اتوریتی

اتوریتی چیست؟

اتوریتی (Authority) در حال حاضر بهترین ابزار سئو برای بررسی قدرت سایت می باشد. با آپدیت نشدن پیج رنک گوگل Authority دامنه به مهم ترین فاکتورهای دامنه در سئو در بین متخصصین این حوزه تبدیل گشته است، به نوعی می توان گفت در حال حاضر Authority جایگزین Google page rank شده است.

درک Backlink Profile وب سایت یکی از اقدامات اولیه برای آغاز پروسه سئو و بهینه سازی سایت می باشد، اطلاعات بیشتری در این خصوص را در صفحه سئو چیست و چطور آن را شروع کنیم منتشر کرده ایم.

بررسی اتوریتی توسط Open Site Explorer

چندی پیش شرکت MOZ که به عنوان یکی از معتبر ترین شرکت های سئو و بهینه سازی سایت در دنیا شناخته می شود محصولی را به عنوان Open Site Explorer معرفی کرد که ابزار قدرتمندی جهت بررسی وضعیت سئو دامنه می باشد.

Domain Authority - Page Authority - Open Site Explorer

اتوریتی دامنه

اتوریتی دامنه (Domain Authority) مهم ترین خدماتی که Open Site Explorer به کاربران ارائه می دهد ابزار Domain Authority و یا همان اعتبار دامنه از دیدگاه الگوریتم های MOZ است. Domain Authority عددی است بین 0 تا 100، هر چه عدد Domain Authority نزدیک تر به 100 باشد سایت از اعتبار بیشتر و هر چه نزدیک تر به 0 باشد سایت دارای اعتبار کمتری است. (البته از نظر الگوریتم های MOZ نه گوگل!)

از راه های افزایش Domain Authority می توان به لینک بیلدینگ ، برندینگ ، بازاریابی محتوایی، دریافت سیگنال از شبکه های اجتماعی (تاثیر شبکه اجتماعی بر روی روند سئو را مطالعه کنید)، UI، UX، Bouns Rate , … اشاره کرد.

اتوریتی سایت

اتوریتی سایت (Page Authority) و یا همان اعتبار صفحه یکی از ابزار های اندازه گیری قدرت صفحات سایت است چرا که تمامی صفحات یک سایت دارای قدرت یکسانی نیستند و قدرت صفحات با یکدیگر متفاوت است.

اطلاعات بیشتر در: https://moz.com/learn/seo/domain-authority