یک فرد به طور میانگین هرروز چندین و چند ایمیل دریافت می‌کند. بنابراین هر کسب و کار دیجیتالی برای گسترش شبکه مشتریان خودش باید از کمپین‌های ایمیلی استفاده کند. به علاوه، ایمیل مارکتینگ از نظر هزینه هم به صرفه است. شما می‌توانید با هزینه کمی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و بیشترین درصد بازگشت سرمایه را به دست بیاورید.

شرکت‌ها و استارتاپ‌های گوناگون با هدف‌های مختلفی مانند جذب مشتری، اطلاع رسانی به مشتری‌های قدیمی، معرفی خدمت یا محصول جدید از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند. این ایمیل‌ها با توجه به هدفی که دارند، طراحی، چهارچوب، محتوا، ساختار و سبک مشخصی دارند. برای اینکه کمپین ایمیل مارکتینگ موفقی اجرا کنیم، طراحی و محتوای ایمیل باید جذاب و خلاصه باشد و باعث مشارکت کاربران شود. قبل از راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ و استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ با برخی نمونه متن‌ ایمیل‌های موفق آشنا شوید.  در این مقاله نمونه متن‌های ایمیل مارکتینگ برند دراپ باکس را بررسی می‌کنیم.

متن ایمیل مارکتینگ دراپ باکس

نمونه‌های ایمیل مارکتینگ دراپ باکس

ایمیل اطلاع رسانی

در این ایمیل، دراپ باکس به کاربرانش از به ‌روزرسانی برخی از ویژگی‌ها و خدمات شرکت اطلاع داده است. این ایمیل از نظر اطلاع‌رسانی و خلاصه بودن عملکرد خوبی داشته است. هدف ایمیل کاملا مشخص بوده و اطلاعاتی اضافه به کاربر داده نشده است.

نمونه متن ایمیل دراپ باکس 1

برخی از ایمیل‌ها برای اطلاع‌رسانی، انتقال فایل‌ و اطلاعات یا دادن دسترسی به کاربران دیگر است. از آنجایی که این ایمیل‌ها کاری هستند، بنابراین بهتر است از اطلاعات اضافی و تصویر استفاده نکنیم. ایمیل زیر را ببینید. اینکه شرکتی می‌خواهد فایل‌هایی را به اشتراک بگذارد، بصورت خیلی ساده و بدون آوردن اطلاعات اضافه در ایمیل آمده است.

نمونه متن ایمیل مارکتینگ دراپ باکس

کمپین ایمیل مارکتینگ: جذب مجدد کاربران

گاهی اوقات کاربران در مدت زمانی طولانی از یک سرویس یا خدمات شرکت استفاده نمی‌کنند. در چنین مواقعی، بازاریابان می‌توانند از ایمیل مارکتینگ برای جذب کاربران استفاده کنند. در نمونه ایمیل زیر دراپ باکس پیام خود واضح و جذاب بیان کرده است و اعلام می‌کند که نمی‌خواهد مزاحم کاربر شود. در واقع، می‌بینیم که با یک ایمیل کوتاه و جذاب، برند وجود خودش را به کاربران معرفی کرده است.

جذب مجدد کاربران با ایمیل مارکتینگ

۳-  ایمیل بازخورد و پشتیبانی

وقتی که کاربر با تیم پشتیبانی شرکت ارتباط برقرار می‌کند، شکایتی را مطرح می‌کند و یا درخواستی را می‌فرستد، معمولا یک ایمیل از طرف سایت فرستاده می‌شود. این ایمیل می‌تواند نظر کاربر را در مورد نحوه ارتباط بپرسد و از او بازخورد بگیرد. دراپ باکس در یک ایمیل ساده، بازخورد مشتری را دریافت می‌کند. در واقع بدون اینکه کاربر وارد لینکی شود و آنجا بازخورد خودش را ثبت کند، با کلیک روی دکمه ۱ تا ۵ نظر خودش را بیان می‌کند.

ایمیل پشتیبانی

۴-   ایمیل به‌روزرسانی

بیشتر شرکت‌ها برای اینکه به کاربران اطلاع‌رسانی کنند و در مورد وضعیت حساب آنها گزارش بدهند، از ایمیل استفاده می‌کنند. گاهی اوقات اپلیکیشن برای ارائه خدمات کامل باید به‌روزرسانی شود. در چنین مواقعی، فرستادن یک ایمیل مختصر و مفید، پیام لازم را به کاربر منتقل می‌کند. در ایمیل زیر از کاربر خواسته شده که حساب دراپ باکسش را ارتقا بدهد تا بتواند باز هم از دراپ باکس استفاده کند. به علاوه، در بخش پایینی ایمیل، به کاربر گفته شده است که اگر به دنبال برنامه‌های کامل تری است، می‌تواند از این سرویس برای کسب و کارها استفاده کند. همینطور که می‌یینید، برای صمیمیت بیشتر نام کاربر آورده شده است و متن ایمیل هم کوتاه است.

ایمیل به روز رسانی

۵-   ایمیل تغییر رمز عبور

وقتی می‌خواهید رمزتان را تغییر دهید، اولین چیزی که از طرف یک سایت دریافت می‌کنید ایمیل تغییر رمزعبور است. این ایمیل نیز باید ساده باشد و اطلاعات اضافی دیگری به کاربر ندهد. تصویر زیر ایمیل تغییر رمز عبور دراپ باکس را نشان می‌دهد. همین طور که می‌بینید دوبار لینک تغییر رمز آورده شده است. در سطر پنجم، لینک با پس زمینه آبی رنگ برجسته تر شده است. همچنین نوشته ایمیل همگی در یک ستون نوشته شده اند که این سادگی خواندن ایمیل را بیشتر می‌کند.

ایمیل تغییر رمز

۶-   ایمیل خوش آمدگویی

ایمیل خوش‌آمدگویی یکی از مهم ترین ایمیل‌ها به کاربران است. این ایمیل باید جذاب باشد و طرز استفاده از سایت یا اپلیکیشن را به طور خلاصه بگوید. استفاده از طراحی منحصر به فرد برند می‌تواند به زیبایی بصری ایمیل خوش‌آمدگویی بیافزاید. در ایمیل خوش‌آمدگویی دراپ باکس می‌بینید که لینک‌های مورد نیاز کاربر آورده شده است. به علاوه، یک CTA هم برای دعوت از دوستان و دریافت فضای خالی قرار داده شده است.

ایمیل خوش آمدگویی

نکته مهم در ایمیل خوش‌آمدگویی، تشکر از کاربر برای ثبت نام است. این ایمیل حتما باید با تشکر شروع شود و مزایای ثبت نام و استفاده از محصول را بیان کند. بهتر است متن ایمیل حاوی اطلاعاتی درباره برند، شرکت و وب‌سایت باشد. تصویر زیر ایمیل خوش‌آمدگویی دراپ باکس برای اکانت‌های تجاری است. همینطور که می‌بینید، تقدیر و تشکر اول از همه در متن این ایمیل آمده است. دستورالعمل هم به طور مرحله‌ای ذکر شده است.

نمونه ایمیل خوش آمدگویی

۷-   ایمیل معرفی محصول یا نسخه پیشرفته تر وب سایت

ایمیل معرفی محصول باید در چند خط کوتاه، ویژگی‌های نسخه جدید یا نسخه پیشرفته را بیان کند و مخاطب را به دانلود یا نصب نسخه پیشرفته دعوت کند. در ایمیل زیر، دراپ باکس با یک تصویر زیبا به مخاطب نشان می‌دهد که فضای بیشتری در نسخه پیشرفته دراپ باکس در اختیار دارد. به علاوه، دیگر کاربر لازم نیست صفحات زیادی را برای به‌دست‌آوردن ویژگی‌های جدید بررسی کند. کافیست وارد لینک آبی رنگ شود و نسخه جدید را دانلود کند.

ایمیل معرفی محصول

جمع‌بندی

در این مقاله نمونه ایمیل‌های سایت دراپ باکس را بررسی کردیم و متوجه شدیم که شاخصه اصلی ایمیل‌های این شرکت سادگی و جذابیت است. دراپ باکس با اینکه از تصاویر و رنگ‌های درخشان در ایمیل‌هایش استفاده نمی کند، اما با طراحی‌های مینیمال و کوچک به خوبی منظور خود را به مخاطب می رساند. به علاوه، سیستم ایمیل مارکتینگ دراپ باکس نشان می‌دهد که حفظ کاربران قدیمی و همینطور تشویق آنها به استفاده از سرویس‌های پیشرفته و جدید تمرکز اصلی ایمیل‌هایش است. نکته دیگری که در این ایمیل مشاهده کردیم، ارائه اطلاعات کاربردی و مناسب به کاربر است. در تمامی نمونه‌های بالا، بدون به حاشیه رفتن و دادن اطلاعات اضافه، تمامی اطلاعات به کاربر سریعا داده می‌شود.