در مبانی سئو، اصول سئو سایت و ساختار آن تغییرات زیادی به بوجود نیامده است بلکه بیشترین تغییرات را الگوریتم های گوگل دارا بودند.

۱- آنالیز و بررسی

افراد بسیاری در هنگام سفارش سئو وب سایت خود بیان می کنند که دارای سایتی فروشگاهی هستند و قصد دارند تا در کنار کسب وکار اصلی خود، فروش اینترنتی نیز داشته باشند.

بله، فروش اینترنتی هدف نهایی است؛ اما باید قبل از آن به چند نکته مهم توجه کرد اینکه در سایت چه محصولاتی به فروش می رساند؟ آیا امکان خدمات رسانی محصولات از طریق اینترنت وجود دارد؟ چرا اصلا باید سایت داشته باشیم؟ آیا فقط فروش مهم است؟ آیا محصول خاص و متمایزی نسبت به سایر رقبای خود دارید؟ و سوالاتی از این قبیل، از نمونه مواردی هستند که باید در مرحله اول مبانی سئو و بهینه سازی به آن پاسخ داده شود.

۲- انتخاب کلمه کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی مناسب یکی از مهم ترین ارکان سئو و بهینه سازی سایت است که به رشد کسب وکار کمک می کند. یک فروشگاه اینترنتی چند منظوره را در نظر بگیرید که دارای کلمات کلیدی زیادی است این کار وقت گیر و هزینه بر است در اینجا باید کلمات کلیدی پر بازده با بیشترین میزان جستجو در گوگل را انتخاب کرده و برای آن ها برنامه ریزی کنید.

۳- لینک بیلدینگ

ساخت بک لینک در دیگر سایت ها، تاثیر زیادی در برندسازی و فرآیند افزایش رتبه سایت در گوگل دارد. از مهم ترین عواملی که می توان در لینک سازی اثرگذار باشد، تولید محتوای یونیک و متناسب با هدف سایت و نیاز کاربر است. هر چه محتوا از کیفیت بیشتری برخورار باشد، میزان اشتراک گذاری آن توسط کاربران و شانس دریافت لینک افزایش می کند.

۴- آشنایی تگ های متا

استفاده از متا تگ ها نیاز به تخصص دارد اما شخصی که مسئولیت درج محتوا در سایت را عهده دارد می باشد، باید با تگ های متا آشنایی لازم را داشته باشد. متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات از مهم ترین تگ های متا هستند و در هنگام درج محتوا، باید توسط نویسنده نوشته شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص توصیه می کنیم تا آموزش سئو متا تگ را مطالعه کنید.