دامین اتوریتی در حال حاضر بهترین ابزار سئو برای آنالیز سایت از نظر سئو می باشد.

تعریف دامین اتوریتی چیست [آپدیت شده در 2022]

با از کار افتادن پیج رنک گوگل دامین اتوریتی به قابل اعتماد ترین متریک ارزش گذاری قدرت سایت در بین سئوکاران تبدیل شده است. در واقع می توان گفت در حال حاضر دامین اتوریتی و پیج اتوریتی جایگزین پیج رنک گوگل شده اند.

بررسی اعتبار سئو در MOZ Link Explorer

چندی پیش شرکت MOZ محصولی را به عنوان Link Explorer معرفی کرد که ابزار قدرتمند برای مشاهده و آنالیز کیفیت بک لینک های سایت می باشد؛ استفاده از این ابزار برای متخصصین سئو رایگان نیست.

دامین اتوریتی سایت در Open Site Explorer MOZ

شما می توانید برای بررسی پیج اتوریتی سایت خود به آدرس Link Explorer – 40T Backlinks & DA Checker مراجعه کنید.

12 روش برای افزایش امتیاز سئو در سایت MOZ

شرکت ماز نیز برای اندازه گیری میزان اتوریتی الگوریتم هایی را همانند گوگل طراحی کرده است. به معرفی آن ها می پردازیم:

نقش دامین اتوریتی در سئو

اتوریتی دامنه عدد تعیین کننده قدرت یک دامنه از دیدگاه متریک های اندازه گیری سئو ماز است. این عدد بین 0 تا 100 می باشد، هر چه عدد نزدیک تر به 100 باشد سایت از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود و بالعکس، هر چه این عدد به صفر نزدیک تر باشد وب سایت از قدرت کمتری برخوردر است. یکی از مهم ترین وظایف هر سئو کار در مبحث پیچیده لینک بیلدینگ بالا بردن اتوریتی دامنه می باشد، بالا رفتن اتوریتی به افزایش اعتبار و گوگل تراست کمک می کند که نتیجه همه ی این اقدامات منجر به کسب رتبه اول گوگل خواهد شد. رعایت اصول سئو و نکته های سئو چه در سئو سایت فروشگاه اینترنتی و چه در سایت های خدماتی/شرکتی به صورت خود به خودی منجر به افزایش رتبه می شود (البته در طول زمان) چه بسا انجام مهم ترین نکات سئو و درک مفاهیم آن باعث تهسیل در این امر خواهد شد. سیستم اندازه گیری میزان اتوریتی دامنه بر اساس ده ها فاکتور اندازه گیری می شود که از مهم ترین آنها برای برای افزایش اتوریتی دامنه می توان موارد زیر را نام برد:

  • داشتن لینک از صفحه اصلی دامنه (Root Domain)
  • بالا بودن میزان اعتبار ماز یا ماز رنک (MOZRank)
  • بالا بودن اعتماد ماز یا ماز تراست (MOZTrust)
  • وجود محتوا سئو شده (Quality Content)
  • سینگال از شبکه های اجتماعی (Social Signal)
  • بهینه بودن ساختار سایت برای موتورهای جستجو (Technical SEO)
  • وجود توازن میان لینک های فالو و نوفالو (Nofollow Links)
  • برند منشن یا اشاره شدن به نام برند (Brand Mention)

نقش پیج اتوریتی در سئو

اتوریتی صفحه عدد تعین کننده میزان قدرت یک صفحه در سایت بر اساس متریک های اندازه گیری ماز است. اتوریتی دامنه درک بهتری از عملکرد کل وب سایت را به شما می دهد اما این بدین معنا نیست که پیج اتوریتی این چنین است، اتوریتی صفحه تنها اعتبار صفحه هدف را مورد هدف اندازه گیری قرار می دهد اما به صورت مستقیم بر روی اعتبار کل دامنه تاثیر دارد.

شاخص های اندازه گیری اعتبار سئو سایت

  • سیگنال از شبکه های اجتماعی نظیر: تعداد ریتویت، پلاس 1، اشتراک گذاری، لایک و ….
  • تعداد لینک از صفحه اصلی دامنه
  • تعداد لینک از صفحات اصلی دامنه با آنکر تکست مطابق کلمه کلیدی صفحه
  • تعداد لینک از ساب دامین
  • تعداد لینک از سایت های با ارزش و با کیفیت بالا
  • تعداد لینک ها خروجی به دیگر سایت ها