PBN چیست

PBN
Private Blog Network

اگر سئوکار باشید احتمالا نام PBN به گوشتان خورده است اما واقعا PBN چیست؟ آیا باعث بهبود سئو می شود یا سایت را در سیاه چال پنالتی گوگل می اندازد؟

لینک های ورودی به سایت از مهم ترین فاکتورهای SEO هستند البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که Backlink ها به اندازه که می توانند در افزایش رتبه اثر بخش باشند، بزرگترین عامل برای از دست رفتن جایگاه نیز هستند. PBN ها در حقیقت مانند شمیر دولبه عمل می کنند؛ اگر طرز استفاده از آنها را ندانیم ممکن است به اعتبار سایت خود لطمه بزنیم.

PBN چیست؟

PBN مخفف عبارت تکمیلی Private Blog Network می باشد که به مرور زمان به Private Backlink Network تغییر پیدا کرده است. PBN به معنای شبکه وبلاگ خصوصی می باشد.

سئو فاکس

تعریف ساده تر PBN این چنین است: مجموعه وبلاگ های ساخته و مدیریت شده توسط خودمان برای افزایش رتبه سایت به واسطه لینک بیلدینگ در این وبلاگ ها که در نهایت موجب تقویت سئو سایت اصلی می شود.

ساخت PBN از تکنیک های سئو غیر قانونی و یا سئو کلاه خاکستری به شمار می رود و گوگل به شدت با آن مقابله می کند.

کمی قبل تر الگوریتم‌های گوگل هوشمندی امروز را نداشتند و برای رتبه بندی نتایج بسیار به Backlink وابسطه بودند، اگر وبمستری قدیمی باشید احتمالا با مفهوم PageRank آشنایی دارید که عددی بود بین ۱ تا ۱۰ ما از آن زمان ها صحبت می کنیم …

اما امروزه با هوشمند تر شدن گوگل، گوگل راه های زیادی را برای پیدا کردن شبکه سایت های خصوصی پیدا کرده و از آن برای جریمه سایت های خاطی استفاده می کند لذا توصیه می کنیم اگر در سئو تازه کار هستید به سراغ لینک سازی در PBN نروید.

چرا هر سایت باید یک PBN اختصاصی داشه باشد؟

مدیران سایت معمولا برای موفقیت در سئو بر روی لینک سازی خارجی و داخلی خود تمرکز می کنند و این امر زمانی میسر می شود که مدیر سایت موفق به پیدا کردن صفحات مرتبط با موضوع اصلی سایت خود باشد اما در PBN شما قادر هستید تا صفحه مرتبط خود را به صورت دستی ایجاد کرده و از ان به سایت اصلی (Money Site) لینک خروجی دهید.

PBN و جریمه گوگل

پس از پاسخ به سوال PBN چیست اشاره ای به موضوع جریمه و Google Penalties می کنیم، کمی قبل تر گفتیم که راه اندازی شبکه وبلاگ های خصوص یا PBN می تواند بسیار مثمر ثمر باشد اما خطرات خاص خود را نیز دارد.

گوگل روش هایی را برای شناسایی این سایت ها پیدا کرده است که بای آنها را خوب به خاطر سپارد:

  • دامنه های سایت همگی به نام یک نفر ثبت شده باشند.
  • سایت های بر روی یک هاست میزبانی شوند.
  • سایت ها دارای آی پی یکسان باشند.
  • محتوای دامنه جدید با دامنه قدیمی خریداری شده همخوانی نداشته باشد.
  1. ایرج رضایی

    سلام
    اگه چندین سایت راه اندازی کنیم و محتوای یونیک در اونها منتشر کنیم و لینک سازی داخلی برای اونها انجام بدیم و لینک سازی هم براشون انجام بدیم و از این سایت ها بک لینک بگیریم قدرتشون از رپورتاز اگهی بیشتر هست

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    • سلام، بستگی داره چه سایتی برای رپورتاژ رو بخوایم ملاک در نظر بگیریم ولی طبق تجربه سایت هایی که قیمت رپورتاژ در اونها بیشتر از ۳۰۰ هزار است تاثیر بیشتری دارند

      ۵ اسفند ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *