سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید
White Hat SEO

در دنیای مدرن با تغییرات همه روزه الگوریتم های گوگل نظیر رنک برین، پاندا و پنگوئن چهارچوب صحیح و استاندارد سئو کلاه سفید شاید تنها راه شما برای پیشرفت باشد.

کلاه سفید به این معنی است که استراتژی بهینه سازی سایت باید مورد تایید قوانین سرچ گوگل باشد و تمامی تکنیک هایی که در سئو سایت استفاده می شود در چهارچوب روشهای مورد تایید گوگل انجام می شود.

تعریف سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید به زبان ساده: استفاده از تکنیک هایی که تضمین می کند سایت شما به خوبی عمل کند، یعنی استراتژی سئو باید طبق قوانین موتورهای جستجو پیش برود. به این چهارچوب سئو در انگلیسی White Hat SEO یا White-Hat SEO گفته می شود. روش‌های نادرست بهینه سازی با نام سئو غیر قانونی شناخته می شوند و شامل بسیاری از تکنیک های مربوط به Spamdexing، هرزآگهی، تبادل لینک، تکرار محتوا، مزرعه لینک، لینک بیلدینگ، پر کردن کلید واژه ها یا Keyword Stuffing و موارد دیگر هستند.

تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

در سئو کلاه سیاه [Black Hat SEO] تمرکز ما بر روی دور زدن الگوریتم های گوگل است اما برعکس، در سئو کلاه سفید سعی می کنیم تا طبق اصول و قوانین صحیح بهینه سازی تعیین شده توسط گوگل اقدامات خود را پیش ببریم.

روش های سئو کلاه سفید ابر قهرمان هستند

متدهایی که طبق قوانین موتورهای جستجو و برای بهبود رتبه سایت در نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می شوند.

روش های سئو کلاه سیاه اشراری بیش نیستند

سئو کلاه سیاه متدهایی را شامل می شود که ممکن است یک سایت را به رتبه بالاتری در نتایج برساند اما طبق قوانین SERP نیست و غیراخلاقی طلقی می شود اگر این روش ها به طور ناشیانه مورد استفاده قرار بگیرند باعث بروز پنالتی می شوند.

روش های سئو کلاه سفید

از طرف دیگر در سئو کلاه سفید از تکنیک های ارگانیک و تایید شده گوگل استفاده می شود به نوعی از امکانات موجود در یک سایت استفاده می شود تا تجربه خوبی برای کاربر و موتور جستجو ایجاد شود این روش ها عبارتند از:

۱- ثبت دامنه سئو فرندلی

فاکتور های سئو و رتبه بندی گوگل کم نیستند اما برخی از آن ها در دامنه وجود دارند که باید در هنگام ثبت دامنه به آن ها توجه کرد، ثبت نکردن دامنه سئو فرندلی منجر به از دست دادن میزان زیادی اعتبار سئو می شود.

۲- خرید هاست حرفه ای

داشتن هاست با کیفیت باعث بهبود سئو نمی شود اما استفاده از هاست بی کیفیت می تواند آسیب هایی به سئو وارد کند. در این شکی نیست که استفاده از هاست حرفه ای یکی از فاکتورهای مهم سئو فنی و برگ برنده یک استراتژی سئو است.

۳- تحقیق کلمات کلیدی

بدون شک تحقیق کلمات کلیدی [Keyword Research] مهمترین مرحله سئو است، اگر با کوئری های مورد جستجو توسط کاربران هدف خود آشنا نباشید در تمامی اقدامات سئو اعمم از سئو داخلی – OnSite، سئو خارجی Offsite و حتی سئو تکنیکال Technical به مشکل برخواهید خورد.

۴- شناخت تگ‌های HTML موثر بر سئو

گوگل برای درک محتوای صفحات وب از کد های HTML استفاده می کند و برخی از آن ها را به طور مستقیم در نتایج جستجو نمایش می دهد، شناخت تگ و متاتگ‌هایی که گوگل از آنها استفاده می کند امری مهم برای هر وبمستر به شمار می رود.

۵- عنوان نویسی صحیح

عنوان صفحه تیتری است که موضوع محتوا را برای کاربر و موتور جستجو مشخص می کند. عنوان صفحه به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر نتایج جستجو شناخته می شود.

۶- توضیحات متا

توضیحات متا (Meta Description) در بخش نتایج جستجو گوگل (SERP) برای کاربران به نمایش در می آید، این عنصر وب برای برقراری تماس با کاربر نقش جدی ایفا می کند و استفاده درست از آن می تواند منجر به افزایش CTR صفحه شود، استفاده درست از تگ توضیحات یکی از  تکنیک های سئو کلاه سفید است.

۷- سئو تصاویر

یک سوال؟ آیا میدانستید تصویر بعد از جستجوی کلمات کلیدی محبوب ترین روش جستجو است؟ این یعنی تصاویر حتی بیشتر از ویدئوها جستجو می شوند این یعنی یک فرصت فوق العاده برای بالا بردن ترافیک سایت!

۸- تکرار کلمه کلیدی در محتوا

استفاده درست و به جا از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم خانواده می تواند به بهبود سئو کمک شایانی کند اما اگر این کار طبق اصول سئو پیش نروند منجر به پنالتی شدن سایت خواهد شد.

  1. رضا

    خوب

    ۵ تیر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *