به نظر می‌رسد که قوانین سئو به صورت ساعتی تغییر می‌کنند، و گاهی اوقات نیز واقعاً چنین می‌شود. اگر می‌خواهید بهینه سازی سایت انجام دهید و سایتی داشته باشید که مردم به طور منظم از آن بازدید کنند، لازم است در حلقه اطلاعات و به روز بمانید. سئو به این معناست که چگونه افراد را به وب سایتتان می‌آورید، و نحوه اجرای سئو توسط شما باید تغییر کند تا طبق آخرین قوانین گوگل باشد.

نکات مربوط به سئو در زیر، ترکیبی از روش‌های تحلیلی، سازمانی و بهره وری است که به نظر می‌رسد اغلب در حین گفت‌وگوها با سایر بازاریابان فراموش می‌شود. وقتی صحبت از سئو می شود، آشکارا نوسانات زیادی در صنعت وجود دارد، و نه فقط از موتورهای جست‌وجوگر مانند گوگل، بلکه از طریق جست‌وجوی خود افراد و اطلاعاتی که از آن‌ها استفاده می‌کنند.

محتوای فراگیر و وایرال آنقدر که فکر می‌کنید ارزشمند نیست.

حتی با وجود میلیون‌ها قطعه محتوا که هر روز منتشر می‌شود، باز هم محتوای منحصر به فرد برجسته می‌شود. محتوای وایرال و ویروسی بسیار نادر و معمولاً تصادفی ایجاد می‌شود. شما نمی‌توانید پیش بینی کنید که چه چیزی توجه مردم را در سراسر وب به خود جلب می‌کند، و اینکه منابع خود را اختصاص دهید به اینکه محتوای وایرال را ایجاد کنید، احتمالاً بهترین استفاده از بودجه سئو شما نیست؛ چون چنین محتوایی ایجاد کردنی نیست و فراگیر شدن آن را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان پیش بینی و تضمین کرد.

اشتباه نکنید، محتوای فراگیر برای مشاغل سراسری در کشور یا مشاغل جهانی که دارای مشتری‌های گسترده‌ای هستند بسیار مناسب است و برخی از تبلیغ کنندگان می‌توانند با هدف قرار دادن اهداف مناسب، نقاط تجاری فراگیر را مورد توجه قرار دهند. نوع صحیح تبلیغات می‌تواند باعث رونق کسب و کار شما شود و به ایجاد تصویری از برند شما در ذهن مصرف کنندگان کمک کند. اما برای مشاغل سنتی و حضوری با مخاطبان محلی، تلاش برای ایجاد محتوای فراگیر، اتلاف وقت و پول است. اگر یک شرکت سئو به شما قول ایجاد محتوای ویرال داده است، از خدمات سئو آن‌ها استفاده نکنید. شما نباید با یک شرکت سئو که برای فروش بیشتر دروغ می‌گوید درگیر شوید.

سئوی بد برای کسب و کار شما بد است.

آیا تا به حال یک فیلم وسترن قدیمی دیده اید؟ آنقدر قدیمی که در تکنیکولور مجبور به رنگ آمیزی مجدد آن شده باشند. قدیم‌ترها، شخصیت‌های منفی این فیلم‌ها کلاه سیاه می‌پوشیدند و شخصیت‌های مثبت کلاه سفید پوشیدند. برخی از متخصصان زبانی هوشمند در غرب وحشی اینترنت تصمیم گرفتند که از این اصطلاحات استفاده کنند و اصطلاح سئو کلاه سیاه به وجود آمد.

دقیقاً مانند فیلم‌ها، سئو کلاه سیاه همان چیزی است که اعمال بد را با گذشت زمان تعیین می‌کند. سئو کلاه سیاه همانطور که موتورهای جستجو (گوگل) قوانین را در مورد اینکه چه چیزی خوب است و چه چیز بد تغییر می‌دهند، تکامل می‌‌یابد. بسیاری تاکتیک‌هایی که زمانی قابل قبول بوده اند با تحولات و به‌روزرسانی‌های گوگل دیگر به کار نمی‌آیند.

اما خبر خوب این است که اهداف گوگل تغییر نکرده است. تا زمانی که می‌فهمید که نتیجه نهایی همه این ترفندها و به روزرسانی ها ارائه نتایج با کیفیت به کاربر نهایی است، لازم نیست از چیزی بترسید. وب سایت خود را با محتوای با کیفیت پر کنید، فقط به سایت‌های با کیفیت دیگر لینک دهید، و همیشه در همه زمینه‌ها آپدیت باشید (مانند وب موبایل) تا بدرخشید.

محتوای تکراری می‌تواند به سئو شما آسیب برساند، اما نه همیشه.

حالا که صحبت از چگونگی تغییر وضعیت کلاه سیاه با گذشت زمان است، باید گفته شود که محتوای تکراری به اندازه گذشته بد نیست. مادامی که هنگام انتشار مجدد مطالب در سایت خود از برچسب‌های متعارف استفاده می‌کنید، محتوای تکراری آنچنان که تصور می‌کنید برای رنکینگ شما ویرانگر نیست. البته شما هنوز هم باید سایت‌هایی که مطالب شما را بدون مجوز کپی می‌کنند را گزارش دهید، اما می‌توانید کمتر در مورد عواقب گوگل نگران باشید.

لینک‌های ورودی همیشه سئو خوبی نیستند.

لینک‌های ورودی بسیار جذاب هستند و راهی عالی برای افزایش رتبه شما هستند، البته در بیشتر اوقات. به جز زمانی که سایتی که به شما لینک می‌دهد در زمینه اعتبار مشکلی داشته باشد. دامنه‌ها و سایت‌های مشکوک و غیر مرتبط با صنعت شما می‌توانند به رتبه شما آسیب برسانند. کیفیت بسیار مهمتر از کمیت است.

همه چیز باید مرتبط باشد.

کتاب راهنمای SEO از GoUp خاطرنشان می‌کند که هر آنچه که می‌نویسید یا کدگذاری می‌کنید در وب سایت شما باید مربوط به موضوع مورد تمرکز وب سایت شما باشد. توضیحات تصویر، برچسب‌هایHTML ، عنوان، زیرنویس‌ها و سایر صفحات باید همه به معنایی با هدف وب سایت شما یا خود صفحه مرتبط باشند.

بیشتر بخوانیم: بهبود وب سایت شما با بهترین قیمت سئو

شما می توانید خودتان متخصص سئو خود باشید.

یکی از بزرگترین رازهای سئو، اتوماسیون است. همه چیزهایی که شما باید درباره ترافیک وب خود و مشتریان بدانید را می‌توان با نرم افزار پردازش داده به سادگی برای درک هر مبتدی تهیه کرد.

برای روشن‌تر شدن موضوع، کسی که تجربه داشته باشد، از آخرین ترندها آگاهی دارد و بیشتر از شما می‌داند که چگونه مشکلات را برطرف سازد. یک منحنی یادگیری وجود دارد، و کارشناسان سئو قطعاً متخصص‌ترین افراد در این زمینه هستند اما این بدان معنا نیست که شما باید لزوماً شخصی را برای مدیریت نیازهای SEO خود استخدام کنید. شما فقط باید یاد بگیرید که چگونه از ابزار استفاده کنید.

شما باید سازگار با موبایل باشید.

آیا اخیراً به یک رستوران، مطب پزشک، کتابخانه یا هر جای دیگری که در آن انسان‌ها گرد هم می‌آیند توجه کرده اید؟ اگر به دستگاه تلفن همراه خود نگاه نمی‌کردید و در عوض به اطراف خود نگاه می کردید، متوجه می‌شدید که بیشتر مردم به جای صحبت کردن با افراد اطراف خود، روی تلفن‌های همراه هوشمند خود متمرکز شده اند. ما کاری نداریم که این موضوع در کل جامعه چه تاثیراتی دارد، اما شما باید قطعاً به این فکر کنید که این موضوع در مورد وب سایت شما، چه تاثیراتی می‌تواند داشته باشد.

اگر وب سایت شما سازگار با موبایل نیست، پس در نتایج جستجوی تلفن همراه رتبه نخواهید گرفت. این همه افرادی که از گوگل در تلفن‌های خود استفاده می‌کنند سایت شما را نمی‌بینند. تمام آن پتانسیل تجارت از دست رفت! جست‌وجوی تلفن همراه اوج سئوی محلی است. سایت شما می‌تواند بر صفحه اول نتایج جست‌وجوی گوگل موبایل مسلط باشد، زیرا بیشتر مشاغل محلی هنوز متوجه قضیه نیستند. اگر وب سایت شما با موبایل سازگار نباشد در واقع دارید ۶۰ درصد جست‌وجوها را دور می‌ریزید و از این پتانسیل استفاده نمی‌کنید، بنابراین نگرانی در مورد سئو وقتی به قسمت زیادی از آن بی‌توجهی می‌کنید، بی‌ معنی و بی‌ فایده خواهد بود.

به فعالیت‌های کلمات کلیدی برتر رقبا توجه کنید.

مشاهده فعالیت‌های مربوط به کلمات کلیدی رقبا، این امکان را به شما می‌دهد تا نه تنها متوجه شوید که آن‌ها دارند روی کدام یک از کلمات کلیدی که شما روی آن‌ها هدفگذاری کرده اید تمرکز می‌کنند، بلکه همچنین کمک می‌کند تا ببینید آن‌ها چه محتوای متناظری را ایجاد می‌کنند و در اختیار مخاطبان شما قرار می‌دهند. این داده‌ها ممکن است به آگاهی از تصمیمات ایجاد محتوای آینده یا بهبود محتوای موجود کمک کنند.