امروز در مقالات تکمیلی سئو ایران در زمینه آموزش سئو می خواهیم درباره آموزش سئو برای مبتدیان صحبت کنیم.

مفاهیم سئو

یکی از اصلی ترین موضوعات که تمام افراد فعال در زمینه صنعت دیجیتال مارکتینگ باید درباره آن اطلاعات جامع و خوبی در اختیار داشته باشند مفاهیم سئو است. شما برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن در زمینه سئوسایت فعالیت داشته باشید باید با افراد حرفه ای در این زمینه در ارتباط باشید. اما قبل از اینکه با این افراد و تیم هایی که در زمینه سئو فعالیت دارند ارتباط بگیرید باید به طور کامل مفاهیم سئو را آموزش دیده باشید تا بتوانید آن ها را در روند فعالیت خود به کار گرفته و پیاده سازی کنید.

توجه داشته باشید که اگر شما صاحب وب سایت هستید و در مورد بهینه سازی سایت خود اطلاعاتی ندارید در آینده برای کسب و کار خود مشکلاتی را به وجود خواهید آورد. شاید بگویید وقتی از افراد حرفه ای در این زمینه کمک می گیریم دیگر چه نیازی است که خودمان هم درباره آن اطلاعات داشته باشیم؟

در این مورد چه شما خودتان بخواهید این کار را انجام دهید و چه از یک تیم حرفه ای سئو در این زمینه کمک بخواهید مسلما داشتن اطلاعات کافی در زمینه مفاهیم سئو ضرری را به شما وارد نخواهد کرد بلکه برایتان سود آور نیز خواهد بود زیرا یک علم جدید را نیز فرا گرفته اید. این احتمال را هم باید در نظر داشته باشید که افراد سودجو هم هستند که بخواهند از بی اطلاع بودن شما در زمینه سئو سوء استفاده کنند.

پیشنهاد تیم سئو ایران این است که مطلب امروز را که درباره آموزش سئو برای مبتدیان می باشد را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید زیرا که ما قصد داریم بهترین و مهم ترین مفاهیم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم و به شما کمک کنیم تا متوجه مفاهیم سئو شوید

آموزش مفاهیم سئو برای مبتدیان

فاکتورهای بسیاری در زمینه آموزش سئو برای مبتدیان وجود دارد که ما در مطلب امروز اصلی ترین آن ها را بیان خواهیم کرد.

  • متن محتوای صفحه داخلی وب سایت
  • تعداد کلمات در تولید محتوا
  • عبارت های کلیدی
  • محتوای تکراری
  • عناوین صفحات
  • توضیحات متا
  • برچسب ها
  • تگ های heading

متن محتوای صفحه داخلی وب سایت

تولید محتوا در حقیقت نوشته ای است در صفحات سایت شما که خودتان یا تیم تولید محتوا آن را تولید و در سایت منتشر می کنید. از ویژگی های اصلی تولید محتوا در اختیار قرار دادن اطلاعات ارزشمند برای کاربران است تا بتوانند نیاز خودرا در سایت شما پیدا کرده و دست پر از وب سایت شما خارج شوند.

پس اولین مطلب درباره مفاهیم سئو که باید مبتدیان آن را به خوبی آموزش ببینند تولید محتوای با کیفیت و مخاطب پسند در سایت می باشد. هر چه این محتواها جامع تر باشند بدون شک مخاطبین بیشتری را جذب خواهند کرد و این مسئله از دید گوگل و دیگر موتورهای جستجو پنهان نخواهد ماند و بدون شک برای کسب رتبه وب سایت ما در نظر خواهند گرفت.

افزایش مشتری

تعداد کلمات در تولید محتوا

خود تولید محتوا در مفاهیم سئو دارای زیر شاخه های بسیاری می باشد که ما در حد امکان آن ها را توضیح خواهیم داد.

یکی از این زیر شاخه ها تعداد کلماتی است که شما در تولید محتوای خود به کار گرفته اید. با توجه به اینکه عدد واحدی برای تعداد کلمه هایی که در محتوای یک صفحه به کار برده می شود به صورت مشخص تایید نشده است اما تجربه نشان داده است که این عدد نباید کمتر از ۵۰۰ و بیشتر از۳۰۰۰ کلمه باشد

عبارت های کلیدی

عبارت کلیدی کلماتی است که شما در متن محتوای خود از آن ها استفاده می کنید و دلیل این کار هم این است که کاربران با استفاده از این متن می توانند به آنچه می خواهند دست پیدا کنند.

فراموش نکنید که عبارت های کلیدی تنها در محتوای سایت به کار برده نمی شوند. از نکات مهم سئو سایت این است که شما به بهترین شکل ممکن از عبارت های کلیدی اصلی و فرعی در سایت خو و در بخش های مختلف استفاده کنید

محتوای تکراری

یکی از مهم ترین مواردی که باید در آموزش مفاهیم سئو برای مبتدیان متذکر شویم این است که از محتواهای تکراری (Duplicate Content ) و کپی شده در سایت خود جدا خودداری کنید. محتوای تکرارای در حقیقت محتواهایی هستند که در سایت شما با دو url متفاوت حضور دارند.

اگر شما در وب سایت خود از محتواهای تکراری و کپی شده استفاده کنید باعث جریمه شدن سایت خود توسط گوگل خواهید شد و اگر اشتباها این کار را کرده باشید باید هر چه سریع تر آن را از سایت خود حذف کنید. برای اینکه با محتوای تکراری بیشتر اَشنا شوید مطلب Duplicate Content چیست؟  را مطالعه کنید.

عناوین صفحات

عنوان صفحه در واقع جمله ای درباره موضوع آن صفحه از وب سایت می باشد که شما شخصا آن را تولید می کنید. این مورد از مفاهیم سئو نقش مهمی در سایت شما ایفا می کند زیرا هر آنچه به عنوان، عناوین صفحات در نظر گرفته باشید در SERP نمایش داده خواهد شد و در واقع همان لینکی است که شما را با کاربران وب سایتتان، مرتبط می سازد.

توضیحات متا

meta description  یا همان توضیحات متا بعد از عنوان صفحه در SERP نمایش داده می شودکه گوگل برا یآن ۱۵۶ کاراکتر را در نظر گرفته است.

برچسب ها

برچسب ها همان عبارت های کلیدی هستند که شما از آن ها در متن خود استفاده کرده اید

تگ های heading

این تگ ها  به بهبود ساختار محتوای سایت کمک می کنند، برای موتور جستجوگر و هم برای کاربران اهمیت ویژه ای دارند. پس در نتیجه جزو یکی از مهم ترین مفاهیم سئو به شمار می آیند و شما نیز باید از آن ها در تولید محتوای خود استفاده کنید.

حرف آخر

با آموزش مفاهیم سئو برای مبتدیان آشنا شدید و امیدواریم که این مفاهیم را به درستی در سایت خود استفاده کنید تا بتوانید یک سایت موفق را در صفحات نخست گوگل برای کاربران خود به نمایش بگذارید.

مفاهیم اولیه سئو

به تازگی با مفاهیم سئو آشنا شدید؟ دوست دارید بدانید چه فاکتورهایی بر کسب جایگاه در نتایج گوگل تاثیرگذار هستند؟ به جای درستی مراجعه کردید. در این سری مقالات با عنوان آموزش سئو مبتدی قصد داریم دانش اولیه مورد نیاز برای سئو را به شما آموزش دهیم. در قسمت اول به تلاش میکنیم با معرفی مفاهیم اولیه سئو و عبارات رایج در آن دید بهتری برای شما ایجاد کنیم. و اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است؛ سئو چیست؟

در این ویدیوی آموزشی که اولین درس از آموزش سئو مبتدی است مفاهیم سئو به شما آموزش داده میشود. این ویدیو چکیده ای از محتوای موجود در همین صفحه است.

سئو چیست؟

این عبارت مخفف Search Engine optimization یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که هدف اصلی آن کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است. روزانه کاربران بسیاری کلمات مورد نظر خود را در گوگل جستجو میکنند و این موتور جستجو پیشنهاداتی متناسب با عبارات جستجو شده به آنها نمایش میدهد. هر چقدر جایگاه شما در لیست نتایج بالاتر باشد شانس بیشتری برای جذب کاربر خواهید داشت و اصطلاحا سئو سایت شما بهتر است. همچنین میتوانید به مقاله سئو چیست در سایت وبسیما مراجعه نمایید.

مشکلات سئو

در این ویدیوی آموزشی که اولین درس از آموزش سئو مبتدی است مفاهیم سئو به شما آموزش داده میشود. این ویدیو چکیده ای از محتوای موجود در همین صفحه است.

سئو چیست؟

این عبارت مخفف Search Engine optimization یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که هدف اصلی آن کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است. روزانه کاربران بسیاری کلمات مورد نظر خود را در گوگل جستجو میکنند و این موتور جستجو پیشنهاداتی متناسب با عبارات جستجو شده به آنها نمایش میدهد. هر چقدر جایگاه شما در لیست نتایج بالاتر باشد شانس بیشتری برای جذب کاربر خواهید داشت و اصطلاحا سئو سایت شما بهتر است. همچنین میتوانید به مقاله سئو چیست در سایت وبسیما مراجعه نمایید.

تکنیک های سئو مجموعه ای از دانش، خلاقیت و آنالیز هستند و روش های متنوعی برای این کار وجود دارد ولی همه آنها در هدف مش

برای موفقیت در سئو نیازمند تولید محتوا هستیم، محتوایی که برای کاربر ارزشمند بوده و برای موتور جستجو قابل درک باشد. علاوه بر این استراتژی درست برای تولید و ارایه محتوا در کنار طراحی مناسب سایت میتواند شانس شما را برای کسب جایگاه بهتر افزایش دهد. ورود کاربر به سایت اولین هدف ما و تبدیل بازدیدکننده به مشتری مهم ترین هدف خواهد بود که در مقالات بعدی به آن بیشتر می پردازیم.

سئو پیچیدگی و ظرافت زیادی دارد که نیازمند مطالعه همیشگی و دانش به روز است. نکته مثبت این است که شما همیشه در حال رشد و یادگیری خواهید بود.

چرا به سئو نیاز داریم؟

موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ، یاندکس و از همه مهمتر گوگل با ورود به سایت های اینترنتی محتوای آنها را بررسی کرده و براساس موضوع ارزش گذاری و رتبه بندی میکنند. برای این کار از الگوریتم های پیچیده ای استفاده میشود که کسی از آن اطلاع ندارد بعنوان مثال فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیش از ۲۰۰ مورد است.

کاربران اینترنتی برای یافتن محتوای مورد نظر خود به موتور جستجو مراجعه کرده و از میان نتایج نمایش داده شده پاسخ خود را دریافت میکنند. تعداد جستجو در اینترنت روزانه در حال افزایش است و در حال حاضر بیش از ۷ میلیارد جستجو در روز انجام میشود. هرچقدر سهم شما از این کاربران بیشتر باشد شانس بالاتری برای فروش محصولات، ارایه خدمات یا حتی دریافت تبلیغات خواهید داشت. برای جذب مخاطب بیشتر به سئو و حضور در صفحه اول گوگل وابسته خواهیم بود.

چطور سایت خود را سئو کنیم؟ بهتر نیست به متخصص مراجعه کنم؟

در این سری مقالات شما را با اصول اولیه و دانش کاربردی سئو آشنا میکنیم و میتوانید خودتان کار بر روی سایت را آغاز کنید. ولی همانند هر حرفه ی دیگری تجربه و دانش تخصصی نقش مهمی در موفقیت شما خواهد داشت. اگر قصد دارید یک متخصص حرفه ای سئو باشید باید مطالعات خود را گسترش داده و هر روز تازه ترین اخبار و مقالات این حوزه را رصد کنید. همچنین بعنوان یک میانبر مطمئن و سریع میتوانید در کارگاه های آموزش حرفه ای سئو که توسط وبسیما برگزار میشود شرکت کنید.

اگر وقت و حوصله کافی برای این کار را ندارید بهتر است به متخصصین سئو و مشاورین شناخته شده در این زمینه مراجعه کنید و کار را به آنها بسپارید. به طور حتم این کار هزینه های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت ولی ممکن است در مقایسه با زمانی که برای آموزش و کسب تجربه صرف میکنید برای شما بصرفه باشد. در این مرحله مهم ترین کار شما انتخاب درست متخصص یا مشاور سئو است.

آموزش گوگل ترندز

کلمات رایج در سئو

در ادامه مقالات به طور حتم با عبارات بیشتری آشنا خواهیم شد ولی برای شروع بهتر است با مفاهیم زیر آشنا شوید:

تفاوت سئو  On-page و Off-page

سئو On-page یا همان سئو داخلی سایت به معنی بهینه سازی سایت شما برای درک بهتر توسط ربات های گوگل است. هر فعالیتی که در سایت خود انجام میدهید؛ از تولید محتوا گرفته تا طراحی صفحات و نسخه موبایل بر سئو تاثیر گذار خواهد بود و به آنها سئو داخلی سایت

 میگویم. مهمترین بخش ها عبارتند از:

  • استفاده صحیح از تگ های متا
  • تعیین درست عنوان ها و تگ های هدینگ
  • تدوین ساختار مناسب برای آدرس دهی صفحات
  • بهینه سازی تصاویر سایت
  • تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت
  • طراحی نسخه موبایل سایت و ریسپانسیو بودن صفحات
  • بهینه سازی سرعت لود شدن صفحات

و بسیاری فاکتورهای دیگر که در آموزش های پیش رو به آنها خواهیم پرداخت.

سئو Off-page یا سئو بیرونی مجموعه فعالیت های شما در خارج از سایت برای انتشار بهتر محتوا در اینترنت و ایجاد مسیرهای دسترسی بیرونی است. مهمترین فعالیت ما در بیرون سایت کسب بک لینک های ارزشمند است. هر سایتی غیر از سایت شما که به یکی از صفحات شما لینک داده باشد یک بک لینک محسوب شده و میتواند بر جایگاه شما در نتایج گوگل تاثیرگذار باشد. روش های مختلفی برای کسب بک لینک ارزشمند وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • تبادل لینک
  • خرید بک لینک
  • ریپورتاژ آگهی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • نوشتن محتوای ارزشمند و مرجع
  • ارسال دیدگاه در سایت های مرتبط با سایت شما

لینک سازی درست تاثیر بسیار زیادی بر جایگاه شما خواهد داشت و همین امر موجب شده در سال های اخیر تکنیک های مختلفی برای کسب بک لینک رایج شوند. تاثیر این تکنیک ها بر نتایج گوگل به حدی زیاد بوده که این موتور جستجو برای جلوگیری از همه گیر شدن آنها الگوریتم های جدیدی را معرفی کرده است. الگوریتم هایی به نام های پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار. این الگوریتم های سایت هایی که قوانین گوگل در لینک سازی را نادیده گرفته اند شناسایی کرده و جایگاه آنها در نتایج گوگل را کاهش میدهند یا به عبارت دیگر سایت های غیرطبیعی را جریمه میکنند.

براساس همین طبیعی یا غیرطبیعی بودن روند کاری یک سایت مفهوم جدیدی به نام سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه شکل گرفت که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

این مفهوم از فیلم های وسترن سینمای کلاسیک دریافت شده است که معمولا نقش منفی فیلم ها کلاه سیاه به سر داشتند. در واقع تقابل خیر و شر در سئو است. البته این نام گذاری را خیلی جدی نگیرید هدف مشخص کردن مرز میان تکنیک های  استاندارد و تکنیک های فریبنده برای گوگل است.

تکنیک های کلاه سیاه عموما بر رشد سریع سایت در نتایج گوگل تمرکز میکنند و توجهی به میزان رضایت کاربر نخواهند داشت. هدف اصلی از این کار کسب جایگاه بهتر ولی غیرواقعی است و تلاش میشود از نقط ضعف گوگل در تشخیص صفحات بهتر استفاده شود. برخی از تکنیک هایی گوگل مستقیما به آنها اشاره کرده است به شرح زیر است:

  • ایجاد صفحاتی با محتوای اتوماتیک ‌و جمع آوری شده
  • ریدایرکت مخفیانه
  • تقلب در نشانه گذاری محتوا
  • انجام جستجو رفتار تقلبی در گوگل
  • متن یا لینک پنهان شده در صفحه
  • محتوای کم و بی ارزش
  • تکرار غیرمعمول کلمات در صفحه
  • و …

تکنیک های کلاه سیاه مدام در حال تغییر هستند و هر زمان که گوگل راه حلی برای شناسایی این سایت ها پیدا میکند روش های جدیدی پیدا میشوند. در این روش شما خیلی سریع رشد میکنند و به جایگاه مناسب میرسید ولی جایگاه شما بسیار لغزنده خواهد بود و هر روز ممکن است توسط گوگل جریمه شده و از لیست نتایج حذف شوید.

در مقابل سئو کلاه سفید به تکنیک هایی گفته میشود که براساس اصول و قواعد اعلام شده توسط گوگل محتوای خود را تهیه و منتشر میکنند و از هر گونه راه میانبر پرهیز میکنند. مهمترین نشانه های سئو کلاه سفید عبارتند از:

  • محتوای اختصاصی و با کیفیت
  • لینک سازی واقعی میان صفحات داخلی سایت
  • ارسال پست مهمان در سایت های مرتبط
  • لینک سازی واقعی از طریق معرفی شما توسط سایت های دیگر
نکات مهم در سئو

تکنیک های کلاه سفید معمولا زمان زیادی برای نتیجه گیری نیاز دارند و استراتژی بلند مدت محسوب میشوند ولی زمانیکه شما به نقطه موفقیت برسید حفظ و ارتقای آن بسیار راحت تر است.

تکنیک هایی نیز وجود دارند که در میان سئو کلاه سفید و کلاه سیاه قرار میگیرند که به آنها سئو کلاه خاکستری می گوییم. این تکنیک ها عموما به روش های سیاه نزدیک تر هستند ولی به گونه ای برنامه ریزی و اجرا میشوند که گوگل قادر به درک و تشخیص آنها از روش های سفید نباشد. آکادمی وبسیما کارگاه ویژه ای برای آموزش سئو کلاه خاکستری تدوین کرده است که برآیندی از دانش و تجربه متخصصین این شرکت طی سالها فعالیت موفق بوده است.

در مقاله بعدی به معرفی موتورهای جستجو و روش های آنها برای دسترسی و تحلیل صفحات وب میپردازیم.

در سئو و بهینه سازی سایت ها همیشه اصطلاحات و تعاریف بسیاری وجود داشته که هر کدام برای خود مفهوم و کاربرد خاص خود را دارند و شخصی که می‌خواهد با سئو آشنا شود باید تا حدودی با مفاهیم سئو هم آشنا باشد و آن‌ها را بشناسد. ما در این بخش مفاهیم و لغات کلیدی مرتبط به سئو را شرح می‌دهیم و شما را با نکات مختلف مفهومی سئو آشنا می‌کنیم. سئو و بهینه سازی سایت علمی است که انتها ندارد و علاوه بر اینکه منابع مختلفی در این حوزه در دسترسی هستند، بخشی از این کار به صورت تجربی و بر اساس آزمایشات مختلف انجام می‌شود و به همین دلیل است که تفاوت عقیده و روش در میان سئو کارهای مختلف وجود دارد. سئو عبارت است از انجام یک سری عملیات بر روی سایت به منظور دریافت رتبه بالاتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو.

برای سئو کردن یک سایت باید با مفاهیم زیر آشنا باشید

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربر برای یافتن سایت شما در گوگل جستجو می‌کند. کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در طی فرایندی به نام تحقیق کلمات کلیدی مشخص می‌شوند. در این فرایند برای هر کلمه کلیدی رتبه‌ای در نظر گرفته می‌شود که بر اساس میزان کاربرانی که در طول یک ماه اخیر آن کلمه را جستجو کرده‌اند و میزان رقبای آن کلمه تعیین می‌شود.

SEM

بازاریابی در موتورهای جستجو است که مباحثی مانند گوگل ادوردز، تبلیغات کلیکی و ppc پرداخت به ازاء هر کلیک نیز در این مجموعه قرار می‌گیرند.
بحث‌های زیادی بر سر برتری seo و sem بر یکدیگر مطرح است اما باید به خاطر داشت که sem یک فرایند زمانی است و در فواصل زمانی مشخص اجرا شده و در یک بازه زمانی مشخص تاثیر خود را بر افزایش فروش سایت می‌گذارد. در حالی که سئو فرایندی دائمی است.

الگوریتم های گوگل  

الگوریتم‌های گوگل یک سری کد هستند که به گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها کمک می‌کنند. گوگل الگوریتم‌های خود را به دو دسته تقسیم کرده: الگوریتم‌هایی که به صورت مستقیم بر رتبه سایت تاثیر می‌گذارند و الگوریتم‌هایی که تاثیر غیر مستقیم بر رتبه سایت دارند.
دسته‌بندی های دیگری نیز می‌توان برای الگوریتم‌های گوگل در نظر گرفت مثلاً الگوریتم‌هایی مانند رنک برین rankbrain و گوگل فرد بر اساس یادگیری ماشینی عمل می‌کنند در حالی که الگوریتم گوگل پاندا یک سری عوامل مشخص از پیش تعیین شده را در سایت بررسی می‌کند.

گوگل وبمستر

مدیران سایت می‌توانند در آدرس https://www.google.com/webmasters/ سایت خود را در وبمستر گوگل ثبت کرده و از امکانات مدیریتی گوگل بهره ببرند. خدماتی مانند مشخص کردن پرکاربردترین کلمه کلیدی برای جذب ترافیک در صفحات مختلف و بررسی مشکلات سایت در این ابزار ارائه می‌شود. این خدمات رایگان است و دلیلی برای عدم استفاده شما از آن وجود ندارد.

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس سایتی متعلق به شرکت گوگل است که با افزودن یک سری کد جاوا به سایت شما می‌تواند فعالیت کاربران در سایت را رصد کرده و به شما گزارش دهد. خدمات رایگان این سایت بسیار گسترده است.

تگ hreflang چیست

چک سئو

ابزارهایی وجود دارند که به‌صورت رایگان یا غیر رایگان سئو سایت شما را چک می‌کنند. هر کدام از این ابزارها مسئول چک و بررسی بخش خاصی از سئو سایت هستند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید برای بررسی سایت خود اقدام کنید و ایرادات احتمالی را رفع کنید.

crawl

crawl را در بسیاری منابع فارسی به خزش ترجمه کرده‌اند. crawl فعالیتی است که طی آن ربات‌های گوگل یک سایت را شخم زده و کلیه اطلاعات مورد نیاز برای ایندکس کردن صفحات توسط گوگل را کسب می‌کنند.
نکته: ربات‌های گوگل که به وب سایت‌ها مراجعه می‌کنند را نیز گاهاً crawl می‌گویند ولی بهتر است که به آن‌ها crawlers گفته شود.

ctr-click through rate

تعداد کلیک دریافتی برای هر کدام از صفحات سایت در موتورهای جستجو را می‌گویند. هرچه تعداد کلیک یک صفحه برای کلمه کلیدی مد نظر بیشتر باشد رتبه آن صفحه در گوگل سریع‌تر بهبود می‌یابد.
ctr برای مدیران سایت از دو جنبه حائز اهمیت است. اول کمک به ارتقاء رتبه سایت در گوگل. دوم: شناسایی کلمات کلیدی مهم برای کاربران و کمک به سرمایه‌گذاری برای جذب مخاطب.

ایندکس شدن صفحات سایت در گوگل

هنگامی‌که گوگل ربات‌های خود را برای بررسی یک سایت ارسال می‌کند، در صورتی که مشکلی برای شناسایی محتوای جدید نداشته باشد آن را ایندکس می‌کند. ایندکس در لغت به معنی شاخص کردن است. هنگامی که صفحه‌ای ایندکس شده‌باشد گوگل می‌تواند کاربرانی که به‌دنبال محتوایی مرتبط با آن صفحه هستند را به آن صفحه هدایت کند.

serps

صفحه نتایج جستجو گوگل که هر کدام از صفحات سایت در آن رتبه‌ای خواهند داشت. برای سئو کردن سایت بسیار مهم است که به‌صورت روزانه جایگاه صفحات سایت در گوگل سنجیده و با داده‌های قبلی مقایسه شوند.
نرم افزارهای متعددی هستند که به شما برای رصد روزانه جایگاه کلمات کلیدی کمک می‌کنند. یکی از بهترین ابزارها برای انجام این کار جت سئو است که می‌توانید آن را از سایت دیوار یا گوگل پلی دانلود کنید.

متا تگ ها

اصطلاح متا تگ ها معمولا به تگ‌های عنوان و تگ توضیحات گفته می‌شود. متا تگ کلمات کلیدی قبلاً در سئو اهیمت بسیاری داشت ولی اکنون گوگل آن را در نظر نمی‌گیرد.
متا تگ‌ها به موتورهای جستجو برای درک محتوای سایت کمک می‌کنند و از طرف دیگر به افزایش نرخ کلیک سایت در موتورهای جستجو می‌انجامند.

نرخ پرش یا bounce rate

درصدی از کاربران سایت که بعد از ورود به سایت از موتورهای جستجو بدون هیچ گونه تعاملی با سایت از آن خارج شده و لینک سایت بعدی در گوگل را کلیک می‌کنند.
نرخ پرش در تعیین رتبه سایت در گوگل موثر است و برای کاهش آن باید راهکارهایی مانند ایجاد محتوای جذاب، افزودن فیلم و عکس به محتوای صفحات و… را اجرا کرد.

سئو کلاه سفید

اجرای اصولی سئو با هدف ایجاد محتوای کاربردی برای کاربر که گوگل هم بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. از مزایای سئو کلاه سفید ماندگاری بالا و تاثیر مستقیم آن بر ترافیک سایت و افزایش فروش محصولات سایت است.
تمام سایت‌هایی که قصد فعالیت دائم در فضای اینترنت را دارند باید از این شیوه سئو استفاده کنند. با توجه به بروز رسانی های گوگل سئو کلاه سفید در آینده تنها روش سئو کردن یک سایت خواهد بود.

سئو منفی

تخریب سایت رقبا به‌جای تلاش برای ارتقاء سایت خود. در این روش دو راهکار اصلی وجود دارد. ۱- تخریب وجهه سایت نزد گوگل با ایجاد بک لینک‌های مخرب و کارهایی مانند آن. ۲- تخریب وجهه سایت نزد مخاطبان آن و کاهش بازدید از سایت.
کارشناسان گوگل میزان تاثیر روش اول بر روی گوگل را بسیار اندک و قابل چشم پوشی تلقی کرده‌اند ولی نمی‌توان از میزان تخریب روش دوم چشم پوشی کرد. به یاد داشته باشید که طبق قوانین ایران، سئو منفی جرم تلقی می‌شود و باید از آن اجتناب کرد.