سئو محتوا
Content SEO

اگر در دنیای سئو نسبتاً جدید هستید، ممکن است در جلسات بازاریابی اصطلاح سئو محتوا را شنیده باشید ما امروز در اینجاییم تا درباره Content SEO صحبت کنیم.

سئو محتوا چیست؟

برای درک بهتر تعریف متخصصین سئو از تولید محتوای همراه با سئو لازم است تا این مفهوم را در دو بخش توضیح دهیم:

  • “سئو به پروسه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو سئو گفته می شود هدف از سئو دریافت ورودی از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو است.
  • “محتوا” به اطلاعاتی گفته می شود که به صورت زنده در وب برای پاسخ به سوال کاربران تولید شده است البته ممکن است به دلایل دیگری نیز تولید شده باشد.

بنابراین با کنار هم قرار دادن این دو مفهوم به این نتیجه می رسیم که سئو محتوا به هر نوع از محتوایی گفته می شود که در راستای هدف جذب مخاطب (ورودی) از موتورهای جستجو است.

آموزش سئو محتوا

ما قصد نداریم تا هر آنچه که برای سئو محتوا سایت وجود دارد را به شما بگوییم چون توضیح آن بسیار بزرگ تر از یک مقاله است و باید سریالی از مقالات را برای آن در نظر گرفت در عوض ما چند نکته کلیدی را به شما خواهیم گفت.

۱- تحقیق کلید واژه (کلمات کلیدی)

اگر می خواهید از طریق موتورهای جستجو ترافیک بگیرید، بهتر است قبل از شروع نوشتن، تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی هدفتان انجام دهید. اینجوری، شما می توانید روی محتوایی متمرکز شوید که جستجو دارد و انبوهی از ترافیک را روانه سایت شما خواهد کرد. به عبارت دیگر، کیورد ریسرچ به شما کمک می کند تا در مورد چیزی بنویسید که در وب جستجو می شود.

۲- سئو کلید واژه

باید بدانید که چطور باید حداکثر استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود را ببرید اما این نکته را در نظر داشته باشید که سئو محتوا به معنی تکرار بیش از حد کلمه کلیدی (Keyword Stuffing) نیست.

۳- سازمان دهی محتوا

مطالب موجود در سایت باید به شکلی منطقی سازماندهی شوند. این موضوع نه تنها برای سئو مفید است، بلکه به بازدید کنندگان سایت شما نیز کمک می کند تا سایر مطالب مرتبط را به راحتی پیدا کنند، انجام اینکار باعث کاهش Bounce Rate شده و به بهبود سئو سایت کمک می کند.

چند روش برای سازماندهی محتوا وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم:

  • استفاده از مطالب مرتبط
  • استفاده از پست قبلی و بعدی
  • مطالب تصادفی
  • استفاده از برچسب (تگ)
  • لینک سازی داخلی
  • ساخت مقالات سریالی

۴- تبلیغ محتوا

با به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی و ایجاد لینک به محتوای خود (چه از نظر داخلی و چه از نظر لینک خارجی) ، به محتوای جدیدی که تولید کردید اعتبار دهید.