گوگل تگ منیجر ابزاری بسیار کاربر پسند و ساده که بوسیله آن می توان به راحتی می توانید تگها را اضافه، فعال یا غیر فعل و ویرایش کنید.

Google Tag Manager ابزاری با یک رابط کاربر پسند و مبتنی بر وب است که روند کار با برچسب ها را ساده می کند. با GTM، شما می توانید برچسب ها را اضافه کنید، ویرایش و غیرفعال کنید بدون اینکه کد منبع را لمس کنید.

در این بخش میتوانید پادکست صوتی این مقاله را اجرا کنید( مدت زمان ۲ دقیقه )

تگ چیست؟

تگ یا برچسب قطعه کدی هستند که برای جمع آوری اطلاعات خاصی به سایت اضافه می شود. این برچسبها می تواند براساس اهداف خاصی مثل بازاریابی، ردیابی اشخاصی که به سایت شما ورود می کنند، انجام نظر سنجی، ارسال فرم و …

بعضی از سایتها از تگهای زیادی در سایت خود استفاده می کنند و بعضی دیگر کمتر در هر صورت تگ منیجر به شما در مدیریت برچسبها کمک زیاد می کند و در نتیجه بوسیله آن می توانید بدون ورود به منبع سایت آنها را ویرایش حذف یا غیر فعال کنید.

با استفاده از تگ منیجر نه تنها به کدهای سایت خود دسترسی دارید بلکه می توانید مدیرت  تگهای سایت ثالث مثل توئیتر و بینگ و… را نیز به عهده بگیرید.

چرا باید از تگ منیجر استفاده کنیم؟

به طور کلی ایجاد و مدیرت تگها یک وب سایت بزرگ یک مقدار زمان بر و پیچیده است. اگر این تگ ها به درستی مدیریت نشوند ممکنه سایت را باکندی مواجه کند یا تگهای اندازه گیری اطلاعات اشتباه را نشان دهند. بعلاوه اینکه تگ منیجر وابستگی سایت را به برنامه نویس کم میکنه به شکلی که کسی که خیلی دانش برنامه نویسی نداشته باشه هم میتونه به راحتی با اون کار کنه.

اجزای تگ منیجر

بخشهای اصلی تگ منیجر

تگ منیجر از ۳ بخش اصلی

  • تگ‌ها (tags)
  • تریگرها (triggers)
  • متغیرها (variables)
    تشکیل شده است که به اختصار هر کدام را توضیح می دهیم:

تگها (Tags) :

تگ یا برچسب قطعه کدی است که در سایت قرار دارد مثل کد آنالیتیکس یا کدهای دیگری که وظیفه ردیابی رفتار کاربر را برعهده دارند. در واقع وظیفه اصلی تگ منیجر تبدیل کدهای پیچیده به یک تگ کوتاه است که بدین وسیله اطلاعات را از طریق این تگ به آنالیتیکس ارسال میشود.

ظرف کد یا Containers به دسته و مجموعه های گفته می شود که در آن تعدادی تگ قرار می دهیم.در واقع موجب ذخیره شدن تگها در یک ظرف می شود. این کار در تگ منیجر موجب ساده شدن کار با تگها می شود.

Trigger

Trigger یا ماشه به وظایفی که برای تگ درنظر گرفته شده گفته میشود. در واقع هر تگ برای وظیفه خاصی ایجاد میشود. می توان با ورود به بخش tigger و سپس events و در قسمت filters وظایف تگ ها رو مشخص کرد. درحقیقت Ttigger تحت شرایطی خاص اگر فعال شود تمام تگ های مرتبط با آن فعال میشود مثل زمانی که کاربر روی لینک کلیک کند یا فرمی را پر کند.

بهبود جایگاه سایت در گوگل

متغیرها

قسمت سوم متغیرها هستند که وظیفه نگهداری یک سری اطلاعات را در خود دارند. مثل آدرس یا کد خاصی که ممکنه مدام با آن سر و کار داشته باشیم. در قسمت نحوه ایجاد اکانت گوگل تگ منیجر به وظیفه این بخش اشاره خواهد شد.

متغیرها به دو بخش متغیرهای پیش فرض و متغیرهای سفارشی (ثابت) تقسیم می شوند. متغیرهای پیش فرض کاربرد بسیار زیادی نسبت به متغیرهای سفارشی دارند به طوری که این نوع تگها در معرض عموم قرار دارد و هر کسی مطابق با نیاز سایت خود می تواند از آنها استفاده کند.

ولی برای متغیرهای سفارشی باید تگها به صورت سفارشی و اختصاصی ایجاد بشوند.

متغیرها و ثابتها در تگ منیجر

تفاوت گوگل آنالیتیکس و تگ منیجر

حتما اگر با گوگل آنالیتیکس کار کرده باشید می دانید که آمارهای مهمی مثل میزان بازدید از سایت در حال و در زمانها مختلف، صفحات بازدید شده از سایت، چه زمانی کاربران به سایت ما وارد میشوند و همچنین چه قسمتهایی برای کاربران جذابیت دارد و … بسیاری از امکانات دیگر در را به ما نشان میدهد.

قبل از اینکه  تگ منیجر ساخته بشود با بالا رفتن تعداد کدهای سایت، باعث می شد تا سرعت سایت کاهش یافته و موجب کندی لود صفحات سایت بشود. تگ منیجر با قرار دادن قطعات کد به صورت تگ این مشکل را برطرف کرده و از طرفی موجب شده تا کارهایی که آنالیتیکس انجام نمیداد مثل ردیابی کاربری که وارد سایت شده و اینکه بفهمیم روی کدام لینکها کلیک کرده را به ما نشان بدهد.

تگ منیجر به هیچ عنوان جایگزین آنالیتکس نیست و اصلا قصد نمایش آمار ندارد فقط یک رابط بین سایت شما و سایتهای بازاریابی ست تا دیگر نیاز نباشد کدهای پیچیده اید اخل سایت وارد کنیم و در واقع مدیریت کدها و تگ ها را بعهدا دارد.

سوالات مربوط به تگ منیجر

۱تگ منیجر چیست؟تگ منیجر ابزاریست برای مدیریت تگهای سایت. به این صورت که کدها پیچیده را به تگ تبدیل کرده و اطلاعات دقیق تری از رفتار کاربران برای ما تهیه میکنه۲تفاوت آنالیتیکس و تگ منیجر در چیست؟۳مهمترین مزیت تگ منیجر چیست؟۴چگونه آنالیتیکس به تگ منیجر متصل میشود؟

کاربردهای تگ منیجر

تگ منیجر یک ابزار واسط بین سایت ما و سایتهای تجاری مثل فیس بوک، گوگل ادورز و بسیاری از سایتهای مارکتینگ دیگر میباشد به طوری که با ارائه اطلاعات دقیق از رفتار کاربر را به ما نشان میدهد.

۶ مزیت استفاده از تگ منیجر

  1. راحتی کار با تگ منیجیر
    تگ منیجر باعث میشه که مدیر سایت به سرعت و به راحتی تگ جدید به سایت اضافه کند یا آنها را تغیر و یا غیر فعال کند. همچنین به مدیر سایت این اجازه رو میده تا بدون نیاز به برنامه نویس تغییرات را اعمال کند.
  2. خاصیت تست قبل از انتشار
    این ویژگی به شما این امکان را میدهد که قبل از انتشار، تغییرات را آزمایش کند و از عدم وجود مشکل اطمینان پیدا کند.
  3. پشتیبان گیری از تغییرات قبلی
    این یکی از مزایای تگ منیجیر است که هز زمان که شما تغییر در تگ ها ایجاد می کنید یک نسخه پشتیبان از تغییرات قبلی می گیره تا هز زمان امکان بازگشت به نسخه و حالت قبلی فراهم شود. این مزیت عیب یابی رو ساده می کنه یعنی وقت دیدید تغییرات جدید مناسب نبود بلافاصله به حالت قبل باز میگردید.
  4. ردیابی خودکار
    یکی از ویژگیهای مهم تگ منیجر ردیابی رویدادهایی مقل کلیک ارسال مطلب می باشد برا راحت تر شدن کار، می توان از ویژگی ردیابی خودکار استفاده کرد. برای فعال کردن این ویژگی یک سری تنظیمات وجود دارد که نسبتا ساده است
  5.   وجود تگهای پیش فرض
    به طور پیش فرض تگهای در تگ منیجر قرار دارد تا اگر کسی دانش کافی برنامه نویسی نداشته باشد می تواند به راحتی این تگهای  پیش فرض را به فراخور نیاز فعال کنید.
  6. تمام کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند
    تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ در هر سطحی که باشند می توانند بدون داشتن مهارتهای برنامه نویسی کافی از تگ منیجر استفاده کنند همچنین به سایتهای بزرگ که از تگهای زیادی استفاده می کنند کمک می کنند که مدیریت بهتری روی استفاده از تگها داشته باشند.
گوگل ترندز چیست

معایب استفاده از تگ منیجر

با توجه به مزایای شمرده شده تگ میجر نحوه مدیریت تگ ها رو بسیار ساده و راحت کرده به شکلی هر کسی با هر نوع کسب و کاری می تواند از این ابزار استفاده کند . اما یک عیب وجود دارد که در صورت عدم توجه باعث کندی سایت و در نتیجه از دست رفتن مشتریان و بازدیدکنندگان سایت و کاهش رتبه در رتبه بندی گوگل می شوند و اون هم استفاده همزمان از تگهای مختلف است.

نحوه ایجاد اکانت گوگل تگ منیجر

برای ایجاد اکانت تگ منیجر ابتدا باید وارد سایت tagmanager.google.com بشوید.

پس از وارد شدن به قسمت اکانت مطابق تصویر فیلدهای مشخص شده را پر می کنید و بعد از آن با مطالعه قوانین مشخص شده تیک موافقت خود را می زنید و سپس در صفحه ای که باز می شود.

پس از کامل کردن اطلاعات پنجره تائید موافقت نامه باز می شود و پس از آن کدهای تائید تگ منیجر نمایان می شود هر دو کد را در هدر سایت قرار دهید اگر سایت شما وردپرسی باشید باید در قسمت header.php و اگر غیر وردپرسی بود در فایل index.html قرار می دهیم.

همچنین شما می توانید برای قرار دادن این کدها از افزونه insert headers and footers نیز استفاده کنید. برای استفاده از این افزونه می تونید وارد این سایت شده و آنرا دانلود کنید.

پس از نصب افزونه insert headers and footers مشاهده می کنید که در قسمت پیشخوان وردپرس و در قسمت تنظیمات این افزونه قابل مشاهده است آنرا باز کرده ودر قسمت هدر، کدهایی که قبلا دریافت کرده بودید را قرار میدهید.

آموزش قرار دادن کد در افزونه insert header footer

بعد از قرار دادن کد در افزونه،وارد اکانت تگ منیجیر شده و روی دکمه submit کلیک می کنیم و سپس دکمه انتشار رو می زنیم تا اکانت ایجاد شده فعال شود.

دکمه انتشار tag-manager

بدین ترتیب اکانت ما در سایت تگ منیجر فعال شد حالا می تونیم تگهای مورد نیاز رو در قسمت new tag مشاهده کنیم و یا حتی آنها رو به سایتمون اضافه کنیم.

آموزش ایجاد تگ در تگ منیجر

برای ایجاد تگ در روی گزینه Tag کلیک کرده وسپس روی new  و بعد از ان روی Tag Configuration کلیک می کنیم.

ایجاد تگ در تگ منیجر

در قسمت بعدی باید مشخص کنید که تگ شما اطلاعات را برای کدام ابزار ارسال کند.

ارسال اطلاعات برای آنالیتیکس در تگ منیجر

ما ابزار آنالیتیکس رو انتخاب کردیم. شما در این قسمت باید به اکانت آنالیتیکس بروی د و کدی که قبلا هنگام ساخت اکان به شما ارائه داده بود رو بردارید و در قسمت Google Analytics Settings  روی New Variable کلیک کرده و کد را آنجا درج میکنیم

کپی کد آنالیتیکس در تگ منیجر

آموزش ساخت سایت مپ

سپس تیک  Enable overriding settings in this tag  را نبز فعال می کنیم. به خاطر داشته باشید که حتما Track Type روی page view باشد.

در نهایت نوبت فعال کردن Trriger است با فعال کردن و قرار دادن آن روی all page باعث می شود که هر زمان کاربر وارد سایت شد Trriger فعال شده و اطلاعات دقیق را برای آنالیتیکس ارسال کند.

نکته مهم: برای اینکه هر دفعه برای ایجاد تگ مجبور نباشیم به اکانت آنالیتکس مراجعه کنیم، کافیه یک متغیر ایجاد کنیم و کد آنالیتیکس رو در آنجا قرار بدهیم برای این مظور به مسیر User-Defined Variables > New > Variable Configuration > Constant > Value رفته و یک متغیر حاوی کد آنالیتیکس ایجاد میکنیم. در انتها نیز با فعال کردن trigger( ماشه) تگ را در تمام صفحات فعال می کنیم.

منبع: سئو ایران


گوگل تگ منیجر چیست و چرا از نان شب واجب‌تر است

تا حالا شده در خانه‌ای زندگی کنید که زنگ در اصلی خانه خراب است؟ هرکسی پشت در این خانه می‌آید چند بار دکمه زنگ را می‌زند و وقتی کسی جواب نمی‌دهد شروع می‌کند به کوبیدن در. شما که صاحب خانه هستید هربار که کسی در می‌زند تا در را باز نکنید نمی‌دانید چه کسی پشت در است و هربار پایین رفتن از پله‌ها و باز کردن در و دوباره برگشتن خودش به تنهایی کار سختی است. حالا تصور کنید در یک خانه بدون دربازکن تصویری و پر رفت و آمد که چند در ورودی دارد روزی ده‌ها بار در بزنند! وبسایت بدون گوگل تگ منیجر همین قدر اعصاب خورد کن، خسته کننده و عذاب آور است.

در عوض یک دربازکن تصویری تمام مشکلات را حل می‌کند و چه عالی می‌شود به افراد مورد اعتماد خود کلید هم بدهید تا خودشان در را باز کنند.

تگ منیجر هیچ ربطی به درِ خانه یا امنیت ورود و خروج وبسایت‌ها ندارد اما استفاده از آن به همان اندازۀ وجود یک دربازکن تصویری پیشرفته شما را راحت می‌کند.

اما این که تگ منیجر (Google tag manager) چیست و دقیقاً چه کارهایی را می‌توان با آن آسان‌تر انجام داد سوالی است که در ادامه می‌خواهیم به جوابش برسیم.

گوگل تگ منیجر به زبان ساده ابزار واسطه‌ای است برای مدیریت تگ‌ها. تگ‌ تکه کدی است که از آن برای جمع‌آوری اطلاعات یا انجام کارهایی خاص در وبسایت و اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود.

قبلاً تگ‌های مورد نیاز را تک به تک به صورت مستقیم و با برنامه‌نویسی ایجاد می‌کردند. با گوگل تگ منیجر نیازی به برنامه‌نویسی ندارید و استفاده از ده‌ها تگ برای هر ابزار ضرورتی ندارد.

شاید این توضیح ساده هنوز برای شما مبهم باشد. این که تگ یعنی چه و تگ منیجر چه مزیت‌های دیگری دارد را در ادامه توضیح دادیم.

برای درک آسان‌تر عملکرد و دلیل استفاده از تگ منیجر پیشنهاد می‌کنیم اول ویدیو زیر تماشا کنید.

یک کلیپ کوتاه برای آشنایی با تگ منیجر تماشا کنید

پس از مشاهدۀ این ویدیوی کوتاه، درک کاملی از تگ منیجر پیدا می‌کنید و خیلی سریع اولین قدم برای استفاده از این ابزار «زندگی راحت کن» را بر می‌دارید!

این ویدیو بخش مقدماتی از دورۀ ۶ ساعتۀ تگ منیجر است. با خواندن توضیحات بیشتر در صفحۀ دوره آموزش گوگل تگ منیجر متوجه می‌شوید که هر آنچه نیاز دارید را این دوره پوشش می‌دهد؛ آن هم یک دوره عملی با مثال‌های واقعی.

اگر هم حوصله ویدیو دیدن ندارید پس در ادامه همراه ما باشید.

چرا تگ منیجر ساخته شد؟

گوگل در سال ۲۰۱۲ تگ منیجر (Google tag manager) را معرفی کرد. هر ابزاری حتماً به دنبال نیازی در بازار ایجاد می‌شود؛ نیاز به تگ منیجر تقریباً از ابتدای به وجود آمدن اینترنت وجود داشت اما هیچ‌کس نتوانشته بود ابزاری به این اندازه قدرتمند و با کارایی بالا را بسازد.

تولید کننده محتوا چیست

قبل از وجود تگ منیجر دنیای تگ‌ها صاحب نداشت! برای هر کار ساده‌ای مثل آمارگیری از بازدید وبسایت، رصد تعداد کلیک‌ها روی یک لینک یا دکمه، اتصال وبسایت به سرویس‌های تبلیغات، چت و … باید برای هر کدام و هر کار باید اسکریپت‌نویسی می‌کردند.

اسکریپت تکه کدی است که داخل کدهای وبسایت یا اپلیکیشن قرار می‌دهند تا اطلاعات موردنیاز را منتقل یا کار خاصی را انجام دهد. این تکه کد همان تگ (Tag) است.

استفاده از این تگ‌ها مصیبتی شد برای خودش.

  • همه بلد نبودند تگ بسازند یا آنها را تغییر دهند.
  • تعداد انواع تگ‌ها خیلی زیاد شد.
  • اسکریپت‌ها مشکلات امنیتی داشتند.
  • سنگین شدن صفحات وب به خاطر تگ‌های زیاد.
  • عدم امکان تعیین سطح دسترسی برای مدیران و دیگران.

در چنین وضعیتی یک ایده ناب تمام مشکلات را حل کرد.

ایده این بود که به جای این که ده‌ها تگ را در صفحه‌های وب جا دهیم، یک تگ واسطه برای همۀ تگ‌ها استفاده کنیم. هر تگی هم نیاز بود در بیرون از وبسایت یا اپلیکیشن و داخل یک سرویس واسطه مدیریت و اجرا شود. این سرویس واسطه همان تگ منیجر امروزی است.

اینطور شد که تگ منیجر ساخته شد و حالا کمتر کسی پیدا می‌شود که از همان روش‌های قدیمی استفاده کند. اگر هم چنین فردی پیدا کردید حتماً گوگل تگ منیجر را به او معرفی کنید شاید خبر ندارد!

چرا باید از تگ منیجر استفاده کنیم؟

فکر کنم با توضیحات قسمت قبل همین حالا هم خوب می‌دانید که چرا استفاده از تگ منیجر واجب و ضروری است. با این حال هنوز به مزیت‌هایی که تگ منیجر با آنها قدرت‌نمایی می‌کند نرسیده‌ایم.

کارهایی که می‌توانید با تگ منیجر انجام دهید خیلی زیاد است اما فعلاً چند ویژگی و مزیت باحال آن را ببینید.

سرعت شما باورنکردنی خواهد شد!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تگ منیجر افزایش سرعت کار شماست. زیرا دیگر قرار نیست که هربار برای اضافه کردن یک تگ، وارد کدهای سایت یا اپلیکیشن خودتان بشوید و وقت زیادی برای پیاده‌سازی آن صرف کنید.

با تگ منیجر برای راه‌اندازی انواع تگ‌ها، فقط و فقط به چند کلیک ساده نیاز دارید و تمامی مراحل، از تنظیمات تا پیاده‌سازی در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شوند (البته به شرطی که ابتدا کار با آن را به خوبی یاد بگیرید).

زندگی دیجیتالی شما راحت‌تر خواهد شد

شاید یکی از دغدغه‌های اصلی ما، عدم آشنایی کافی با کدنویسی است. همین مسئله کار ما را برای پیاده‌سازی تگ‌ها دشوار می‌کند. کافی است دو یا سه بار در پیاده‌سازی تگ‌ها به مشکل بربخوریم همین مسئله کل روز ما را خراب کند! اما به لطف تگ منیجر، ما به هیچ سطحی از دانش کدنویسی نیازی نداریم و تمامی اقدامات ما با استفاده از یک نرم‌افزار ساده و کاربرپسند انجام می‌شوند.

همه چیز را یکجا داشته باشید

شاید مهم‌ترین دلیل خلق تگ منیجر، همین ویژگی یکپارچگی باشد. شما در یک نگاه می‌توانید تمامی تگ‌ها، تریگرها و متغیرها‌یتان را یکجا مشاهده کنید. در نتیجه، دسترسی و ویرایش آنها در آینده بسیار راحت‌تر خواهد بود.

مطمئن باشید اوضاع سایت شما رو به راه است

گاهی وقت‌ها ممکن است تگ موردنظرتان، سایت‌ شما را دچار اختلال کند. خبر خوب این است که تگ منیجر از بروز هرگونه اختلالی در سایت یا اپلیکیشن شما جلوگیری می‌کند و به تگ‌های ناسالم، اجازه نمی‌دهد برای سایت شما مشکلی ایجاد کنند.

تگ منیجر با تمام سرویس‌های موردنیاز هماهنگ و قابل اتصال است

با تگ منیجر می‌توانید تگ ابزارهای مختلفی مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز، گوگل آپتیمایز، هات جار، فایربیس و بی‌شمار ابزار دیگر را در دل یک تگ، به سایت/اپلیکیشن خودتان اضافه کنید.

در حال حاضر خیلی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ طوری طراحی می‌شوند که با تگ منیجر هماهنگ باشند. اگر بلد نباشید چطور از تگ منیجر استفاده کنید یعنی از این ابزارها هم نمی‌توانید استفاده کنید.

صفحه اول گوگل هدف نهایی سئو نیست!

البته تگ برخی از ابزارها در تگ منیجر از قبل تعریف نشده‌اند. به عنوان مثال، اثری از ابزارهای بازاریابی دیجیتال ایرانی در تگ منیجر وجود ندارد. اما این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا تگ هر ابزاری را که بخواهید به عنوان تگ‌های دلخواه (Custom HTML) به سایت‌تان اضافه کنید. انجام این کار هم واقعاً ساده است.

بنابراین شما برای پیاده‌سازی تگ ابزارهای مختلف هیچ محدودیتی ندارید.

همه چیز در تگ منیجر پویاست

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های تگ منیجر، پویایی آن است! یعنی چه؟ بگذارید با یک مثال موضوع را توضیح بدهیم. فرض کنیم که شما می‌خواهید ببینید که چند نفر روی دکمۀ «درخواست مشاورۀ» که دارای رنگ آبی است، کلیک کرده‌اند. بدون تگ منیجر، شما باید یک تگ به کد این دکمه اضافه کنید تا هر بار کلیک کاربر روی آن را به آنالیتیکس گزارش دهد.

اما با استفاده از تگ منیجر شما تنها به یک تگ نیاز دارید. کافی است به تگ منیجر بگویید که به عنوان مثال اگر روی هر دکمه‌ای کلیک کرد که دارای رنگ آبی بود، به آنالیتیکس اطلاع بده که یک کاربر روی دکمۀ «درخواست مشاوره» کلیک کرده است. در این صورت هرجایی از سایت شما که چنین دکمه‌ای وجود داشته باشد، با همان یک تگ می‌توانید از کلیک کاربر روی آن باخبر شوید. زیبا نیست؟!

کاربردهای گوگل تگ منیجر در عمل

همانطور که گفتیم تگ منیجر یک واسطه قدرتمند است. این واسطه برای سرویس‌های دیگری قابل استفاده است که صدها کاربرد مختلف دارد. در لیست زیر فقط تعدادی از مهم‌ترین این کاربردها را معرفی کردیم.

  • اتصال سرویس‌های آمارگیری و رصد رفتار کاربران
  • ثبت تعداد کلیک روی دکمه‌ها
  • فعال‌سازی سرویس‌ چت، نوتیفیکیشن و…
  • فهمیدن میزان اسکرول صفحه توسط کاربران
  • رصد فرم‌ها از اطلاعات خروجی و حتی اطلاعات فرم‌های ارسال نشده
  • ثبت اطلاعات از پخش ویدیو یا صدا مثل فهمیدن بخش‌های جلو زده شده
  • شناسایی افزونه‌ها و فناوری‌های مورد استفاده کاربران
  • ثبت بازگشت و خروج کاربران از سایت
  • زیر نظر گرفتن رفتار کاربران اپلیکیشن‌ها و خطای اپ
  • افزودن تگ‌هایی مثل noindex به صفحه
  • افزودن کدهای اسکیما به صورت خودکار
  • رصد تعامل کاربران مثل زمان حضور در صفحه

تگ منیجر برای چه کسانی مناسب است؟

واقعاً فرقی ندارد که شما فقط یک سایت/اپلیکیشن ساده داشته باشید یا اینکه مدیر یک کسب و کار بزرگ با چند سایت یا اپلیکیشن باشید. تگ منیجر به تمامی نیازهای شما در هر سطحی که فعالیت می‌کنید، پاسخ می‌دهد.

چطور از تگ‌ منیجر استفاده کنیم؟

مثل تمام سرویس‌های دیگر گوگل با همان اکانت جیمیل که دارید می‌توانید سرویس گوگل تگ منیجر را فعال کنید. بعد از ورود به پنل کاربری با توجه به نیاز خود اول باید تگ اصلی (اسکریپت) را از تگ منیجر دریافت و آن را در وبسایت یا اپلیکیشن جاگذاری کنید.

وقتی تگ منیحر راه‌اندازی شد حالا می‌توانید هر تگ مربوط به ابزار یا سرویس‌های دیگر را به تگ منیجر اضافه کنید و دیگر هیچ نیازی به تغییر یا افزودن تگی به وبسایت یا اپلیکیشن خود ندارید.

البته کار با تگ منیجر در نگاه اول شاید آسان نباشد به همین دلیل دوره آموزش جامع گوگل تگ منیجر را ساختیم تا کاملاً حرفه‌ای و مفهومی هر آنچه نیاز هست را یاد بگیرید.

هنوز هم به تگ منیجر شک دارید؟

راستش را بخواهید هیچ سرویس مشابه و با کارایی در حد گوگل تگ منیجر وجود ندارد. جایگزین‌هایی هستند اما هیچکدام مثل تگ منیجر سازگاری با دیگر ابزارها ندارند و مهم‌تر این که شرکت بزرگ و تاثیرگذار گوگل پشت آن هست.

بدون اغراق هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ و هر وبمستر باید بلد باشد با گوگل تگ منیجر کار کند.