سئو ۲۰۱۹ دستخوش چه تغییراتی خواهد بود؟ در سال گذشته الگوریتم های گوگل تغیرات زیادی داشتند. پیش بینی قوانین سئو ۲۰۱۹ در این مقاله آمده است.

در سال ۲۰۱۸ تجربه کاربری و برخورد بازدیدکنندگان سایت ها، یکی از مهم ترین عوامل گوگل در سئو بود که موجب شد تا سایت هایی که از نظر رابط و تجربه کاربری ، وضعیت مناسبی نداشتند جایگاه خود را به سایت هایی با رابط کاربری و تجربه کاربری بهتر بدهند.

در سال گذشته تجربه کاربری تاثیر فراوانی در صفحه نتایج جستجو گوگل داشت و انتظار میرود سئو ۲۰۱۹ به همین قوانین پایبند باشد.

اخیرا گوگل اطلاع رسانی کرد که یکی از ۳ فاکتور اصلی آن برای رتبه دادن به سایت ها الگوریتم هوش مصنوعی RankBrain  میباشد.

با توجه به تاکید گوگل به مدیران سایت ها که بر اساس تجربه کاربری سایت مناسبی داشته باشند، اکنون ۲ سوال ممکن است برای شما پیش بیاید:

RankBrain چیست؟ چگونه سایت را برای RankBrain بهینه سازی کنیم؟

RankBrain سیستم یادگیری ماشین می باشد که به گوگل کمک می کند با توجه به فاکتور و معیار هایی که وجود دارد نتایج و سایت ها را در هنگام جستجوی کاربران بهتر مرتب سازی بکند.

الگوریتم رنک برین بر اساس عملکرد و رفتار کاربران عملیات خود را انجام می دهد، در اصل این الگوریتم بر اساس نحوه رفتار کاربران با نتایجی که برای آنها نمایش داده می شود محاسبات خود را انجام می دهد.

در الگوریتم هوش مصنوعی یا همان RankBrain  گوگل بررسی می کند اگر یک سایت را به بازدید کننده نمایش دهد بازدید کننده در آن سایت می ماند؟ آیا بازدیدکننده از صفحات دیگر آن سایت بازدید می کند؟یا اینکه به محض ورود به آن سایت سریعا از آن سایت خارج می شود و به یکی دیگر از لینک های گوگل مراجعه می کند، در جستجو های بعدی کاربران که انجام می شود، دیگر سایت اول در بالاتر نخواهد بود و گوگل سایت دیگری که کاربران بیشتر علاقه مند به آن هستند را نمایش خواهد داد.

اگر شما وبسایت مناسبی داشته باشید و کاربران نسبت به سایت شما خرسند باشند، مطمئن باشید که همانند شکل بالا شما نیز رتبه و جایگاه بهتری را بدست خواهید آورد اما اگر سایت شما مناسب نباشد شما رتبه و جایگاه خود را از دست خواهید داد. دقیقا همانند شکل زیر:

یکی دیگر از اصلی ترین فاکتور های گوگل برای رتبه دهی در سایت ها که در چند سال پیش هم بسیار اهمیت داشته است محتوا میباشد

محتوا

یکی از وظایف هر وبمستر که باید بدون ایجاد وقعه بصورت دوره ای و روزانه بر روی آن فعالیت بکند، تولید محتوا می باشد، سئوی سایت به فاکتور های بسیا زیادی بستگی دارد اما بعضی از این فاکتور ها نه تنها برای گوگل اهمیت بسیار بالایی دارند بلکه باری سایت شما نیز لازم و ضروری می باشد.

تولید محتوا با کیفیت داشته باشید

محتوا میتواند شامل فیلم، متن، عکس و فایل صوتی و… باشد اما مهم تر از فرمت و نوع محتوا، کیفیت آن می باشد. یک موردی که معمولا کاربران در آن دچار اشتباه میشوند، فکر می کنند که باید برای گوگل تولید محتوا را انجام داد در حالی که گوگل سایت هایی را به بازدیدکنندگان نشان میدهد که بالاترین کیفیت را برای بازدیدکنندگان داشته باشند.

محتوا بهتر است که طولانی باشد  بصورت صحیح کلمات کلیدی در آن تکرار شده باشد، همچنین سعی نکنید مانند ویکی پدیا تولید محتوا بکنید و در مقاله خود تعداد بسیار زیادی لینک بزارید، مهم ترین و کاربردی ترین لینک هایی که بازدیدکننده حتما باید از آنها اطلاع داشته باشد را فقط در محتوای خود قرار دهید.

قرار دادن تصاویر در متن، حس خوشایندی به بازدیدکنندگان شما میدهد و موجب میشود که از خواندن متن ها خسته نشوند همچنین درگیر شدن کاربر با سایت شما از طریق تصاویر بیشتر میباشد.

از Heading ها بصورت صحیح استفاده بکنید

یکی از اصلی ترین نکات برای تولید محتوا که هم برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت مهم میباشد و هم برای موتور های جستجو استفاده صحیح از Heading ها میباشد.

دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از Heading1 استفاده نکنید ، چون شما در حالت عادی میتوانید در هر صحفه فقط یکبار از این تگ استفاده بکنید و قالب سایت شما نیز بصورت خودکار عنوان شما را داخل این تگ قرار میدهد بنابراین دیگر نیازی نیست از این تگ استفاده بکنید.

همچنین کاربران علاقه بسیار زیادی دارند به مشاهده فیلم، اگر بتوانید در محتوای خود از فیلم و ویدئو استفاده بکنید میتوانید نرخ زیادی از بازدیدکنندگان و ترافیک را به سمت سایت خود جذب کنید.

لینک با کیفیت در سئو ۲۰۱۹

سایت های بسیار زیادی جهت لینک گیری وجود دارد که میتوانید بصورت رایگان یا به صورت پولی نسبت به لینک گیری خود اقدام بکنید

اما کدام یک از این سایت ها میتواند بیشترین تاثیر را بر روی سئوی سایت شما داشته باشد؟

فقط سایت هایی که لینک با کیفیت تری را به شما بدهند

معیار های زیادی جهت محاسبه کیفیت لینک وجود دارد، همانند: بررسی اسپم اسکور، بررسی دامین و پیج آتوریتی دامین مربوطه و تعداد لنیک های دریافتی و خروجی سایت مورد نظر

امروزه تعداد لنیک های کاربران به حدی افزایش پیدا کرده است که دیگر، اگر واقعا لینک با کیفیتی برای سایت خود نگیرید، علاوه بر اینکه برای سئوی سایت شما تاثیر مثبت ندارد ، بلکه موجب آسیب به سئوی سایت شما نیز میشود.

در گرفتن لینک افراط نکنید

روش های متنوعی جهت لینک گیری یا لینک سازی وجود دارد، اما نباید در گرفتن لینک افراط شود یا فقط به یک روش لینک گیری ها انجام شود. بلکه باید به روش های مختلف لینک های مختلف بصورت follow  و nofollow بصورت لینک رایگان و پولی از سایت های خبری و مربتط و شبکه های اجتماعی را برای خود جذب بکنید تا بتوانید تاثیر مناسبی از لینک گیری را بدست آورید.

لینک سازی برای سایت یک کار مداوم میباشد

در سال ۲۰۱۹ همانند سال ۲۰۱۸ شما باید بصورت روزانه بر روی لینک های سایت خود فعالیت بکنید/ به چند دلیل:

 1. تقریبا در همه حوزه ها رقابت اینقدر زیاد شده است که یقینا هر سایتی از فعالیت و کار کردن بر روی سئوی سایت خود دست بکشد، بدلیل اینکه سایت های دیگر همگی در حال فعالیت هستند، میتوانند رتبه و جایگاه شما را در مدت زمان کمی بدست بگیرند.

۲. لینک گیری سایت نباید بصورت غیرعادی و یکباره باشد به همین دلیل اگر وقفه ای در آن ایجاد شود شما باید زمان بسیار زیادی را صرف کنید تا افت جایگاه را جبران کنید.

به نظر شما مهم ترین و اصلی ترین معیار های گوگل برای رتبه دهی به سایت ها چه چیزهای دیگری خواهد بود؟

منبع: سئوکار


آموزش سئو ۲۰۱۹ – چگونه محتوا خلاقانه و با کیفیت تولید کنیم؟

از سری آموزش های سئو ۲۰۱۹ تا اینجا درباره بررسی و اهمیت سئو و یافتن بهترین کلمه کلیدی و باد گرفتیم. قطعا برای یادگیری یک سئو حرفه ای اول باید با هدف سئو آشنا بشیم و بعد باید بگیریم برای سایت خودمون با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، سئو رو پیاده سازی کنیم. اولین قدم برای پیاده سازی درست سئو ایجادیک محتوا سئو پسند یا همون محتوا سئوFriendly هست. ولی حالا محتوا سئوپسند یعنی چی؟ و چجوری میتونیم یک محتوا سئو پسند داشته باشیم؟

برای بهبود رتبه خود شما باید محتوای سئو پسند ایجاد کنید و با ایجاد محتوا برای صفحات محصول و خدمات رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

 محتوای سئو پسند یا SEO-Friendly Content

SEO و محتوا با یکدیگر ارتباط دارند. شما با قرار دادن محتوای خوب در سایت، رتبه بالاتری از گوگل دریافت می کنید. یک قانون خوب برای ارسال مطالب در سایت وجود دارد که در ادامه، جزئیات بیشتری در مورد چگونگی ایجاد محتوای مخاطب پسند برای SEO مطرح می کنیم.

ایجاد محتوا برای صفحات محصول و خدمات:

محتوا برای صفحات محصول و خدمات باید دارای کیفیت بالا باشد. اما این بدان معنا نیست که شما می خواهید صفحات محصول خود را فقط مانند پست های وبلاگ، خواندنی کنید.

در واقع، هدف اصلی صفحات محصول شما، باید تبدیل کاربر به مشتری باشد. به همین دلیل است که می خواهید صفحات محصول خود را همراه با ویژگی ها و مزایای محصولات ارائه دهید.

به عنوان مثال، به صفحه اصلی Baremetrics نگاه کنید.

 حتی اگر این، یک پست یا مقاله وبلاگ نباشد، محتوایی با کیفیت بالاست. همانطور که می بینید، صفحات به خوبی طراحی شده اند و علاوه بر آن ویژگی های مهم و کلیدی محصول را مشخص می کند.

پس اگر فردی به دنبال محصول “نرم افزار پیش بینی درآمد” باشد؛ به راحتی اطلاعات و ویژگی های محصول را میتواند بررسی کند و به نتیجه مطلوب خود خواهید رسید.

 پس محتوای صفحات محصول خود را تا حد امکان عالی بنویسید. و همیشه با خود تکرار کنید که:

 هدف اصلی هر صفحه در وبسایت تبدیل کاربر به مشتری خواهد بود.

ایجاد محتوا با کیفیت بالا

هنگامی که اکثر مردم چیزهایی مانند: “محتوا پادشاه است، content is king ” می گویند، آنها در مورد نوع محتوای مفیدی که در وبلاگ ها منتشر می شوند، صحبت می کنند.

شکی نیست که، تولید محتوای بسیار جذاب می تواند به بهبود رتبه بندی سایت شما در Google، کمک کند.

در حقیقت، HubSpot فهمید که کسب و کارهایی که به طور منظم مطالب را منتشر می کنند، نسبت به آنهایی که در بازاریابی محتوا قرار نمی گیرند و یا تعداد مقالات منتشر نشده آن ها زیاد است،  350٪ ترافیک بیشتری را جذب می کنند.

پست های منظم ماهانه

 من با توجه به انتشار منظم مقالات با کیفیت بالا در یک بازه مشخص توانستم ۱۷۵,۸۶۸ بازدید کننده از طرف موتور های جستجو داشته باشم.

ولی داشتن این تعداد بازدید منوط به اینه که روی تمام محصولات سایتتون تمرکز کنید. طبیعتا اگر روی یک محصول خاص تمرکز کنین ممکنه این عدد به میزان خیلی پایین تری برسه. 

تاثیر سئو ۲۰۱۹ بر محتوا با کیفیت چیست؟

امروزه برای بهینه سازی موتورهای جستجو، وب سایت شما باید اساس کار خود را، موارد جذاب و شگفت قرار دهد.

در واقع، آخرین آمار از وردپرس نشان می دهد که ۷۰ میلیون پست وبلاگ در هر ماه منتشر می شود:

برای اینکه محتوای شما در سال ۲۰۱۹ برجسته تر شود و رتبه بندی بهتری در ۲۰۱۹ داشته باشد، باید آن را جدی بگیرید. در غیر اینصورت، توسط میلیون ها پست بهتری که هر روز دردیگر سایتها، منتشر می شود، سایت شما بازبینی نمی شود.

نمونه محتواهای باکیفیت

اکنون می خواهم چند نمونه از سایتهای با محتوا کیفیت بالا، که در سال ۲۰۱۹ به خوبی کار می کند را به اشتراک بگذارم.

۱-لیستهای کامل

لیست کامل جایی است که شما لیست کاملی از راهنمایی ها، موارد، تکنیک ها، دستورالعمل ها و یا تقریبا هر آنچه را که فکر می کنید، گردآوری کنید.

این ها ارزشمند هستند زیرا به جای اینکه مردم، یک پست با ۲۰ نکته و یک پست دیگر با ۱۵ نکته را بخوانند، محتوای شما هرآنچه که آنها  نیاز دارند را، در یک سایت واحد دارد. مثل سایت ویکی پدیا که مطالب جامعی از موضوعات مختلف دارد.

به عنوان مثال، شما لیستی از ۱۷۵ استراتژی ساخت لینک در وبلاگ من می بینید

لیست کامل است و شما هم اکنون  همه موارد ساخت لینک را دارید و از آنجا که محتویات سایت بسیار ارشمند است، ۹۳۵ وب سایت مختلف به آن لینک دارند.

این پست همچنین هر ماه بیش از ۴۵۰۰ بازدید کننده هدفمند به وب سایت من می آورد.

۲-راهنمای گام به گام

راهنماهای گام به گام دقیق، همانند اینترنت هستند. و آنها هنوز هم می توانند به خوبی کار کنند.

به عنوان مثال این راهنمای استراتژی SEO در وبلاگ من واقعا خوب انجام شده است.

من مطمئن بودم که در هر گام، از گام قبل بیشتر سوپرایز می شوم:

گام اول: کلمه کلیدی فرصت را پیدا کنید.

گام دوم: صفحه اول گوگل را آنالیز کنید.

گام سوم: محتوای بهتر و متفاوت ایجاد کنید.

گام چهارم: هوک را اضافه کنید.

گام پنجم: سئوon-page  خود را بهینه سازی کنید.

گام ششم: برای هدف جستجو کاربر بهینه سازی کنید.

گام هفتم: محتوای خود را شگفت انگیز کنید.

گام هشتم: برای پیج خود لینک بسازید.

گام نهم: محتوای خود را بهبود بخشیده و آن را بروزرسانی کنید.

گام تشویقی اول: صلاحیت دامنه خود را افزایش دهید.

گام تشویقی دوم: برای سایت خود جامعه بسازید.

 به این ترتیب، محتوای من از بسیاری از پست های استراتژی SEO که جزئیات کلیدی نداشتند، متمایز شد.

این صفحه تنها ۲۷۷۱ بازدید کننده در هر ماه دارد.

۳-محتوا با داده

BuzzSumo اخیرا ۱۰۰ میلیون پست را به عنوان بخشی از “گزارش روند محتوا” Content Trends Report خود بررسی کرده است.

آنها فهمیدند که “تحقیق معتبر و محتوای مرجع، همچنان باعث به دست آوردن لینک ها می شود”.

به عبارت دیگر: محتوا با داده همچنان به خوبی کار می کند. من این مسئله را با توجه به محتوای وبلاگم متوجه شدم.

برای مثال، در سال ۲۰۱۶، این دو پست وبلاگ را منتشر کردم:

یکی از آنها مطالعه موردی بود:

دیگری، یکی از قطعات اصلی تحقیق با داده ها بود:

کدامیک بهتر است؟

تا به امروز، مورد اول، دارای ۷۸۲ لینک است:

اما راهنمای هدایت داده ها نشان می دهد که، مورد دوم تا کنون حدود ۱۰,۶۰۰تا لینک دارد.

این خبر خوب است. خبر بد این است که ایجاد این نوع محتوا که همراه با داده است، می تواند واقعا با حیله و تزویر و اغراق باشد.

اما اگر به چالش برسید، این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه با محتوای اصلی تحقیق شروع کنید.

۴-راهنماهای کامل

راهنماهای کامل شبیه لیستهای کامل هستند که ما در مورد آن صحبت کردیم.

تفاوت بزرگ این است که با یک راهنمای کامل، شما لزوما لیست گسترده ای از نکات و یا نمونه ها را نشان نمی دهید. در عوض، شما هر مسئله ای را که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پوشش می دهید.

بله، هنوز میخواهید استراتژیهای عملی را پوشش دهید. اما هدف اصلی شما این است که در یک صفحه،هرآنچه را که فردی میخواهد درمورد موضوعی بدانند، به او بدهید.

به عنوان مثل:

من لیست کاملی از استراتژی های ساخت لینک را بیان کردم.

برای کسی که به دنبال لیست عظیمی از تکنیک های قابل اجرا است، این بخش مهمی از محتوا است. اما در این مورد، برای  کسی که می خواهد بداند ساخت لینک چیست، چطور؟ یا چرا ساخت لینک برای SEO بسیار مهم است؟ لیست پستهای من به آنها کمک نمی کند.

به همین دلیل من یک راهنمای جامع ساخت لینک را نیز ایجاد کردم.

این راهنما شامل چند استراتژی است. اما تمرکز بر این است که به فهم مردم برای درک کامل موضوع “ساخت لینک” کمک کند.

نکات حرفه ای

جلسات موضوعات جدید و پرطرفدار را برای تقویت شانس راهنمایی خود بیابید.

به عنوان مثال، این راهنما برای رژیم غذایی Ketogenic در سال ۲۰۱۳ منتشر شد … درست همانطور که جنبش keto شروع به کار کرد.

از آنجا که این راهنما یکی از اولین نوع آن بود، صدها وبلاگ نویسی در ” Paleo space ” با آن ارتباط داشتند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

محتوای بصری

یک مطالعه اخیر در صنعت نشان داد که یک نوع از محتوای بصری (infographics)، یک فرمت محتوای ایده ال برای دریافت لینک ها بود.

البته، Infographics تنها راه برای ایجاد محتوای بصری نیست. فیلم ها، فلوچارت ها، عکس ها و موارد دیگر نیز وجود دارد. شما حتی ترکیبی از انواع محتوای بصری، مانند “Instructographics” دارید.

نتیجه گیری:

تا اینجا از آموزش سئو ۲۰۱۹ نصف راه رو رفیتم. ما یاد گرفتیم که محتوا سئوپسند یعنی چی و با انواع محتوایی سئوfriendly آشنا شدیم. میتونیم بر اساس یک استراتژی محتوایی تمامی محتواهای سایت رو بر اساس انواع محتواسئو پسند تقسیم بندی کنیم. و با یک تقویم انتشار دقیق و درست مطالب و در اختیار کاربران و گوگل قرار بدیم.

ولی آموزش سئو ۲۰۱۹ اینجا تموم نمیشه و در مقاله بعدی درباره Seo-OnPage و تاثیر مستقیمش بر سئو بیشتر یاد میگیریم. با تیم تخصصی طراحی سایت و ایده پردازی ایلیاسیستم همراه باشید. 

منبع: iliasystem.co