سئو خارجی

سئو خارجی دنیای پیچیده ای نسبت به دیگر روش های سئو [سئو داخلی و سئو تکنیکال] دارد ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم: قبل از مطالعه محتوای این صفحه ابتدا سری به دنیای سئو و انواع سئو بزنید تا مفاهیم پایه سئو آشنا شوید اینکار باعث درک بهتر شما نسبت به سئو خارجی می شود.

سئو خارجی یا Off Page Seo چیست؟

سئو خارجی به طور کلی شامل دریافت سیگنال از دیگر وب سایت ها به وب سایت خود می شود که مهم ترین آن نیز ساخت بک لینک یا لینک بیلدینگ است.

سئو فاکس

انجام کارهای مرتبط با سئوی خارجی (Off site SEO) اگر طبق اصول سئو و در چهار چوب صحیح در بستر دانش و تجربه انجام شود منجر به حصول نتیجه مطلبوب خواهد شد اما انجام بالعکس آن باعث باعث کاهش رتبه و در مواردی حذف از نتایج جستجو و پنالتی گوگل را در بر خواهد داشت.

چک لیست فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت خارجی

در بخش زیر مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل خارجی وب سایت به ترتیب اهمیت لیست می شوند:

بک لینک

بک لینک

ساده بگوییم: بک لینک مهم ترین فاکتور از بین بیش از ۲۰۰ فاکتور موجود در رتبه بندی گوگل است.

چرا لینک ها برای موتور جستجو حائز اهمیت اند؟

با یک نگاه کلی می توان فهمید که وجود لینک ها باعث پدیدار شدن موتور های جستجو شد.

خزنده وب از طریق دنبال کردن لینک ها در وب وب صفحات را پیدا می کند سپس صفحه را در ایندکس خود ذخیره کرده و بر اساس بیش از ۲۰۰ فاکتو رتبه بندی می کنند.

اینترنت یک تار عنکبوت است که هر تار لینک، عنکبوت خزنده و شبکه ی تارها مجموعا در کنار یکدیگر دنیای وب را تشکیل می دهند.

انواع لینک

تمامی لینک ها در دسته بندی زیر قرار میگیرند:

لینک طبیعی (Natural link): بک لینک هایی که شما در ساخت آن هیچ نقش مستقیمی ندارید. این دسته از لینک ها معمولا به دلیل موجود تولید محتوا سئو شده با کیفیت در وب سایت، منبع یا برند بودن در حوزه ای خاص به وب سایت داده می شوند.

لینک دستی (Manual link): لینک های دستی توسط شخصی برای بهبود سئو ساخته می شوند که معمولا در قالب روش های زیر قرار میگیرند:

  • ارسال ایمیل و درخواست لینک
  • لینک امضا
  • لینک در نظرات دیگر سایت ها
  • لینک از دایرکتوری
  • بازنشر مطالب در سایت های خبری
  • شبکه وبلاگ خصوصی
  • اشتراک گذاری ویدئو
  • ثبت لینک فرم های انلاین

لینک ها مهم هستند اما به شرطی که …

تا اینجا گفتیم که بک لینک در واقع اولین فاکتور تاثیر گذار در رشد رتبه وب سایت است اما باید بدانید که هر لینکی به نفع شما نیست و این شرایط است که نحوه اثر گذاری لینک بر روی وب سایت را مشخص می کند در ادامه به معرفی عوامل مرتبط با بک لینک می پردازیم:

۱- کیفیت بک لینک: زیاد بودن تعداد لینک ها واقعا از اهمیت بالایی برخوردار نیست چرا که گوگل برای ارزش گذاری کیفیت لینک فاکتورهایی در نظر دارد که به آن ها اشاره می کنیم:

۲- محبوبیت سایت لینک دهنده: محبوبیت وب سایت بستگی به محتوا، ترافیک، لینک ها دریافتی، عمر دامنه، تاثیر بر وب و صنعت خاص خود و … دارد.

۳- ارتباط میان صفحه لینک دهنده و لینک شونده: اگر محتوای صفحه ای به وب سایت شما مربوط نیست بهتر است که فکر دریافت بک لینک از آن وب سایت را فراموش کنید.

انکر تکست (Anchor Text): متن لنگر یا انکر تکست کلمه لینک شونده است که از اهمیت بالایی برای درک بهتر محتوای لینک توسط موتور جستجو.

۴- تعداد کل بک لینک های دامنه: هر چه تعداد بک لینک های معتبر بیشتر باشد وضعیت سئو سایت هم به مرور زمان بهتر می شود.


بک لینک، برند منشن، سیگنال از شبکه های اجتماعی
اتوریتی سایت لینک دهنده، ارتباط موضوعی با محتوا، Link Juice لینک جویس یا عصاره لینک.
بک لینک هایی که به صورت طبیعی ساخته می شوند طبق قوانین موتور جستجو هستند.
فعالیت در انجمن ها، ارسال نظر، بازنشر محتوا

قبلی

بک لینک

بعدی

سئو داخلی

  1. محمد افضل زاده

    خیلی عالی بود کاش بهترین سایت هایی که میشد داخلشون لینک سازی کرد رو معرفی می کردید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *