رنک برین را می توان یکی از جدید ترین الگوریتم های گوگل بر مبنای هوش مصنوعی دانست این الگوریتم در OCTOBER 26TH, 2015 رونمایی شد. الگوریتم رنک برین (Rankbrain) وظیفه درک مفهوم عبارت جستجو شده توسط کاربر را داشته تا بهترین پاسخ را برای وی در SERP به نمایش در بیاورد؛ این الگوریتم نتایج جستجو را بر اساس رفتار کاربر طبقه بندی می کند.

نقش رنک برین در سئو

الگوریتم های گوگل برای تاثیر گذاری در رتبه بندی نتایج جستجو با تحلیل داده های موجود در وب تلاش می کنند تا بهترین نتایج جستجو را به کاربران ارائه کنند. از گذشته تا کنون الگوریتم های زیادی به گوگل اضافه شده که هر کدام وظیفه آنالیز بخشی از نتایج جستجو را داشته تا بهترین پاسخ را به نیاز کاربر بدهند؛ به طور مثال در سال 2013 گوگل یکی از اصلی ترین الگوریتم های خود به نام مرغ مگس خوار رونمایی کرد که تاثیر بسیاری بر روی نتایج جستجو داشت.

در آپریل 2012 الگوریتم پنگوئن گوگل وارد بازار شد تا سایت های اسپمر که به خرید و فروش بک لینک مشغول هستند را جریمه کند.

علت پدیدار شدن الگوریتم های گوگل در سئو چه بود؟

نسخه های اولیه الگوریتم های گوگل توجه زیادی به نحوه نگارش محتوا سئو شده، قرار گیری کلمات کلیدی و استفاده بیش از حد از آنها نداشتند لذا مدیران سایت با اسپم کردن کلمه کلیدی در صفحه قادر به کسب رتبه بودند در اینجا بود که پاندا به میان آمد تا از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در صفحه (Keyword Stuffing) جلوگیری کند. هر الگوریتم گوگل وظیفه خاص خود را بر عهده دارند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص توصیه می کنیم تا با نحوه کارکرد هر یک از آنها آشنا شوید در آینده ای نزدیک تمامی الگوریتم های گوگل را معرفی کرده و در همین صفحه لینک آنها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نقش الگوریتم رنک برین (Rank Brain) در چیست؟

پاسخ این سوال ساده است: الگوریتم رنک برین گوگل راهکاری برای تحلیل هر چه بهتر داده های وب، درک نیاز کاربر و تاثیر گذاری آنها بر روی نتایج جستجو است. رنک برین به صورت رسمی در ماه اکتبر سال 2015 توسط تیم مهندسی گوگل راه اندازی شد؛ این الگوریتم کمک بسزایی به مرغ مگس خوار می کند. رنک برین یک فناوری جدید بر پایه هوش مصنوعی (AI artificial intelligence) می باشد که بر اساس الگوریتم های ماشین لرنینگ (Machine Learning) طراحی شده است.

یادگیری ماشینی این طور تعریف می شود: هنگامی که یک نرم افزار بجای یادگیری توسط انسان با استفاده از برنامه های فنی خود شروع به یادگیری کرده و مفاهیم را درک می کند. الگوریتم های ماشین لرنینگ در فرآیند کاری خود به آنالیز داده های موجود در سطح وب می پردازند و با استفاده از AI سعی در یادگیری از این داده ها را با آزمون و خطا (آزمایش) دارند؛ تعریف ساده تری که می تواند از این موضوع داشت بدین صورت است: موتور جستجو با به کارگیری هوش مصنوعی؛ الگوریتم یادگیری ماشین و ترکیب این دو با یکدیگر هر روزه مفاهیم جدیدی را یاد گرفته و باهوش تر می شوند