آموزش سئو

آموزش سئو

ما بر این عقیده ایم که هر وبمستری برای بالا بردن رتبه سایت خود در موتور های جستجوگر و افزایش مخاطب نیاز به داستن علم سئو و بهینه سازی سایت دارد. علم سئو وب سایت به شما کمک می کند که با پیروی از قوانین و اصول مشخص شده سئو  که توسط موتور های جستجوگر تعیین شده است بازدیدکننده سایت خود را بالا ببرید و مخاطب بیشتری را برای وب سایت خود جذب کنید.

سر فصل های آموزش سئو و بهینه سازی سایت

در این بخش از سئو فاکس، قصد آموزش سئو و بهینه سازی را به مخاطبان و علاقه مندان به محبث سئو و بهینه سازی سایت را داریم. آموزش های سئوی، سئو فاکس به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

بعد از مطالعه این دو قسمت می توانید به مباحث آموزش در رابطه با:

بپردازید. در ضمن با مطالعه اخبار سئو و نرم افزار و ابزار های سئو می توانید علم خود را در زمینه سئو سایت دو چندان کنید

در این مقاله که توسط تیم سئو و بهینه سازی ایران سایت دیزاین منتشر می شود قصد آموزش رایگان سئو و بهینه سازی وب سایت در گوگل را به وبمستران عزیز داریم.

آموزش رایگان سئو

بهترین روش برای یادگیری و درک مفهوم سئو وارد شدن به میدان و آغاز سئو سایت است. اگر وبمستر هستید به جای اینکه بیشتر به مطالعه سئو بپردازید شروع به کار عملی کرده و سئو وب سایت خود را از همین حالا شروع کنید. در ادامه ما نکاتی را برای شروع به شما آموزش می دهیم.

1- سئو داخلی On-page SEO

سئو داخلی سایت و یا سئو درونی سایت اولین بخشی در بهینه سازی سایت است که باید به آن توجه داشته باشید. سئو داخلی سایت به معنی اقداماتی است که داخل سایت و در جهت افزایش رتبه سایت در موتور های جستجوگر انجام می شود. به طور مثال سرعت لود سایت، بهینه سازی کد های قالب و  استفاده از عناوین مناسب برای پست ها از جلمه فاکتور های سئو داخلی سایت هستند.

2- سئو خارجی Off-page SEO

سئو خارجی سایت دومین بخش مهم در سئو است، تعریف سئو خارجی به این صورت است: به هر اقدامی که در بیرون از سایت و در جهت بهینه سازی سایت و افزایش رتبه سایت برای موتور های جستجوگر انجام می شود سئو خارجی گفته می شود مانند: دریافت سیگنال از شبکه های اجتماعی، دریافت و یا ساخت لینک و …

1- پایین آوردن سرعت لود سایت

اولین اقدام شما برای بهینه سازی سایت باید پایین آوردن سرعت بارگذاری سایت باشد. در این باره مقالات زیادی در اینترنت است که باید جستجو ساده در گوگل می توانید به آنها دست پیدا کنید.

2- طراحی و یا نصب قالب بهینه

دومین اقدام برای آغاز بهینه سازی سایت باید نصب یک قالب بهینه شده باشد. در این باره نیز اطلاعات زیادی در سایت ها موجود است.

3- تولید محتوا اختصاصی

پس از آماده سازی ساختار سایت به صورت بهینه کار عملی شروع می شود. اولین اقدام نیز برای شروع سئو به صورت عملی تولید محتوا مفید و اختصاصی است. سعی کنید محتوا را برای کاربران بنویسید و چراغ های قرمز و سبز افزونه های سئو اهمیتی ندهید. به هیچ عنوان محتوا سایتی را حتی با ذکر لینک منبع کپی نکنید و فقط به دنبال تولید محتوا اختصاصی برای کاربران باشید. با تولید محتوا هم می تواند سئو داخلی و هم سئو خارجی سایتتان را بهبود ببخشید.

4- لینک بیلدینگ

حال وقت دریافت سیگنال از دیگر سایت هاست! دریافت لینک از سایت ها و یا صفحات مرتبط با موضوع سایت می تواند تاثیر چشم گیری بر روی رتبه سایت داشته باشد.

5- یافتن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع وب سایت

یکی از مهم ترین اقداماتی که در هنگام شروع سئو ضروری است پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع طراحی وب سایت است چرا که با پیدا کردن این کلمات و افزایش رتبه آنها سایت می تواند  کاربر بیشتری از موتور های جسجتوگر دریافت کند. برای پیدا کردن این کلمات می توان از Google Keyword Planner و یا Google Trends استفاده کرد.

6- به روز رسانی سایت

وب سایت های بروز از بازدیدی دوچندان از سایت های بدون بروزرسانی برخوردار هستند چرا که هم کاربران و هم گوگل سایت هایی که مداوم بروزرسانی می شوند را دوست دارند. سعی کنید رویه بروزرسانی سایت خود را به صورت منظم رعایت کنید مثلا هفته ای یک پست و یا روزی یک پست در سایت قرار دهید.

7- برندینگ

بهترین راه برای دریافت کاربران به صورت مستقیم برندینگ و با همان برندسازی اینترنتی است. در صورتی که محتوای سایت شما آنقدر مفید باشد تا همه آن را در سایت ها و شبکه های اجتماعی معرفی کنند سایت شما تبدیل به یک سایت مرجع و یا همان برند می شود و می تواند هزاران کاربر را به خود جذب کند.

8- سئو کلاه سفید

سئو و بهینه سازی سایت باید از طریق درست انجام شود، سئو به طور کلی شامل سه روش: سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری می شود، سئو کلاه سفید به معنی بهینه سازی درست و اصولی و ماندگار است، سئو کلاه سیاه به معنی تقلب و بهینه سازی غلط است و سئو کلاه خاکستری چیزی میان این دو است. سعی کنید سئو را به صورت Black hat و یا همان کلاه سفید انجام دهید.

9- UI و UX

ساختار قالب و زیبایی سایت شما یکی از عوامل بسیار موئثر در بالابردن بازدیدکننده و برندینگ سایت است. سعی کنید تا حد ممکن از قالب های آماده استفاده نکنید و قالب سایت را به صورت اختصاصی و با گرافیکی مناسب طراحی کنید.

10- محتوا پادشاه است

شعار بسیاری از سئوکاران از جلمه خود بنده جمله محتوا پادشاه است می باشد! گوگل و بیشتر موتور های جستجوگر اهمیت ویژه ای به سایت هایی که محتوا اختصاصی و مفید می دهد. محتوا Uniq و اختصاصی باعث می شود تا کاربران سایت شما را به عنوان یک سایت مرجع به دیگران معرفی کنند و باعث می شود که سایت به صورت طبیعی بک لینک دریافت کند.

11- نکاتی که نباید در سئو رایگان انجام دهید

این نکات را به هیچ عنوان در سئو رایگان انجام ندهید:

  • اسپم کردن یک کلمه کلیدی در صفحه و استفاده بیش از حد از آن
  • خرید بک لینک از سایت های بی کیفیت و نامرتبط
  • استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در هنگام ساخت لینک
  • گذاشتن نظر در دیگر سایت ها با کلمه کلیدی

12- مطالعه

در سایت هایی که مقالات آموزش سئو می گذارند مانند سئو فاکس وارد شوید و مقالات آن ها را با دقت مطالعه کنید، مطالعه درباره اخبار و روش های سئو می تواند کمک زیادی به دانش سئو شما بکند.

13- Bounce Rate و یا مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت

هرچه مدت زمان ماندگاری کاربران در یک سایت آموزش سئو وردپرس و یا یک صفحه بییشتر باشد موتور های جستجوگر اهمیت بیشتری به آن صفحه می دهند. سعی کنید محتوا سایت خود را طولانی و یا کیفیت بنویسید تا Bounce rate سایت را حداقل به زیر 50 درصد بیاورید، برای اندازه گیری میزان بانس ریت می تواند از سایت الکسا و قسمت Bounce rate استفاده نمایید.


رفع جریمه گوگل

بسیاری از سایت ها در طی مخصوصا یکسال گذشته ( از شهریور ماه 1395 ) با بروزرسانی الگوریتم پنگوئن به نسخه 4 تحت جریمه گوگل قرار گرفته اند. گوگل از سالها پیش در مورد تاثیر بد لینک های پولی و اسپم در نتایج جستجو به کاربران هشدار میداد. در نهایت پنگوئن 4 این وعده ها […]

رفع جریمه گوگل

آموزش ستاره دار کردن سایت در گوگل با Rich Snippet

ستاره دار کردن مطالب وب سایت ستاره دار کردن مطالب یکی از راه های افزایش بازدید و بالابردن سئو وب سایت است، البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که استفاده از Snippet تاثیر مستقیمی بر روی سئو ندارد و فقط توجه مخاطب را به خود جلب می کند تا بر روی عنوان ستاره دار نتایج جستجو کلیک […]

آموزش ستاره دار کردن سایت در گوگل با Rich Snippet

آموزش Disavow لینک های اسپم

در این مقاله قصد آموزش Disavow لینک های اسپم که معمولا از طرف رقبای نامرد یا سایت های فید خوان به سایت داده می شود را خدمات شما عزیزان داریم. مرحله 1: شناسایی لینک های اسپم قبل Disavow لینک های اسپم باید به فکر شناسایی آن ها بود. به طور کلی دید اکثر وبمستران و […]

آموزش Disavow لینک های اسپم

حل مشکل Optimize the order of styles and scripts در Gtmetrix

با بخش آموزش نحوه رفع خطاهای سایت در Gtmetrix و قسمت حل مشکل Optimize the order of styles and scripts در Gtmetrix.com خدمت شما عزیزان هستیم. رفع خطاهای سایت (Erros) در جی تی متریکس می تواند کمک بسزایی در ارتقاء رتبه سایت در گوگل، سئو و بالا بردن تجربه کاربری (User Experience) کند. Optimize the order […]

حل مشکل Optimize the order of styles and scripts در Gtmetrix

استراتژی فریب در سئو

آنالیز رقبا یکی از متداول ترین راهکارها برای رسیدن به نتایج قابل استناد است. در این وضعیت حفظ محرمانگی استراتژی و اطلاعات اساسی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. در سئو نیز یکی از مهم ترین اقدامات برای تحلیل وضعیت رقبا آنالیز و واکاوی آنهاست. همانطور که اطلاع دارید ابزارها و سایت های متعددی مانند ahrefs […]

استراتژی فریب در سئو

اشتباهات رایج در سئو

اشتباهات رایج در سئو به چند مورد مشخص ختم نمی شوند و همواره در حال گسترش هستند. یکی از مهمترین دلایل بوجود آمدن اشتباهات در سئو عدم آگاهی در این زمینه است. متاسفانه بسیاری از افراد با دانستن چند مورد ساده و سطحی در مورد بحث بسیار پیچیده و تخصصی سئو احساس میکنند توانایی انجام […]

اشتباهات رایج در سئو

تدریس خصوصی سئو

پس از تماس های فراوان جهت آموزش سئو به صورت خصوصی (تدریس خصوصی سئو) بر آن شدیم تا دوره های کامل آموزش سئو و رفع اشکال در این حوزه را بر گزار نماییم. بسیاری از اشخاص، وبمستران و مدیران سایت ها تمایل دارند تا سئو سایت را خودشان انجام دهند. به همین جهت امکان تدریسحضوری […]

تدریس خصوصی سئو

سئو محلی (Local SEO) چیست؟

سئو محلی (Local SEO) چیست؟ با هوشمند تر شدن موتور های جستجوگر نتایج جستجو آن ها نسبت به موقعیت جغرافیایی کاربران متغیر شده است، این بدین معناست که گوگل موقعیت جغرافیایی افراد را در نظر گرفته و نتایج خود را بر آن اساس بازچینی میکند. تعریف سئو محلی Local SEO چیست؟ Local SEO و یا سئو […]

سئو محلی (Local SEO) چیست؟

ارتقا رتبه سایت

یکی از دغدغه های اصلی مدیران سایت ها ارتقا رتبه سایت (افزایش رتبه سایت) است. ارتقا رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو و حتی الکسا اهمیت بالایی دارد. بهبود و ارتقا سایت در موتورهای جستجو موجب روانه شدن ورودی ها به سایت شده و ارتقا رتبه سایت در الکسا نیز به اعتماد و اعتقاد بیشتر […]

ارتقا رتبه سایت