آیا صفحات شما در رتبه ای که می خواهید قرار داشته باشند قرار ندارد؟ خب بیایید امروز به این موضوع بپردازیم که بهبود سئو سایت چطور انجام می شود.

سئو یک بازی طولانی مدت است. برای انجام آن به یک استراتژی محکم (آموزش تدوین استراتژی سئو سایت)، اجرای درست و از همه مهم تر صبر نیاز دارید.

اما این بدان معنی نیست که هیچ فرصت کم آگاهی برای بهبود سئوی سایت وجود ندارد. تعداد زیادی وجود دارد، بسیاری از آنها بلافاصله قابل اجرا هستند و شما را ملزم به ایجاد محتوای جدید نمی کنید.

شاید عجیب به نظر برسد اما بهبود وضعیت سئو و بهینه سازی سایت بدون تولید محتوا امکان پذیر است! تعداد زیادی فرصت و ابزار وجود دارد که بسیاری از آنها بلافاصله قابل اجرا هستند و شما را ملزم به ایجاد محتوای جدید نمی کنند.

در پست امروز، ۵ مورد از آنها را اجرا خواهیم کرد.

۱- نرخ کلیک صفحاتی که رتبه مناسبی دارند را افزایش دهید

تگ عنوان یک عنصر HTML است که برای مشخص کردن عنوان صفحه از آن استفاده می شود، محتوایی که در این تگ قرار میگیرد به صورت مستقیم در نتایج جستجو (SERP) به نمایش داده می شود، به تصویر زیر دقت کنید:

به نسبت میان نمایش و کلیک بر روی نتیجه نرخ کلیک به انگلیسی CTR مخفف Click-through rate گفته می شود.

Gary Illyes از شرکت گوگل در حساب کاربری تویتر خود اعلام کرد که:

CTR is not a ranking factor: نرخ کلیک یک فاکتور تاثیر گذار بر رتبه بندی نیست.

Gary Illyes

اما با این حال هنوز سئو کاران بسیار زیادی در دنیا معتقدند که نرخ کلیک یکی از راهکارهای بهبود سئو وب سایت می باشد.

با ادامه آموزش بهبود سئو و بهینه سازی وب سایت با ما همراه باشید …

در هر صورت خیلی هم مهم نیست. هدف بهینه سازی نرخ کلیک جذب بازدید کنندگان بیشتر است. اگر می توانید یک تگ عنوان بنویسید که مردم را ترغیب به کلیک بر روی نتیجه شما بکند شما برنده شدید.

از این نکات برای بهبود تگ های عنوان و جذاب تر کردن آن استفاده کنید:

  • از کلماتی استفاده کنید که احساس آدم ها را برانگیخته کند.
  • از پرانتز، اعداد و آمار استفاده کنید.
  • سعی کنید حداکثر استفاده را از فضای عنوان بکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرخ کلیک و تگ عنوان صفحه CTR چیست و آموزش سئو عنوان صفحه را مطالعه کنید.

۲- سرعت لود صفحات مهم را کاهش دهید

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده است که وارد ساتی شدید با سرعت لود بسیار بالا، به احتمال زیاد صفحه را بسته و به نتایج گوگل بازگشتید تا روی نتیجه دیگری کلیک کنید.

پایین بودن سرعت لود سایت نقش مهمی در بازی بهینه سازی سایت را ایفا می کند، گوگل در سال ۲۰۱۰ به طور رسمی اعلام کرد که سرعت بارگذاری صفحات یکی از فاکتورهای رتبه بندی ماست.

برای اندازه گیری سرعت لود صفحات به ابزار PageSpeed Insights tool مراجعه کنید.

۳- همزمان با کاهش ترافیک و رتبه محتوا را بروز کنید

به نقل از Ahrefs: طی یک تحقیق محتوا که سال گذشته انجام دادیم، مشاهده کردیم که ترافیک ارگانیک به یکی از پستهای ما در حال کاهش است.

این صفحه یک کلمه کلیدی خوب را با ۳،۶۰۰ جستجو ماهانه در ایالات متحده هدف قرار داده است.

بنابراین تصمیم گرفتیم که محتوا را به روز کنیم. نتیجه تلاش های ما:

۴- از کلمات مشتق و مرتبط با کلمه اصلی استفاده کنید

افراد به طرق مختلف به جستجوی یک چیز می پردازند. گوگل این موضوع را درک می کند و مجموعه ای از نتایج تقریباً یکسان را برای بسیاری از کلمات کلیدی نمایش می دهد.

طبق مطالعات ما، به طور متوسط ​​یک صفحه که در رتبه ۱ گوگل قرار دارد برای حدود ۱۰۰۰ کلمه کلیدی مرتبط دیگر نیز رتبه خوبی دارد.

برای پیدا کردن این کلمات وارد سایت Keywordtool.io شوید و با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی کلمات مرتبط با آن را مشاهده کرده و داخل محتوای خود از آنها استفاده کنید.