وبلاگ آموزش سئو و بهینه سازی سایت

سئو خارجی

پیاده سازی استراتژی سئو خارجی به نسبت سئو داخلی و تکنیکال پیچیده تر است و البته از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می باشد.

تعریف سئو خارجی چیست [آپدیت شده در 2022]

سئو خارجی به طور کلی شامل دریافت سیگنال از دیگر سایت ها به سایت خود می شود که مهم ترین آن نیز ساخت بک لینک (لینک بیلدینگ) و یا ترافیک سازی است. انجام کارهای مرتبط با سئوی خارجی (Off site SEO) اگر طبق اصول سئو و در چهار چوب صحیح در بستر دانش و تجربه انجام شود منجر به حصول نتیجه مطلبوب خواهد شد اما انجام بالعکس آن باعث باعث کاهش رتبه و در مواردی حذف از نتایج جستجو و پنالتی گوگل را در بر خواهد داشت.

چک لیست سئو خارجی

در بخش زیر مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل خارجی سایت به ترتیب اهمیت لیست می شوند:

  • بک لینک
  • ترافیک وب
  • سوشیال سیگنال
  • اشاره به نام برند
  • اشاره به محتوای مرجع

نقش بک لینک در موفقیت استراتژی سئو خارجی سایت

ساده بگوییم: لینک مهم ترین فاکتور از بین بیش از 200 فاکتور موجود در رتبه بندی گوگل است. چرا لینک ها برای موتور جستجو حائز اهمیت اند؟ با یک نگاه کلی می توان فهمید که وجود لینک ها باعث پدیدار شدن موتور های جستجو هستند. خزنده وب از طریق دنبال کردن لینک ها در وب وب صفحات را پیدا می کند سپس صفحه را در ایندکس خود ذخیره کرده و بر اساس بیش از 200 فاکتو رتبه بندی می کنند. اینترنت یک تار عنکبوت است که هر تار لینک، عنکبوت خزنده و شبکه ی تارها مجموعا در کنار یکدیگر دنیای وب را تشکیل می دهند.

ترکیب انواع لینک در سئو

تمامی لینک ها در دسته بندی های زیر قرار میگیرند:

تعریف لینک طبیعی در سئو خارجی

بک لینک هایی که ما در ساخت آن هیچ نقش مستقیمی نداریم. این دسته از لینک ها معمولا به دلیل موجود تولید محتوا با کیفیت در سایت، منبع یا برند بودن در حوزه ای خاص به سایت داده می شوند.

تعریف لینک دستی در سئو خارجی

لینک های دستی توسط شخصی برای بهبود سئو ساخته می شوند که معمولا در قالب روش های زیر قرار میگیرند:

  • ارسال ایمیل و درخواست لینک
  • لینک امضا
  • لینک در نظرات دیگر سایت ها
  • لینک از دایرکتوری
  • بازنشر مطالب در سایت های خبری
  • شبکه وبلاگ خصوصی
  • اشتراک گذاری ویدئو
  • ثبت لینک فرم های انلاین

لینک ها در سئو مهم هستند به شرطی که …

تا اینجا گفتیم که بک لینک در واقع اولین فاکتور تاثیر گذار در رشد رتبه وب سایت است اما باید بدانید که هر لینکی به نفع شما نیست و این شرایط است که نحوه اثر گذاری لینک بر روی سایت را مشخص می کند:

1- نقش کیفیت بک لینک در سئو خارجی

کیفیت بک لینک به عوامل متعددی بستگی دارد اما از نظر ما لینک‌هایی با ارزش طلقی می شوند که علاوه بر انتقال اتوریتی باعث ایجاد ترافیک شوند؛ با یک استراتژی رپورتاژ صحیح می توان اینکار را عملی کرد.

2- نقش محبوبیت سایت لینک دهنده در سئو خارجی

محبوبیت سایت بستگی به محتوا، ترافیک، لینک ها دریافتی، عمر دامنه، تاثیر بر وب و صنعت خاص خود و … دارد؛ هر چه بک لینک دریافتی از سایت محبوب تری باشد تاثیر آن در رتبه بیشتر خواهد بود.

3- ارتباط میان صفحه لینک دهنده و لینک شونده در سئو خارجی

اگر محتوای صفحه ای به سایت شما مربوط نیست بهتر است که فکر دریافت بک لینک از آن وب سایت را فراموش کنید. لینک های مرتبط معمولا مقدار زیادی اعتبار و ترافیک را برای سایت شما به ارمغان می آورند.

4- تاثیر انکر تکست (Anchor Text) در سئو خارجی

انکر تکست کلمه لینک شونده است، این متن از اهمیت بالایی برای درک محتوای لینک توسط موتور جستجو برخوردار است.

5- نقش اثر تعداد کل بک لینک های دامنه بر سئو خارجی سایت

هر چه تعداد بک لینک های معتبر بیشتر باشد وضعیت سئو سایت هم به مرور زمان بهتر می شود.

6- تعریف لینک پشت لینک یا لینک جویس در سئو خارجی

بدون شک با ارزش ترین لینک‎‌ها از صفحاتی هستند که همان صفحه دارای لینک است این یعنی اگر از یک صفحه محبوب در وب که خود دارای لینک است لینک داشته باشید شانس برنده شدن در نتایج جستجو افزایش پیدا می کند. این کار با انجام Tiered Link Building در استراتژی رپورتاژ قابل انجام است.

نوشته قبلی

ابزار سئو

نوشته بعدی

سئو داخلی

  1. کوتاه بود ولی مفید

  2. محمد عزیز ما در صفحه لیست بک لینک رایگان این کار را کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

SEOFox