سئو تگ عنوان

عنوان صفحه معروف به پیج تایتل (Page Title) یکی از مهم ترین فاکتور های سئو داخلی و در عین حال از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل و سئو سایت است.

عنوان صفحه تیتری است که موضوع محتوا را برای کاربر و موتور جستجو مشخص می کند. پس از محتوای متنی صفحه عنوان صفحه مهم ترین فاکتور در سئو محتوا به شمار می رود، خوشبختانه رعایت نکات سئو در استفاده از عنوان بسیار آسان بوده و یادگیری آن ها زمان زیادی نمی برد.

اهمیت عنوان صفحه چیست؟

عنوان صفحه اولین المان وب سایت است که کاربر قبل و بعد از ورود به وب سایت با آن رو به رو خواهد شد لذا از اهمیت بالایی برخوردار است.

موتورهای جستجو به خصوص گوگل اهمیت بسیاری به عنوان صفحه داده تا حدی که آن را یکی از موثر ترین فاکتور های رتبه بندی در نظر می گیرند. در ادامه با کاربرد عنوان آشنا خواهیم شد:

جایگاه عنوان در مرورگر

عنوان صفحه در نوار بالایی مرورگر و همچنین داخل صفحه جای دارد.

صفحه نتایج جستجو

عنوان صفحه Bold شده و با فونت نسبتا بزرگ در نتایج جستجو گوگل به نمایش در می آید مانند تصویر بالا.

نمایش در لینک خروجی

وب سایت هایی که از لینک خروجی برای نمایش خلاصه محتوا استفاده می کنند با به کارگیری عنوان و توضیحات متا چکیده ای از محتوای صفحه را در قالب یک باکس مربعی شکل به کاربر نمایش می دهند.

راهکار های نوشتن عنوان جذاب برای صفحه

عنصرعنوان محتوای دقیق صفحه را توصیف می کند. این عنصر در دو بخش تجربه کاربری و موتور جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از عنوان صفحه بهینه شده بر مبنای کلمه کلیدی صفحه یک عامل بسیار مهم در افزایش رتبه گوگل است. استفاده درست از کلید واژه ها، تعداد کارکتر و … عوامل تاثیر گذار هستند.

۹ نکته طلایی مهم در سئو و بهینه سازی عنوان صفحه

۱- عنوان را با کلمه کلیدی هدف شروع کنید: هر چه کلمه اصلی صفحه به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد وزن بیشتری به آن اختصاص داده می شود.

۲- استفاده از کلمات کلیدی مرتبط: اگر کلمه کلیدی صفحه خرید بادام است، قیمت، مغز، فروش، اعلا، شیرین، ایرانی، تازه می توانند گزینه های خوبی برای استفاده باشند.

۳- خیلی طولانی یا کوتاه نباشد: عنوان کوتاه توجه کمتری را به خود جلب می کند در نتیجه کلیک کمتری می خورد و عنوان بلند در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود! حداکثر کارکتر های مجاز ۷۰ حرف است، استفاده از کلمات کلیدی دم دراز در عنوان توصیه می شود.

۴- نام برند: اگر برندی محبوب در اینترنت دارید حتما از آن در انتهای عنوان استفاده کنید.

۵- جذابیت عنوان: به یاد داشته باشید عنوان صفحه پس از جستجو کاربر و وارد شدن به صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود اما به این معنی نیست که کلیک میخورد، عنوان هایی که شامل کلمات جذاب مانند: لیست، آخرین، آپدیت، بهترین، ارزان، ویژه، حرفه ای، عدد و … دارند کلیک بیشتری دریافت خواهند کرد.

۶- جدا کننده: برای جدا سازی کلمات از یکدیگر تنها از کارکتر ( | ) یا ( – ) استفاده کنید.

۷- آپدیت عنوان: اگر محتوای صفحه آپدیت شد توصیه می کنیم عنوان را نیز آپدیت کنید.

۸- پرهیز از تکرار: هرگز بیش از ۲ بار کلمه ای را تکرار نکنید مخصوصا اگر کلمه کلیدی باشد.

۹- عنوان تکراری: استفاده از عنوانی که قبلا در صفحه ای دیگر تکرار شده باعث پنالتی گوگل و کاهش رتبه وب سایت خواهد شد.

قبلی

خدمات سئو سایت

بعدی

مقالات سئو

  1. محمد افضل زاده

    مرسی از مقاله خوبتون دیدگاهم نسبت به سئو کمی تغییر کرد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *