به زبان ساده سئو از همه دستور العمل های جستجوی گوگل پیروی می کند تا صفحه وب سایت شما را در نتایج جستجو بالاتر قرار دهد. اگرچه Google بیش از ۲۰۰ عامل رتبه بندی را در نظر دارد ، یکی از مهمترین عامل های سئو سایت ایجاد محتوای با کیفیت در صفحه وب سایت شما است که به پرسش کاربر پاسخ می دهد.

همیشه باید بهترین روشهای سئو را دنبال کنید. بهینه سازی موتور جستجو عناصر سئو داخلی سایت مانند افزودن محتوای مربوطه ، عنوان و توضیحات متا ، URL ها و عوامل مختلف را بررسی می کند. همچنین از فعالیت های خارج از سایت مانند دریافت لینک از دامنه های مرتبط و با کیفیت . هر دو این روش ها در صورت ترکیب با یک استراتژی مناسب SEO ، به گوگل کمک می کند تا صفحه وب سایت شما را درک کند که در نهایت منجر به رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو می شود.

چرا به سئو سایت احتیاج دارید ؟

سئو سایت اغلب شامل تلاش هماهنگ چند بخش در یک سازمان ، از جمله تیم های طراحی ، بازاریابی و تولید محتوا است. در حالی که برخی از کارهای سئو شامل تجزیه و تحلیل رقبا است ، اما یک بخش قابل توجه به الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو مختلف بستگی دارد که ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. با این وجود ، یک قانون کلی این است که وب سایت ها با محتوای با کیفیت بالاتر ، لینک های خارجی با کیفیت و تعامل بیشتر  با کاربران در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند.

حالا زمان این رسیده که با انواع سئو آشنا شویم ،قبل از شروع با انواع سئو ، ابتدا باید بفهمیم سئو چیست؟ SEO مخفف Search Engine Optimization است و این روند افزایش تعداد بازدید کنندگان در سایت شما با رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط است.

در اینجا ، ما ۳ نوع مختلف سئو و چگونگی اهمیت آنها برای برنامه ریزی استراتژیک برای رتبه بندی بالاتر در لیست جستجوی ارگانیک در میان رقبای خود را برای شما توضیح خواهیم داد.

سئو داخلی سایت

تمام اقداماتی که برای بالا بردن رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو انجام می دهید زیر این چتر قرار می گیرند. سئو داخلی سایت شامل نوشتن محتوای با کیفیت بالا است که برای بازدید کنندگان وب سایت شما مفید است ، افزودن برچسب های متا برای کمک به ربات های Google در درک بهتر محتوای شما ، استفاده از برچسب های HTML برای برجسته کردن عناوین و سایر عناصر محتوا و اطمینان از عدم وجود لینک های شکسته یا محتوای تکراری . تمیز کردن ساختار URL و داشتن یک سیستم نامگذاری مرتب برای صفحات مختلف مشابه که در یک گروه قرار می گیرند.

سئو فنی

سئو فنی عمدتا برای کمک به ربات های گوگل است که با موفقیت در خزیدن ، تفسیر و ایندکس کردن تمام صفحات سایت شما برای استفاده های بعدی انجام می شود. ایجاد یک نقشه سایت XML دقیق ، mobile friendly بودن سایت ، افزودن داده های ساختار یافته.

سئو خارجی سایت

سئو خارج از سایت به هر کاری که در خارج از سایت خود انجام می دهید برای بهتر بودن و ویژگی بالاتر در نتایج جستجو اشاره دارد. این شامل کار بر روی عوامل رتبه بندی خارجی مانند دریافت لینک از سایت های مطمئن که مربوط به حوزه کاری شما هستند ، بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی.

نقش تولید محتوا در رتبه بندی سایت

محتوای عالی نه تنها برای بازدید کنندگان بلکه همچنین برای موتورهای جستجو ارزشمند است و برای یک وب سایت ارزش ایجاد می کند ، بنابراین باید بخشی اساسی در هر استراتژی سئو باشد. برای استفاده موثر از محتوا برای بالا بردن رتبه بندی سایت شما ، باید فاکتورهای مهم کیفیتی را فراتر از عناصر بهینه سازی داخلی سایت ، برآورده کند. محتوای بی کیفیت حتی می تواند روی دید وب سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

محتوا به طور معمول برای انجام یکی یا بیشتر از موارد زیر ایجاد می شود:

آموزش: بازار گسترده ای برای محتوای آموزشی وجود دارد که به طور موثر به سوالات خاص مخاطبی که مشتاق گوش دادن است پاسخ می دهد.
الهام بخش: با به اشتراک گذاشتن داستان های شخصی و نگاهی به پشت صحنه کسب و کار خود ، می توانید مخاطبان خود را عمیقا راضی کنید.
سرگرم کننده: قدرت محتوای سرگرم کننده را دست کم نگیرید! برخی از موفق ترین برندهای شخصی پایه ای از سرگرمی های ناب ساخته شده اند ، اما مهم است که ببینید آیا با اهداف شما متناسب است یا خیر.
ایجاد انگیزه: این نوع محتوا در مشاغل و وبلاگ ها بسیار مهم است. وقتی افراد انگیزه انجام کاری را بگیرند ، دست به کار می شوند.

با توجه به روند بازاریابی محتوا ، هرچه محتوای با کیفیت بیشتری ارائه دهید ، رتبه بیشتری کسب خواهید کرد. تولید محتوا با کیفیت خوب به این معنی است که شما باید اطلاعات دقیق تری در مورد موضوع ارائه شده ارائه دهید. Google به کیفیت مطالب توجه دارد . ایجاد محتوای سئو که داده ها را ارائه می دهد رتبه بیشتری کسب می کند. از طرف دیگر ، نوشتن بدون اطلاعات کافی در مورد موضوع داده شده ، رتبه کمتری کسب می کند . شما باید در مورد موضوع داده شده اطلاعات عمیقی داشته باشید و مطالب هیجان انگیزی را برای خوانندگان خود فراهم کنید.

اما چگونه می توانید کیفیت محتوای خود را بهبود ببخشید؟ روش های مختلفی وجود دارد که می توانیم برای شما ذکر کنیم. اول از همه ، شما می توانید سعی کنید بیشتر ایجاد محتوای طولانی تر که بیش از ۲۰۰۰ کلمه است بنویسید. ثانیا ، شما می توانید موضوع را از زاویه و دیدگاه های مختلف بررسی کنید. برای کمک به شما در نوشتن عمق بیشتر ، نه تنها می توانید از جستجوی Google بلکه از مقالات علمی ، کتابخانه و غیره نیز بهره مند شوید.

چرا به محتوای خوب برای سایت نیاز داریم ؟

CTR بالاتر – محتوایی که مرتبط باشد و به جستجوی خاص پاسخ دهد ، CTR وب سایت شما را بهبود می بخشد و بنابراین احتمال کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو را بهبود می بخشد.

پیاده سازی کلمات کلیدی را فعال می کند – محتوا به شما امکان می دهد از کلمات کلیدی استراتژیک خود استفاده کنید ، که به شما کمک می کند برای عبارات جستجوی خاص رتبه بندی کنید.

تجربه کاربر را بهبود می بخشد – تجربه کاربر در چند سال گذشته به یک فاکتور مهم رتبه بندی سئو تبدیل شده است. محتوا دلیل بازدید کاربران از یک وب سایت است ، بنابراین با ایجاد محتوای با کیفیت بالا ، تجربه کاربر وب سایت خود را نیز بهبود می بخشید.

به تولید بک لینک کمک می کند – بک لینک از وب سایت های دارای قدرت بالا یک فاکتور مهم SEO است. با ارائه محتوای ارزشمند در وب سایت خود ، احتمال لینک دادن سایر وب سایت ها به وب سایت شما را نیز افزایش می دهید.

این ممکن است واضح باشد ، اما محتوای ارزشمند و اصلی همیشه رتبه بالایی دارند. افزودن تنوع به محتوای خود ضروری است زیرا از این طریق برای خوانندگان شما جذاب تر خواهد بود.

مخاطبان خود را در نظر بگیرید و قالب های مختلفی را امتحان کنید. بعضی افراد ویدیو را دوست دارند ، دیگران ترجیح می دهند مطالب طولانی را بخوانند ، دیگران ممکن است بیشتر به اینفوگرافی علاقه مند شوند.

تولید محتوا از مهم ترین مراحل سئو سایت است که در وب سایت سئو یوزر این خدمات همراه با مشاوره اصولی ارائه می شود.