Please or عضویت to create posts and topics.

عوامل موثر و تاثیرگذار در سئو سایت

سئو فرمول مشخصی ندارد. اما در عین حال عوامل موثری در سئو وجود دارند که در صورت کنار هم قرار گرفتن می توانند نتایج خوبی برای کسب و کار شما ایجاد کنند.

سئو شامل پیاده سازی اقدامات تاثیر گذاریست که در صورت اجرای صحیح و قرار گرفتن در یک ترتیب مناسب می توانند کاربران و مشتریان زیادی برایتان ایجاد کرده و منجر به فروش خوبی برای شرکت شما گردند. در این پست به معرفی مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی سئو پرداخته ایم. شما با دقت نظر در این عوامل می توانید به موفقیت بالایی در کسب و کار خود دست یابید.

۱. مخاطبین و رقبای کسب و کار شما

شناخت مخاطبین و کسب و کارتان بایستی در صدر اولویت های هر استراتژی سئو باشد.

  • کسب و کار شما چیست؟
  • اصلی ترین رقبای شما کدامند؟
  • رقبای شما چه چیزهایی را در اولویت کسب و کار خود قرار داده اند؟
  • رقبای شما چه آیتم هایی از سئو را در اولویت خود قرار داده اند؟
  • رقابت در چه حوزه هایی سنگین تر است؟

پاسخ به این پرسش ها می تواند به قدم های بعدی شما در سئو جهت داده و تصمیمات بهتری در تعیین استراتژی سئو وب سایت خود بگیرید.

۲. جستجوی کلمات کلیدی

پس از شناخت مخاطبین و استانداردهای کسب و کارتان، جستجوی کلمات کلیدی بهترین راهکار برای درک نیازهای کاربران و همینطور شناخت عباراتیست که آنها برای رفع این نیاز در موتورهای جستجو سرچ می کنند.

دقت داشته باشید که کشف عبارتی که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می کنند، هم اندازه نحوه جستجوی آنها مهم است. تنها تغییراتی کوچک در کلمات کلیدی ممکن است موجب شکست یا موفقیت در استراتژی سئو شود.

۳. نیاز کاربران

نیاز کاربران از جستجو چیزی فراتر از کلمات کلیدیست و این مسئله تاثیر مهمی در هر کمپین سئو دارد. تولید محتوا برای یک کلمه کلیدی بایستی در راستای پاسخ به نیاز آنها باشد و این چیزی نیست که به راحتی با نگاه کردن به کلمه کلیدی به دست آید.

یکی از راهکارهای خوب برای درک نیاز کاربران، جستجوی آن کلمه کلیدی و مشاهده وب سایت های قرار گرفته در صفحه اول گوگل است. در بسیاری از مواقع گوگل وب سایت هایی را در رتبه های بالاتر نمایش می دهد که پاسخ به بهتری به نیاز کاربران داده اند. با بررسی وب سایت ها برتر و بهره بردن از الگوی محتوای آنها، به نیاز کاربران به شکل بهتری پاسخ دهید.

نکته مهم دیگر تغییر نیاز کاربران در طول زمان است. به عنوان مثال روزگاری هدف کاربران از جستجوی کلمه موبایل، یافتن دستگاه های موبایل بود، اما این نیاز ممکن است در طول سالیان تغییر یافته و امروزه هدف از جستجوی این کلمه، یافتن اپلیکیشن های موبایل باشد.

۴. آنالیز و تهیه گزارش

در سئو همیشه بایستی واقع گرایانه عمل کنیم. هیچ چیز در یک برنامه سئو مهمتر از گزارشات دقیق نیست. اگر نتوانید گزارشات دقیقی از کمپین سئو خود دریافت کنید، چگونه می توانید سئو وب سایت خود را در جهت درستی پیش ببرید.

در بسیاری از کسب و کارها نیازی به گزارشات روزانه و جستجوی کلمه کلیدی به صورت هفتگی نیست. این گونه کسب و کارها شاید تا شش ماه نیاز به چنین مواردی نداشته باشند. اما اگر شما در کسب و کار فعالیت می کنید که به سرعت در حال تغییر است، شاید نیاز باشد که هر ماه دست به جستجوی کلمات کلیدی زده و از نیازهای جدید کاربران آگاه شوید.

با یافتن کلمات کلیدی که بیشترین سهم ورودی سایت را تشکیل می دهند می توانید در بروزرسانی های بعدی سایت آگاهانه تر عمل کرده و بر روی دیگر کلمات کلیدی سرمایه گذاری کنید. در حالت کلی تهیه گزارشات می تواند در جهت گیری سئو و تصمیم گیری ها کمک شایانی کند.