اشتباهات سئو و بهینه سازی در این کار به چند مورد مشخص ختم نمی شوند و همواره در حال گسترش هستند. یکی از مهمترین دلایل بوجود آمدن اشتباهات عدم آگاهی در این زمینه است.

متاسفانه بسیاری از افراد با دانستن چند مورد ساده و سطحی در مورد بحث بسیار پیچیده و تخصصی احساس میکنند توانایی انجام اینکار را دارند.

در اغلب موارد نیز نتیجه به جز خرابکاری، شکست و در نهایت پنالتی سایت توسط گوگل نیست. در ادامه به چند مورد از اشتباهات رایج در انجام پروسه بهینه سازی سایت اشاره کرده ایم. امیدواریم با وجود این نکات و تذکرات سطح اشتباهات کاهش یابد. در ادامه با ما همراه باشید.

اشتباهات داخل سایت

عدم توجه به آموزش ها و مقالات از با تجربه ها

نداشتن برنامه و استراتژی برای تولید محتوا

درج محتوای کپی شده از سایت های دیگر در سایت خود

عدم توجه به اصول و قواعد نگارش محتوا

انتخاب نادرست نام دامنه ، میزبان مناسب و موقعیت میزبانی سایت

سرعت پایین در لود سایت و عدم بهینه سازی کدها و تصاویر سایت

وجود خطا و اشکال در کدنویسی قالب یا سیستم مدیریت محتوای سایت

عدم پشتیبانی سایت از دستگاه های تلفن همراه یا نمایش نامناسب و بهم ریخته در آنها

وجود صفحات متعدد برای یک واژه کلیدی و عدم تجمیع آنها

عدم وجود ساختار و پیوند مناسب بین صفحات سایت

وجود محتوای کم ارزش یا بی ارزش ، گنگ و شامل اشتباهات املایی و نگارشی

عدم استفاده از H1 و یا استفاده بیش از یکبار از آن در یک صفحه

طولانی بودن پاراگراف ها و جملات موجود در آنها

عدم استفاده از کنونیکال برای تعیین صفحات شاخص

استفاده از تگ فالو برای صفحات که بود و نبودن آن هیچ تاثیری ندارد

کوتاه یا طولانی بودن عنوان صفحه و یا تکراری بودن آن

کوتاه یا طولانی بودن متا تگ توضیحات صفحه و یا تکراری بودن آن

تعریف کردن برچسب معادل با واژه های کلیدی

تغییر یا حذف آدرس صفحات و عدم ریدایرکت آن به صفحات متقابل یا مرتبط

عدم توجه و بی اهمیت بودن به نصب و راه اندازی گواهی امنیتی

و ده ها مورد دیگر …

اشتباهات خارج سایت

خرید بک لینک های سایت واید

گرفتن لینک از سایت ها و صفحات کم کیفیت ، بی کیفیت و اسپم

گرفتن لینک آنکر تکست با درصد و شاخص چگالی بالا

گرفتن لینک با تعداد بالا در بازه زمانی محدود

قطع رویه لینک بیلدینگ به مدت طولانی

رعایت نکردن اصول لینک بیلدینگ

نادیده گرفتن شبکه های اجتماعی

عدم آنالیز وضعیت رقبا و بی تفاوت بودن به فعالیت آنها

انجام تبادل لینک

لینک دادن به سایت های دیگر با واژه کلیدی مورد کار یا واژه کلیدی مرتبط به آن

عدم توجه و استفاده از لینک نوفالو در لینک دادن یا لینک گرفتن با سایت های دیگر

عدم توجه به شاخص ها لوکال سئو

عدم آگاهی از الگوریتم های جدید

حذف لینک های خارجی بدون بررسی و توجه به شرایط

انتشار محتوا در وب بدون رعایت و توجه به اصول آن

و ده ها مورد دیگر …