سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟ به تکنیک های سئو و استراتژی سئو که از روش های مخالف با قوانین سئو پیروی می کند و سعی در گمراه کردن آنها داشته باشد سئو کلاه سیاه یا Black-hat SEO گفته می شود.

تعریف سئو کلاه سیاه

تمامی روش های سئو که به انواع سئو معروف است در سه بخش زیر خلاصه می شود:

سئو کلاه سیاه به تکنیک، استراتژی ها و روش هایی گفته می شود که فرد سئوکار در آن از روش های غیرقانونی و مخرب سعی می کند تا رتبه وب سایت را افزایش دهد.

در واقع هدف از انجام سئو کلاه سیاه افزایش رتبه در موتورهای جستجو از راه های غیر قانونی است، در این روش هیچ تمرکزی برروی مخاطبان و کاربران وب سایت وجود ندارد. البته افرادی که در زمینه سئوکلاه سیاه فعالیت می کنند هیچگاه از دستورعمل های قانونی گوگل تبعیت و پیروی نمی کنند و فقط یک چیز را می ببیند: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در سریعترین زمان و به هر قیمتی.

در دنیای سئو قوانینی وجود دارد که می بایست رعایت شوند. این قوانین برای خود ما می باشد که با تبعیت از آنها علاوه بر ایجاد یک محیط مناسب و بهبود تجربه کاربری می توانیم رتبه وب سایتخود را طبق اصول سئو افزایش دهیم که هیچگاه دچار افت نشود.

برای افزایش بازدید گوگل نیاز است که همیشه با آخرین تغییرات گوگل و تکنیک های جدید سئو آشنا باشید اگر به این موضوع علاقه مندید توصیه می کنیم تا به صفحه الگوریتم های گوگل وارد شوید تا با مهم ترین الگوریتم های این موتور جستجو غول پیکر آشنا شوید.

بدین واسطه می توانید در رتبه اول گوگل قرار بگیرید. متاسفانه، بیشتر افرادی که در زمینه سئو کلاه سیاه فعالیت می کنند با اینکه با روش های سئو آشنا هستند اما در واقع می خواهند که ره صد ساله را یک شبه بپیمایند و نه تنها نمی توانند بلکه سخت مورد جریمه گوگل قرار می گیرند.

۸ روش سئو کلاه سیاه سایت

در ادامه مقاله قصد داریم که ۸ روش خطرناک که در سئوی کلاه سیاه از آن استفاده می شود را بیان کنیم.

۱. خرید لینک

مت کات متخصص سئو بیان می کند:

اکثریت افراد برای اینکه بتوانند لینک های ورودی بیشتری بگیرند و سریع تر در صفحات اول قرار بگیرند، اقدام به خرید لینک می کنند.” این یکی از بدترین تکنیک های سئو کلاه سیاه است که متاسفانه وب سایت های بزرگ هم استفاده می کنند.

مالکان وب سایت فکر می کنند که با خرید لینک، می توانند وب سایت خود را سریعتر بالا بیاورند و در همان رتبه بمانند و همچنین دیگر لازم نیست بابت تولید محتوا کلی هزینه کنند اما باید بگوییم، خرید لینک یکی از موارد سئو کلاه سیاه است و گوگل امروزه به افرادی که می خواهند با دورزدن قانون، وب سایت خود را بهینه نمایند، شدید برخورد خواهد کرد.

مت کاتس

۲. کامنت های اسپم

حتما تا به حال مشاهده کرده اید که افرادی زیر پست های شما کامنت گذاری می کنند یا لینک های وب سایت خود را قرار می دهند که از نظر محتوا، موضوع و استراتژی کامنت مارکتینگ هیچ ارتباطی با وب سایت شما ندارند. همچنین ممکن است که خود شما این کار را انجام بدهید.

به این طور کامنت ها در وب ” کامنت اسپم” گفته می شود. کامنت اسپم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که اکثر افراد اغلب فکر می کنند برروی وب سایت تاثیر مثبت دارد.

اول اینکه اصولا وب سایت ها لینک های ورودی به دیگر وب سایت ها را به صورت نوفالو در می آورند که این بک لینک ها یعنی هیچ تاثیری بروی رتبه وب سایت ندارد و حتی ممکن است که باعث پنالتی گوگل شود.

همچنین اگر شما کامنت های بلاگ وب سایت خود را بدون بررسی تایید کنید که نمایش داده شود، ممکن است که لینک های اسپم و مخربی در آن قرار بگیرد که این مساله تاثیر منفی برروی وب سایت شما خواهد داشت و باعث می شود که جلوه بلاگ شما در بین بقیه کاربران تخریب شود. پس برای چرا اینقدر اصرار دارید که از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده کنید تا مورد جریمه گوگل و کاهش رتبه واقع شوید؟

۳. محتوای کپی شده

در مورد تولید محتوای یونیک زیاد صحبت شده است و همه افراد نیز می دانند که محتوا پادشاه وب سایت است. راحت ترین و ارزانترین روش برای افزایش رتبه وب سایت تولید محتوای با کیفیت است. موتورهای جستجو به محتوای یونیک و کاربر پسند اهمیت زیادی میدهند و استفاده از محتوای تکراری و کپی شده را از بدترین نوع سئو کلاه سیاه می دانند.

محتوای کپی شده علاوه براینکه می تواند باعث پنالتی گوگل شود و رتبه وب سایت را تحت تاثیر قرار دهد هویت و اعبتار شما را بین کاربرانتان خراب خواهد کرد. البته اگر قرار است که محتوا وب سایت را دوباره به کار ببرید ( برای مثال مقاله قدیمی را به درخواست کاربران باز دوباره در وب سایت تان قرار دهید) بهتر است که از تگ کنونیکال استفاده کنید.

۴. دوباره عبارت بندی کردن مقاله ها

دوباره عبارت بندی کردن مقاله در واقع شبیه همان محتوای کپی شده است. این کار یک دزدی ادبی محسوب می شود و فرق آن با محتوای کپی شده ندارد در این روش عبارتها را جابجا می کنند تا خیلی شبیه مقاله اصلی به نظر نرسد ولی باید گفت که الگوریتم های گوگل خیلی باهوش است و سریعا از روی عبارت خاص می تواند مطلب اصلی را از فرعی تشخیص دهد و دزد آن را جریمه کند. دزدی محتوا یک تکنیک سئو کلاه سیاه ریز است که خیلی فکر می کنند در آن زرنگ هستند.

۵. پنهان کردن متن (Cloaking)

پنهان کردن متن یکی از تکنیک های فریب آمیز است که آن را به عنوان اصلی ترین روش سئو کلاه سیاه می شناسند. در این روش مدیر وب سایت یا مسئول محتوا متنی را می نویسد که برای کاربران قابل نمایش نیست و فقط موتورهای جستجو می توانستند آن را مشاهده کنند. البته امروزه دیگر موتورهای جستجو متوجه این موضوع می شوند و سریعا وب سایت را جریمه می کنند ولی خب به هر حال باز هم استفاده می شود.

۶. Doorway Page

این هم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد. در واقع این صفحه به عنوان صفحه پرش یا پل شناخته می شود که برای کلمه کلیدی مورد هدف کاملا بهینه شده است و از نظر محتوا ارزش آنچنانی ندارد و هدف آن فقط ارسال کاربر از این صفحه به دیگر صفحاتی است که هیچ ارتباطی با عبارت مورد جستجو کاربر ندارد.

در این تکنیک سئو کلاه سیاه، در این صفحه عباراتی به صورت لینک شده نوشته می شوند که کاربر به دنبال آن ها می باشد برای مثال” اگر می خواهید که ده روش بهینه سازی وب سایت و سئو را بدانید، برروی اینک لینک کلیک کنید” اما محتوای داخلی آن هیچ ارتباطی با عنوان لینک ندارد.

۷. به کار بردن کلمات کلیدی زیاد (Keyword Stuffing)

این تکنیک که قبلا خیلی کاربردی بود امروزه نه تنها هیچ کاربردی ندارد بلکه وب سایت با استفاده از آن جریمه می شود. گوگل برای هر کلمه کلیدی یک چگالی کلمات کلیدی تعیین کرده است که بین ۱ تا ۳ درصد در هر صفحه می باشد. به کار بردن زیادی آن، باعث می شود که گوگل گمان کند شما قصد دارید با این روش تمام ترافیک را به سمت خود جذب کنید و هیچ محتوای باارزشی ندارید از این رو وب سایت را جریمه خواهد کرد و شما را جزو استفاده کنندگان سئو کلاه سیاه قرار می دهد.

۸. محتوای غیرقابل مشاهده

در این تکنیک کلمات کلیدی را به صورت سفید در پس زمینه مطلب استفاده می شود. از این رو کاربر نمی تواند آن ها را مشاهده کند اما موتورهای جستجو آن را می بیند. این هم یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که ممکن است شما مورد جریمه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی قرار دهد.

فرق این مورد با Cloaking این است که در پنهان سازی شما می توانید کدهای جاوااسکریپت را هم مخفی کنید ولی در محتوای غیر قابل مشاهده، فقط متن ها پنهان می شود. به هرحال هر جز تکینک سئو کلاه سیاه تلقی می شود.

قبلی

سئو کلاه خاکستری

بعدی

سئو کلاه سفید

  1. علی

    هک کردن یه گوشی دیگه

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹
  2. نبی الله زمانی

    بسیار عااااالی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *