سئو خارجی

سئو خارجی
Off page SEO

سئو خارجی دنیای پیچیده تری نسبت به دیگر روش های سئو مثل سئو داخلی و سئو تکنیکال دارد.

سئو خارجی یا Off Page Seo چیست؟

سئو خارجی به طور کلی شامل دریافت سیگنال از دیگر سایت ها به سایت خود می شود که مهم ترین آن نیز ساخت بک لینک (لینک بیلدینگ) و یا ترافیک سازی است.

سئو فاکس

انجام کارهای مرتبط با سئوی خارجی (Off site SEO) اگر طبق اصول سئو و در چهار چوب صحیح در بستر دانش و تجربه انجام شود منجر به حصول نتیجه مطلبوب خواهد شد اما انجام بالعکس آن باعث باعث کاهش رتبه و در مواردی حذف از نتایج جستجو و پنالتی گوگل را در بر خواهد داشت.

چک لیست فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت خارجی

در بخش زیر مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل خارجی سایت به ترتیب اهمیت لیست می شوند:

بک لینک

بک لینک

ساده بگوییم: بک لینک مهم ترین فاکتور از بین بیش از ۲۰۰ فاکتور موجود در رتبه بندی گوگل است.

چرا لینک ها برای موتور جستجو حائز اهمیت اند؟

با یک نگاه کلی می توان فهمید که وجود لینک ها باعث پدیدار شدن موتور های جستجو هستند. خزنده وب از طریق دنبال کردن لینک ها در وب وب صفحات را پیدا می کند سپس صفحه را در ایندکس خود ذخیره کرده و بر اساس بیش از ۲۰۰ فاکتو رتبه بندی می کنند. اینترنت یک تار عنکبوت است که هر تار لینک، عنکبوت خزنده و شبکه ی تارها مجموعا در کنار یکدیگر دنیای وب را تشکیل می دهند.

انواع لینک

تمامی لینک ها در دسته بندی زیر قرار میگیرند:

لینک طبیعی (Natural link): بک لینک هایی که ما در ساخت آن هیچ نقش مستقیمی نداریم. این دسته از لینک ها معمولا به دلیل موجود تولید محتوا با کیفیت در سایت، منبع یا برند بودن در حوزه ای خاص به سایت داده می شوند.

لینک دستی (Manual link): لینک های دستی توسط شخصی برای بهبود سئو ساخته می شوند که معمولا در قالب روش های زیر قرار میگیرند:

  • ارسال ایمیل و درخواست لینک
  • لینک امضا
  • لینک در نظرات دیگر سایت ها
  • لینک از دایرکتوری
  • بازنشر مطالب در سایت های خبری
  • شبکه وبلاگ خصوصی
  • اشتراک گذاری ویدئو
  • ثبت لینک فرم های انلاین

لینک ها مهم هستند اما به شرطی که …

تا اینجا گفتیم که بک لینک در واقع اولین فاکتور تاثیر گذار در رشد رتبه وب سایت است اما باید بدانید که هر لینکی به نفع شما نیست و این شرایط است که نحوه اثر گذاری لینک بر روی سایت را مشخص می کند:

۱- کیفیت بک لینک

کیفیت بک لینک به عوامل متعددی بستگی دارد اما از نظر ما لینک‌هایی با ارزش طلقی می شوند که علاوه بر انتقال اتوریتی باعث ایجاد ترافیک شوند؛ با یک استراتژی رپورتاژ صحیح می توان اینکار را عملی کرد.

۲- محبوبیت سایت لینک دهنده

محبوبیت سایت بستگی به محتوا، ترافیک، لینک ها دریافتی، عمر دامنه، تاثیر بر وب و صنعت خاص خود و … دارد؛ هر چه بک لینک دریافتی از سایت محبوب تری باشد تاثیر آن در رتبه بیشتر خواهد بود.

۳- ارتباط میان صفحه لینک دهنده و لینک شونده

اگر محتوای صفحه ای به سایت شما مربوط نیست بهتر است که فکر دریافت بک لینک از آن وب سایت را فراموش کنید. لینک های مرتبط معمولا مقدار زیادی اعتبار و ترافیک را برای سایت شما به ارمغان می آورند.

۴- انکر تکست (Anchor Text)

انکر تکست کلمه لینک شونده است، این متن از اهمیت بالایی برای درک محتوای لینک توسط موتور جستجو برخوردار است.

۵- تعداد کل بک لینک های دامنه

هر چه تعداد بک لینک های معتبر بیشتر باشد وضعیت سئو سایت هم به مرور زمان بهتر می شود.

۶- لینک پشت لینک

بدون شک با ارزش ترین لینک‎‌ها از صفحاتی هستند که همان صفحه دارای لینک است این یعنی اگر از یک صفحه محبوب در وب که خود دارای لینک است لینک داشته باشید شانس برنده شدن در نتایج جستجو افزایش پیدا می کند.

این کار با انجام Tiered Link Building در استراتژی رپورتاژ قابل انجام است.

  1. کوتاه بود ولی مفید

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
  2. محمد افضل زاده

    خیلی عالی بود کاش بهترین سایت هایی که میشد داخلشون لینک سازی کرد رو معرفی می کردید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *