اگر در دنیای سئو نسبتاً جدید هستید، ممکن است در جلسات بازاریابی اصطلاح سئو محتوا یا سئوی محتوا را شنیده باشید ما در اینجاییم تا امروز درباره Content SEO صحبت کنیم.

ما در این آموزش به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • سئو محتوا چیست؟
  • انواع روش های سئو محتوا چیست؟
  • استراتژی سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا چیست؟

برای درک بهتر این موضوع که سئو کاران به سئو محتوا چه می گویند لازم است تا این مفهوم را در دو بخش توضیح دهیم:

  • “سئو به پروسه بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو سئو گفته می شود هدف از سئو دریافت ورودی از موتورهای جستجو مانند گوگل است.
  • “محتوا” به اطلاعاتی گفته می شود که به صورت زنده در وب برای پاسخ به سوال کاربران تولید شده است البته ممکن است به دلایل دیگری نیز تولید شده باشد.

بنابراین با کنار هم قرار دادن این دو مفهوم به این نتایجه می رسیم که سئو محتوا به هر نوع از محتوایی گفته می شود که در راستای هدف جذب مخاطب (ورودی) از موتورهای جستجو تولید می شود.

ما در اینجا قصد نداریم تا هر آنچه که برای سئو محتوا سایت یا محتوای سئو شده وجود دارد را به شما بگوییم چون توضیح آن بسیار بزرگ تر از یک مقاله است و باید سریالی از مقالات را برای آن در نظر گرفت در عوض ما چند نکته کلیدی را به شما خواهیم گفت.

تحقیق کلید واژه (کلمات کلیدی) | Keyword Research

اگر می خواهید از طریق موتور های جستجو ترافیک بگیرید، بهتر است قبل از شروع نوشتن، تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی هدفتان انجام دهید. اینجوری، شما می توانید روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که جستجو دارند و انبوهی از ترافیک را روانه سایت شما خواهند کرد.

به عبارت دیگر، کیورد ریسرچ به شما کمک می کند تا در مورد چیزی بنویسید که توسط مردم در اینترنت جستجو می شود.

سئو کلید واژه | Keyword Optimization

باید بدانید که چطور باید حداکثر استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود را ببرید اما این نکته را در نظر داشته باشید که سئو محتوا به معنی تکرار بیش از حد کلمه کلیدی (Keyword Stuffing) نیست.

سازمان محتوا | Content Organization

مطالب موجود در سایت شما باید به شکلی منطقی سازماندهی شوند. این موضوع نه تنها برای سئو مفید است، بلکه به بازدید کنندگان سایت شما نیز کمک می کند تا سایر مطالب مرتبط را به راحتی پیدا کنند.

تبلیغ محتوا | Content Promotion

با به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی و ایجاد بک لینک به محتوای خود (چه از نظر داخلی و چه از نظر لینک خارجی) ، به محتوای جدیدی که تولید کردید اعتبار دهید.