سئو کلاه خاکستری متشکل از تکینک های سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. اگر گوگل متوجه بشود که شما از تکنیک های سئو خاکستری استفاده می کنید وب سایت شما را دچار پنالتی گوگل و حذف از نتایج جستجو می کند.

و اما سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری به مجموعه روش هایی گفته می شود که در آن از تکنیک های سئو قانونی برای بهبود سئو سایت و افزایش بازدید گوگل استفاده می شود.

اما این روش ها ممکن است روزی به روش های سئو کلاه سیاه تبدیل شود.

به آن مثل قوانین کیفری فکر کنید. ممکن است کاری که امروز انجام می دهید قانونی باشد، اما همچنین این امکان وجود دارد که این قوانین در طول سال های آتی دستخوش تغییراتی شود.

باورهای غلط زیادی در مورد تعریف سئو کلاه خاکستری وجود دارد، به عنوان مثال، برخی افراد فکر می کنند که Cloaking، خرید و فروش بک لینک و یا تولید محتوای تکراری از روش های سئو کلاه خاکستری هستند در حالی که آنها در قوانین سئو گوگل غیرقانونی طلقی شده و از این رو کلاه سیاه خوانده می شوند.

در واقع، استفاده از روش های سئو کلاه سیاه بسیار آسان است چرا که به تمامی این روش ها در صفحه Webmaster Guidelines اشاره شده است اما گاهی اوقات برای گوگل دشوار است که بداند آیا شما قوانینی را نقض کرده اید یا خیر به عنوان مثال مانند تشخیص طبیعی یا پولی بودن لینک.

در سئو کلاه خاکستری خلاقیت بیشتری نسبت به سئو کلاه سیاه وجود دارد. دلیل کمتر شناخته شدن سئو کلاه خاکستری واکنش سریع موتورهای جستجو نسبت به آن است که در نهایت منجر به کلاه سیاه شدن می شود.

و اما تکنیک های سئو کلاه خاکستری

خطر استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری همیشه وجود دارد، ما در اینجا لیستی از تکنیک های Gray-hat SEO را برای شما تهیه کرده ایم:

۱- خفت کردن گوگل 🙂

یک دامنه منقضی شده را که مرتبط با موضوع کلیدواژه شماست را خریداری کنید، سپس تعدادی صفحه محتوا در آن تولید کرده و چند بک لینک خوب برای آن بسازید. مطمئن شوید که محتوای جدید از سئو و کیفیت خوبی برخوردار است و تفاوت چندانی با محتوای وب سایت قبلی ندارد همچنین از ایندکس آن در گوگل مطمئن شوید و در ادامه یک کمپین گوگل ادز بر روی محتوای جدید فعال کنید و پس از آن به سراغ تولید محتوای خوشه ای حول محور کلیدواژه اصلی بروید.

پیدا کردن کلیدواژه های محتوای خوشه ای از طریق کلمات کلیدی طولانی صورت می پذیرد.

۲- ایجاد پروفایل جذاب در شبکه های اجتماعی

واقعاً این کار می کند. کافیست تا یک پروفایل جذاب با نام دختری بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن بسازید، عکس هایی وسوسه انگیر از اینترنت جمع آوری کرده و آن را در پروفایل دختر بارگذاری کنید، هنگامی که تعداد فالوور حساب کاربری به حد نساب رسید موضوع آن را به موضوع مورد نظر خود تغییر دهید، بله به همین راحتی 🙂

۳- طراحی مجدد وب سایت

در ریدیزاین وب سایت محتوا کم و بیش همان است، چون کد و متن تغییر کرده می کند اما گوگل فکر می کند که این یک محتوا، یک محتوای تازه است.

۴- نظرات

قبلا در کامنت مارکتینگ در رابطه با این موضوع صحبت کرده ایم: آزاد گذاشتن بخش نظرات می تواند اسپمر های زیادی را روانه وب سایت شما کند اما اگر فقط تعدادی از آنها را تأیید کنید و لینک های خروجی را به اتربیوت نوفالو آغشته کنید این بدان معناست که شما پیج رنک منتقل نخواهید کرد اما آنچه دریافت حاصل می شود تولید محتوای تازه ای است که شما هیچ تلاشی برای تولید آن نکرده اید.

۵- دریافت لینک از وبلاگها

در هنگام درج نظر در دیگر وب سایت ها، همیشه بهانه ای برای لینک دادن به خودتان ایجاد کنید. به انجمن های اینترنتی سر بزنید، راهکار ارائه دهید و لینک خود را در قسمت امضا مندرج کنید.

۶- دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

هر کجا که می توانید google + facebook like و Retweet را اضافه کنید، سپس خودتان چند بار روی آنها کلیک کنید تا از کار کردن درست آن مطمئن شوید ما قبلا در تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

۷- تولید اخبار جعلی

وب سایت های خبری عاجزانه به محتوای تازه نیاز دارند و تعداد کمی از آنها دارای مراحل احراز هویت هستند. اگر می توانید برخی از اخبار را جعل کرده و برای آن چند بک لینک یا اشتراک توییتر تهیه کنید، سپس می شاهد خواهید بود که بازدید گوگل سایت به شکل چشم گیری افزایش پیدا می کند.

۸- لینک سازی با خیریه

چند موسسه خیریه کوچک مرتبط را پیدا کنید، کمک مالی ناچیزی به آنها کنید و مقاله ای درباره خیریه در وب سایت خود منشتر کنید و به صفحه Donate بک لینک دهید، سپس از مدیر وب سایت خیریه بخواهید که به عنوان تشکر به شما لینک دهد: این یعنی بک لینک پولی بدون جریمه گوگل!

۹- از سئو منفی کمک بگیرید

این مجموعه تکنیک های سئو است که می توانید در مورد سئو منفی بدانید. اساساً این امر یعنی ضربه زدن به سئو سایر وب سایت هایی که بالاتر از شما در نتایج قرار دارند، در ادامه ۱۰ تکنیک از آن ها را معرفی میکنیم:

  • بمب گوگل
  • هک سایت
  • تکراری کردن محتوای سایت
  • DDOS
  • بک لینک با انکر تکست مخرب
  • بک لینک اسپم Site-Wide
  • بک لینک از دایرکتوری بی کیفیت
  • بک لینک با یک انکر تکست
  • بک لینک از فوتر
  • بک لینک از PBN

۱۰- تغییر محتوا

این روش روند تولید محتوا را مثل آب خوردن می کند، در این روش کافیست تا به جای صرف زمان زیاد تولید محتوای اختصاصی محتوای مورد نیاز خود را از وب سایت های رقیب کپی کنید اما نکته اینجاست که نباید آن را عینا در وب سایت قرار دهید بلکه با تغییر بعضی از کلمات (مثلا به جای استفاده از ایشان واژه او را به کار ببرید) محتوا را برای موتور جستجو یونیک خواهید کرد.