سرفصل ها نمایش سرفصل ها

آیا پاپ آپ روی سئو تاثیر دارد؟ پاپ آپ از سال ۲۰۱۷ به بعد تاثیر مستقیم ندارد. در این مقاله آموزشی سئوکار به این مبحث می پردازد.

پاپ آپ چیست؟ برخی سایت های فارسی زبان را که باز می کنید دنیایی از پاپ آپ و صفحات اضافه همزمان لود می شوند. شاید مجبور باشید چند باری روی این پاپ ها کلیک کنید تا بتوانید محتوای اصلی سایت را ببینید. برخی پاپ ها حتی دکمه ی خروج هم ندارند و مجبور می شوید صفحه را ترک کنید و سراغ سایت دیگری بروید.

این یک روش درآمدی برای سایت هایی است که معمولا ترافیک زیادی دارند و قصد دارند این ترافیک را به پول تبدیل کنند. البته نمی توان گفت روش بدی است. اما برای سایت هایی که قصد دارند مشتریان خوشحال و راضی داشته باشند اصلا روش خوبی نیست. بحث این مقاله در مورد خوب یا بد بودن این روش درآمدی نیست. بلکه می خواهیم تاثیر پاپ آپ ها روی سئو و نرخ تبدیل را بررسی کنیم. قبل از هر چیز باید با انواع پاپ آپ آشنا شوید.

پاپ آپ، Pop-Up یا Pop-Over چیست؟

پاپ آپ را همه ی ما می شناسیم. وقتی یک صفحه را باز می کنید قبل از اینکه محتوای اصلی را ببینید یک لایه ی دیگر روی آن ظاهر می شود که معمولا محتوای تبلیغاتی دارد. به محض اینکه روی آن کلیک می کنید وارد یک لندینگ پیچ می شوید. هر بار که شما روی آن کلیک می کنید و وارد صفحه ی مقصد می شوید هزینه ای به صاحب سایت داده می شود.

پاپ اور هم به همین شکل است. با این تفاوت که حین خواندن متن یک لایه ی اضافی از کنار کادر وارد می شود. ممکن است هر محتوایی داشته باشد. از محتوای تبلیغاتی گرفته تا محتوای متنی و یا حتی پیشنهاد یک مقاله جدید.

انواع دیگری از پاپ آپ هم وجود دارند. برخی صفحات بدون کلیک هم تب های جدیدی را روی صفحه شما باز می کنند. برخی پاپ آپ ها حتی محتوای فیشینگ دارند و باید مراقب آن ها باشید. اما آیا این پاپ ها روی سئو و رنکینگ سایت تاثیر دارند؟

تاثیر پاپ آپ روی سئو مستقیم نیست

گوگل محتوای پاپ آپ را بخشی از محتوای اصلی سایت نمی داند. اگر شما محتوای باکیفیتی بنویسید که از هر نظر بهینه باشد می توانید از پاپ آپ برای پروموت کردن محصولات تان و یا حتی اهداف تبلیغاتی استفاده کنید. در سال ۲۰۱۶ گوگل این پاپ آپ ها را شناسایی می کرد و اگر محتوای آن ها باعث اذیت شدن کاربران می شد سایت را پنالتی می کرد و معمولا باعث افت رتبه سایت ها می شد.

اما بعد از آن کسب و کارها مسیر دیگری را در پیش گرفتند که مشتری محور بود. یعنی مشتری در اولویت اول قرار داشت. مارکترها فهمیدند که این پاپ آپ ها شاید روی درآمدشان تاثیر کمی داشته باشد اما باعث می شود مشتری ناراضی باشد. پلن های درآمدی تغییر کردند و مارکترها به سمت ارائه خدمات و محصولات رفتند. گوگل هم سیستم Adsense را تقویت کرد و کاربران در فضایی بهتر تبلیغات می کردند و درآمد کسب می کردند.

اما در ایران دسترسی به ادسنس محدود است و سایت های ایرانی از این نظر تحریم هستند. به همین دلیل این پلن درآمدی هنوز هم رایج است و در سایت های موزیک، فیلم و سایر سایت های سرگرمی پاپ های زیادی وجود دارند. به ندرت یک سایت خارجی باکیفیت را پیدا می کنید که از سیستم پاپ آپ استفاده کند. حتی اگر ترافیکی میلیونی داشته باشد.

گوگل در سال ۲۰۱۷ با توجه به تغییر رفتار دنیای وب پنالتی پاپ آپ ها را برداشت و در حال حاضر هیچ محدودیتی در پاپ آپ وجود ندارد و الگوریتم های گوگل آن را در رتبه بندی دخالت نمی دهند. اما با این حال پاپ آپ همچنان بلای جان سئو سایت است. چرا که تاثیرات غیرمستقیم آن به مراتب بیشترند.

پاپ آپ روی فاکتورهای رتبه بندی تاثیر دارد.

گفتیم که گوگل پاپ آپ ها را نادیده می گیرد و می توانید هر تعداد پاپ آپ یا پاپ اور که دوست دارید در سایت تان استفاده کنید و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد. اما پاپ آپ روی برخی فاکتورها تاثیر دارد.

وقتی شما یک سایت با پاپ آپ های زیادی را باز می کنید در همان لحظات اول متوجه می شوید که این پاپ ها آزاردهنده هستند و سایت را ترک می کنید. پس در مرحله ی اول دو مورد از فاکتورهای سئو آسیب می بینند. Time On Page در اینجا بسیار مهم است. اگر شما یک محتوای ۲۰۰۰ کلمه ای داشته باشید و کاربر فقط ۱۵ ثانیه در صفحه شما باقی بماند موتور جستجو گوگل متوجه می شود که صفحه ی شما و محتوای آن ارزشی ندارد. در نتیجه به مرور زمان دچار افت رتبه می شوید.

فاکتور دوم Return to SERP است. این فاکتور برای وقتی است که کاربر وارد یک صفحه می شود و دوباره به نتایج گوگل برمی گردد. گوگل از اینجا متوجه می شود که محتوای شما جواب سوالات کاربر را نداده است و کاربر مجبور شده است به نتایج جستجو برگردد تا وارد یک سایت دیگر شود. برخی سئوکارها می گویند وجود یک پاپ آپ Bounce Rate را کاهش می دهد. چرا که کاربران روی دکمه ی خروج پاپ آپ کلیک می کنند. اما نکته ای که اینجا فراموش می شود این است که بانس ریت فاکتور رتبه بندی نیست و گوگل از داده های گوگل آنالیتیکس به هیچ وجه برای رتبه بندی استفاده نمی کند و یکی از دلایل آن هم وجود همین پاپ آپ ها است.

پاپ آپ روی سرعت سایت تاثیر می گذارد.

و اما یک فاکتور به شدت مهم. حتی اگر از تاثیر Time On Page و Return to SERP در سئو صرف نظر کنیم همچنان نمی توان تاثیر سرعت را نادیده گرفت. گوگل به صراحت اعلام کرده است که سرعت سایت یک فاکتور رتبه بندی است. اولین تاثیری که پاپ آپ روی سایت دارد این است که سرعت لود شدن کامل سایت را کاهش می دهد. چرا که جزو لایه هایی است که کدهای جاوااسکریپت آن در هنگام لود بالا می آیند و فراخوانی می شوند.

دوم اینکه معمولا پاپ آپ های تبلیغاتی دارای عکس هستند و این عکس ها هم حجم ورودی را بالا می برند. پس باعث افت سرعت سایت می شوند. برخی پاپ آپ ها دارای المان های اکشن و گرافیکی هم هم هستند و این موارد هم روی سرعت تاثیر منفی دارند. البته این مختص تمام پاپ آپ ها نیست و برخی پاپ آپ ها آنچنان تاثیری روی سرعت ندارند.

پاپ آپ روی تجربه کاربری تاثیر منفی دارد.

اگر کسب و کاری مبتنی بر خدمات و محصولات هستید و دنبال جذب مشتری راضی و وفادار هستید استفاده از پاپ آپ روی ذهنیت کاربران نسبت به شما تاثیر می گذارد. اولین چیزی که در علم روانشناسی بازاریابی یاد می گیریم First Impression است. کاربر به محض اینکه وارد سایت می شود شما ۳ ثانیه وقت دارید تا روی او تاثیر مثبت بگذارید تا نرخ تبدیل شما بالاتر برود. در حالی که اگر پاپ آپ داشته باشید این تاثیر اولیه در بدترین حالت ممکن به مشتری می رسد و باعث می شود نرخ تبدیل سایت شما افت بسیار زیادی داشته باشد.

چکار کنیم پاپ آپ تاثیر زیادی روی سئو نداشته باشد؟

اگر قصد شما تبدیل ترافیک به پول است و مشکلی از بابت رضایت و یا عدم رضایت مشتری ندارید می توانید از پاپ آپ استفاده کنید. هر چند راه های دیگری هم برای تبدیل ترافیک به پول وجود دارند. برای اینکه پاپ آپ کمتری تاثیری روی سئو سایت داشته باشد. در وهله ی اول باید روی تاثیر پاپ آپ روی سرعت سایت کار کنید. سعی کنید پاپ آپ های بهینه استفاده کنید تا هم در کد سایت و هم حجم ورودی کمترین تاثیر را داشته باشد.

در مرحله ی دوم سراغ خود پاپ آپ ها بروید. سعی کنید این پاپ آپ ها هم در موبایل و هم در دسکتاپ به خوبی دیده شوند و حتما دکمه ی خروج را بزرگ در گوشه ی کادر قرار دهید. بسیاری از کاربران به محض ورود به سایت شما به اشتباه روی این پاپ آپ ها کلیک می کنند و وارد صفحات دیگری می شوند و سایت شما را به طور کلی فراموش می کنند. پس روی بهینه سازی رابط کاربری و تجربه کاربری پاپ آپ ها کار کنید.

پاپ اورها بهتر از پاپ ها هستند. می توانید به آن ها تایم بدهید. به طور مثال ۱۰ ثانیه پس از لود شدن کامل سایت دیده شوند. با اینکه کدها همچنان روی لود سایت قرار دارند اما روی First Impression تاثیر ناخوشایندی ندارند. سعی کنید از تعداد کم ولی باکیفیت استفاده کنید. مارکتینگ در قرن جدید تغییر کرده است و این تکنیک هایی که سایت ها برای کشاندن مشتری به سایتشان استفاده می کنند منسوخ شده اند. پس لااقل پاپ آپ ها را از نظر گرافیکی و همچنین کپی رایتینگ بهینه کنید.

در نهایت پیشنهاد ما این است که یک پلن درآمدی جدیدتر و به روزتر برای سایت تان پیدا کنید و از این روش ها دوری کنید. پلن هایی را پیاده کنید که بتوانید به صورت مادام العمر از آن ها نتیجه بگیرید. نه اینکه به تعداد کلیک های کاربران وابسته باشید. کاربران دنیای وب هم از این مدل های درآمدی آزاردهنده خسته شده اند. پس روی گزینه های بهتر کار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.


pop up چیست | پاپ آپ یعنی چه | pop up یعنی چه

پاپ آپ چیست؟
pop up در معنای لغوی به صفحاتی گفته می شود، که برای اطلاع رسانی و تبلیغات در فضای اینترنت استفاده می گردد.

ولی در واقع پاپ آپ یک پنجره مزاحم است، که به طور ناگهانی هنگام بازدید از سایت های مورد نظر ظاهر می شود، که خارج از کنترل کاربر و بدون درخواست او می باشد.
یک پنجره پاپ آپ باید کوچک تر از پنجره پس زمینه یا رابط کاربری باشد.

این پنجره در سایت های فروش و یا سایت هایی که می خواهند محصولات خود را به مشتریان پیشنهاد دهند، بیشتر به چشم می خورد.

(بیشترین استفاده را از پاپ آپ طراحان سایت می برند، اگر علاقه ای به مبحث طراحی سایت داردی می توانید برگه طراحی سایت را ملاحظه نمایید که برای شما نوشته شده است.)

پاپ آپ چیست

پاپ آپ چیست (pop up چیست)، خوب است یا بد؟

آیا پاپ آپ در سئو سایت تاثیر می گذارد؟

این روزها استفاده از پاپ آپ بسیار رواج پیدا کرده است و دلیل استفاده از آن کسب درآمد برای ادمین های سایت و بالا بردن رنک سایت می باشد.

(برای اطلاع بیشتر درباره سئو می توانید برگه سئو سایت را مطالعه نمایید که برای شما نوشته شده است.)

اثر پاپ آپ ها بر سئو و بهینه سازی سایت بسیار زیاد است.(اما نه منظور صرفا تاثیر مثبت نیست.)

استفاده زیاد از پاپ آپ ها باعث شده است، تا این سوال مطح شود، که آیا از پاپ آپ استفاده کنیم یا خیر؟

با توجه به اینکه مخترع پاپ آپ به خاطر اختراع خود عذر خواهی کرده است، و اعلام کرده است که از پاپ به درستی استفاده نشده است، حال به این سوال می رسیم که آیا گوگل سایت هایی را که از پاپ آپ استفاده می کنند را جریمه می کند؟

حتی اگر جریمه شدن از گوگل را در نظر نگیریم، می توانیم متوجه شویم که پاپ آپ تاثیر منفی در سایت می گذارد.

به دلیل اینکه کاربران به محض دیدن پاپ آپ پنجره های باز شده را می بندند و از سایت خارج می شوند.

پس پاسخ سوال مشخص است: بله!

از ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷ گوگل اعلام کرد، که داستان شکایت از آنچه به عنوان پاپ آپ نامیده شده است متوقف خواهد شد. واین مسئله را حل خواهد کرد.

“بدین معنی که اگر ظاهر یا هر محتوای ثانویه در رابطه با محصول، نام تجاری نباشد.

این امر بر وضعیت بهینه سازی وب سایت تاثیر منفی خواهد داشت.

حال چه کنیم که استفاده از پاپ اپ برای سایت ما تاثیر مثبت داشته باشد؟

این را بدانید که pop-up می تواند در رنک سایت شما تاثیر گذار باشد اگر:

  •  از پاپ آپ های زمان دار استفاده کنید

اگر شما چاره ای جز استفاده از پاپ آپ ها ندارید، می توانید زمان نمایش تبلیغات بینابینی را تغییر دهید.

به عنوان مثال باز شدن پنجره ها را به بعد از مطالعه کاربر موکول کنید.

برای مثال پاپ آپ ها بعد از مدت زمان مشخص شده ای عمل کند.

همین طور می توانید از پاپ آپ اسکرول استفاده کنید.

پاپ اپ اسکرول یک گزینه خوب برای ایجاد پاپ آپ شما می باشد.

این پاپ آپ زمانی به کاربران نشان داده می شود، که کاربر محتویات صفحه را تقریبا تا انتها و یا تا حدی که شما مشخص می کند و کاربر اسکرول می کند، خوانده باشد.

و می تواند پیشنهاد دهنده خواندن مطلبی دیگر و یا پیشنهادی برای خرید اطلاعات کاملتر همان آموزش و مطلب باشد.

  • تبلیغات بینابینی که از دیدگاه گوگل غیر مجاز هستند

تمام تبلیغات بینابینی تهاجمی نمی باشند و از دیدگاه گوگل نمرات مختلفی می گیرند.

اگر تبلیغات بینابینی شما برای کاربر ایجاد مزاحمت کند و محتوای تبلیغاتی نا مرتبط باشد، رتبه و رنک سایت شما را پایین می آورد.

از آگهی هایی که گوگل قبلا آن ها را جریمه کرده است اجتناب کنید.

  • استفاده از تبلیغات غیر تهاجمی

تبلیغات بینابینی غیر تهاجمی از دیدگاه گوگل امتیاز منفی ندارد.

تبلیغات بینابینی غیرتهاجمی مانند اطلاع رسانی به کاربران در مورد سایت که از نظر قانونی باید این محتویات تولید شود.

پاپ آپ هایی مانند پیام های slide-ins ، آگهی بنری، برگه ها و غیره که حجم مورد تایید از نظر گوگل را فرا بگیرد مشکلی ایجاد نمی کند.

اگر از تبلیغات بینابینی تهاجمی و غیر تهاجمی اطلاعی ندارید از pop up هایی که کل صفحه را می گیرد و برای مطالعه کاربر مشکل ایجاد می کند استفاده نکنید.

  • استفاده نکردن از برخی تبلیغات بینابینی

پاپ آپ های انتخاب زبان در سایت باعث نزول ارزش یک صفحه می گردد زیرا جزء پاپ آپ های مزاحم هستند و گوگل آن ها را جریمه می کند.

پاپ آپ های sticky sidebars، دکمه هایی برای اشتراک گذاری محتوا، گفتگوی آنلاین، کوپن تخفیف و غیره را با احتیاط استفاده کنید هرچند که این موارد بر روی سئو شما تاثیر منفی ندارد.

موارد زیر را مد نظر داشته باشید اگر از پاپ آپ استفاده می کنید:

  • در صورتی که از تبلیغات بینابینی زمان ترک کردن سایت استفاده می کنید تگ no-index را درکد سایت خود استفاده کنید.
  • تا جایی که می توانید از پاپ آپ های پنهان در موبایل اجتناب کنید.
  • برای بررسی تاثیر پاپ آپ ها ذر سئو سایت می توانید از ابزار Interstitial Penalty Checker استفاده کنید

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
توجه :اگر زمان ندارید و یا می خواهید یک پاپ آپ حرفه ای برای سایت خود ایجاد کنید، شرکت طراحی وب سایت و سئو وب داران این کار را برای شما انجام خواهد داد.

پرسش و پاسخ متداول (چکیده مطالب سایت)

پاپ آپ چیست؟

پاپ اپ در حقیقت یک پنجره ظاهر شونده است که به صورت ناگهانی در یک سایت ظاهر می شود، و حاوی اطلاعات، پیشنهادات و اخبار و محصولات یک سایت است. برای اطلاعات بیشتر می توانید سایت را مشاهده نمایید.

آیا پاپ آپ بر روی سئو تاثیر گزار است؟

پاپ آپ مانند یک چاقو می ماند، که هم می توان از آن برای بهبود سئو سایت استفاده کرد و هم می تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی بهینه سازی سایت شما داشته باشد. برای اطلاعات کلی وب سایت را ملاحظه نمایید.

انواع پاپ آپ ها کدامند و اصولا چند نوع پاپ آپ وجود دارد؟

پاپ اپ ها انواع مختلفی دارند و از مهمترین آنها می توان به پاپ اپ های زمان دار، اسکرول شونده و بسته شونده اشاره کرد که در سایت درباره آن ها توضیحات کاملی داده شده است.

چگونه از پاپ آپ برای افزایش درآمد استفاده کنیم؟

اگر روش استفاده کردن از پاپ آپ را بدانیم، می توانیم از آن به نحو احسنت در روند افزایش درآمد وب سایت استفاده نماییم.


پاپ آپ (POP-UP) چیست؟ همه چیز درباره پاپ آپ

یکی از راه‌های کسب درآمد در اینترنت استفاده از پاپ آپ است. منظور از پاپ آپ همان صفحاتی است که برای اطلاع رسانی و یا تبلیغات درفضای اینترنت از آن استفاده می‌شود. البته ممکن است کاربران تعریف دیگری را از این صفحات داشته باشند، از نظر آن‌ها ممکن است این صفحات موانع آزاردهنده ای باشند که هنگام ورود به سایت با ان‌ها مواجه می‌شوند. این تبلیغات ممکن است در بسیاری از مواقع سبب انزجار کاربر از سایت شود . درادامه بیشتر درباره پاپ آپ صحبت خواهیم کرد، اگر می‌خواهید دراین باره اطلاعات بیشتری را کسب کنید با ما همراه باشید.

چرا باید از پاپ آپ استفاده کنیم؟

شاید شما فکرکنید که وقتی گوگل با استفاده از پاپ آپ مخالف است نباید از آن استفاده کرد. اما درادامه به بررسی دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهد استفاده از پاپ آپ آنقدرها نیز در طراحی سایت شما تاثیرمنفی نخواهدداشت.

پاپ آپ می‌تواند کاربران را به سایت شما جذب کند

استفاده از فضای مجازی و دسترسی به اطلاعات در کمترین زمان ممکن سبب شده‌است تا کاربران حوصله چندانی را برای یافتن اطلاعات دراین فضا نداشته باشند. پاپ آپ اطلاعات کوتاهی را در اختیار کاربران قرارمی‌دهد که می‌تواند سبب جذب آن‌ها به آگهی موردنظر شود.

با کمک POP-UP مهم ترین عناوین را نمایش می‌دهید

POP-UP وقت کاربر را ارزشمند می‌شمرند به همین دلیل نیز مهم‌ترین عناوین را به کاربر نمایش می‌دهند. همه این موارد سبب می‌شود تا به محض نمایش POP-UP به کاربر، وی به دنبال نکات کلیدی و طلایی باشد و آن‌ها را دنبال کند.

POP-UP انواع وکاربردهای متفاوتی دارد

با کمک POP-UP دیگر نیازی نخواهدبود تا کاربر به خارج از مرورگر برود و صفحه را از تبلیغات زیادی که موردنیاز کاربر نیستند، شلوغ نخواهدکرد. POP-UP انواع بسیارزیادی دارد که  براساس نقاط کاربری متفاوت می‌توان از آن ها استفاده کرد. بسیاری از POP-UP را می‌توانید در بخش‌های مختلف سایت مانند ابتدای ورود، بعد از اسکرول کردن و یا هنگام خروج از صفحه فعال کنید.

با استفاده از POP-UP می‌توانید سایت منظم تری داشته باشید

پاپ آپ به زیبایی سایت کمک بسیارزیادی می‌کند و می‌توانید با استفاده از آن در عین سادگی وب سایت جذابی را برای خود بسازید. برای مثال اگر می‌خواهید پیامی را به کاربران سایت خود اطلاع رسانی کنید و نمی‌خواهید برای این کار از صفحه داخلی سایت استفاده کنید بهترین انتخاب برای شما استفاده از  POP-UPاست.

با کمک POP-UP می توانید نرخ تبدیل سایت را بالاببرید

توجه کنید اگر روی طراحی پاپ آپ دقت زیادی داشته باشید و بتوانید به خوبی آن ها را طراحی کنید می توانید بازدیدکنندگان سایت خود را به کاربران دائمی آن تبدیل کنید. با کمک POP-UP می توانید مدت زمان حضور کاربر در صفحه را بالاتر ببرید، بدین ترتیب تعامل آن‌ها با سایت شما بیشتر از قبل خواهدبود.

برای مثال می‌توانید از کاربران بخواهید فیلم کوتاهی را که درابتدای سایت قرارداده‌اید را مشاهده کنند.

POP-UP موبایلی چیست؟

گوگل مخالف طراحی POP-UP موبایلی نبوده است و اما از طراحان می خواهد که طراحی‌های هوشمندانه تری دراین زمینه داشته باشند. پاپ‌ آپ به کاررفته درصفحه نمایش گوشی‌های موبایل بسیارکوچک است، به صورت کلی می‌توان گفت بنا به سایز گوشی‌های موبایل اندازه‌های متفاوتی دارد.

البته گوگل برای دفاع از حقوق کاربران مشخص کرده‌است که درصورت این که از سه نوع پاپ آپ زیر استفاده کنید، شما را جریمه خواهدکرد.

  1. آن دسته از POP-UP هایی که در بدو ورود کاربر به سایت نمایش داده می‌شود.
  2. “POP-UP” هایی که قسمت بسیارزیادی را از صفحه اشغال می‌کند.
  3. “POP-UP” هایی که همه صفحه سایت را به صورت کامل اشغال می‌کنند.

توجه کنید در طراحی صفحاب وب سایت ازاین سه نوع  پاپ آپ استفاده نکنید.

معایب POP-UP

  1. به صورت کلی می‌توان گفت این تبلیغات برای کاربران آزاردهنده است زیرا با بازکردن سایت با چندین “POP-UP” تبلیغاتی روبه رو می‌شوند که مانع دسترسی سریع آن‌ها به محتوای سایت می‌شود.
  2. “POP-UP” به صورت ناخواسته بازمی‌شوند، حال اگر دارای ویروس‌های خطرناکی باشند، به سیستم شما ضربه خواهندزد.
  3. روی محتوای این نوع تبلیغات، نظارت خاصی وجودندارد به همین دلیل ممکن است محتوای مناسبی را برای همه رده‌های سنی نداشته باشد.
  4. این نوع تبلیغات ممکن است سبب خروج کاربر از سایت شما شود و وی ادامه جستجو را در سایت شما پیگیری نکند.
  5. محتوای این نوع تبلغایت ممکن است سبب شود تا کاربر به دنبال آن‌ها برود و از دسترسی به محتوای سایت اصلی غافل شود.
  6. استفاده از POP-UP می‌تواند روی رتبه سایت شما در نتایج جستجو تاثیر منفی بگذارد، بدین ترتیب به مرور زمان صفحه سایت شما از نتایج جستجو حذف می‌شود.

مزایای POP-UP

  1. شما می‌توانید به جای تبلیغات از در پاپ آپ اطلاعات مفید دیگری قراردهید.
  2. این نوع تبلیغات تاثیر چندانی را روی عملکرد و سرعت سایت شما نخواهدداشت.
  3. با این روش می‌توانید تعداد بازدید سایت خود را بالا ببرید.
  4. با افزایش بازدید سایت،؛ نرخ کلیک در سایت افزایش می‌باید و به این ترتیب  رتبه سایت در الکسا بهبود پیداخواهدکرد.
  5. پاپ آپ نسبت به سایر تبلیغات قیمت کمتری دارند و مقرون به صرفه تر است.

آیا POP-UP می‌تواند روی رنکینگ سایت تاثیر بگذارد؟

پاپ آپ تاثیرمستقیمی را روی رنکینگ سایت شما دارد. مگر این که:

  1. می‌توانید از پاپ آپ‌های زمان‌دار استفاده کنید. برای مثال POP-UP در یک مدت زمان محدود برای مثال پنج ثانیه عمل کند.
  2. همه تبلیغات بازبینی از نظر گوگل غیرمجاز نیستند و برای ان‌ها رتبه‌های متفاوتی درنظرگرفته می‌شود.به همین دلیل هیچ گاه از تبلیغاتی که قبل توسط گوگل جریمه شده‌اند استفاده نکنید.
  3. شما می‌توانید برای سایت خود از تبلیغات غیرتهاجمی استفاده کنید، بهره‌گیری از این تبلیغات برای اطلاع رسانی به کاربران سایت می‌تواند مفید نیز باشد.
  4. به هیچ عنوان از پاپ آپ انتخاب زبان استفاده نکنید، این انتخاب می‌تواند سبب پایین رفتن ارزش سایت شماشود.

جمع بندی
با مطالعه این مقاله متوجه شدید که پاپ آپ نوعی تبلیغات است که بسته به نوع استفاده‌ای که از آن می‌شود می‌تواند روی رنکینگ سایت تاثیرات منفی و یا مثبت بگذارد. دراین مطلب به بررسی همه جانبه پاپ آپ پرداختیم و شما با مطالعه آن می‌توانید اطلاعات خوبی را دراین زمینه کسب کنید.