لینکدین چیست؟ یک شبکه اجتماعی حرفه ای با بیش از ۱۰۰ میلیون عضو است که به سرعت در حال رشد می باشد. با این شبکه اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

لینکدین چیست؟ لینکدین (Linkedin) یک شبکه اجتماعی برای حرفه ای ها است. تفاوتی نمی کند که شما مدیر اجرایی یک شرکت، دانشجوی دانشگاه، هنرمند یا متخصص کامپیوتر باشید، اگر در کار خود حرفه ای هستید، به دنبال ارتباط و آشنایی با حرفه ای های کار خود هستید یا به دنبال کار در زمینه فعالیت خود هستید، لینکدین بهترین شبکه دراین خصوص می باشد.

قبلا اگر به دنبال حرفه ای های شغل خود بودید، باید انجمن ها و به قول معروف پاتوق های آنان را پیدا می کردید و بعد در آنجا حضور پیدا می کردید. این سه  تا مشکل داشت: پیدا کردن این محافل خیلی سخت زیرا در همه شهرها اصلا چنین محافلی یا ممکن بود افرادی با تخصص مورد نیاز شما نباشد، هرکسی اجازه ورود به این گروه ها را نداشت و همچنین تعداد افراد آن محدود بودند.

اما لینکدین شبکه ای است که شما علاوه براینکه می توانید حرفه ای ها فعالیت و شغل خود را پیدا کنید، با متخصصین دیگر رشته ها در ارتباط باشید و بتوانید با آن ها در ارتباط باشید و تقریبا می توان گفت که یک محفل و مکانی است که ارتباط در آن ۲۴ ساعته است و هیچ محدودیت زمانی برای آن تعریف نشده است.

لینکدین ( linkedin ) و تاثیر آن بر سئو

یکی از ابزار شبکه های اجتماعی که تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد، لینکدین است. هر بک لینک از لینکدین نسبت به بقیه بک لینک ها ارزش بیشتری دارد و همچنین اگر شما در سایت خود مقالات تخصصی قرار می دهید، بهترین شبکه برای به اشتراک گذاری مطالبتان، لینکدین است. زیرا در این شبکه همه به دنبال مطالب تخصصی هستند و هر مطلب غیر از موضوع اصلی قرار داده شود، نه تنها باعث تخریب صفحه کاری شما می شود، بقیه کاربران نیز با آن مطالب نیز برخورد جدی خواهند کرد.

البته متاسفانه به دلیل فیلتر بودن فیس بوک، هجوم کاربران غیر تخصصی و افرادی به دنبال فقط مطالب طنز و غیرمربوطه می باشند به لینکدین زیاد شده است و شاهد افزایش پست های غیر علمی و تخصصی هستیم و با این روندی که پیش می رود، در آینده ای نزدیک حتما این شبکه هم برای ایرانی ها فیلتر خواهد شد.

لینکدین از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

این اواخر، ظاهر لینکدین نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است و مدیران سعی کرده اند که ظاهر آن را بیشتر شبیه فیس بوک کنند. البته هدف اصلی آن ها افزایش سرعت بوده است و همچنین باگ هایی که وجود داشت را از بین ببرند. ولی در کل، در بخش های اصلی آن تغییر آنچنانی رخ نداده است و فقط در مکان های آن ها تغییراتی به وجود آمده است.

Home: قسمت خانه که در آن آخرین پست ها و اخبارهایی که کاربران و گروه ها قرار داده می شود را نشان می دهد. شما می توانید به دو صورت قسمت Home را تنظیم کنید که نمایش داده شود: نمایش آخرین فعالیت های هر کاربر که چه پست هایی را قرار داده است، با چه افرادی ارتباط دوستی برقرار داده است و چه عکس هایی نیز لایک کرده است یا براساس بهترین پست ها که کاربران زیادی آن را لایک کرده یا کامنت گذاشته اند.

Profile: پروفایل که شامل اطلاعات شخصی شما مانند عکس، خلاصه ای از خودتان، رزومه کاری، مدارکی که دریافت کرده اید، زبان هایی که بلد هستید که به صورت بخش بندی قرار گرفته است.

My network: در این بخش می توانید افرادی را که از نظر تخصص شبیه شما می باشند را پیدا کنید و به آن ها درخواست ارتباط دهید. همچنین می توانید دوستان خود را مشاهده کنید و براساس حروف الفبا یا افرادی به تازگی به لیست شما اضافه شده اند، فیلتر و مشاهده نمایید.

همچنین درخواست هایی را که برای شما ارسال شده است در این بخش نشان داده می شود و

Jobs: در این بخش تمامی شغل های و فعالیت هایی را که براساس شغل شما، تجربیات شما و موقعیت پیشنهاد می شود. همچنین می توانید درخواست کار شرکت خود را از قسمت post a job قرار بدهید.

Messaging: شامل تمام پیام هایی است که شما به دیگران ارسال کرده اید یا برای شما ارسال شده است.

Notifications: مانند دیگر شبکه های اجتماعی، لینکدین هم دارای این بخش می باشد. در نوتیفیکیشن آخرین اتفاقاتی که نسبت به صفحه شما افتاده است را متوجه شوید مثلا کسی شما را ایندورس کرده باشد، پست جدیدی قرار داده است، پست های شما را لایک کرده یا به اشتراک گذاشته اند و غیره.

search: لینکدین قوی ترین جستجو را بین بقیه شبکه ها دارد و به شما اجازه می دهد بسته به ویژگی های خاص، نتایج مورد نظر خود را سریعا بدست بیاورید.

قسمت های دیگری که در لینکدین وجود دارد، شامل گروه ها که در آن عضو شده اید، صفحه بررسی و تحلیل صفحه شما، قسمت privacy and setting، قسمت help center که اگر مشکلی برای صفحه شما به وجود می آید را می توانید از این قسمت با مسئولین و پشتیبان لینکدین برای رفع آن در ارتباط قرار بدهید و قسمت زبان که زبان صفحه خود را تعیین می کنید.

ایندورس کردن در لینکدین چیست؟

ایندورس (endorse) کردن به معنای تایید مهارت شما توسط دوستانتان می باشد. دوستان شما براساس تجربه و فعالیت هایی که در صفحه خود قرار داده اید، مهارت شما را ایندورس می کنند و در واقع به لینکدین بیان می کنند که شما یک شخص حرفه ای در کار خود هستید. هر چه میزان ایندورس کردن مهارت های شما بالاتر باشد، رتبه شما بین کاربرانتان بالا است و همچنین شانس پیدا کردن کار بین شرکت ها برای افزایش پیدا می کند.

۷ دلیل استفاده از لینکدین

با توجه به توضیحاتی که بیان شد، لینکدین می تواند یک شبکه ای برای شما باشد تا بتوانید علاوه براینکه کار خود را پیدا کنید، با حرفه ای های خود در ارتباط باشید. در ادامه هفت دلیل دیگری که باید در لینکدین باشید را بیان می کنیم:

ارتباط مجدد با دوستان قدیمی

امروزه دیگر هر کسی که برای خود صاحب کسب وکاری است، یک اکانت دراین شبکه اجتماعی دارد. حتما هم دوستان قدیمی در مدرسه یا دانشگاه شما نیز در این شبکه برای خود دارای اکانت هستند. شما می توانید با جستجوی حرفه ای که در آن صفحه قرار داده شده است و فقط با ورود نام، آن ها را پیدا کنید و با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

شما را پیدا کنند

با توجه به فعالیت و رزومه هایی که قرار داده اید، دیگر شرکت ها یا افرادی که به دنبال تخصص شبیه شما هستند، شما را نیز پیدا کنند و از این رو بتوانید با آن ها همکاری نمایید.

با متخصصین در ارتباط باشید

در لینکدین گروه های زیادی وجود دارد که هر کدام هدف مخصوص به خود را دارند. شما می توانید با پیدا کردن این گروه ها و فعالیت در آنها با متخصصین حوزه کاری خود آشنا شوید و با آنها در ارتباط باشید.

پیدا کردن شغل

بهترین مکان برای پیدا کردن شغل است. البته برای اینکه بتوانید شغل خود را سریعتر پیدا کنید، باید پروفایل خود را حرفه ای نمایید. بعضی از شرکت ها در پست های خود آگهی استخدام قرار می دهند و می توانید برای آن ها رزومه خود را ارسال نمایید.

توسعه شغل و بازاریابی

لینکدین همانطور که بیان شد، بهترین مکان در برای بهینه سازی سایت می باشد. شما در آنجا می توانید پست های سایت خود را به اشتراک بگذارید که از این رو به برندسازی سایت شما کمک می کند.

کمک کردن از دیگران

اگر شما در زمینه تخصص خود به مشکلاتی بر بخورید، لینکدین بهترین شبکه است که می توانید در آن اشکالات خود را در یک پست یا به صورت پیام خصوصی از افراد بپرسید.

ارتباط با شرکت های دیگر

تمامی شرکت ها دارای صفحه یا پروفایل خصوصی برای خود هستند. شما می توانید با عضویت در صفحه آن ها یا اضافه کردن اکانت آن ها به دوستان خود، با آن ها در ارتباط باشید و از نحوه فعالیت آن ها در لینکدین آگاه شوید.

منبع: سئوکار


لینکدین یا لینکداین (به انگلیسی: LinkedIn) یک سرویس شبکهٔ اجتماعیِ تجاری است.

تاریخچه

لینکدین یک شبکهٔ اجتماعی براساس روابط تجاری‌ست. نسخهٔ اولیهٔ این شبکهٔ اجتماعی در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شد و در ماه مهٔ سال ۲۰۰۳ به‌صورت رسمی افتتاح گردید. مدیرعامل کنونیِ لینکدین داندولف می‌باشد که در گذشته مدیر اجرایی یاهو بوده‌است. لینکدین توسط رید هافمن، که از اعضای سابق پی پال و وبگاه سوشیال دات نت بوده، بنیان‌گذاری شد. رید هافمن، پیشتر مدیرعامل لینکدین بوده، ولی هم‌اکنون عضو هیئت مدیرهٔ لینکدین است. لینکدین در سرتاسر دنیا بیش از ۲۰ دفتر فعال دارد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است

لینکدین در دسامبر ۲۰۰۲ ایجاد شد و در مهٔ ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد. تعداد بازدیدکنندگان این شبکهٔ اجتماعی در سال ۲۰۰۶ از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت. براساس گزارش ارسالی توسط بخش تحقیقات بازار لینکدین در ژوئن ۲۰۱۳ تعداد کاربران این شبکهٔ اجتماعی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به مرز ۲۵۹ میلیون نفر رسید.

در سال ۲۰۱۸ میزان اشتراک گذاری محتوای ویدئویی در شبکه اجتماعی LinkedIn به سرعت افزایش یافته‌است. کاربران با استفاده از این روش ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب کرده‌اند.

در ژوئن سال ۲۰۱۹، لینکدین ۶۳۰ میلیون عضو ثبت نام شده از ۲۰۰ کشور جهان داشت.

زبان‌های انتشار لینکدین

این وبگاه به بیش از ۲۰ زبان زندهٔ دنیا در دسترس کاربران است؛ از جمله: انگلیسی، فرانسوی، کره‌ای، ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی، هلندی، سوئدی، دانمارکی، رومانیایی، ترکی استانبولی، ژاپنی، چک، لهستانی، آلمانی، اندونزیایی، مالایی و تاگالوگ. در دوم ژوئیهٔ ۲۰۱۳، وبگاه کوانت کست گزارش داد که بازدید از لینکدین به‌صورت ماهانه به ۶۵٫۶ میلیون نفر و در سرتاسر دنیا به ۱۷۸٫۴ میلیون نفر رسید

مالکیت لینکدین

مایکروسافت در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶ اعلام کرد در ازای ۲۶٫۲ میلیارد دلار مالک لینکدین خواهد شد و انتظار می‌رود این معامله تا پایان سال ۲۰۱۶ انجام شود.