدست آورید.

مزایای بازاریابی اینترنتی

گفتیم که روش های بازاریابی اینترنتی بسیار زیاد و متفاوت می باشد که داشتن تخصص و دانش لازم در این زمینه به نفع خودتان می باشد که می خواهید کسب و کارتان را در دنیای اینترنت امروز رونق دهید.

استفاده از بازاریابی اینترنتی دارای مزیت هایی می باشد که می تواند به بهبود سئو سایت شما نیز کمک کند این مزیت ها عبارتند از:

  • وابسته نبودن معرفی و فروش خدمات به زمان و مکان
  • عدم محدودیت در انتقال اطلاعات
  • مقرون به صرفه بودن توانایی بررسی کردن رفتار کاربران
  • ذخیره کردن اطلاعات مشتریان و حفظ ارتباط با آن ها

روش های بازاریابی اینترنتی متنوع می باشند و  هر کدام تا حدی برای توسعه کسب و کار شما می توانند تاثیر گذار باشند.

بازاریابی اینترنتی از طریق موتورهای جستجو

در مقاله های قبلی در سئو ایران به میزان اهمیت موتورهای جستجو و تاثیری که آنها می توانند بر سئو داشته باشند اشاره کرده ایم. حال می خواهیم به شما دوستان و همراهان عزیز در سئو ایران این موضوع را بگوییم که بازاریابی به دو روش رایگان و پولی صورت می گیرد که در نوع رایگان آن شما می توانید با بهینه سازی کردن وب سایت خود همیشه در صفحات گوگل بالاترین رتبه و جایگاه را بدست آورید.
تکنیک هایی که در زمینه بهینه سازی سایت می باشد مدام در حال تغییر و بروزرسانی می باشند و شما نیاز دارید که مدام دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.
موتورهای جستجو در دنیای وب به دنیال سایت هایی هستند که از هر لحاظ کامل و با کیفیت باشد و با انتخاب مناسب ترین آن ها اطلاعات لازم را در جستجو گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین اولین روش یرای بازاریابی اینترنتی همین موتورهای جستجو می باشند که می توانند به شما در کسب بالاترین رتبه و جایگاه کمک کنند.

بازاریابی اینترنتی شبکه های اجتماعی

از دیگر روش های بازاریابی اینترنتی حضور در شبکه های اجتماعی می باشد. وجود شبکه های اجتماعی این روزها نقش بسیار پررنگی را در زندگی همگی ما ایفا کرده است. هنگامی که شما در شبکه های اجتماعی بتوانید خدمات خود را به خوبی ارائه دهید می توانید میزان ترافیک سایت خود را نیز افزایش دهید و این یعنی برداشتن یک قدم محکم در دنیای اینترنت.

زیرا این روزها مردم زمان بیشتری از زندگی خود را صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می کنند و به نوعی می توان گفت که بیشتر نیاز و مایحتاج خود را از این طریق فراهم می آورند.

بازاریابی اینترنتی توسط سئو

سئوسایت راهکار جدید تبلیغات اینترنتی می باشد که می توان به جرات گفت بالاترین بازخورد را در چذب کاربر به خود اختصاص داده است.

می دانید که بازاریابی اینترنتی نسبت به دیگر روش های بازاریابی مقرون به صرفه می باشد اما در جایگاه خود نیز روش های مختلفی دارد که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند. تبلیغاتی که در گوگل انجام می شود از پرکاربردترین روش های بازاریابی اینترنتی و اینترنتی می باشد اما نقطه مقابل آن سئو سایت است که موثرترین روش برای کسب رتبه اول گوگل می باشد.زیرا با قرار گرفتن سایت شما در صفحات و رتبه های بالا در گوگل ترافیک بیشتری از کاربران به سایت شما هدایت خواهند شد و این نشانه موفقیت شما در بازارایابی اینترنتی می باشد.

روش های بازاریابی اینترنتی

از دیگر روش های بازاریابی اینترنتی که به کمک آن می توانید برند خود را بیشتر و بهتر به دیگران معرفی کرده و در کسب و کاری که در بازار مدرن امروزی راه اندازی کرده اید موفق شوید عبارتند از:

  • بازاریابی ویدئویی
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات push-notification
  • تبلیغات native
  • بازاریابی محتوایی یا متنی content marketing
  • بازاریابی با پست الکترونیکی

امروزه ویدئو جذابیت بصری و ترکیبی بسیاری دارد و می تواند بیشترین تاثیر را روی مخاطبین بگذارد. بسیاری از افراد در دنیای مجازی زمان بسیاری را سپری می کنند و ترجیح می دهند یک ویدئو چند دقیقه ای را تماشا کنند تا اینکه بخواهند یک تبلیغ متنی را مورد مطالعه قرار دهند.

پس این قبیل افراد با این انتخاب خود به شما کمک می کنند تا برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی از انتشار ویدئو استفاده کنید. بازاریابی ویدئو می تواند یک انتخاب مناسب باشد. پس این موضوع دارای اهمیت بسیاری می باشد که شما برای تبلیغات کارتان ویدئو بسازید.

اما برخی از کسب و کارها ترجیح می دهند تا برای تبلیغات کار خود از محتواهای جذاب و مخاطب پسند استفاده کنند این دوستان باید بدانند که مدام باید محتواهای خود را بروزرسانی کنند و آنچه را که مورد نیاز مخاطبینشان می باشد در سایت خود منتشر نمایند.

در حقیقت محتوا باید به گونه ای باشد که مشتریان قدیمی شما را نگه داشته و مشتریان جدید را جذب نماید و از همه مهمتر در راستای هدف سازمان شما باشد

یکی دیگر از روش های بازاریابی اینترنتی استفاده از ایمیل می باشد که در واقع یک نوع ارتباط مستقیم  و دو طرفه با مخاطبین شما می باشد که از این طریق شما به راحتی می توانید لیست خدمات و یا محصولات خود را با تخفیف و یا پیشنهاد ویژه ارائه کنید.

۶۰ راهکار بی نظیر برای افزایش تاثیر بازاریابی اینترنتی

در دنیای امروز، اینترنت سهم بسیار زیادی در افزایش اطلاعات و گسترش ارتباطات داشته و بدون شک در افزایش درآمد کسب و کارها نیز موثر بوده است. بازاریابی اینترنتی یکی از انواع بازاریابی است که به تمام حرفه ها ورود کرده و در معرفی کسب و کارها و تبلیغات برای آنها بسیار کارآمد و موثر واقع شده است.

پس از بررسی صحبت های متخصصین، پیرامون راه های افزایش تاثیر بازاریابی آنلاین بر فروش، نتایج جالبی به دست آمد. تمام این افراد معتقد بودند که اینترنت تاثیر بسزایی بر فروش دارد و در حالی که بر تهیه محتوای ویژه و ایجاد یک اکانت کاربری در شبکه های مجازی پرمخاطب اصرار داشتند، توصیه های کاربردی و جالب توجه دیگری نیز ارائه کردند که در ادامه بصورت تیتروار به آنها می پردازیم.

۱. فقط درمورد محصول و خدمات خود صحبت نکنید، بلکه سعی کنید محتوای باارزشی به مشتریان ارائه دهید.

۲. نرخ تبدیل در صفحات فرود (landing page) را به وسیله بهبود دکمه های مربوط به سایت افزایش دهید.

۳. از طریق ارائه مطالب شفاف، رهبری فکری و تاثیر رسانه های دیجیتال را بدست بیاورید.

۴. ثابت کنید که به کارتان متعهد هستید، به رسانه های دیجیتالی خود اهمیت بدهید و قدرت نفوذ آنها را بالا ببرید.

۵. هدف خود را مشخص کنید و بدانید که دقیقا چه چیزی می خواهید، برای آنها برنامه ریزی کنید، به سمت اهدافتان قدم بردارید و به حرف هایی که می زنید، عمل کنید.

۶. به دنبال بهترین ها باشید.

۷. خودتان را با بهترین های حوزه کسب و کارتان بسنجید.

۸. از اینترنت برای برقراری روابط جدید استفاده کنید و این روابط را به دنیای واقعی بکشانید.

۹. محتوایی تولید کنید که نشان دهنده ی یک چیز باشد: «هدف والای شما در تولید محتوا»

۱۰. از تکنولوژی های جدید استفاده کنید.

۱۱. از موضوعات اجتماعی (Social object) به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنید.

۱۲. از وبلاگ نویسی سریع و خارج از برنامه بپرهیزید و به فراتر از محدوده ی فعالیت خود بیندیشید.

۱۳. با افراد مختلف صحبت کنید.

۱۴. همیشه به یاد داشته باشید که مردم با روایت های داستان گونه بیشتر ارتباط برقرار می کنند پس به به استراتژی نوع روایت خود بیاندیشید.

۱۵. برای همکاری به دنبال افرادی باشید که با مخاطبان محصول شما در ارتباط هستند؛ نه با محصول شما و همکارانتان.

۱۶. تمام تلاش خود را بکنید تا به طور صادقانه به روی مخاطب تاثیر بگذارید.

۱۷. مطالب اصلی خود را در قالب یک محتوای مدون تهیه کنید و به آن پر و بال بدهید.

۱۸. تبلیغات فیسبوکی را امتحان کنید.

۱۹. در دنیای واقعی نیز با افراد دیدار کنید و تاثیر بازاریابی آنلاین خود را افزایش دهید.

۲۰. محتوای مناسب تهیه کنید و آن را از یک فیلترینگ خوب عبور دهید.

۲۱. سعی کنید در انتشار مطالب پربازدید و مورد علاقه مردم، پیش قدم باشید و آنها را به طور واضح بیان کنید.

۲۲. به کمک ویدئوهای مختلفی که تهیه می کنید، تعداد بازدیدهای سایت را افزایش دهید. این کار می تواند سریع ترین راه برای رساندن پیام شما به مخاطبان باشد.

۲۳. سعی کنید محتوای با شور و هیجانی تهیه کنید و از چیزی نترسید.

۲۴. اگر لازم بود، در زمان مناسب از ادامه تبلیغات دست بکشید.

۲۵. به طور مداوم محتوای خوب تولید کنید و به اشتراک بگذارید.

۲۶. با شور و اشتیاق از برقراری ارتباط های عمیق استقبال کنید.

۲۷. یاد بگیرید که چطور درمورد دیگران صحبت کنید.

۲۸. همین حالا عضو فیسبوک شوید و از آن برای کسب و کارتان استفاده کنید.

۲۹. به موفقیت اطرافیانتان بیشتر از موفقیت خودتان اهمیت بدهید و داستان موفقیت شان را با دیگران درمیان بگذارید.

۳۰. محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است، پس سعی کنید همیشه درمورد چیزهایی اقدام به تولید محتوا کنید که در آنها مهارت دارید.

۳۱. درباره چیزی صحبت کنید که ارزشش را داشته باشد.

۳۲. خودتان را بطور کامل معرفی کنید.

۳۳. توییت های خود را تکرار کنید.

۳۴. از طریق ملاقات های حضوری بازاریابی اینترنتی تاثیرگذارتری داشته باشید

۳۵. مخاطبین خود را درک کنید سپس محتوایی تولید کنید که واقعا به آنها کمک کند.

۳۶. جایگاه خود را پیدا کنید و سپس با استفاده از وبینارهای بازاریابی مناسب، برای برند خود تبلیغ کنید.

۳۷. به این فکر کنید که چه توانایی ها و تخصص هایی دارید که با کمک آنها می توانید بیشتر به مشتریان خود خدمت کنید.

۳۸. یک استراتژی برای ادغام رسانه های اجتماعی با دیگر تکنیک های بازاریابی، طراحی کنید.

۳۹. به جای فکر کردن به اینکه «من چقدر تاثیرگذار هستم» به این فکر کنید که «ما چقدر می توانیم تاثیرگذار باشیم»

۴۰. در گروه های مختلف فعال باشید.

۴۱. با به نمایش گذاشتن جنبه های مختلف کسب و کارتان، ابعاد دیگر برنامه بازاریابی دیجیتال خود را بسازید.

۴۲. ابتدا مکالمات اطرافیانتان را بادقت گوش دهید، سپس خودتان را درگیر ماجرا کنید.

۴۳. با دیگر اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید و برایشان از ارزش هایتان بگویید.

۴۴. به اعتبار، ثبات و عمق صدا و داستان برندتان فکر کنید.

۴۵. آماده باشید که دنیا را تکان دهید.

۴۶. یادبگیرید که قصه گوی خوبی باشد، انسان ها را به خوبی درک کنید و محتوای با کیفیتی برای آنها تولید نمایید.

۴۷. ایده هایتان را به اشتراک بگذارید، از طریق رسانه های دیجیتال با مخاطبان در ارتباط باشید و پاسخ هایشان را دریافت کنید.

۴۸. در ابتدا مدل کسب و کار خود را پیدا کنید و پس از آن به دنبال این باشید که بازاریاب آنلاین تاثیر گذار و موفقی شوید.

۴۹. ثابت قدم باشید، با دیگران ارتباط برقرار کنید و به سکوت طرف مقابل نیز گوش دهید.

۵۰. جایگاه منحصر به فردی برای خود پیدا کنید، با تمرکز پیش بروید و طوری رفتار کنید که از بهترین های حرفه خود شوید.

۵۱. شبکه های اجتماعی را که مشتریان شما به آنها علاقه دارند، پیدا کنید و به عضویت در آنها درآیید.

۵۲. از طریق ایجاد باشگاه مشتریان، راه هایی برای برقراری ارتباط با افراد مختلف بسازید.

۵۳. با کمک به دیگران در مسیر رسیدن به اهدافشان، با آنها ارتباط دوستانه برقرار کنید.

۵۴. به رسانه های اجتماعی به عنوان استراتژی هایی برای بهبود اهداف بازاریابی خودتان بیندیشید.

۵۵. با افرادی که در مسیر یک کسب و کار با شما قدم برمی دارند به طور اصولی در ارتباط باشید.

۵۶. از افراد تازه وارد و با استعداد در رسانه های اجتماعی حمایت کنید.

۵۷. رسانه های اجتماعی خود را به آموزش ها و سرگرمی های جذاب تجهیز کنید.

۵۸. سعی کنید روابط طولانی مدت همراه با اعتماد ایجاد کنید.

۵۹. به توانایی های منحصر به فرد خود توجه کنید و از آنها برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.

۶۰. قدر خود را بدانید، افرادی که بر فعالیت شما تاثیر می گذارند را شناسایی کنید و با آنها در ارتباط باشید.