تمامی اقدامات سئو و فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو به طور کلی در چهار بخش خلاصه می شوند: سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال و سئو محلی.

انواع سئو چیست؟ معرفی ۴ روش اصلی سئو

همانطور که گفتیم تمامی روش های سئو در چهار قسمت سئو داخلی، سئو تکنیکال، سئو خارجی و سئو محلی قرار میگیرند:

۱- سئو داخلی [On-Page SEO]

سئو داخلی

سئو داخلی به محتوای وب سایت مربوط می شود استراتژی سئو داخلی شامل سئو صفحات سایت است. سئو داخلی به کاربران وب و موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع محتوای صفحات سایت ما را بهتر درک کنند.

هر گونه اقدام مرتبط در سئو که در داخل صفحات وب سایت خودمان اتفاق می افتد به نوعی ارتباطی مستقیم با سئو داخلی دارد مثل: لینک های داخلی، محتوای صفحات، تگ عنوان و توضیحات، Schema (نشانه گذاری) و ده ها عامل دیگر …

از مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی می توان به مواد زیر اشاره کرده:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تگ عنوان
  • آدرس (URL) صفحه
  • بانس ریت و Time on site
  • تولید محتوا تخصصی
  • تگ توضیحات
  • تیتر و سرتیترها
  • کلمه کلیدی پاراگراف اول
  • لینک بیلدینگ داخل صفحات
  • متاتگ های مهم سئو
  • تصاویر و مالتی مدیا
  • UI و UX مناسب

بیشتر بدانید

سئو تکنیکال [Technical SEO]

سئو تکنیکال
سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یا فنی به عناصر موجود در یک وب سایت مربوط می شود و شامل استراتژی هایی برای بهبود ساختار سایت است. سئو فنی قابلیت ایندکسینگ و خوانایی سایت برای موتورهای جستجو امکان پذیر می کند.

از مهم ترین فاکتورهای سئو تکنیکال می توان به مواد زیر اشاره کرده:

  • سرعت لود صفحات
  • ایندکس صحیح
  • معماری (ساختار) سایت
  • نصب و فعالسازی SSL
  • نصب و فعال سازی Cache
  • بردکرامب یا مسیر راهنما
  • افزودن تگ کنونیکال
  • معرفی نقشه سایت به گوگل
  • سازگاری با موبایل
  • قابلیت خزیده شدن
  • استراکچر دیتا
  • امنیت سایت
  • Minify کردن کدهای خروجی
  • ساخت فایلRobots.txt
  • نوایندکس کردن صفحات ۴۰۴
  • بهینه سازی بودجه خزش

بیشتر بدانید

سئو خارجی [Off-page SEO]

سئو خارجی

سئو خارجی بیش از ۷۰% از فاکتورهای سئو را در خود جای می هد لذا اهمیت دادن به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

به طور کلی به تمامی اقدامات مرتبط با سئو که در خارج از سایت انجام می شود سئوی خارجی (Off-page SEO) گفته می شود روش های انجام سئو خارجی بیشمار است اما خروجی آنها در ۴ دسته اصلی قرار می گیرد.

از مهم ترین فاکتورهای سئو خارجی می توان به مواد زیر اشاره کرده:

  • بک لینک
  • ترافیک ورودی
  • برند منشن
  • سوشیال سیگنال

بیشتر بدانید

لوکال سئو [Local SEO]

Local SEO

با گذشت زمان جستجوهای اینترنتی بر پایه موقعیت جغرافیایی رو به افزایش است به این نوع جستجوها Local Search و به سبک بهینه سازی نتایج آن سئو محلی یا Local SEO گفته می شود؛ مهم ترین اقدامت لوکال سئو عبارتند از:

  • ثبت سایت در گوگل مپ
  • نشانه گذاری Schema
  • مشخصات تماس صحیح
  • گوگل بیزینس
  • بازخورد (Review)
  • دایرکتوری های محلی
  • کلمه کلیدی در عنوان صفحه
  • انکر تکست جغرافایی
  • سایت موبایل فرندلی

بیشتر بدانید