اتوریتی چیست

اتوریتی (Authority) در حال حاضر بهترین ابزار های آنالیز و بررسی قدرت سایت می باشد.

با آپدیت نشدن پیج رنک گوگل اتوریتی دامنه به قابل اعتماد ترین متریک ارزش گذاری قدرت سایت در بین متخصصین این حوزه تبدیل گشته است، به نوعی می توان گفت در حال حاضر اتوریتی جایگزین Google page rank شده است.

بررسی اتوریتی سایت توسط Moz Link Explorer

چندی پیش شرکت MOZ محصولی را به عنوان MOZ Link Explorer معرفی کرد که ابزار قدرتمندی مشاهده و آنالیز کیفیت لینک های خارجی سایت می باشد.

اتوریتی

افزایش اتوریتی سایت

دامین اتوریتی (Domain Authority)

اتوریتی دامنه (Domain Authority) عدد تعیین کننده قدرت یک دامنه از دیدگاه متریک های اندازه گیری MOZ است. این عدد بین ۰ تا ۱۰۰ می باشد، هر چه عدد نزدیک تر به ۱۰۰ باشد سایت از قدرت بیشتری برخوردار است و بالعکس. سیستم اندازه گیری میزان اتوریتی دامنه بر اساس ده ها فاکتور اندازه گیری می شود.

مهم ترین آنها برای برای افزایش اتوریتی دامنه به شرح زیر می باشند:

  • داشتن لینک از صفحه اصلی دامنه (Linking Root Domains)
  • بالا بودن میزان اعتبار ماز یا MozRank
  • بالا بودن اعتماد ماز یا MozTrust
  • وجود محتوا با کیفیت (Quality Content)
  • سینگال از شبکه های اجتماعی (Social Signals)
  • بهینه بودن ساختار سایت برای موتورهای جستجو (Search Engine Friendliness)

پیج اتوریتی (Page Authority)

اتوریتی صفحه (Page Authority) عدد تعین کننده میزان قدرت یک صفحه در سایت بر اساس متریک های اندازه گیری Moz Link Explorer می باشد.

اتوریتی دامنه درک بهتری از عملکرد کل وب سایت را به شما می دهد اما این بدین معنا نیست که پیج اتوریتی این چنین است، اتوریتی صفحه تنها اعتبار صفحه هدف را مورد هدف اندازه گیری قرار می دهد اما به صورت مستقیم بر روی اعتبار کل دامنه تاثیر دارد.

در قسمت زیر برخی از شاخص های اندازه گیری میزان پیج اتوریتی لیست شده اند:

  • سیگنال از شبکه های اجتماعی نظیر: تعداد Retweet، Plus 1، Share، Like و ….
  • تعداد لینک از صفحه اصلی (Root) دامنه
  • تعداد لینک از صفحات اصلی دامنه با آنکر تکست مطابق کلمه کلیدی صفحه
  • تعداد لینک از ساب دامین (Subdomain)
  • تعداد لینک از سایت های با ارزش و با کیفیت بالا
  • تعداد لینک ها خروجی به دیگر سایت ها (External Links)