سئو سایت

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم

اگر اهل قلم و نوشتن هستید و در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنید، شاید دلتان بخواهد در خصوص نوشتن رپورتاژ آگهی هم تخصص و مهارت پیدا کرده و نوشتن آن را در کنار سایر مطالبی که می‌نویسید، ادامه دهید.

اما شاید چندان با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا نباشید و یا اصلا ندانید کاربرد رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در تبلیغات یک کسب و کار می‌تواند داشته باشد. اشکالی ندارد! اگر به این موضوع علاقه‌مندید، با من تا انتهای این مطلب همراه شوید. در این مطلب به نکاتی اشاره خواهم کرد که می‌تواند برای نوشتن رپورتاژ آگهی خوب به شما کمک نماید.

قبل از اینکه بریم سراغ ادامه مطلب باید عرض کنم خدمتتون که این مقاله از پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی تسمینو گردآوری شده که برای مشاهده مقاله اصلی میتوانید به بخش بلاگ تسمینو مقاله نوشتن رپورتاژ آگهی از تسمینو مراجعه نمایید.

نوشتن رپورتاژ آگهی به چه کار می‌آید؟

رپورتاژ آگهی در واقع نوشته‌ای جذاب است که به کمک آن می‌توان تبلیغات حرفه، شغل، برند و یا کالایی را انجام داد. به طوری که مخاطب برای خرید آن کالا و یا دریافت آن خدمات، ترغیب و جذب شود. با نوشتن رپورتاژ آگهی و پس از آن لینک سازی‌هایی که در آن انجام می‌شود کالاها و خدمات مختلف بسیار ساده و راحت به صد‌ها و هزارها کاربر جدید معرفی شده و کسب و کارها رونق بیشتری می‌گیرند. اما نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی نیز در این خصوص تاثیر زیادی دارد یعنی تبلیغات در این نوع محتوا باید به طور نامحسوس باشد. به زبان ساده‌ یعنی شما متن تبلیغی را باید به گونه‌ای بنویسید که معلوم نباشد این متن تبلیغ یک کالا، برند یا خدمات مشخصی است!

اکنون برای آن که بدانید برای نوشتن رپورتاژ آگهی خاص و جذاب که بتواند به صورت نامحسوس مشتری را به شما جذب نماید، چکار باید بکنید و از کجا شروع کنید؟ بهتر است نکاتی که در ادامه به آن خواهم پرداخت را در نوشتن رپورتاژ آگهی رعایت کنید.

۸ نکته مفید در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

۱.شناخت پرسونای مخاطب:

ابتدا ببینید رپورتاژی که می‌نویسید برای کدام قشر از مخاطبان شماست و چه کسانی قرار است آن را بخوانند. یک مثال ساده می‌زنم، اگر قصد نوشتن رپورتاژ آگهی برای عطری زنانه دارید، پس باید بدانید که زبان گفتارتان باید از ظرافت، زیبایی و زنانگی برخوردار باشد و عکس آن اگر قرار است درباره یک ابزار کار صنعتی در رپورتاژتان بنویسید و آن را تبلیغ نمایید و می‌دانید که مخاطبان شما آقایان صنعتگر هستند، پس بالطبع لازم است شیوه نگارش شما تغییر اساسی پیدا کند. بنابراین شناخت پرسونای مخاطب و شناخت افرادی که آن را می‌خوانند، می‌تواند در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی شما تاثیر اساسی داشته باشد.

  1. انتخاب عنوان تاثیرگذار:

هنگامی که شما نوشتن رپورتاژ آگهی را شروع می‌کنید لازم است برای آن یک عنوان جذاب در نظر بگیرید تا بتواند با تحریک احساسات و یا برانگیخته کردن حس کنجکاوی مخاطب کاری کند که او به خواندن مطلب شما ترغیب شود. در انتخاب عنوان هوشمند باشید و فکر خواننده را با عنوانی که انتخاب می‌کنید درگیر کنید. پس از این می‌توان گفت کار شما کمی ساده‌تر شده و شما به هدفی که از نوشتن رپورتاژآگهی داشته‌اید، تا حد زیادی رسیده‌اید. 

  1. قانون ۳۰/۷۰ را جدی بگیرید:

کمی پیشتر اشاره کردم که رپورتاژی می‌تواند تاثیرگذار باشد که به صورت آشکار و ملموس به موضوع مورد نظر اشاره نکند و عملیات تبلیغ آن موضوع خاص در نوشتن رپورتاژ آگهی به صورت نامحسوس صورت پذیرد. اکنون با توجه به قانون سی – هفتاد گفته خود را تکمیل می‌کنم. اگر می‌خواهید رپورتاژ آگهی شما بسیار کارآمد و تاثیرگذار از کار دربیابد، باید دقت کنید ۷۰ درصد آن محتوای مفید و ۳۰ درصد آن تبلیغ باشد.

  1. با مخاطب روراست و شفاف باشید:

 این نکته را قبول دارم که نوشتن رپورتاژ آگهی به این معناست که شما باید کالا و خدماتی را تبلیغ کنید، اما تبلیغ نه به هر قیمتی! بگذارید کمی روشن‌تر بگویم، قرار نیست در تعریفی که از محصول می‌کنید تمام نقاط ضعف آن را نادیده بگیرید و فقط به نقاط قوت آن بپردازید، درباره‌ی نکات قوت و ضعف، محاسن و معایب کالا یا خدمات توامان بنویسید. بگذارید مخاطب به شما اعتماد نماید و باور کند قصد ندارید او را مجبور کنید و سر او کلاه بگذارید.

  1. سطح اطلاعات خود را افزایش دهید:

یکی از نکاتی که می‌تواند در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی بسیار موثر باشد این است که خودتان با محصول، شغل و یا خدماتی که می‌نویسید آشنا بوده و درباره آن اطلاعات جامعی داشته باشید. شاید پیش خودتان بگویید همه چیز را که قرار نیست من بدانم و از آن سر در بیاورم. اتفاقا من با شما در این خصوص هم عقیده هستم. زیرا گفته‌اند همه چیز را همگان دانند. اما از آن جا که داشتن اطلاعات در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیر فراوان دارد، پس بهتر است پیش از شروع به نوشتن درباره موضوع مورد نظر، با تحقیق، مطالعه و حتی پرسش از افرادی که در مورد آن آگاهی دارند بر اطلاعات خود افزوده و از این دانسته‌های جمع‌آوری شده در نوشتن رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

  1. از نقل قول استفاده کنید:

استفاده از جملات و عبارت‎ها و نقل قول‌هایی که می‌تواند شیوایی گفتار و تبحر شما را در نویسندگی نشان دهد، می‌تواند در اثرگذاری رپورتاژ آگهی هم نقش مهمی داشته باشد. منظور من این نیست که پی‌در‌پی از عبارت‌ها و مثال‌های مختلف استفاده کنید و متن را پیچیده کنید. سعی کنید با استفاده از آن‌ها به شیرین‌تر شدن متن کمک شود نه اینکه شورش در بیاید!

  1. استفاده از کلمه کلیدی به اندازه:

به کار بردن کلمات و واژگان کلیدی در نوشتن رپورتاژ آگهی مفید و کارآمد، نقش مهمی دارد. کلمات کلیدی باید در ابتدای هر پاراگراف به کار برده شود و استفاده از آن‌ها در رپورتاژ نه کم و نه آنقدر زیاد باشد که متن را از آن حالت روان و یکدستی که باید داشته باشد، خارج نماید. ضمن آن که استفاده از کلمات کلیدی به جا و درست می‌تواند در سئوی سایت موثر واقع شده و کمک کند میزان بازدید وبسایت مورد نظر در صفحات گوگل افزایش یابد.

۸ . تصویر رکن مهم در رپورتاژ آگهی:

رعایت اصل مهمی مانند قرار دادن تصویر در متن می‌تواند در بالا بردن کیفیت رپورتاژ آگهی شما نقش بسزایی داشته باشد. درست است که در نوشتن رپورتاژ آگهی باید به موضوع اصلی و بحث تبلیغی آن توجه کرد، اما به دلیل آن که تصویر، بهتر و بیشتر از نوشته در ذهن باقی می‌ماند لازم است متناسب با متن از تصاویر مرتبط استفاده گردد تا مخاطب به روشنی دریابد شما از چه چیزی صحبت می کنید.

امیدوارم این مطلب توانسته باشد تا حدی به شما کمک نماید که برای نوشتن رپورتاژ آگهی آماده شوید. اما دو نکته‌ی مهم دیگری که لازم است به آن اشاره کنم این است که بهتر است شروع به نوشتن کنید تا از چم و خم کار آگاه شده و بتوانید نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی درست و علمی را درک کنید و یاد بگیرید. دیگر آن که رپورتاژ آگهی را به گونه‌ای بنویسید که اگر بخش تبلیغات کالا و خدمات از آن حذف شد، باز هم بتواند برای مخاطب جذاب باشد و نکته‌ای و حرفی برای گفتن داشته باشد.

تسمینو پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی

پس از نوشتن رپورتاژ آگهی لازم است که متن تبلیغاتی شما توسط یک پلتفرم انتشار و توزیع رپورتاژ در رسانه‌های مختلف انتشار یابد. سایت‌ها و مجموعه‌های مختلفی در این حوزه فعالیت دارند. تسمینو یکی از این مجموعه‌ها به شمار می‌آید و می‌تواند به کسب و کارهای مختلف کمک نماید تا بتوانند از طریق رپورتاژ آگهی به بهبود سئو سایت خود کمک کرده و برند، کالا و یا خدمات متنوع خود را به دیگران معرفی نمایند. علاوه بر آن مجموعه تسمینو از یک تیم حرفه‌ای نویسندگان متخصص بهره‌مند می‌باشد که آن را در حوزه‌ی نوشتن رپورتاژ آگهی سرآمد کرده است. اگر هنوز نسبت به نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی تسلط کافی ندارید، می‌توانید این کار را به نویسندگان کاربلد این مجموعه بسپارید.

برای خرید رپورتاژ آگهی میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید :
خرید رپورتاژ آگهی : https://www.tesmino.com/reportage/

تلفن تماس : ۰۲۱۲۸۴۲۴۳۳۹
آدرس : رشت – سبزه میدان به سمت لاکانی – روبروی بانک ملی ساختمان کاسپین

قبلی

تامین مالی جمعی چیست

بعدی

آموزش گل آرایی در آموزشگاه آنلاین گل آرایی گلترنت

  1. میثم درویشی

    اره منم دارم چند ساله از خدمات پلتفرم رپورتاژ آگهی تسمینو استفاده میکنم حرف ندارن

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹
  2. علیرضا احمدی پناه

    تسمینو واقعا تیم خیلی فوق العاده اییه من چندین ساله که دارم با خدمات رپورتاژ آگهی تسمینو کار میکنم و از همه لحاظ بی نظیر هستن میتونم بگم
    ممنون که معرفیشون کردین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *