این روز ها بسیاری از جستجو ها در اینترنت بر اساس به منطقه ی جغرافیایی صورت میگیرد اهمیت لوکال سئو در اینجا مشخص می شود. به طور مثال شخصی که در گوگل کلمه کافی شاپ یا کافی شاپ نزدیک من را جستجو می کند به دنبال نزدیک ترین محل به خود است. در اینجاست که اهمیت لوکال سئو و نتایج جستجو محلی مشخص می شود.

تعریف لوکال سئو چیست [آپدیت شده در 2022]

موتور جستجو برای درک هدف کاربر از جستجوی محلی الگوریتم کبوتر را طراحی کرده است. به بهینه سازی صفحات سایت برای بهبود سئو کلمات کلیدی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی جستجو کننده لوکال سئو گفته می شوند

اهمیت سئو محلی در موفقیت یک پروژه سئو سایت

طبق آمار بدست آمده نرخ جستجو های محلی روز به روز در حال افزایش است این میزان در حال حاضر به حدی رسیده است که در 2019 نتیجه جستجو بسیاری از کلمه کلیدی بر اساس موقعیت جغرافیایی شخص جستجو کننده به آن نمایش داده می شود. به طور مثال نتایج جستجو کلمه سئو سایت در سال 2018 و 2017 اصلا شبیه به نتایج جستجو امروزی نبود.

آخرین تکنیک های سئو محلی [Local SEO]

برای افزایش رتبه کلمات کلیدی سایت در نتایج جستجو محلی (لوکال) گوگل و سایر موتورهای جستجو فاکتور هایی را در نظر گرفته اند که ما آن ها را به مرحله به مرحله با جزئیات معرفی می کنیم.

1- نقش ثبت سایت در گوگل در سئو محلی

ثبت سایت در نقشه گوگل آغاز راه است. ابتدا باید اطلاعات کسب و کار اینترنتی خود که شامل موارد زیر می شوند:

  • نام محل
  • لوکیشن دقیق بر روی نقشه
  • شماره تماس
  • آدرس وب سایت
  • آدرس محل
  • ساعت کاری
  • تصویر
  • زمینه فعالیت

در فهرست مکان های گوگل ثبت کنید. اطلاعات وارد شده توسط راهنمایان گوگل بررسی خواهند شد و در صورت تایید مکان شما در نتایج جستجو گوگل به نمایش خواهد آمد.

2- نقش گوگل بیزینس در محلی

ابزار کسب و کار گوگل برای مدیریت بیزینس در گوگل پدید آماده است اما متاسفانه برای مکان های ثبت شده در نقشه ایران، کوبا، سوریه و کره شمالی کار نمی کند 🙁

3- نقش کلمه کلیدی در عنوان صفحه در سئو محلی

وجود کلمه کلیدی بعلاوه محل جغرافیایی هدف مهم ترین فاکتور در لوکال سئو است.

4- نقش نشانه گذاری اسکیما در سئو محلی

اگر عنوان حاوی کلمه کلیدی است شانس بهتری برای کسب رتبه در نتایج جستجو محلی دارید. نشانه گذاری توسط اسکیما, میکرو دیتا یا جیسون انجام می شود. هر صفحه مارک آپ مخصوص به خود را دارد نظیر: مقاله، فیلم، موزیک یا …

5- نقش نظرات گوگل در سئو محلی

یکی از امکانات گوگل مپ برای مکان های ثبت شده فیلد نظرات و پرسش و پاسخ است. مکان هایی که امتیاز بیشتر و بالاتری نسبت به رقبا دارند از رتبه بهتری در نتایج جستجو برخوردار خواهند بود.

6- نقش انکر تکست در سئو محلی

ساخت بک لینک با انکر تکست کلمه کلیدی جغرافیایی بسیار در افزایش رتبه موثر است.

7- نقش مشخصات تماس در موفقیت در سئو محلی

توصیه می شود تا آدرس و مشخصات کسب و کار آنلاین سایت را در صفحه تماس با ما وب سایت درج کنید تا گوگل متوجه ارتباط میان محل ثبت شده و وب سایت مرتبط شود.

8- نقش دایرکوتوری ها در سئو محلی

ثبت آدرس سایت و مشخصات کسب و کار در دایرکتوری های اینترنتی کمی به بهبود نتایج کمک می کند.

9- نقش سایت موبایل فرندلی در سئو محلی

طبق تحقیقات انجام شده بیش از 70% جستجو های محلی توسط موبایل و تبلت انجام می شود بنابراین ظاهر صفحات باید طوری طراحی شود که در موبایل و تبلت به خوبی نمایش داده شود.