اصول، قواعد و قوانین لینک بیلدینگ

قوانین، راه و استاندارد های لینک بیلدینگ
اصول، قواعد و قوانین لینک بیلدینگReviewed by احسان on Aug 8Rating: 5.0اصول، قواعد و قوانین لینک بیلدینگاصول، قواعد و قوانین لینک بیلدینگ - راهنمای جامع و تجربی قانون های ساخت لینک

در این مقاله قصد بررسی اصول، استاندارد ها، قوانین و به طور کلی معرفی نانوشته های قوانین لینک بیلدینگ بپردازیم. قبل از هر چیزی باید اعلام کنم که محتوای این مقاله به صورت کاملا تجربی تولید شده، بنابراین امکان موجود تناقض در آن موجود است.

به عقیده بنده در بیشتر مواقع (نه در همه مواقع) لینک ها مهم ترین فاکتور رتبه بندی وب سایت ها در موتور های جستجوگر، مخصوصا گوگل هستند. ساخت لینک (Link Building) باعث ارسال سیگنال  از سایتی به سایتی و یا از صفحه ای به صفحه ای دیگر می شود و موتور های جستجوگر پس از مشاهده این سیگنال ها ارزشی را از صفحه لینک دهنده می گیرد به صفحه لینک گیرنده انتقال می دهند.

البته لینک بیلدینگ در همین خلاصه نمی شود و در عمل بسیار متفاوت و پیچیده است، اکثر غریب به اتفاق وب سایت ها پس از ساخت لینک به جای بهبود رتبه با کاهش رتبه مواجه می شوند.

قوانین لینک بیلدینگ

قبل از هر چیزی باید متوجه این باشید که گوگل تنها و تنها به دنبال نمایش نتایج بهتر به کاربرانش است و هیچ مشکلی با هیچ کس و هیچ سایتی ندارد! همانطور که گفتیم لینک ها مانند لبه ی چاقو هستند، بسیاری از اشخاص با رعایت نکردن نکات و قوانین لینک بیلدینگ اقدام به ساخت لینک برای سایت خود می کنند، من به شما پیشنهاد می کنم تا از دسته افراد نباشید. خوب دیگر زمینه چینی تمام شد ? بریم تا با قانون های ساخت بک لینک آشنا شویم.

قوانین لینک بیلدینگ

قانون ۱ – گوگل را درک کنید!

همین الان سوالی در رابطه با سئو که جوابش را نمی دانید از خود بپرسید؟؟؟؟؟ جواب چیست ؟؟؟ نمی دانید! من راهی را به شما پیشنهاد می کنیم که تا بتواند پاسخ بیشتر سوالات خودتان را پیدا کنید. خود را جای گوگل گذاشتن و درک گوگل بهترین راه برای فهمیدن پاسخ سوالات ابتدایی سئو است! آیا به نظر شما گوگل از اسپم خوشش میاید ؟ آیا به نظر شما گوگل از دور زدن موتور جستجوگر لذت می برد؟ و هزاران آیای دیگر … پس با این حساب اگر در هنگام لینک بلدینگ بر سر یک دوراهی رسیدید و پاسخی را در جایی پیدا نکردید تنها ثانیه ای خود را جای گوگل بزارید تا جواب سوال خود را پیدا کنید.

قانون ۲ – کیفیت و تعداد بک لینک

مهم ترین فاکتور درجه بندی ارزش لینک ها، کیفیت سایت لینک دهنده به سایت شما است. به طور مثال بعضا ارزش یک لینک نوفالو از سایت ویکی پدیا برابر ارزش دریافت ده ها لینک از وب سایت های معمولی است. از مهم ترین معیار های کیفیت یک لینک می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی سایت لینک دهنده
  • کلمه ی لینک شده (Anchor Text)
  • مرتبط بودن سایت و یا صفحه ی لینک دهنده
  • موجود نبودن لینک های خروجی زیاد در صفحه

قاعدتا پیروزی در یک کلمه سخت و پر رقابت است با تعداد بک لینک های کم و هر چند با کیفیت بالا صورت نمی پذیرد و شما باید لینک های زیاد و متعددی برای سایت خود ایجاد کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

قانون ۳ – Anchor Text

Anchor Text های کلمات لینک شده به سایت شما هستند، و قالبا در تگ <a> و به این صورت قرار می گیرند:

<a href=”http://mysite.com”>عنوان لینک</a>

همانطور اشارکه در قسمت بالایی ه کردیم Anchor Text ها دومین فاکتور مهم در لینک بلدینگ هستند و از طریق همین Anchor Text ها است که موتور های جستجوگر محتوای لینک را متوجه می شوند. سه عامل اساسی فاکتور بندی ارزش یک انکر تکست وجود دارد:

  • عنوان انکر تکست
  • محتوای کلی وب سایت (اینکه آیا به سایت و انکر تکست شما مربوط است یا نه به طور مثال اگر می خواهید در کلمه سئو سایت رتبه کسب کنید، ارزش لینک دریافتی از یک سایت آموزش سئو سایت از یک سایت آشپزشی برای سایت شما به مراتب بیشتر است.
  •  محتوای قبل و بعد Anchor Text (این عامل هم بسیار بسیار مهم است)

 Anchor Text خطرناک ترین بخش لینک بیلدینگ است و اگر علم و تجربه کافی نسبت به آنها نداشته باشید می توانند آسیب های جدی به سایت خود وارد کنید و بالعکس اگر بتوانید از آن ها خوب و به جا استفاده کنید باعث بهبود رتبه سایت خود شوید. این لینک را مشاهده کنید، در سمت راست صفحه باز شده چارتی را مشاهده می کنید که لیستی از Anchor Text های سایت های لینک دهنده به سایت سئو فاکس موجود است. کلمه سئو تا به حال عنوان 10% از لینک های سایت بوده است و پس از سئو آدرس سایت و پس از آدرس سایت بهینه سازی سایت سومین کلمه لینک شده به این سایت بوده است. متاسفانه درصد مشخص و پیش فرضی برای اندازه گیری چگالی Anchor Text ها وجود ندارد اما به نظر خود من برای کلمه اصلی ۲۰ تا ۲۵ درصد می تواند گزینه مناسبی باشد.

پنگوئن

اخیرا با آپدیت جدید پنگوئن گوگل سختگیری بر روی انکر تکست ها بسیار بیشتر شده است و استفاده بیش از حد از یک عنوان می تواند آسیب های جدی به سایت شما بزند. اما اگر با کلمه کلیدی خود لینک نگیرید پس با چی لینک بگیریم؟ این به این معنی نیست که اگر شما با لینکی را با عنوان کلمه کلیدی خود نگیرید آن لینک ارزشی ندارد، شما می توانید با گرفتن لینک های مشابه لینک بیلدینگ را ادامه دهید! به طور مثال اگر کلمه کلیدی شما برای سئو کلمه لینک بیلدینگ است می توانید از کلمات: ساخت لینک, لینک, لینک بیلدینگ داخلی, لینک بیلدینگ خارجی و … استفاده نمایید. اما بازهم به یاد داشته باشید که لینک گرفتن زیاد حتی با عنوان های مشابه هم می تواند در دراز مدت مشکل ساز شود. یک وب سایت به همه نوع لینکی نیاز دارد. به طور کلی مناسب ترین روش Anchor Text ها روش زیر است:

  • لینک با عنوان کلمه کلیدی (به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان اسپم کنید!!)
  • لینک های مرتبط با کلمه کلیدی
  • لینک های برندی (مانند سئو فاکس)
  • لینک های غیر مرتبط مانند: کلیک کنید، اینجا
  • لینک های آدرسی مانند: https://seofox.ir

قانون ۴ – سرعت لینک بیلدینگ

شما جای گوگل: اگر وب سایتی را مشاهده می کردید که در عرض یک روز یا یک هفته ۱۰۰ لینک با کیفیت دریافت کرده، با آن چیکار می کردید؟ آیا مشکوک نمی شدید؟ پروسه لینک سازی یک پروسه دراز مدت است و حتی راحت ترین کلمات کلیدی نیز نیاز به زمان دارند. سعی کنید مسیر تولید محتوا و لینک بیلدینگتان را در یک زمان انجام دهید و یک روتین مشخص داشته باشد.

قانون ۵ – دیگر قانون ها ?

تقریبا قوانین مهم لینک سازی همین هایی بود که بنده خدمت شما عرض کردم اما چند قانون دیگر هست که به دلیل نداشتن اهمیت زیاد از ایجاد عنوان برای آن ها خوداری کردم. یکی از قوانین گرفتن تعداد لینک های زیاد برای یک صفحه مشخص است. متاسفانه این اشتباهی است که بسیاری از وبمستران به آن دچار می شود (حتی خود من هم زمانی دچار این مشکل شده بودم). شما جای گوگل: اگر همه ی لینک های ورودی به یک سایت به یک صفحه (که معمولا صفحه اصلی است) بود چه می کردید!

سخن پایانی

هیچ قانون و داکیومنت (Document) مشخصی با عنوان راهنمای لینک بیلدینگ وجود نداره و من هم تنها تجربیات شخصی خودم رو که در این چند وقته پیدا کردم به اشتراک گذاشتم، امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید و خوشحال می شم که اگر سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید در قسمت نظرات بیان کنید.

موفق باشید – احسان اسکندری

3 سالی هست که در حوضه سئو موضوعات رقابتی فعالیت می کنم و در حال حاضر هم در شرکت طراحی سایت آذرین وب مشغول به کار سئو هستم

7 دیدگاه در “اصول، قواعد و قوانین لینک بیلدینگ

  • سلام مقاله ی زیبایی نوشتید
    اتفاقا این تجربه ها هستند که تئوری های سئو را کامل میکنند.منتظر مقالات دیگرتون هستم

  • ممنون از مقاله خوبتون
    فقط یک سوال داشتم. در سایت مجستیک وقتی لینک سایت خودم رو جستجو کردم در Anchor text ها کلمه هایی بود که متوجه نشدم. برای مثال قبل از دامینم این عدد بود : ( البته اینجا بعدش نشون میده ولی قبلش بود )
    273051.domainsite.com
    یا این عدد بود : 297160.
    یا این کلمه هست : open
    ممنون میشم راهنمایی کنید که اینها چی هستند.

    • این لینک ها از یک سری سایت ها میاد که لینک سایت های موجود در اینترنت رو آرشیو می کنن و با عدد، آدرس سایت و یا هر Anchor Text دیگه ای بهش لینک می دن. زیاد هم جای نگرانی نیست چون اکثرشون به صورت Nofollow درج می شن.

  • واقعا ممنون از مقاله خوبتون،جواب یه سری از سوالاتم رو گرفتم،فقط یه چیزی واسم مبهمه:
    به عنوان مثال من روزی 2 تا محتوا انتشار میدم،آیا باید در کنار این 2 تا محتوا که انتشار دادم همزمان 2 تا بک لینگ بگیرم؟
    اگر اینطوره پس محتوایی که انتشار داده میشه بع از انتسار باید تو شبکه های اجتمایی share بشه،ممکنه من تو 20 تا شبکه انتشار بدم لینکه محتوامو،اینو باید چی کار کنیم؟
    اطلا بفرمایید که آیا وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی جزو بک لینک حساب میشن؟

    • سلام، ببینید هیچ ضرورتری جهت ساخت بک لینک برای هر مقاله وجود نداره، در صورتی که مقالاتتون رو به صورت اختصاصی و با محتوای بالا 2500 کلمه بنویسید به خودی خود رتبی خوبی دریافت می کنید اما اگر موضوع محتواتون رقابتی هست بهتره تا از وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی برایش لینک بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *