از آنجایی که تعداد محصولات یک فروشگاه اینترنتی بالاست لذا استراتژی سئو آن باید به صورت سئو سایت کلی (Overall SEO) انجام شود.

نگاهی عمیق تر به درک استراتژی سئو فروشگاه اینترنتی

به کلمات کلیدی پایه یا بذر Seed Keywords گفته می شود در پروسه سئو وب سایت فروشگاه ها مخصوصا فروشگاه های اینترنتی تازه تاسیس رتبه گرفتن با کلمات بذر در شروع (آموزش شروع سئو و بهینه سازی سایت) کاریست تقریبا غیر ممکن ، این کلمات معمولا تک واژه هستند به طور مثال فرش، کولر، ساعت و …

در هنگام شروع سئو و بهینه سازی این کلمات باید بر روی کلمات کلیدی طولانی تر یا اصطلاحا Long Tail Keywords کار شود به طور مثال خرید ساعت ارزان.

ما در شرکت سئو فاکس تا به حال میزبان پروژه های سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه هایی موفق بوده ایم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما تماس بگیرید.

سه رکن اساسی در سئو وب سایت فروشگاه اینترنتی

۱- سئو تکنیکال

  • نصب SSL.
  • افزایش سرعت سایت.
  • ریسپانسیو بودن قالب سایت.
  • لینک سازی اصولی.
  • داشتن توضیحات متای جذاب.
  • متن جایگزین عکس یا تگ ALT.
  • استفاده از بردکرامب.
  • ریدایرکت ۳۰۱ محصولات قدیمی به جدید.
  • دسته بندی های سایت را جداگانه طراحی کنید تا دچار کنیبالیزیشن نشوید.
  • از کلمه کلیدی در URL صفحه استفاده کنید.
  • دسته بندی ها را به زیر مجموعه و زیر مجموعه (پدر و فرزند) ایجاد کنید.
  • قبل از بارگذاری تصاویر آن ها را فشرده سازی کنید. (آموزش سئو عکس) را مطالعه کنید.
  • از جستجوگر ایجکس استفاده کنید.
  • عنوان سایت را تا ۶۰ الی ۷۰ کارکتر بنویسید و در آنها از کلمات کلیدی اصلی برای جلب نظر کاربران استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص آموزش سئو و بهینه سازی تگ عنوان سایت را مطالعه کنید.
  • دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.
  • صفحه ۴۰۴ سایت را نوایندکس کنید.
  • از ماژول های گفتگوی آنلاین برای ارتباط بهتر با کاربر استفاده کنید.
  • نقشه سایت (Sitemap) داشته باشید و آن را به گوگل معرفی کنید.
  • فایل Robots.txt را بسازید و مطمئن شوید در جای درست خود قرار گرفته است.
  • با با لینک سازی داخلی بانس ریت سایت را کاهش دهید.
  • بلوک محصولات مرتبط را بسازید.
  • به جای عبارت “کلیک کنید”، از انکرتکست متناسب با صفحه لینک شونده استفاده کنید.
  • بهینه سازی فروشگاه اینترنتی شما باید در جهت بهبود تجربه کاربر باشد.
  • در هنگام موقعیت های زمانی خاص مانند اعیاد از تخفیف های مناسبتی استفاده کنید.
  • با ایجاد صفحه درباره ما، محتوای سایت را افزایش دهید و به گوگل اعلام کنید که در چه زمینه ای فعالیت می کنید.
  • همواره نام محصول را در عنوان صفحه به کار برید.
  • بر روی عبارت کلیدی بلند (Long Tail Keywords) تمرکز کنید.
  • صفحه نخست فروشگاه اینترنتی باید از پتانسیل بالایی برای فروش برخوردار باشد.
  • ساختار دسته بندی های سایت را به گونه صحیح پیاده سازی کنید.
  • گوگل یو آر ال های ساده، کوتاه و تمیز را دوست دارد.
  • گوهینامه SSl برای سایت خریداری کنید.
  • اگر محصولی به اتمام رسیده مکانی را فراهم کنید تا کاربران با ثبت تلفن یا ایمیل خود از موجود شدن دوباره آن مطلع شوند.
  • ۳۲. اندازه هر عکس در نسخه های مویابلی صفحات را حداکثر تا ۷۰KB فشرده کنید تا سرعت بارگذاری سایت کاهش یابد.
  • استفاده از عباراتی مانند “خرید آنلاین” در تگ عنوان می تواند باعث افزایش CTR شود.
  • دقت داشته باشید که از تیتر و سرتیتر ها در صفحات محصولات استفاده کنید.
  • از تگ کانونیکال استفاده کنید تا اولویت اصلی در بین چندین آدرس مختلف از یک محصول مشخص شود.
  • با به کار گیری شمارش معکوس در صفحه محصولات سایت کاربران را مجاب به خرید آن کنید. 

۲- محتوا

  • از عباراتی مانند “ارسال رایگان” و “تخفیف” استفاده کنید.
  • برای هر محصول توضیحاتی در اندازه ۱۵۰۰ کلمه بنویسید.
  • کلمه کلیدی را در پاراگراف اول متن به کار ببرید.
  • توضیحات دقیقی را به همراه جزییات محصول بنویسید.
  • قابلیت مقایسه کالا حتما فعال باشد.
  •  از عبارات توصیفی قدرتمندی استفاده کنید تا کاربران به واسطه خواندنشان، ترغیب به خرید از فروشگاه اینترنتی خود شوند.
  • پست های بیشتری را در وبلاگ خود منتشر کنید.
  • صفحات لندینگ اختصاصی برای کاربران برای مناسبت های گوناگون بسازید.
  • فصلی نهایت استفاده را بکنید.
  • محتوای سایت را به صورت قابل درک برای کاربران بنویسید.
  • توضیحات بلندتری برای محصولات خود بنویسید.
  • تعدادی از محصولات سایت را رایگان کنید، حتی اگر به صورت موقتی باشد.
  • توضیحات محصولات خود را آپدیت کنید.
  • دست به تولید محتوایی بزنید که کاربر با خواندن آن مجاب به خرید شوند.
  • با استفاده از درج ویدئو خود پتانسیل را برای فروش افزایش دهید.
  • دست به بررسی محصول فروشگاه اینترنتی خودتان با سایر رقبای زده و نقاط ضعف و قوط سایت را بشناسید.

۳- برندینگ

  • نقدهای مثبتی از شما در شبکه های اجتماعی می شود تاثیر زیادی در تبدیل کاربران به مشتری دارد.
  • تبلیغات در گوگل را فراموش نکنید.
  • به وسیله Schema نرخ کلیک سایت را بالا ببرید.
  • امروزه بسیاری از کاربران جستجوی خود از محصولات را در سایت های واسطه و مقایسه کننده ها مانند سایت ایمالز و دیجی کالا شروع می کنند.
  • طبق گفته های گوگل، لینک ها و محتوای صفحات، مهمترین عامل در کسب رتبه بالاتر هستند.
  • از وبلاگ نویسان معروف در حیطه کاری خود درخواست کنید محصولات سایت شما را نقد و بررسی کنند.
  • به خریداران محصول اجازه دهید تا با نوشتن تجربه خود از خرید، محتوای صفحات را افزایش دهند.
  • برندسازی سایت را به صورت دائمی انجام دهید.
  •  استفاده از پست مهمان بک لینک های معتبری برای سایت خود ایجاد کنید.
  • از مزایای ریچ اسنیپت استفاده کنید.
  • بر روی کلمات اصلی زمینه کاری خود کار کنید.
  • نقد و بررسی هایی بی طرفانه حول محصولاتی که در سایت خود به فروش می رسانید، بنویسید.
  • وبلاگ نویسانی را به خدمت بگیرید و محتوای وبسایت را افزایش دهید.
  • لینک های نامعتبر سایت را شناسایی کرده و آن ها را Disavow کنید.
  • گوگل به لینک های طبیعی علاقه مند است. 
  • در مراسمات و کنفرانس های محلی شرکت کنید تا علاوه بر بیشتر دیده شوید.
  • شرکت خود را در سایت های نقد و بررسی یا اپلیکیشن ها ثبت کنید.
  • اگر فروشگاه اینترنتی شما از نوع محلیست، آن را در دایرکتوری ها ثبت کنید.
  • در فروم های مرتبط با محصولات خود عضو شوید و با نام فروشگاه خود در بحث ها شرکت کنید.
  • با ارسال ایمیل خریداران را پس از خرید محصول، ترغیب به نوشتن بررسی و دادن امتیاز به آن محصول کنید.

آموزش سئو و بهینه سازی فروشگاه آنلاین

  • تحقیق کلمه کلیدی
  • ساخت کلمه کلیدی دنباله دار یا Long Tail Keywords
  • تحلیل سایت رقیب
  • بررسی کلمات کلیدی با Keyword Planner
  • استفاده درست از کلمه کلیدی در صفحات محصول و دسته بندی
  • تطبیق معماری سایت با یک فروشگاه آنلاین سئو شده
  • سئوی داخلی صفحه فروشگاه اینترنتی
  • تولید بک لینک برای سایت فروشگاهی
  • مطالعه کتاب های راهنمای جامع سئو فروشگاه اینترنتی

تکنیک های سئو فروشگاه آنلاین

  • انتخاب عنوان مناسب
  • بهینه سازی کلمات کلیدی
  • لینک سازی داخلی
  • بک لینک خارجی
  • کاهش سرعت بالا آمدن سایت فروشگاهی
  • طراحی واکنش گرا
  • شبکه های اجتماعی
  • نقد و نظر مشتریان محصولات
  • پشتیبانی آنلاین

نکات مهم در نحوه انجام سئو محصولات فروشگاه اینترنتی

  • افزودن یک عنوان عالی برای هر محصول.
  • نوشتن توضیحات مناسب و غیر تکراری برای محصولات.
  • به صفحات خود توضیحات متا دعوت کننده اضاف کنید.
  • انتخاب آدرس اینترنتی (URL) خوب و آسان.
  • استفاده از تصاویر با کیفیت بالا.
  • کاهش حجم تصاویر.
  • تجربه کاربری را هیچوقت فراموش نکنید.
  • افزودن داده های ساختاریافته (structured data) به محصولات.
  • افزودن نظرات واقعی کاربران درصفحه محصول.
  • سرعت سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید.
  • تست سایت و صفحات فروشگاه.
  • ایجاد اعتماد در بین مشتریان و معرفی هویت واقعی کسب و کار.

تعرفه خدمات سئو فروشگاه اینترنتی

تعرفه، هزینه و قیمت خدمات سئو فروشگاه اینترنتی آنلاین کاملا بستگی به سطح رقابت در حوزه کاری فروشگاه دارد، ابزارهایی مانند KWfinder می توانند یک چشم انداز کلی نسبت به میزان سختی کلمات کلیدی ارائه دهند اما به هر حال این قیمت باید توسط متخصص سئو برآورد شود.