روزانه حداقل ۳ نفر با ما تماس میگیرند و درخواست انجام خدمات سئو را دارند و هدف همه ی آنها قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با کلمات کلیدی بسیار سخت و رقابتی است.

در جواب ما به مشتریان خود اینگونه می گوییم

ما در جلساتی که حول محور پروژه سئو با مشتری برگزار می کنیم مشتری را از روند سئو آگاه کرده و سطح دانش وی را ارتقا می دهیم، این صحبت ها تاثیری مستقیم بر تصمیم گیری کارفرما دارد.

اولین نکته ای که به آن اشاره می کنیم سئو سایت بر روی کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords است، جالب است بدانید که مشتری ها در اکثر مواقع کلماتی را به ما پیشنهاد می دهند که نه تنها نرخ تبدیلی برای آنها ندارد بلکه سئو و بهینه سازی آنها از زمان و هزینه زیادی برخوردار است.

یکی از مشتریان ما که صاحب یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن بود اصرار داشت تا بر روی کلمات نظیر فروشگاه اینترنتی، بهترین فروشگاه اینترنتی، فروشگاه آنلاین، فروشگاه و مشتقات آن رتبه بگیرد.

جالب است نه؟ سایتی که به فروش محصولات عطر و ادکلن مشغول است و از عمر دامنه آن ۳ ماه هم نمیگذرد سعی بر رقابت با دیجی کالا و بامیلو دارد (در قدیم بامیلویی وجود داشت).

به هر حال ما ایشان را متقاعد کردیم تا ابتدا بر روی کلمات طولانی که نرخ تبدیل بالایی برای وی دارد و از سطح رقابت پایین تری نسبت به کلمات Seed برخوردار هستند کار شود مانند بهترین عطر زنانه.

نگهداری سخت از انجام

احتمالا می دانید که بالا آوردن یک سایت در نتایج گوگل کار آسانی نیست اما خبر بد این است که نگهداری از رتبه از کسب رتبه به مراتب سخت تر است، در ادامه چند راهکار برای نگهداری رتبه به شما معرفی می کنیم:

۱- تولید محتوا حول محور کلمه کلیدی

فرض میگیریم کلمه کلیدی خرید بک لینک است در اینجا شما باید به طور مداوم در با تاپیک هایی نظیر بک لینک چیست، تاثیر بک لینک بر سئو وب سایت، بک لینک رایگان و … به تولید محتوا مشغول شوید.

۲- لینک های داخلی را دست کم نگیرید

وارد سرچ کنسول شوید و نتایج را بر اساس میزان کلیک Sort کنید و از صفحاتی که به نوعی به طور مستقیم یا غیر مستقیم با موضوع شما مرتبط هستند برای لندینگ پیج خود لینک داخلی بسازید.

مثال میزنیم: فرض کنید کلمه کلیدی دوباره همان خرید بک لینک است و شما صفحه ای با عنوان لینک بیلدینگ دارید که در رتبه دوم گوگل قرار دارد این صفحه پتانسیل مناسبی دارد تا کاربران را وارد صفحه هدف شما بکند.

۳- لینک بیلدینگ برای محتوا

شعار من این است چند بک لینک برای کسب رتبه با یک عبارت متوسط کافی است بقیه لینک ها باید به محتوا های مرتبط با آن داده شود.

اگر کلمه کلیدی خرید عطر است و شما با این کلمه در صفحه سوم قرار دارید تولید محتوا با موضوعاتی نظیر بهترین عطر، مرکز خرید عطر، راهنمای خرید عطر و ساخت لینک برای این صفحات می تواند کلمه اصلی شما را تا صفحه اول گوگل پوش کند.