سایت Majestic SEO چیست؟

سایت Majestic SEO چیست؟
سایت Majestic SEO چیست؟Reviewed by احسان اسکندری on Sep 30Rating: 5.0سایت Majestic SEO چیست؟

بررسی وضعیت سئو سایت یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت رتبه سایت در موتور های جستجوگر می باشد که سایت Majestic.com بهترین گزینه برای بررسی آن است.

سایت Majestic SEO چیست؟

Majestic.com با نام تجاری Majestic SEO نام وب سایتی است که دارای بزرگترین پایگاه داده اینترنتی لینک است. Majestic با نمایش لینک های ورودی به یک وب سایت و پارامتر های اندازه گیری کیفیت لینک معیار هایی را جهت بررسی کیفیت لینک های ورودی به یک سایت در نظر می گیرد و با استفاده از آن   TRUST FLOW و CITATION FLOW  سایت را بدست می آورد.

Majestic چگونه کار می کند؟

Majestic نیز مانند موتور های جستجوگر دارای خرنده هایی (Crawler) است که در سرار اینترنت مشغول دنبال کردن لینک ها و صفحات جدید هستند، این خزنده ها پس از بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود در هر صفحه اطلاعات آن را در پایگاه داده ذخیره می کنند. الگوریتم های Majestic مانند Google page rank برای هر وب سایت اعتبار جداگانه ای در نظر می گیرند که TRUST FLOW نام دارد، هر چه TRUST FLOW یک سایت به عدد 100 نردیک تر باشد آن سایت از اعتبار و قدرت بیشتری برخوردار است.

Majestic چه اطلاعاتی را به کاربران می دهد؟

 از جمله مهم ترین اطلاعاتی که خزنده های Majestic بررسی کرده و در معرض نمایش کاربران قرار می دهند می توان به:

  • تعداد لینک های – External Backlinks
  • تعداد لینک از دامنه – Referring Domains
  • تعداد لینک از آی پی – Referring IPs
  • عنوان صفحه – Page Title
  • آخرین زمان بررسی خزنده – URL Last Crawled
  • تاریخچه لینک های دامنه – URL Backlink History
  • آنکر تکست (متن لینک شده) – Anchor Text
  • تنوع لینکی – Backlink Breakdown
  • لیست بک لینک های سایت – Backlinks
  • لیست بیشترین صفحات لینک شده – Pages
  • لینک های از دست رفته – Lost link
  • لینک های Nofollow
  • لینک های جدید – New link
  • موقعیت لینک ها – Map

Majestic چه کمکی به سئو می کند؟

همانطور که در قبل گفتیم در حال حاضر Majestic  با بیش از 3 تریلیون لینک ثبت شده بزرگترین پایگاه داده بک لینک در دنیا است و بک لینک هم مهم ترین عامل افزایش رتبه سایت در موتور های جستجوگر! بنابراین وبمستران و سئو کاران با بکارگیری ابزارهای رایگان و غیر رایگان Majestic قادر خواهند بود تا وضعیت سایت های خود از نظر Off-page SEO را بررسی کرده و برای بهبود آن تلاش کنند.

منبع: https://seofox.ir

3 سالی هست که در حوضه سئو موضوعات رقابتی فعالیت می کنم و در حال حاضر هم در شرکت طراحی سایت آذرین وب مشغول به کار سئو هستم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *